Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Beste periode voor bezoek aan het Westen

Discussie gestart

JennieRob

Wij zijn van plan om dit jaar 4 weken in het Westen een rondreis met een huurauto te maken. De planning was juli/augustus, maar ik heb gehoord dat het dan enorm druk is. Bij de Grand Canyon bijvoorbeeld zou het filerijden zijn. Een betere tijd zou juni of september zijn, qua drukte.
We maken ons dus nu ook zorgen over het op de bonnefooi gaan rondrijden en onderweg een motel zoeken. Zijn er dan in die maanden wel kamers vrij? (Wij weten dat je in of nabij de parken sowieso moet boeken van tevoren).

Wat zijn jullie ervaringen met de drukte in de zomermaanden in het Westen van de USA?
#1 - 17-01-2016, 15:21 uur

MiamiHeat

Welkom op het forum!

Wij gaan juist buiten Juli/Augustus die kant op vanwege de drukte. We zijn er in de laatste jaren altijd in Mei/Juni en September geweest. Lekker relaxed! Geen file rijden in de parken en ook geen file wandelen in de parken. Qua temperatuur zijn die maanden ook wat milder dan Juli/Augustus. Wij gaan meestal op de bonnefooi, hotels genoeg. Wil je in of de directe nabijheid van een park overnachten is reserveren wel een aanrader.

In April gaan we weer bijna 3 weken die kant op, Qua temperatuur zal het iets cooler zijn...maar zeker niet onaangenaam!

Succes met plannen!
#2 - 17-01-2016, 16:53 uur

Cees A

Tja, juni en september zijn natuurlijk een stuk rustiger dan de schoolvakantiemaanden juli en augustus.
Dat is hier in Europa zo en in Amerika is dat niet anders. Als je in juni of september vakantie kunt nemen moet je dat doen

Reizen op de bonnefooi is ook in de hoogseizoenmaanden zeker mogelijk.
Vooral ook omdat je je realiseert dat je in of dichtbij de parken beter iets kunt boeken.
Voor de rest ? Ik zou zeggen............ Doen!!

Have fun, Cees (die al 25 jaar lang jaarlijks op de bonnefooi naar Amerika/Canada gaat)
#3 - 17-01-2016, 17:04 uur

Hans B

Ja, mijn idee. Als je de drukte en hitte wil vermijden, dan NIET in juni, juli, augustus.
Wij gingen met de kinderen altijd noodgedwongen in deze periode.
Die qua vliegtickets ook nog eens de duurste zijn.

Nu heerlijk in april-mei, maar ook al enkele keren in september oktober geweest.
Het is ons dan ook warm zat.
#4 - 17-01-2016, 20:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JennieRob

We proberen onze vrije dagen nu maar te verzetten naar mei .... scheelt inderdaad enorm in de ticketprijzen en misschien is het dan ook wat gemakkelijker accommodaties in/bij parken boeken. Het betekent wel dat het niet meer zo lang duurt voordat we gaan, daar moeten we ons wel even op instellen.
Ik zal nog een ander topic starten met onze plannen, dan kan daar ook een ervaren oog even naar kijken.
#5 - 17-01-2016, 22:56 uur

Old Faithful

Welkom op het forum.

Je zou bij de keuze voor voor- of najaar nog rekening kunnen houden met de route. In het voorjaar zijn de dagen langer en de watervallen krachtiger dan in het najaar. Daarentegen kun je in het voorjaar meer last hebben van wegens sneeuw gesloten wegen en onbegaanbare wandelpaden dan in het najaar. In het zuidwesten zal dit niet zo'n rol spelen maar wel als je naar bijvoorbeeld Mount Rainier, Crater Lake, Lassen Volcanic, Yellowstone of Rocky Mountain N.P. wilt. Plan in mei een eventuele passage van de Tioga Pass zo laat mogelijk.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#6 - 18-01-2016, 10:47 uur
Groet,

Old Faithful

JennieRob

Salt Lake City is het noordelijkst dat we zullen gaan (volgens de huidige plannen), dus ik denk dat het mee zal vallen met onbegaanbare wegen. En anders rijden we om ...

Bedankt voor jullie reacties.
#7 - 18-01-2016, 18:58 uur

Terpies

Welkom op het forum.

Houd er rekening mee dat ook juni al een schoolvakantie maand is in de USA. In tegenstelling tot in Nederland hebben de scholieren in de USA een vastgesteld aantal dagen waarop ze naar school moeten. Afhankelijk van het aantal dagen dat gedurende het jaar afvalt, door BV sneeuw en andere calamiteiten, plakken ze in de USA de inhaaldagen aan het eind van het schooljaar er aan vast.

Onze kinderen waren meestal rond 10 juni vrij van school in de USA.

Reken er op dat vanaf half juni de schoolvakanties begonnen zijn, dus daarvoor reizen is aan te raden. Of je gaat in september. Afhankelijk van je route kun je in mei ook al in de problemen komen in de Rockies omdat wegen/passen mogelijk nog gesloten zijn vanwege sneeuw (o.a. tioga pass, north rim bij d Grand Canyon, de doorgaande weg tussen Kings Canyon en Sequoia NP, etc).

Succes met het plannen!

Een tip van ons allemaal hier op het forum is om nog niks te boeken en eerst eens je route hier te posten, tenminste als je ons advies op prijs stelt....

De meeste mensen die voor de eerste keer naar de USA gaan denken dat alleen in de auto zitten hetzelfde is als veel zien. Verkijk je dus niet in de afstanden.

De meesten hier op het forum hebben enorm veel ervaring om je een goed advies te geven wat je kunt gebruiken voordat je boekt of iets vastlegt.

Ben heel benieuwd naar wat je wilt gaan doen!
#8 - 18-01-2016, 19:25 uur
« Laatst bewerkt op: 18-01-2016, 19:42 uur door Terpies »

Hans B

Salt Lake City is het noordelijkst dat we zullen gaan (volgens de huidige plannen), dus ik denk dat het mee zal vallen met onbegaanbare wegen. En anders rijden we om ...
Bedankt voor jullie reacties.
Vergis je daarin niet. Wij wilden vorig jaar in Mei Cedar Breaks NM bezoeken (nabij Bryce en Zion). Nou, mooi niet. De weg was vanwege sneeuw en ijzel afgesloten.
Je zit dan wel op bijna 3000 meter hoogte. Ook Bryce ligt op iets van 2400 meter en daar waren de toppen allemaal nog wit. Schitterend gezicht overigens.
Grand Canyon 's nachts -3°C.

Succes met de planning.
#9 - 18-01-2016, 19:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica

Ik weet natuurlijk je route niet, maar september vind ik een veiligere maand dan mei, omdat in mei veel wegen nog gesloten kunnen zijn.
#10 - 18-01-2016, 21:44 uur



JennieRob

Ik weet dat er op fora erg veel kennis kan zitten. Zelf ben ik moderator op een heel ander soort forum en daar barst het ook van de kennis op dat kennisgebied. En wat ik hier gelezen heb bij andere topics geeft me wel het vertrouwen dat ik onze plannen hier kan voorleggen voor commentaar. Maar ik start daarvoor even een nieuw topic.
#11 - 18-01-2016, 22:33 uur

JennieRob

Wij hebben juist niet voor het najaar gekozen omdat we ieder jaar horen over vreselijke bosbranden daar door de aanhoudende droogte. En die komen we liever niet tegen.
#12 - 18-01-2016, 22:56 uur

Terpies

Nieuw!
Wij hebben juist niet voor het najaar gekozen omdat we ieder jaar horen over vreselijke bosbranden daar door de aanhoudende droogte. En die komen we liever niet tegen.

In de winter sneeuw....in de zomer bosbranden.....orkanen...stormen.....tornado's.... Het kan allemaal.

De kans dat je in mei in de Rockies nog sneeuw hebt over een gebied wat zich over heel west USA uitstrekt is iets groter dan de kans op een (plaatselijke) bosbrand in de zomer.
#13 - 19-01-2016, 22:21 uur
« Laatst bewerkt op: 19-01-2016, 22:28 uur door Terpies »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15