Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Bezienswaardigheden Westen

Discussie gestart

Jez

Hoi!

Het ziet er naaruit dat we dit jaar weer gaan!  dansbanaan dansbanaan dansbanaan
Dus ben ik al druk bezig om een route samen te stellen. Het plan is een rondreis door Colorado,
Wyoming, Utah, Idaho, Montana, de Dakota's en Nebraska. Tijdens het bestuderen van de kaart
kwam ik de onderstaande bezienswaardigheden tegen. En nu is mijn vraag: zijn ze inderdaad het
bezien waardig? De bekende parken spreken denk ik voor zich; ik ben vooral benieuwd of iemand
al eens bij de minder bekende is geweest.

Groetjes, Jez

Rocky Mountains NPColorado
Shoshone FallsIdaho
Craters ot Moon NPIdaho
Madison Buffalo Jump SPMontana
Old Montana PrisonMontana
Grant-Kohrs RanchMontana
Garnet Ghost TownMontana
Glacier NPMontana
Sluice Boxes SPMontana
Greycliff Prairie Dog Town SPMontana
Pompeys PillarMontana
Makoshika SPMontana
Flaming Gorge + DamUtah
Antelope Island SPUtah
Terry Bison RanchWyoming
Bear River SPWyoming
Grand Teton NPWyoming
Yellowstone NP   Wyoming
Devils TowerWyoming
#1 - 09-04-2007, 20:29 uur
« Laatst bewerkt op: 09-04-2007, 21:32 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Vegas

Rocky Mountains NP Colorado - geweldig
Shoshone Falls Idaho
Craters ot Moon NP Idaho - vond ik minder
Madison Buffalo Jump SP Montana
Old Montana Prison Montana
Grant-Kohrs Ranch Montana
Garnet Ghost Town Montana
Glacier NP Montana - geweldig
Sluice Boxes SP Montana
Greycliff Prairie Dog Town SP Montana
Pompeys Pillar Montana
Makoshika SP Montana
Flaming Gorge + Dam Utah - zeer de moeite waard
Antelope Island SP Utah
Terry Bison Ranch Wyoming
Bear River SP Wyoming
Grand Teton NP Wyoming - geweldig
Yellowstone NP Wyoming  - ja super natuurlijk, doen
Devils Tower Wyoming - zeer de moeite waard

doe dan gelijk mount rushmore en crazy horse monument
#2 - 09-04-2007, 21:44 uur

Jez

doe dan gelijk mount rushmore en crazy horse monument

Doen we zeker; in het deel Mid West heb ik mijn lijstje voor de Dakota's en Nebraska gezet!
Wat vond je minder aan Craters ot Moon?
#3 - 09-04-2007, 21:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Hallo Jez,

geweldige trip die jullie gaan maken, maar houd er rekening mee dat het in september behoorlijk koud kan zijn en kan sneeuwen.
Ik ben zelf bij de Madison Buffalo Jump SP geweest. Mijn camper staat hier bij vrienden vlakbij geparkeerd (Three Forks). Dit state park stelt helemaal niets voor. 't Is een rotspartij die je er zoveel hebt, waarvan men zegt dat de indianen de bizons afjoegen. Nou dat zal wel. Er is niet meer van te zien. Er zijn ook geen voorzieningen (infocentrum). Verderop heb je nog wel de Lewis & Clarck Caverns, deze zijn (op een hete dag) zeker de moeite. Je hebt er in de buurt ook Virginia City liggen een historic town. Vergeet even niet te badderen in de Galatin River net buiten het Yellowstone NP.

veel plezier, Hans
#4 - 10-04-2007, 09:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Traveller

Ik vond 'Craters of the Moon' nou juist wel weer erg mooi!
Ik denk dat de beleving van een bepaalde plek soms ook erg samenhangt met het weer:
wij hadden daar namelijk zeer donkere luchten waar de zon prachtig fel tegenaan scheen en kregen zo nu en dan een stevige hagelbui om de oren: het gebied zag er zo prachtig en indrukwekkend uit! Ook de binnenweg van Craters of te Moon richting het oosten was prachtig: rijden door het absolute niets! Ik vind dat echt geweldig!

#5 - 10-04-2007, 12:29 uur

DennisH

Glacier-NP is erg mooi. Zeker als je de Going-To-The-Sun road van het oosten naar het westen rijdt.
Dan zie je ineens de vallei liggen in de zon.
Heel mooi.

De Canadese kant (Waterton) is nog mooier omdat het zo rustig is, geen doorgaande weg, en je kunt er prachtige wandelingen maken.
#6 - 10-04-2007, 14:45 uur

Vegas

Citaat
Wat vond je minder aan Craters ot Moon?

Het gebied is op zich inderdaad wel apart. Het kwam meer omdat ik al veel erg mooie dingen (YS, Glacier, de prairies in montana en Idaho etc) had gezien tijdens de trip.
De rit vanuit Glacier door Idaho richting Craters was prachtig.
Ik kwam later op de middag aan nabij Crater ot Moon. Vanaf de richting/langs Craters zie je het landschap al liggen en het is net of je door een maanlandschap rijdt. Vervolgens kun je halverwege de weg het park dieper in.
En dat vond ik dan weer niet spectaculair omdat je al een tijdje door het landschap rijdt.

Bovendien was het al wat later op de dag, een beetje vermoeid en de omgeving rondom Craters vond ik gewoon wat saai. Er was in de verste verte geen moer te doen. Erg lastig om een motelletje te vinden. Ik houd wel van desolate gebieden, maar toen even niet.

zoals traveller al zegt, zal het de timing zijn geweest.

Samengevat:
heb ik het ervaren als een wat mindere (mid)dag tijdens mijn trip.
Craters op zich erg apart, maar de omgeving is minder.
Weinig en/of dure hotels/motels
#7 - 10-04-2007, 15:19 uur

Veusy


Samengevat:
heb ik het ervaren als een wat mindere (mid)dag tijdens mijn trip.
Craters op zich erg apart, maar de omgeving is minder.
Weinig en/of dure hotels/motels
Ben het eens met Vegas. Ik kwam van Yellowstone en reed richting Salt Lake City. Ik dacht, waarom zou ik dat park er nu ook niet bijnemen. Maar voor mij was het niet de moeite. Misschien vooral omdat er ook niet echt de tijd genomen om het park grondig te verkennen. Het was ook snikheet...

Hans
#8 - 10-04-2007, 17:47 uur

Jez

Bedankt voor de tips zover!

Craters ot Moon moeten we geloof ik toch zelf zien om een oordeel te vellen  ;)
Over Madison Buffalo heb ik nu een aantekening gemaakt; als we er onderweg geen zin in hebben, is het
waarschijnlijk geen ramp dat we het niet hebben gezien.
De Going to the sun rijden we juist van west naar oost. Hopelijk is dat ook mooi!
#9 - 10-04-2007, 21:20 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mississippi

Geweldige route Jez!

Van de minder bekende SP kan ik ook Craters of the Moon aanraden. Een heel apart landschap:


Of anders Antelope Island bij SLC:


Je kan hier ook zwemmen in de Great Salt Lake.
#10 - 10-04-2007, 21:41 uur

Jez

Ze staan allebei op m'n lijstje, Mississippi, thanks!
#11 - 10-04-2007, 23:03 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Traveller

Een prairy dog town moet je ook zeker even aandoen! Helemaal als je van grappige diertjes houdt! Wij hebben ze gezien in North Dakota en bij Devils Tower. Schattig....!
#12 - 19-04-2007, 12:21 uur

EvertK

hoi, de meeste ben ik niet geweest hoor... dat komt omdat onze "natuurhersen" pas laat op gang is gekomen  ;D
Maar Yellowstone is echt schitterend. Devils Tower vind ik mooi gezien te hebben. Glacier Park stond op het programma, maar aangezien we in onze reis (2006 - zie www.kippfamily.net) wel een beetje veel 'groen' hadden zitten hebben we die uiteindelijk toch links laten liggen... Later hoorden we dat we eigenlijk de misser van ons leven hadden want die schijnt nog mooier dan Yellowstone te zijn. Ach, goed voor een volgende keer... De Badlands area vind ik overigens ook mooi !

Evert
#13 - 19-04-2007, 18:17 uur
Lees onze reisverhalen op www.kippfamily.net en laat je reacties achter!

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15