Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

beren

Discussie gestart

angelino

hallo,

ik ben in de tweede helft van juni in het Noordoosten  (Grand Teton, Yellowstone, Glacier NP,..)

heb ik nog een goede kans om beren te zien en, zo ja, waar in het bijzonder?



groeten
#1 - 01-12-2009, 19:57 uur

JoeSee

In Yellowstone zowel Grizzly beren als zwarte beren gezien. Gewoon in de berm van de weg. Het is een zeer uitgestrekt gebied. Volgens mij scharrelen ze niet op een vaste plek rond.
In Sequioa N.P. tot vervelends toe zwarte beren op veel verschillende plekken gezien in juli 2004. Zowel wijzelf als een kennis van ons zijn hier in 2006 (resp. mei en juli) ook geweest en toen niets gezien.
Kortom, het is ook een beetje geluk hebben.
#2 - 01-12-2009, 21:08 uur

Jez

Vorig jaar in Yellowstone niets gezien, maar wel in Waterton NP.
#3 - 01-12-2009, 21:09 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Eric

Dit jaar in Yellowstone in een uur tijd 3 beren gezien, 1 grizzly en 2 zwarte beren.
Deze zagen we op de weg van de tower falls naar Mt Wasburn.
De rest van de dagen geen enkele.
Kortom, je moet inderdaad wat geluk hebben...

Eric
#4 - 01-12-2009, 23:07 uur

koosv

Meestal kan je wel beren zien in Yellowstone, maar je moet weten waar. Er is een PDF file te downloaden, met ruwweg de plaatsen waar je welke dieren kan zien: http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/upload/yell287.pdf
De beren die ik zag waren in de buurt van Roosevelt, ten oosten en ten westen ervan. Slim is ook om aan rangers in het park te vragen waar beren zitten. Verder zij er diverse lieden die op internet bijhouden wat ze zoal gezien hebben aan dieren en waar, bv http://www.maxwaugh.com/yellowstone/sightings.php
Dan zijn er nog zeer deskundige amerikaanse forums over yellowstone, en zo af en toe kom je fanaten tegen met hele dure lenzen en speciale telescopen in het park die zeer goed op de hoogte zijn.
De beste tijd is 's-morgens of in de namiddag. Bruine moederberen slapen overdag ergens onder een boom, en de jongen in de boom, leuk is om ze naar beneden te zien komen, maar het kan uren duren voordat ze wakker worden.
#5 - 01-12-2009, 23:16 uur

JoeSee

Meestal kan je wel beren zien in Yellowstone, maar je moet weten waar. Er is een PDF file te downloaden, met ruwweg de plaatsen waar je welke dieren kan zien: http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/upload/yell287.pdf
De beren die ik zag waren in de buurt van Roosevelt, ten oosten en ten westen ervan. Slim is ook om aan rangers in het park te vragen waar beren zitten. Verder zij er diverse lieden die op internet bijhouden wat ze zoal gezien hebben aan dieren en waar, bv http://www.maxwaugh.com/yellowstone/sightings.php
Dan zijn er nog zeer deskundige amerikaanse forums over yellowstone, en zo af en toe kom je fanaten tegen met hele dure lenzen en speciale telescopen in het park die zeer goed op de hoogte zijn.
De beste tijd is 's-morgens of in de namiddag. Bruine moederberen slapen overdag ergens onder een boom, en de jongen in de boom, leuk is om ze naar beneden te zien komen, maar het kan uren duren voordat ze wakker worden.

Handige tip zeg  :afro:
#6 - 02-12-2009, 11:53 uur

Mirjam

Zeker een handige tip, daar we volgend jaar naar Yellowestone gaan. Dank je wel.
#7 - 02-12-2009, 12:18 uur

koosv

Ik kom nog even terug op de beren, in feite wrede dieren in een schattige verpakking. Zien er zo lief uit dat je in
hotels in yellowstone een leuk zeepje krijgt in de vorm van een beertje.

De BBC heeft een driedelige serie uitgezonden van uitzonderlijke kwaliteit, zonder de wreedheid van beren of wolven
in beeld te brengen, maar die wel diep respect voor die dieren en de gehele natuur bijbrengt.

Hieronder een stukje van 10 minuten, stopt aan het einde een beetje abrupt.
Jammer dat de serie nog niet op de nederlandse tv is uitgezonden.
De beelden zijn bijzonder knap gemaakt, geen enkele toerist zal in staat zijn om yellowstone op deze manier te zien.
Ingesproken door iemand met een tamelijk depressieve stem, maar dat geeft de beelden op de een of andere manier een
extra dramatische ontzagwekkende draai.

einde winter yellowstone, 10 min, HD kwaliteit (druk op HD symbool), grizzlys met jongen in begin te zien


#8 - 02-12-2009, 12:25 uur

koosv

Het filmpje hierboven  moet je beeldvullend zien, anders gaat het effect helemaal  verloren. Doe dit door twee keer op het plaatje te drukken, dan opent zich een youtube schermpje, en naast het HD symbool zit een knop die het filmpje beeldvullend laat zien. Door te zoeken vind je nog wel meer delen van afleveringen.
#9 - 02-12-2009, 12:39 uur

Mirjam

Prachtige serie, ik heb deze op dvd en daardoor besloten om komende reis 3 dagen in Yellowstone te blijven. >:D
#10 - 02-12-2009, 13:19 uur

Porphyria

Inderdaad een prachtige serie! Op het einde van de zomer is ze uitgezonden op de Belgische televisie. Ik was toen net terug van een reis naar de VS en had toch wel even spijt dat we niet naar Yellowstone waren geweest. Volgende keer dan maar!
#11 - 02-12-2009, 13:55 uur

angelino

iedereen bedankt voor deze snelle en zeer nuttige antwoorden

op de ene week dat ik lid ben van dit forum heb ik al heel wat geleerd!!

het valt mij ook op dat de toon van alle bijdragen (zeer) positief is ; ik heb ervaring met andere forums waar dit zeker niet het geval is.....


angelino
#12 - 02-12-2009, 16:19 uur

Wop

hallo,

ik ben in de tweede helft van juni in het Noordoosten  (Grand Teton, Yellowstone, Glacier NP,..)

heb ik nog een goede kans om beren te zien en, zo ja, waar in het bijzonder?



groeten

Bedankt voor je complimenten Angelino.

Vergeet dit niet: Berenles voor beginners
#13 - 02-12-2009, 19:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15