Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

autohuur

Discussie gestart

Andy

hallo allemaal, ik wil met mijn gezin naar het westen van USA gaan. de route ligt nog niet helemaal vast maar wat zeker is dat we met z'n 2en willen rijden, ik 50jaar en mijn dochter 24jaar. nu weet ik dat er een underage toeslag betaald moet worden, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken. haar laten huren en ik als 2de bestuurder of ik huren en zij de 2de bestuurder.
en welke verzekeringen heb ik nodig voor de huur van de auto?
#1 - 05-06-2016, 20:48 uur

Chris RTA

In sommige staten is een tweede bestuurder gratis. Ik denk dat het dan voordeliger is om jou als hoofdbestuurder te hebben. Ik weet niet wat het dan zou kosten als tweede bestuurder van onder  25.

Daarentegen betalen wij nooit voor een tweede bestuurder. Ik vind dat gewoon onzin. Ik rijd meestal toch wel de meeste kilometers, maar mijn vriendin rijdt ook hele stukken. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik denk dat het gewoon een geld klopperij kwestie is.

Check mijn website voor nog meer tips en reisverslagen.
#2 - 05-06-2016, 21:07 uur

Terpies

In sommige staten is een tweede bestuurder gratis. Ik denk dat het dan voordeliger is om jou als hoofdbestuurder te hebben. Ik weet niet wat het dan zou kosten als tweede bestuurder van onder  25.

Daarentegen betalen wij nooit voor een tweede bestuurder. Ik vind dat gewoon onzin. Ik rijd meestal toch wel de meeste kilometers, maar mijn vriendin rijdt ook hele stukken. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik denk dat het gewoon een geld klopperij kwestie is.


Het is zeker geen geldklopperij: het gaat om verzekering en aansprakelijkheid indien je een ongeval krijgt.

In de USA staat de verzekering op de persoon, en niet op de auto, zoals in Nederland. Daarom is het huren van een auto via een USA site goedkoper voor een Amerikaan, omdat hij immers (als het goed is) al verzekerd is voor zijn eigen auto. Als buitenlander betaal je daarom ook als je via een USA site een auto probeert te hureneen toeslag.

Daarom moet je ook een tweede bestuurder opgeven, indien je die wilt laten rijden: als zij rijdt en jullie hebben een ongeluk kun je zwaar in de problemen komen.

Ik zou er niet te licht over denken: zolang het goed gaat gaat het misschien goed, maar het is niet de bedoeling.
#3 - 05-06-2016, 22:21 uur

Terpies

hallo allemaal, ik wil met mijn gezin naar het westen van USA gaan. de route ligt nog niet helemaal vast maar wat zeker is dat we met z'n 2en willen rijden, ik 50jaar en mijn dochter 24jaar. nu weet ik dat er een underage toeslag betaald moet worden, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken. haar laten huren en ik als 2de bestuurder of ik huren en zij de 2de bestuurder.
en welke verzekeringen heb ik nodig voor de huur van de auto?

Als je via een Europese/Nederlandse site boekt kun je zien dat de belangrijkste verzekeringen voor verlies/schade/diefstal/aansprakelijkheid meestal gedekt zijn (zogenaamde CDW verzekering: collision damage Waiver).

In de jaren dat ik een auto huur in de USA ben ik altijd goedkoper uit geweest om gewoon in Nederland/Europa een auto te huren, omdat alle verzekeringen er dan inzittten. Het enige wat je nog moet overwegen is een ongevallen inzittenden verzekering, voor zover dit nog niet gedekt is.

Dit jaar heb ik een auto geboekt via Autoeurope, maar je kunt heel makkelijk via BV een site/app zoals  Skyscanner.com vergelijken wat het goedkoopste is.

Daar vindt je ook uitleg over de verschillende verzekeringen en kosten voor een tweede bestuurder.
#4 - 05-06-2016, 22:26 uur

Pieter79

Omdat ik altijd bij Hertz huur hierbij hun voorwaarden. Het lijkt erop dat een tweede bestuurder niet meer dan $189 per huur gaat kosten, en inderdaad, het is beter het volgens de regels te doen ivm de verzekering. Hier 2 linkjes:
https://www.hertz.com/rentacar/reservation/reviewmodifycancel/templates/rentalTerms.jsp?KEYWORD=OPERATORS&EOAG=MSPT11
https://www.hertz.com/rentacar/productservice/index.jsp?targetPage=Additional_driver.jsp

Gr. Pieter
#5 - 06-06-2016, 02:03 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Wop

Hoi Andy,


Welkom op het forum!

Lees dit artikel op de website ook even:  Verzekeringen autohuur Amerika
#6 - 06-06-2016, 09:05 uur

Cees A

In sommige staten is een tweede bestuurder gratis. Ik denk dat het dan voordeliger is om jou als hoofdbestuurder te hebben. Ik weet niet wat het dan zou kosten als tweede bestuurder van onder  25. 

In sommige staten (zoals bv Californie) is inderdaad bij wet geregeld dat een tweede  (25 +) bestuurder gratis kan worden bijgeschreven op het huurcontract.
Een tweede bestuurder jonger dan 25 zal echter ook in Californie nog steeds de underage toeslag moeten betalen.

Daarentegen betalen wij nooit voor een tweede bestuurder. Ik vind dat gewoon onzin. Ik rijd meestal toch wel de meeste kilometers, maar mijn vriendin rijdt ook hele stukken. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik denk dat het gewoon een geld klopperij kwestie is. 

Zeer slecht en erg onverantwoord advies van Chris !!!
Ik ben het eens met hetgeen Pieter en Terpies hierboven schrijven
Ik hoop voor Chris dat zijn vriendin nooit een aanrijding zal veroorzaken terwijl zij onverzekerd in de huurauto rijdt.
De financiele gevolgen, vooral bij letselschade, zijn dan niet te overzien.


#7 - 06-06-2016, 14:49 uur

Chris RTA

Ik gaf het ook niet als advies. Maar meer een opmerking van hoe ik het afgelopen jaren deed. Maar ik rijd bijna 90% van de tijd. En al helemaal in de drukke steden.

En ik weet dat het wellicht niet verstandig is, maar vond laatst dit op internet. Waarbij er dus verschil wordt gemaakt tussen een additional driver die bij het ophalen van de auto erbij is en andere die er niet bij zijn.
Zoals ik begreep van iemand op een ander forum en bij het lezen van deze terms van Dollar wordt een tweede persoon die aanwezig is bij de desk niet gezien als additional driver maar als authorized driver. En als die zich ook op het contract laat zetten kost het niks en ben je dus wel verzekerd.

Kan iemand die bevestigen of het klopt, of lees ik het verkeerd. Er wordt nl specifiek gesproken over die persoon die bij de desk aanwezig is.

Additional Drivers

The vehicle may be driven only by an authorized driver. An authorized driver is the renter and any additional person who appears at the time of rental, and signs the rental agreement. All authorized drivers must satisfy our age requirements, have a valid driver's license, a major credit card in their own name, and fulfill our other qualifications, which vary by location. Employers and co-employees of renters renting on corporate rate plans, if properly licensed and meet our age requirements, are authorized to drive the vehicle while acting within the scope of their employment duties. See our credit requirements below. The authorized driver and any additional authorized drivers may be subject to a driver record check (see below). No other persons are authorized to drive the vehicle.

All additional authorized drivers are required to qualify to drive the vehicle. To qualify, DOLLAR requires all additional drivers, including spouses, to satisfy our minimum age requirements, have a valid drivers license, and pay an additional driver fee. However, the following additional drivers do not need to pay an additional driver fee as long as they meet our minimum age requirements and have a valid drivers license:
(1) government renters on official orders,
(2) corporate account customers on corporate rate plans, and
(3) drivers/companions of physically impaired customers.
The additional driver may also be subject to a driver record check and an underage driver's fee. (See below). Because the requirements vary by location, please refer to the location's own Terms and Conditions for specific information on additional driver fees at the location where you intend to rent.

If you are to add an additional driver of 25+ than there will be a charge of $9.00-12.00 per day.
#8 - 07-06-2016, 12:23 uur

Cees A

Je zegt dus eigenlijk dat iemand die bij het ophalen van de auto niet aanwezig is automatisch "authorized operator" is.
Die redenering klopt niet.
Het is andersom.  Een authorized operator hoeft bij ophalen van de auto niet aanwezig te zijn, een additional driver moet dat wel.

Wie er mag optreden als authorized operator is aan de autoverhuurder. Dat mag je niet, zoals jij denkt, zelf bepalen.
Voorbeeldje:
Ik ben vaste Hertz klant en ben goldmember van hun #1 club.
Een van de voordelen van dit lidmaatschap is dat je partner gratis mag optreden als authorized operator.
Mijn partner hoeft dus niet te worden vermeld op het huurcontract en hoeft ook niet aanwezig te zijn bij het ophalen van de auto.
Als ik een andere medereiziger (niet mijn partner) zou willen laten rijden in mijn huurauto is die medereiziger een additional driver.
Additional drivers moeten WEL worden vermeld op het huurcontract en moeten WEL aanwezig zijn bij ophalen en hun rijbewijs tonen.

Jouw vriendin wordt door je verhuurder gezien als additional driver en moet dus gewoon op het contract worden toegevoegd om verzekerd te zijn.
Ook al rij je 90% van de tijd zelf, in die 10% dat je onverzekerde vriendin rijdt kan er ook iets gebeuren.
Ik zou me nog eens goed bezinnen op je handelswijze, want ik blijf die gevaarlijk en dom vinden (sorry voor de uitdrukking)

Je kunt natuurlijk, net als ik heb gedaan, ervoor zorgen dat je verhuurder je partner/vriendin ziet als "authorized operator"
Let dan even op, want niet alle verhuurders kennen de toevoeging van een authorized operator in hun loyaliteitsprogramma's.
Lees dus goed de voorwaarden
#9 - 07-06-2016, 14:08 uur

Chris RTA

Citaat
Je zegt dus eigenlijk dat iemand die bij het ophalen van de auto niet aanwezig is automatisch "authorized operator" is.

Nee dat zeg ik juist niet. Het is juist andersom. Wat jij zegt bedoel ik ook.

In deze tekst staat: "An authorized driver is the renter and any additional person who appears at the time of rental, and signs the rental agreement."
Dus beide personen die daar aan de desk staan zijn "authorized drivers".

Ik dacht te lezen dat als je dus authorized driver was dat je dan dus geen additional driver bent en dus niet hoeft te betalen. Maar nu lees ik het nog eens 10x door en lees het nu anders.
Het gaat er hier alleen om dat je uberhaupt mag rijden en niet of je additional bent of niet. De tweede persoon blijft dan alsnog additional en moet dan wel de fee betalen. Denk ik. lol.

Bij al de 12 reizen heb ik nog nooit Hertz als voordeligste gezien. Hertz zal ongetwijfeld een goede verhuurder zijn. Dus je kan zeggen dat je partner gratis additional driver is, maar ik denk dat je daar al die jaren indirect dik voor betaald hebt.

Citaat
Ik zou me nog eens goed bezinnen op je handelswijze, want ik blijf die gevaarlijk en dom vinden (sorry voor de uitdrukking)

Bedankt voor de wijze les, maar dat heb je nu wel vaak genoeg duidelijk gemaakt. Laat het los. Zoals je merkt ben ik het aan het uitzoeken en er over aan het lezen. Dus wellicht verbeter ik mijn leven wel, of ik rijd 100%. Uiteraard zit ik niet te wachten op problemen bij een ongeluk, laat dat duidelijk zijn. Ook ik leer elke dag.

#10 - 07-06-2016, 14:43 uur

Cees A


Bij al de 12 reizen heb ik nog nooit Hertz als voordeligste gezien. Hertz zal ongetwijfeld een goede verhuurder zijn. Dus je kan zeggen dat je partner gratis additional driver is, maar ik denk dat je daar al die jaren indirect dik voor betaald hebt.   

Als prijs je voornaamste criterium is bij autohuur zijn er inderdaad goedkopere verhuurders.
Ik heb in mijn jarenlange relatie met Hertz verschillende dingen meegemaakt die door Hertz steeds netjes en correct zijn opgelost.
Dit soort dingen wegen bij mij zwaarder dan die paar tientjes die ik zou kunnen besparen.
Als Hertz ook in de toekomst zo blijft handelen zie ik geen reden om van verhuurder te wiselen.

Btw, ik zie dat het verschil tussen authorized en additional authorized operators nog niet helemaal duidelijk is.

Uit de voorwaarden van Hertz:
Authorized Operators
Acceptable Authorized Operators age 25 and older are automatically covered on the Rental Agreement.

Additional Authorized Operators
-Individuals not automatically covered on the Rental Agreement as Authorized Operators noted above may be signed on as an "Additional Authorized Operator" (AAO).  AAO's must be present and may be signed on to the rental agreement at the time of rental or during the rental at any US corporate location.
- Renter and each AAO must be present to sign Rental Agreement, present an acceptable credit card or debit card (if renting city accepts debit cards) in their own name, or a current round-trip ticket (air, train or bus), show valid driver's license, and must be a minimum of 20 years of age.  For those 20 through 24 the location's age differential will apply

Het verschil zit 'm er in dat authorized operators altijd automatisch zijn toegevoegd aan het huurcontract.
Dat is ook de reden dat een authorized operator niet aanwezig hoeft te zijn bij afhalen van de auto.

Een additional authorized operator is niet automatisch toegevoegd op de huurovereenkomst.
Daarom moet een AAO  wel aanwezig zijn bij afhalen van de auto, moet z'n rijbewijs tonen en diens naam moet worden vermeld op het huurcontract
#11 - 07-06-2016, 15:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15