Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Autorijden in de states

Discussie gestart

stanstyle

Hallo kenners,

Mijn vriendin wordt aan het eind van onze vakantie 25 jaar,  (laatste 3 dagen) is het nu mogelijk om haar zonder extra toeslagen als bestuurder te laten registreren zodat ze ook nog een stukje door de states kan toeren??
#1 - 26-03-2009, 16:54 uur

peter1962

Wordt denk ik lastig als dat tijdens je 'contract duur' is.
Bel of mail met de verhuurder, dan weet je het zeker.

Peter
#2 - 26-03-2009, 17:30 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

HenkM

Eh, een extra bestuurder kost toch altijd meer ? 
#3 - 29-03-2009, 00:15 uur

Bakvet

In Californė meestal niet, daarnaast gaat het om een bestuurder onder de 25.

Bij Alamo heb je voor dit zomerseizoen speciale aanbiedingen voor bestuurders onder de 25, inclusief extra bestuurders. (Bijvoorbeeld bij usa-reisen.de, wrc.nl) Die waren wel enkele tientjes duurder per week, maar dat is nog altijd beter dan enkele tientjes per dag.

De afgelopen jaren heb ik bij een bepaalde reisorganisatie/autoverhuurder-combinatie gezien dat ze vanaf 23 geen extra "onder de 25"-toeslag rekenden. Heb het voor dit jaar nog niet kunnen vinden.
#4 - 29-03-2009, 16:19 uur

stanstyle

Hoi,


We hebben de uitgebreidste verzekering waarbij je ook meerdere bestuurders mag laten registreren zonder extra kosten. Dollar heeft helaas niet de regeling van onder de 23 maar echt van 21 t/m 24 jaar.

Touroperator geeft aan dat ze vanuit nederland niks kunnen regelen en dat ze me een kleine kans geven dat het ter plaatsen geregeld kan worden.

We zien het daar wel!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

stan

#5 - 30-03-2009, 15:27 uur

kreuk050

Een andere vraag:

Kan je autorijden als je wel 25 bent maar je rijbewijs nog maar net hebt (zeg 1 maand), soms lees ik dat je een rijbewijs een jaar in bezit moet hebben, klopt dit? Of kijken ze hier niet naar als verhuurbedrijf?

Wel als je een ongeluk maakt?
#6 - 29-04-2009, 11:25 uur

koosv

kreuk050,

er wordt puur naar de leeftijd gekeken van de bestuurder , ik heb de voorwaarden nagekeken bij een aantal car companies.
alle bestuurders moeten wel hun handtekening zetten bij de verhuur.
je moet trouwens wel uitkijken als je op een onverharde weg rijdt, dan ben je meestal niet verzekerd
er zijn altijd wel stukjes onverharde weg, bv op sommige parkeerterreinen, ik weet eigenlijk niet of die bepaling strikt wordt nageleefd bij schade of anderszins.
zou ik wel flauw vinden

Koos
#7 - 29-04-2009, 12:57 uur

kreuk050

Super, dan kan ik gewoon rijden!!
#8 - 29-04-2009, 16:43 uur

Bakvet

Je moet trouwens wel uitkijken als je op een onverharde weg rijdt, dan ben je meestal niet verzekerd er zijn altijd wel stukjes onverharde weg, bv op sommige parkeerterreinen, ik weet eigenlijk niet of die bepaling strikt wordt nageleefd bij schade.

Als het om schade aan alleen je eigen voertuig gaat, kan je, voor zover mogelijk, het best vertellen dat het op een gewone weg gebeurd is. Zonder gekheid: dan zijn zij blij, dan ben jij blij. Ik wil dit verder niet teveel promoten, maar ik spreek wel uit ervaring. Ze weten donders goed dat ze jou veel te veel laten betalen voor al die verzekeringen. Als tegenprestatie doen ze niet moeilijk als je geen al te zware schade hebt.

Met campers (RVs) ligt het anders. Dan moet je echt aantonen dat het niet op een onverharde weg gebeurd is.
#9 - 30-04-2009, 00:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15