Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

beoordeling eerste planning

Discussie gestart

JessAmerica

Hallo allemaal!

Zouden jullie voor ons, de volgende 1e planning voor onze vakantie in september kunnen beoordelen?

Dag 1:
Amsterdam - Denver
Dag 2:
Denver
Dag 3:
Denver- Rocky mountains NP - Cheyenne
Dag 4:
Cheyenne - Rapid cit
Dag 5:
Vanuit Rapid city bezoek aan Badlands en Mount rushmore
Dag 6:
Rapid city - Cody (reisdag!)
Dag 7:
Cody - Grand Teton N.P.
Dag 8:
Grand Teton- Yellowstone
Dag 9:
Yellowstone
Dag 10:
Yellowstone
Dag 11:
Yellowstone - Glacier N.P. (reisdag!)
Dag 12:
Glacier N.P.
Dag 13:
Glacier N.P. - Idaho Falls
Dag 14:
Idaho Falls - Salt Lake city
Dag 15:
Salt lake city
Dag 16:
Salt lake city - Las vegas (reisdag!)
Dag 17:
Las vegas
Dag 18:
Las vegas - Orlando
Dag 19 t/m 23
Orlando
Dag 24:
Orlando - Amsterdam

Dus kom maar op met jullie op- en aanmerkingen, tips, etc.

Alvast bedankt!

JessAmerica

#1 - 20-01-2007, 16:31 uur

Hans B

Hallo Jess,
dat is een interessante maar stevige route die je in korte tijd neemt. Op mijn routeplanner is ruwweg het 3000 mile.
Ik zou de route wat inkorten en dan meer zien op de plekken die er overblijven, want die zijn echt de moeite.
Ondanks dat het gebied best prachtig is zou ik bv. de "uitschieter" naar Glacier NP eruit laten en van Y.NP, naar Gr.T.NP naar Salt Lake City gaan.
Je kunt dan een dag meer bij Rapid City besteden of wat je maar wil.

Hans
#2 - 20-01-2007, 20:24 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Jess,
Ik zou net zoals Hans voorstelt, Glacier laten vallen. Niet alleen de door jou al aangegeven reisdagen zijn echt lange dagen, maar ook terug van Glacier naar Idaho Falls is erg ver.
Wil je toch Glacier bezoeken dan moet je eens kijken of het niet handiger is om vanaf Rapid City via Billing naar Glacier te rijden, en dan via Yellowstone naar Grand Teton. Dan mis je Idaho Falls en Cody, maar die route lijkt mij wel logischer; als je van cody naar Grand Teton gaat kom je al door Yellowstone, en doe je dus een stuk dubbel.

Zelf zou ik ook meer tijd in de parken willen doorbrengen in plaats van in de steden, maar ik neem aan dat dat bewust zo gepland is? Rocky Mountain NP verdient eigenlijk ook wel wat meer tijd, of laat het helemaal vallen en bezoek in South Dakota ook Crazy Horse en Custer state Park. Een leuke plaats om te overnachten is Hill City, vlak bij Mt Rushmore en Crazy Horse.

Misschien heb je iets aan ons reisverslag (Denver - San Francisco): www.martinenmarianne.web-log.nl (nog steeds niet alle foto's geplaatst ...)

Marianne
#3 - 20-01-2007, 21:01 uur

JessAmerica

Ok! Vond zelf ook Glacier wel errug ver uit de route liggen, maar diversen standaard rondreizen uit reisboeken gaan er ook heen, dus dacht dat het wel te doen was.
Heb het nu als volgt aangepast; overnachting in rocky mountains toegevoegd zodat daar wat meer tijd, een extra dag zonder rijden ingebouwd in Grand Teton en een extra dag in Las Vegas.
Komt er dus zo uit te zien:

Dag 1: Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver
Dag 3: Denver - Rocky mountains
Dag 4: Rocky mountains - Cheyenne
Dag 5: Cheyenne - Rapid City
Dag 6: Vanuit Rapid city bezoek aan Badlands en Mount rushmore
Dag 7: Rapid city - Cody (reisdag!)
Dag 8: Cody - Yellowstone
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone - Grand Teton
Dag 12: Grand Teton
Dag 13: Grand Teton - Salt lake city
Dag 14: Salt lake city
Dag 15: Salt lake city - Las vegas (reisdag!)
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Orlando
Dag 19 t/m 23: Orlando
Dag 24:Orlando - Amsterdam

Vraagjes:
Is er genoeg te beleven in Grand Teton om daar +/- anderhalve dag te vermaken? Is Salt-lake-city - Las Vegas wel te doen op 1 dag?
Hoewel ik er wel over gelezen heb weet ik niet goed waar "Crazy horse" ligt, waar in onze rondreis is een bezoek in te plannen?
Wie heeft er nog mee nuttige tips voor onze rondreis?

Alvast weer bedankt!!!

Jess
#4 - 20-01-2007, 22:06 uur

Marianne

Ah, dat ziet er veel beter uit. Las Vegas laten vallen en vliegen vanuit Salt Lake City is zeker geen optie?  wink Dan zou je wel Glacier kunnen doen en toch overal voldoende tijd hebben.
Van Salt Lake City naar Las Vegas is wel te doen, maar reken op een lange, saaie reisdag.

Bij Rocky Mountain NP is Estes Park een goede overnachtingsplaats. Leuke plaats, ligt vlak tegen het park aan. Hier staat het hotel waar The Shining is opgenomen.
Als je hier ergens overnacht kun je de volgende dag doorrijden naar South Dakota, zonder een stop in Cheyenne. Rapid City is dan wat ver, maar ik denk dat Hill City of Hot Springs een betere tussenstop is. Vandaaruit kun je Custer State Park bekijken (Needles Hwy, Wildlife Loop Road) en naar Mt Rushmore en Crazy Horse. Een extra dag heb je daar zeker nodig!

Crazy Horse ligt vlakbij Mount Rushmore: Zie www.crazyhorse.org/ voor meer informatie.

Marianne
#5 - 20-01-2007, 22:32 uur

Hans B

Vraagjes:
Is er genoeg te beleven in Grand Teton om daar +/- anderhalve dag te vermaken? Is Salt-lake-city - Las Vegas wel te doen op 1 dag?
Jess
Eerlijk gezegd valt mij Grand Teton een beetje tegen, zeker na het Yellowstone geweld.
Het is een hele mooie bergketen met prachtige pieken, dat wel.
Wij hebben een boottocht over Jenny Lake gemaakt en de wandeling naar Hidden Falls prachtig uitzicht.
Verder enkele wandelingen in het noorden bij Colter Bay.
Jackson is een heel aardig dorpje.
Gezien jullie razende schema ga je geen lange hikes maken.
Aan 1 1/2 dag heb je meer dan genoeg.

Opweg van Salt Lake City naar Las Vegas (420 miles volgens mijn routeplanner) zou je een bezoek kunnen brengen aan de Kolob Canyons in het Zion NP. Deze liggen aan de I-15. verder zou ik het zo niet weten of je moet al en omweg willen maken naar Bryce Canyon, maar dat is (+wandelen) wel 1 dag uit jullie route.

Hans.
#6 - 20-01-2007, 23:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JessAmerica


Gezien jullie razende schema ga je geen lange hikes maken.
Aan 1 1/2 dag heb je meer dan genoeg.

Citaat

Is het zo nog steeds een razend drukke reis dan? Ik had het idee dat ie zo wel te doen is. Het laatste wat wij willen is nml. een hele drukke reis.

Citaat
Opweg van Salt Lake City naar Las Vegas (420 miles volgens mijn routeplanner) zou je een bezoek kunnen brengen aan de Kolob Canyons in het Zion NP. Deze liggen aan de I-15. verder zou ik het zo niet weten of je moet al en omweg willen maken naar Bryce Canyon, maar dat is (+wandelen) wel 1 dag uit jullie route.

Citaat

We zijn in 2005 al in Bryce en Zion geweest. Dus we hoeven daar niet perse weer heen. Echter ik denk dat Salt Lake city- Las Vegas een te groot stuk is voor 1 dag. Wat ligt er nog meer tussenin als interresante tussenstop/overnachtingsplek?


Jess
#7 - 21-01-2007, 14:40 uur

Hans B

Hoi Jess,
nu je Glacier skipt is het razende er inderdaad wel af.
1 1/2 dag Grand Teton is m.i. genoeg.

Ik ben er nog nooit geweest, maar de Kolob Canyon schijnt wel bijzonder te zijn.
Misschien is Cedar Breaks NM, een kleine parkje met amphitheater een bezoekje waard.
Bij Parowan de I-15 af en de 143 volgen, gaat rechtstreeks naar CBNM.
Daarna via de 14 naar het plaatsje Cedar City om weer op de I-15 te gaan.
Een stukje zuidelijke ligt Kolob Canyon.
Verder zou ik niets echt interessants weten.

Hans.
#8 - 21-01-2007, 15:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Salt Lake City is volgens mijn routeplanner ook 420 mijl, en er wordt 6 uur 37 minuten aangegeven. Zou ik gewoon doen, in een keer. Ik vind het zelf altijd plezieriger om eens een lange reisdag te hebben, en dan ergens wat langer te blijven, dan om elke dag weer een stuk te moeten rijden. Wij hebben wel vanaf de I15 de Kolob Canyons bezocht, maar wij gingen die dag niet verder dan Springdale, dus we hadden tijd genoeg. Als je tijd hebt zou ik er toch even langsrijden, wel even opletten welke afslag je moet hebben want het staat niet aangegeven.

Wij zijn diezelfde vakantie ook door de Grand Tetons gereden waar we de boottocht en wandeling bij Jenny Lake hadden gepland. Helaas konden we toen geen parkeerplaats meer vinden, maar als je de tijd hebt zou ik dat zeker doen.

Marianne
#9 - 21-01-2007, 20:07 uur

inkie

Hoi Jess,
Vind je het niet leuker om het rondje af te maken, b.v. langs canyonlands, arches en mesa verda of heb je dat ook al gezien ?
Dan ga je als tussendoortje een keer naar florida (ook heel erg leuk als rondreis voor 10 dagen) in april heb je hele voordelige tickets en is het daar heerlijk weer.
#10 - 21-01-2007, 20:13 uur

JessAmerica

Bedankt allemaal weer voor jullie meedenken, super!

Wel lastig hoor keuzes maken. De vorige keer hebben we een rondreis uitgezocht die het meest bij onze wensen in de buurt kwam en toen hoefden we dus niet zoveel keuzes te maken.
We hebben ff zitten rekenen en als we op een maandag kunnen vliegen (wat volgens mij geen probleem moet zijn) en we vliegen op een vrijdag terug, dan hebben we er nog twee daagjes bij. Dan zouden we nog iets meer speling hebben. Canyonlands lijkt wel erg veel op Grand Canyon denk ik. Maar misschien is opnieuw een bezoekje aan bryce canyon of zion leuk als tussenstop tussen salt lake city en las vegas.

We kunnen ook wel Orlando overslaan idd, maar het lijkt mij toch wel errug leuk daar. En zowel in april als in september naar Amerika gaan zit er denk ik niet in voor ons.
Dus tja wel of niet Orlando? (ik weet het, verkeerde rubriek)

Zucht, je zou bijna vergeten dat het leuk is om naar amerika te gaan  wink

Iemand nog tips?

Jess
#11 - 23-01-2007, 19:30 uur

Hans B

Keuzes maken is altijd moeilijk, zelfs als het leuke keuzes zijn.
Indien je 2 dagen extra te besteden hebt, zou je samen met de verkregen tips kunnen kijken welke aanpassingen je kunt aanbrengen.
Ik blijf erbij, dat Glacier NP wel een behoorlijk uithoek blijft.
Mijn idee : extra dag Yellowstone en extra dag Black Hills.
Hans
#12 - 23-01-2007, 19:49 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

vana

Een bezoek aan Kolob Canyon is zeker aan te raden. Het is een erg mooi park .Je rijdt er bijna langs en de rit door het park duurt niet enorm lang.
Wij hebben ook Cedar Breaks NM bezocht en dat is ook erg mooi.
Vlak voor Las Vegas ,moet je eigenlijk ook het Valley of Fire State park nog even bezoeken, daar was ik erg van onder de indruk.

In Grand Teton is de tocht over Jenny Lake en de hike naar Inspiration Point aan te bevelen. Wij hadden daar een ontmoeting met een moederbeer en haar jong!

Misschien vindt je het leuk om ons reisverslag van dit jaar te lezen om wat ideëen op te doen? http://www.backtotheusa.web-log.nl/
De foto's van Kolob Canyon, Cedar Breaks en Valley of Fire SP kun je hier bekijken:  http://www.pixagogo.com/2027635180

Marjon
#13 - 24-01-2007, 21:26 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

JessAmerica

Nou, we hebben nog een paar dagen flink zitten nadenken en brainstormen, we hadden nml. geen rekening gehouden met drop-off kosten. Ik wist het wel maar niet meer aangedacht. Het zou voor het "stukje" Las vegas - Denver op $300,- komen excl. tax. Beetje zonde eigenlijk vonden wij.
Doen dus weer een nieuwe poging:

Dag 1:Amsterdam - Las Vegas
Dag 2:Las Vegas
Dag 3:Las Vegas- Kolob canyon - Cedar city
Dag 4:Cedar city - grand junction
Dag 5:Grand junction - Rocky mountains Estes Park
Dag 6:Rocky mountains (estes park) -  Hot springs
Dag 7:Hot springs - Wind cave- Badlands- Rapid City 
Dag 8:Rapid city- mnt rushmore-black hills-crazy horse - rapid city
Dag 9:Rapid city- Cody (reisdag!)
Dag 10:Cody - Yellowstone
Dag 11:Yellowstone
Dag 12:Yellowstone
Dag 13:Yellowstone - Grand Teton
Dag 14:Grand Teton
Dag 15:Grand Teton - Salt lake city
Dag 16:Salt lake city - st. George
Dag 17:st. George - las Vegas
Dag 18:Las vegas
Dag 19:Las Vegas - Orlando
Dag 20 t/m 26:Orlando
Dag 26: Orlando - Amsterdam

Volgens Randmcnally zal het een kleine 3000 miles zijn, plus natuurlijk nog rijden in nationale parken e.d.

Wat vinden jullie van deze route?

Alvast weer bedankt  2006-01

Jess

 
 
#14 - 02-02-2007, 18:48 uur

Hans B

Begrijp ik goed dat jeeigenlijk Las Vegas en Orlando wilt meepikken ? en nog een leuk rondje wilt maken ?
Wat te denken van beginnen in Salt Lake City ? en vanuit daar je rondje maken.
Of vliegen naar Denver, dan rondje Black Hills, Badlands, Yellowstone, Rocky Mountains, doorvliegen naar Las Vegas, terugvliegen via Orlando.
Ik weet het blijft een moeilijke keuze.

Hans
#15 - 02-02-2007, 19:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15