Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Beschikbaarheid campings

Discussie gestart

F350-maniac

Hallo, volgend jaar willen we 2 maanden rondreizen ongeveer vanaf half september tot/met eerste week november.
Te beginnen en eindigen in Calgary, afzakkend via de Rockies, ergens bij de Grand Canyon richting de kust LA en dan weer terug naar boven.
Verwachten jullie problemen met het vinden van campgrounds ? Dat vraag ik vooral omdat half/eind oktober zo'n sluitingsdatum is voor veel campgrounds.
Heeft iemand ervaring in deze periode?

Ben benieuwd ! Ohja de reistips voor die route ga ik ook nog een keer uitvragen hoor  :D
#1 - 21-09-2006, 10:14 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

Verelle

Ja wij hebben diverse malen in het na seizoen met een RV gereisd en eigenlijk is het overal het zelfde, campings sluiten massaal. Eigenlijk alle Nationale Parken zijn wel open en je kunt er zelfs camperen, maar het water is dan afgesloten en de dumpstations gesloten. Zeker als je in de Rockies zit heb je hier mee te maken, vanwege het beviezen van het water. Als je verder naar het zuiden afzakt heb je minder problemen. Als je naar de Nationale Parken gaat kan je eventueel deze site checken: www.nps.gov

Ik weet eigenlijk niet of je met een RV gaat of met de auto en een tent.
Zelf hebben we het altijd met een RV gedaan en dat maakt het naar mijn mening een stuk makkelijker.
Wij hebben een aantal jaren van Vancouver naar Las Vegas, Los Angeles of San Francisco gereden en eigenlijk altijd hebben we nooit echt problemen gehad, maar wij zijn dan ook gewend om te "boondocken" en slecht om de 5 dagen hadden we een dumpstation nodig of moesten we water aan boord nemen. Onze motorhome heeft dan ook wel een 100 gallon tank. Het scheelt natuurlijk ook hoeveel mensen er meegaan en hoe zuinig je met water om kan gaan.  Nu we "full timen", proberen we zo weinig mogelijk water mee te nemen, want al dat water mee zeulen is natuurlijk niet goed voor ons benzine gebruik.  De enige keer dat we problemen hadden was in februari ijl. in Bryce Canyon, daar daalde het kwik wel behoorlijk onder nul, ondanks alle voorzorgs maatregelen bevroor de waterpomp en moest ik met een pannetje en een jerry can water halen in de wc's. Gelukkig hadden ze daar nog stromend water.  cheer
 

Als je nog specifieke vragen hebt kun je mij eventueel ook prive mailen, maar verwacht niet meteen een antwoord, want we gaan morgen richting een nationaal park in Iowa en we zullen zeker voor een week geen internet hebben.
#2 - 23-09-2006, 02:28 uur
In april terug naar Amerika

F350-maniac

Hoi Verelle
Bedankt voor je reactie, we gaan met een RV dus we hebben een voorraadje inderdaad.
Ik denk dat we het gewoon gaan proberen, nationale parken zat tenslotte  1smile en we heben geen haast.

veel plezier met jullie huidige trip !
#3 - 03-10-2006, 09:52 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

GoGriz

Hey Arnhem, mooie tijd om deze streken te bezoeken.  De herfstkleurtjes met daarboven al de eerste sneeuw maakt prachtige taferelen :).  Let wel dat je vanaf midden september op de hoogste passen en vanaf midden oktober een beetje overal in de rockies wel eens in een sneeuwstorm kan belanden - ook zijn temperaturen van min 20 en meer dan mogelijk, dus wees voorbereid!  :)
#4 - 03-10-2006, 15:48 uur

F350-maniac

Hey GoGriz we hebben er ook helemaal zin in hoor. We zullen zeker voorbereid zijn, zijn de herfstkleurtjes een beetje vergelijkbaar met de Indian Summer in het oosten trouwens?
Je leest eigenlijk nooit dat de Indian Summer ook in de Rockies heerst?
#5 - 05-10-2006, 07:28 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

Bakvet

Het is al eerder op dit forum gezegd: 'Fall Foliage' en 'Indian Summer' zijn twee dingen die niet op hetzelfde slaan. (Helaas werkt de zoekfunctie niet op de verbinding waar ik nu zit, anders zou ik wel een linkje plaatsen).

Indian Summer houdt in dat het opeens een periode weer zomer-achtig warm wordt, ook al is het al half oktober of later. Als ik me goed herinner kwam dit zowel in de Rockies als in het noordoosten van de VS voor.
#6 - 05-10-2006, 07:48 uur

GoGriz

Hey GoGriz we hebben er ook helemaal zin in hoor. We zullen zeker voorbereid zijn, zijn de herfstkleurtjes een beetje vergelijkbaar met de Indian Summer in het oosten trouwens?
Je leest eigenlijk nooit dat de Indian Summer ook in de Rockies heerst?
Fall Foliage en Indian Summer zijn inderdaad 2 verschillende dingen, maar je kan ze allebei ook hier vinden  :)

Qua fall foliage hangt het een beetje af waar je bent.  Hier in Missoula zijn er prachtige kleuren nu omdat we veel 'maple trees' hebben, maar die zijn allemaal aangeplant ergens in de laatste 100 jaar.  Als je buiten de stad gaat zie je eigenlijk weinig verschil met de zomer- bijna alle bomen zijn dennen en sparren en die blijven natuurlijk gewoon groen.  Er zijn ook wel lorken  te vinden in deze streken, maar die verkleuren pas rond midden oktober.  Glacier NP heeft wel mooie kleurtjes rond eind september, maar in Yellowstone NP blijft alles gewoon hetzelfde als in de zomer.  Neem een kijkje op deze URL: http://www.grizzlygems.com/kevin Ik was vorig jaar in Glacier rond deze periode, en vorig weekend in Yellowstone

Wat Indian Summer betreft:  Je kan inderdaad nog behoorlijk mooie en warme dagen hebben hier in september en oktober, maar voor het zelfde geld kan het dus ook al eens sneeuwen :)
#7 - 05-10-2006, 20:15 uur

Patrick_NH

Het weer van de afgelopen dagen in New Hampshire is een prachtig voorbeeld van Indian Summer.
Gisteren was de temperatuur 25 graden waar ik woon. Vandaag is het maar 14 graden. Een verschil van wel en niet een jas aantrekken.

Aankomend weekend wordt het hoogtepunt van de foliage verwacht in de White Mountains. Nergens zijn de kleuren van de bladeren zo mooi als Vermont en New Hampshire.

Op zondag dus mooi een ritje maken over de Kangamangus Highway  :)
#8 - 05-10-2006, 21:20 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

Verelle

We zijn inmiddels in Maine aangekomen en ook hier zijn de herfst kleuren in volle glorie te zien. Het is nog behoorlijk warm, voor morgen wordt de temp. verwacht van zo'n 72 graden, niet slecht voor oktober. De nachten zijn wel al heel koud hier, het hangt zo rond het vriespunt. Morgen gaan we naar Acadia en daar zullen we nog wel meer van de mooie kleuren kunnen genieten.
#9 - 09-10-2006, 05:17 uur
In april terug naar Amerika

F350-maniac

 :D klinkt goed mensen

nog een jaartje geduld en we mogen ook weer, fall foliage tegemoet en waarschijnlijk een paar hele koude nachten,
ach mag de pret niet drukken we zijn met zijn 2-en  ::)
#10 - 09-10-2006, 11:56 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15