Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Auto/camper?

Discussie gestart

SuusW

Mijn vriend en ik zijn van plan volgend jaar een reis door het westen van Amerika te maken. We zijn echter nog in dubio of we dit per camper of auto te doen. Wat adviseren jullie, als deskundigen?

Bedankt alvast voor de tips!
#1 - 16-08-2009, 18:03 uur

Marianne

Je moet doen wat je het meete aanspreekt. Zoek ook eens op het forum, er zijn al regelmatig discussies geweest over voor- en nadelen.
Voor de kosten maakt het weinig uit, ook afhankelijk van de soort campings die je wilt, voor de flexibiliteit ook niet veel want in de parken zitten ook de campings vaak snel vol.
Wil je veel tijd in de steden dorobrengen of dirt roads rijden, dan lijkt een camper me niet handig.
Ik vind een auto met tent geweldig; je kunt campings en motels afwisselen, het is de goedkoopste manier van overnachten en wat is mooier dan met je tentje in de natuur staan?

Marianne

#2 - 16-08-2009, 19:27 uur

daantje

Ik ben het helemaal met Marianne eens!
Auto met tent, afwisselen met hotels is echt een super combi.
Wij hebben dit nu de afgelopen drie jaar gedaan en het bevalt ons echt heel goed. Voorheen sliepen wij alleen in hotels maar daar zijn we nu vanaf gestapt.

De dagen dat je in de natuur bent dan kun je lekker in je tentje overnachten (vaak hebben campgrounds een eigen fireplace en picknick tafel) en wil je weer naar de bewoonde wereld en ff lekker uitgebreid douchen dan ga je in een hotel slapen en 's ochtends staat het ontbijt voor je klaar.

Want was is er mooier dan middenin de natuur je tentje opzetten en 's avonds genieten van de zonsondergang met een bbq en allerlei "wilde" dieren in de buurt?



#3 - 21-08-2009, 16:23 uur

petravv

Hoi, ik ben zeker geen expert, deze zomer voor het eerst naar amerika geweest, met een auto, de route al uitgestippeld thuis. Maar wat zowel mijn man als ik vrij regelmatig zeiden tijdens onze reis "ik zou hier echt niet met een camper willen rijden" En tuurlijk is iedereen daar anders in, maar wij vonden motels/hotels ideaal :)
#4 - 22-08-2009, 15:23 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

JoeSee

Auto, tent en af en toe een motel is voor ons de perfecte combinatie.
Smaken en voorkeuren verschillen, je moet dus vooral doen wat jou het meeste aanspreekt.
Er zijn ook mensen die met de fiets gaan en ik heb zelfs een website gezien met een verslag van een groep mensen die met een Solex de USA hebben bekeken. Kortom, wat spreekt jou het meeste aan ?
#5 - 22-08-2009, 20:57 uur
« Laatst bewerkt op: 22-08-2009, 21:00 uur door JoeEsE »

ned in MO

Ik heb wel eens gedacht om een brommer tekopen en daar een eind mee te tuffen. Voor minder dan $1000 heb je al een nieuwe.
Een heel andere manier om amerika te ontdekken en ongemerkt kun je best nog wel afstanden afleggen
#6 - 23-08-2009, 05:18 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

JoeSee

Het was even zoeken, maar hierbij de website van de solextocht door de USA.
Het is een draak van een site, maar als je de data aanklikt krijg je toch een idee van deze bijzondere onderneming.

http://www.tjoptjoppers.nl/Route66nl/dagelijks_verslag_nl.html#
#7 - 23-08-2009, 11:34 uur

JoeSee

Ik heb wel eens gedacht om een brommer tekopen en daar een eind mee te tuffen. Voor minder dan $1000 heb je al een nieuwe.
Een heel andere manier om amerika te ontdekken en ongemerkt kun je best nog wel afstanden afleggen

Dat lijkt mij nou ook wel wat  :dance:
Zou best een brommertourtje willen maken van een dag of 14.

Welke max. snelheid kennen ze daar eigenlijk ? Is er een helmplicht ?
#8 - 23-08-2009, 11:39 uur

Marianne

Leest SuusW nog wel mee?  :)

SuusW, wat je ook doet, vergeet niet je plannen op het forum voor te leggen, je kunt veel goede tips krijgen over de route!

Marianne
#9 - 23-08-2009, 16:56 uur

SuusW

Beste allemaal,

Super bedankt voor jullie tips! Ik was op vakantie, dus vandaar mijn late reactie...

Weet je dat ik er überhaupt nooit over na had gedacht om de auto én tent te combineren?! Zou op zich voor ons een heel goede oplossing zijn, aangezien hij van kamperen houdt en ik toch eigenlijk mee van de hotels ben...

Als we concrete plannen hebben laat ik het hier weten. Nogmaals bedankt!
#10 - 02-09-2009, 14:53 uur

joyce19871

hallo allemaal,

Ook wij zijn aan het twijfelen... auto en tent is natuurlijk een super combi, maar hoe doen jullie dat?? Nemen jullie het tentje mee vanuit huis in het vliegtuig?? En je hebt natuurlijk dan ook een luchtbed nodig, een pomp, kussens en een deken... hoe doen jullie dit?

groetjes Joyce
#11 - 13-09-2009, 16:46 uur

Marianne

Het wordt natuurlijk steeds lastiger met alle bagagebeperkingen, maar als je 2 tassen pp mee mag nemen moet het makkelijk kunnen. Wij namen een tent, slaapzakken en matjes mee. Geen luchtbed dus ook geen pomp. Als je goede slaapzakken hebt, heb je geen extra dekens nodig. Kussens: wij hadden opblaaskussentjes, maar meestal gebruikte ik een trui ofzo met een sloop erom.
Als het toch te veel wordt om mee te nemen, kun je ook ter plekke iets kopen, de Wal Mart bijvoorbeeld heeft allerlei kampeerspullen, en niet duur.

Marianne
#12 - 13-09-2009, 22:56 uur

Bakvet

Een fleece trui of fleece jack in een kussensloop stoppen - zo deed ik dat ook altijd. Tot ik bij Walmart de syntetische kussens van $2 ontdekte. Dus dat stop ik er nu in, ligt lekkerder.

(Edit: dit jaar blijken ze $2.50 geworden te zijn. Wat een afzetter is die Sam Walton toch!)

Na afloop van de reis gooi je ze in de vuilcontainer, zodat je hoeveelheid reisbagage CO2-neutraal blijft.
#13 - 14-09-2009, 00:12 uur
« Laatst bewerkt op: 27-09-2009, 05:18 uur door Bakvet »

daantje

De tent, pompje en slaapzakken hadden we 2 jaar geleden al in Amerika aangeschaft en meegnomen naar Nederland om deze vervolgens elk jaar weer mee te nemen naar de States. Normaal kopen we een luchtbed en kussen (ca. $5,- voor een kussen en $ 40 voor een 2-persoons luchtbed) bij de Walmart.
Maar dit jaar hadden we een grote suv (jeep commander) ter beschikking dat we hebben besloten om bij een soort queensize matras te kopen (eentje die je op een  slaapbank legt, deze zijn iets dunner en redelijk vouwbaar)......om deze vervolgens 3 weken te gebruiken en daarna bij het laatste hotel in een grote container te dumpen.
Ik kan je vertellen dat we nog nooit zo comfortabel hebben geslapen in ons tentje, kosten voor dit matras ca. $80.

Echt een super vakantie gehad en heerlijk geslapen :afro:
#14 - 25-09-2009, 11:36 uur

Lee

Wij zijn afgelopen september voor her eerst gegaan met de RV(camper) en dit is grandioos geweest. Voordeel je hebt alles bij.....je rijdt om de paar dagen langs een supermarkt, sla je voorraad in en hup.... Aangezien wij niet zo liefhebbers van de Amerikaanse restaurants zijn en je kan op elke camperground je barbecue aansteken. Die campgrounds waren in september nooit een probleem altijd plaats (zelfs vlakbij de Strip in Las Vegas) en soms midden in het bos.
Het rijden met de RV is relaxt, de wegen zijn breed genoeg, amerikanen zijn echt  "gentleman" in het verkeer. We hebben zelfs met de RV over de Strip in Vegas en dwars door San Francisco gereden,  over de Golden Gate.
Maar het gaat er natuurlijk om wat voor soort vakantie wil je, veel steden, natuur of pretparken? Maar voor ons was het de ideale combinatie: de vrijheid en het avontuur en toch de luxe.
#15 - 04-10-2009, 12:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15