Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Begin reis: Phoenix - Grand Canyon (Flagstaff/Sedona)

Discussie gestart

dolphinrob

Hoi, wij hebben pas geleden onze reis geboekt naar het westen van de USA. Over 6 weken mogen we gaan en wij kijken er uiteraard ontzettend naar uit.
Globaal is de reis Phoenix - Grand Canyon - Vegas - Death Valley - San Francisco en omgeving - kustlijn naar zuiden - LA (waarschijnlijk Santa Monica) - verder naar het zuiden of weer terug naar Phoenix.
Laatste is dus afhankelijk van de tijd die wij hebben en het programma.

Maar nu zijn we vanaf het begin het e.e.a. aan het invullen. We landen zondagavond laat in Phoenix (dus goede tip qua hotel in buurt van luchthaven is welkom) en de dag erna willen we voor een aantal dagen naar de Grand Canyon.
In eerste instantie gekeken rondom flagstaff te overnachten, maar eigenlijk lijkt Sedona me wel een geweldige plek.

Wie heeft er dus goede tips voor ons verblijf met de grand canyon en hoe lang te blijven (2 of 3 dagen). We zijn geen echte wandelaars, maar we willen wel de tijd nemen om het moois te bekijken en de verschillende plekken te bezoeken. Dus als mensen goede tips over hotel, do's etc, dan horen wij het graag.
#1 - 06-04-2008, 23:09 uur

Marianne

Sedona is prachitg als tussenstop maar voor de Grand Canyon zou ik in het park gaan zitten.  Ik vind een hotel aan de rim een unieke ervaring. Voor reserveringen, zie www.xanterra.com .

Let er op dat de weg naar Hermits Rest deels afgesloten is. Misschien hebben jullie nog geluk, vanaf juli is het volledig afgesloten.

Marianne
#2 - 06-04-2008, 23:15 uur

dolphinrob

Dus als ik het goed begrijp is het misschien goed om op dag 1 (maandag) naar Sedona te rijden en al wat te bezoeken (ongeveer 120 mile) dus goed te doen. De dag erna verder te bezoeken en daarna naar de GC te gaan (bijv aangegeven hotel). Daar wo + do te blijven om vervolgens weer door te reizen.
Eerste dag (Sedona) willen we namelijk niet direct veel rijden en veel moeten. Als ik lees over Sedona is het heerlijk om een beetje rond te kijken en te wennen.
#3 - 06-04-2008, 23:28 uur

pw.van.andel@hccne

>..wij hebben pas geleden onze reis geboekt..Over 6 weken.... 
>GLOBAAL is de reis Phoenix...verder naar het zuiden OF weer terug naar Phoenix.
Vraag: hebben jullie dan niet de aankomst en vertrek luchthaven vastgelegd? En tot wanneer kun je dan nog wijzigen?
 
#4 - 07-04-2008, 00:30 uur

arizona

Sedona, maar meer de omgeving van 'Slowdona' (veel pensionado's en een nogal kitscherig plaatsje) is prachtig, zoals eerdere reacties ook aangeven. Red Rock State Park, Slide Rock Park en de unieke rit over Hwy 89 naar Flagstaff.
Ik heb de omgeving befietst en per auto zou ik aldus plannen:
Dag 0: Overnachting Phoenix-Noord-west (ga niet een paar dollar beparen door naar Scottsdale te gaan, omslachtig in die metropool.)
Dag 1: Via Camp Verde (I 17) naar Sedona. Slide Rock SP bezoeken en in de vooravond doorrijden naar Flagstaff. Overnachtingsmogelijkheden plenty.
(alternatief: via Jerome (ghost town) en Prescott, maar overnacht dan in Sedona) en ga op dag 2 van Sedona naar het Grand Canyon)
Dag 2: Via oost-ingang (Hwy 89) naar Grand Canyon Dit is een is rustiger route en entree, dan de Main Entrance, via Tusayan. En je bent meteen bij het fraaiste uitzichtpunt, Desert View.
Overnachten: zie Marianne.
ls de reis verder richting Moument Valley, dan kun je beter de zuidingang, via de 64 nemen. En dan langs de Rim en Little Colorado (stap daar ook eens uit, je bent dan gevoelsmatig het dichtst bij de overigens wat kleinere kloof!) verder richting Kayenta enz.)
In dat geval zou ik 1 x  overnachten bij de Rim,een kleine afdaling maken (Bright Angel Trail)  en de volgende middag langs de Rim oostwaarts en ovenachten in Cameron. Souvenirs, snuisterijen, kunst en kitsch, het is een attractie op zich om te zien hoeveel 'spul' ze onder één dak hebben gekregen in de aanpalende winkel.



#5 - 10-04-2008, 18:41 uur

Beverwijk1

Hier een suggestie:
 
Aankomst Phoenix --> volgende dag rijden over de Apache Trail dan eventueel overnachten in de Apache Lake Marina and Resort. (goed hotel en goedkoop) volgende dag verdergaan over de Apache Trail, door naar Dessert to Tall Pines. Dan kom je uit bij het plaatsje Young en van daar uit door rijden naar Flagstaff. Daar kan je een hotel nemen en van daaruit kan een dagje naar Walnut Canyon  en een dag je naar Meteor Crater. Vanuit Flaggstaff kan je ook naar Sedona rijden (ca 1 uurtje rijden). Sedona is mooi maar ook HEEL ERG touristisch en dus heel druk!!

Vanuit Flagstaff kan je doorijden naar Williams en daar verblijven in de Quallity Mountain Ranch (grote kamer en goed eten voor mooie prijs) van daaruit rijden naar de Grand Canyon (ruim 1 uur rijden). Ga vroeg weg zodat je in de Grand Canyon de zonsopgang kan zien. Je kan mooie foto's maken en vandaar uit ga je een stukje wandelen over de Bright Angel ( dit mag je zeker niet missen). Daarna rond een uur of vier ben je gebroken en rij je terug naar de ranch waar je lekker in een bubbelbad kan bijbomen.

Vanuit Wiliams rijden naar Las Vegas (hier max 2 dgn verblijven) --> Death Vally -- Yosimite Park (verblijf in het park als het mogelijk is om nog te reserveren)--> SF --via Highway 1 naar LA (de Highway 1 hebben wij in 2 dgn gereden + een korte stop in Santa Monica)

(wij zijn vanuit Flagstaff naar Sedona gereden, daar wat rond gewandeld en vanuit Sedona doorgereden naar Williams. Voor de Apache Trail is het wel heel handig als je een terreinwagen heb gehuurd. Bij dollar.com kun je de huurauto goedkoper krijgen. Wij hadden splinter nieuwe Jeep Compas. Koelbox gekocht er rijden maar)


 :)
#6 - 28-04-2008, 10:33 uur
« Laatst bewerkt op: 28-04-2008, 10:41 uur door Beverwijk1 »

wilma

Hallo dolphinrob,

Wij doen precies dezelfde reis. Dus Marianne heb je gelijk antwoord op je vraag. Alleen wij hebben helaas maar 4 weken om het in te doen. Wij hebben onze reis bij Tiogatours geboekt en zij raadden ons als goedkoop, redelijk hotel in de buurt van het vliegveld Budget Inn Suites aan. Missschien voor jullie dus een suggestie? Wij zijn benieuwd naar jullie ervaringen straks. Hopen natuurlijk dat wij daar dan ons voordeel weer mee kunnen doen. Ik wens jullie alvast een fijne vakantie straks!

groetjes, Wilma :)
#7 - 28-04-2008, 22:51 uur

dolphinrob

ja voor ons is het bijna zover, bedankt voor de tips. We hebben besloten om toch de ronde te gaan maken, dus flagstaff - grand canyon - via page - monument valley - mese verde - arches canyonland - zion of bryce national park.

Lijkt me een fantastische ronde, wel een aardig stukje rijden enzo, maar verder hopelijk wel te doen in de tijd die wij hebben. Wij zijn meer de  toeristen die het willen zien als dat we trials gaan doen.

Als we terug zijn zal ik laten horen hoe het allemaal was.
#8 - 13-05-2008, 21:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15