Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Boek(en)

Discussie gestart

Kroosduiker

Hallo iedereen,

Wij willen volgend jaar september een 3 weekse rondreis gaan maken in het Westen.
We willen op voorhand geen reserveringen maken, alleen bij aankomst/vertrek.
Autohuur in principe ook ter plaatse regelen.

We gaan in ieder geval een Rand MacNally aanschaffen.

Is er een goede gids/boek waar menigeen van jullie gebruik van heeft gemaakt wat echt een handige tip is?
Ik vond zelf het boek "Nationale parken West Amerika" van Isight Guide er wel heel handig uitzien, maar wie weet hebben jullie hier andere ideeen/tips over.

Verder reist dan de vraag...hoe nu verder? We willen op voorhand wel de route al enigszins uitgestippeld hebben maar wel de mogelijkheid hebben als we ergens zijn en we willen een dagje langer blijven dat het kan, vandaar ook geen op voorhand geboekte hotels. Maar de route al wel....daar rijst dan ook de vraag...hoe bepaal je de route? Kunnen we gewoon een aantal routes bekijken die hier veel geboekt worden? Of is er een site waar we op kunnen kijken die 'standaard' routes heeft om te orierenteren of uit te breiden?
We houden van natuur/indianenreservaten/grand canyon/kust.

#1 - 09-09-2011, 14:18 uur



Marianne

Het is heel lastig om advies te geven over reisgidsen; voor elke vraag is er wel een gids. Wil je tips over (budget) accommodatie, vervoer en restaurants dan is de Lonely Planet handig, wil je tips over routes dan is de Lannoo gids handig, voor steden de capitool gids, etc. Haal eens wat boeken uit de bibliotheek en kijk wat je aanspreekt. Ik heb voor de parken Fodor's complete guide to the national parks of the west; onovertroffen naar mijn idee.

Voor tips over een route; je zult eerst moeten bepalen waar je naar toe wilt, dan komt de route vanzelf.

Een handige site is www.ontdek-amerika.nl en natuurlijk de NPS-site (www.nps.gov) voor de parken. En vooral veel reisverslagen lezen!

Marianne
#2 - 09-09-2011, 15:52 uur

Old Faithful

`Marianne was me - en niet voor het eerst  :afro: - net voor. Ik wilde ongeveer hetzelfde antwoorden. Ik heb verschillende boeken, waaronder diverse gidsen van de ANWB, het boek "de Nationale Parken van Amerika" van dr. A.J. van Zuilen en diverse in de parken zelf aangeschafte gidsen. In de praktijk gebruik ik tegenwoordig vnl internet en de genoemde sites behoren daarbij tot de favorieten.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 09-09-2011, 16:00 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Die Van Zuilen hebben wij ook, dat was indertijd ongeveer het enige wat hier beschikbaar was. Zonder Death valley, want dat was toen nog geen NP.

Marianne
#4 - 09-09-2011, 17:44 uur

Frasi

 welkom
Met de informatie op dit forum kan je zeker een mooie reis uitstippelen. Je kan ook prima alleen de eerste nacht reserveren en de rest op de bonnefooi doen. Als je toch een concept route uitzet, kan je ook al een aantal overnachtingsmogelijkheden aangeven: dat scheelt je ter plekke veel zoekwerk.
Wel de tip om toch al vooraf je autohuur te regelen. Omdat vooraf je aankomst en vertrek luchthaven al vast staan, is er geen enkele reden je autohuur vanaf deze locaties niet al vast te leggen. Het bespaart je namelijk erg veel kosten: ter plekke kan tot het dubbele kwijt zijn (let wel: de prijzen op Amerikaanse websites zijn zonder de verplichte verzekeringen). Omdat je minder goed kan vergelijken aan de balie betaal je de volle prijs + een hele lijst aan verzekeringen en extra's. De vereiste verzekeringen zitten altijd inclusief in een autohuur als je deze vanuit Europa reserveert. Aan de balie zullen ze je deze én nog een aantal overbodige aansmeren (onder het mom dat deze allemaal vereist/verplicht zijn). Dus echt: reserveer je auto vooraf. Veel gebruikte bemiddelaars zijn o.a. use-reisen.de en eautohuur.nl
#5 - 09-09-2011, 19:17 uur

leendert en maria

Voor onze reis heb ik de Trotter-gids aangeschaft. Vast een informatieve gids maar we hebben hem vrijwel niet gebruikt en staat nu ongelezen in de kast.
Wanneer je een globale route weet (voorbeelden genoeg op dit forum) en hem hier lanceert krijg je vanzelf reacties en kun je bijstellen. Toen wij de route rond hadden heb ik veel op de ontdek-amerika site gelezen, geprint en in een map gedaan. Samen met een bestand met alle informatie die ik hier op het forum had verzameld. Per dag hadden we zo de bezienswaardigheden/mogelijkheden bij elkaar zodat we op vakantie zelf niet veel tijd kwijt waren met zoeken. 's Avonds sloegen we de map open en kozen van de vele mogelijkheden wat we de volgende dag zouden gaan doen. Dat was voor ons informatie genoeg.
Omdat alle 4 jou voorkeuren er in zitten hier als voorbeeld onze route:
Phoenix - Grand Canyon - Page (2) - Mexican Hat (Monument Valley) - Torrey (Capitol Reef) - Bryce Canyon - Springdale (Zion, 2) - Las vegas (2) - Death Valley - Lee Vining - Yosemite (4) - San Simeon - Montery - San francisco (3)

Maria
#6 - 09-09-2011, 21:45 uur

Steson

Ik heb zelf veel gehad aan de Lannoo-gids. Inderdaad staat daar al een hele uitgestippelde route in en het is in het Nederlands geschreven !!
Ik had de gids in 2006 aangeschaft, maar uiteindelijk gingen we pas in 2010 en toen was er inmiddels een nieuwe uitgave van de Lannoo...... Best recent dus.

Op Lonely Planet kun je hoofdstukken downloaden van gebieden waar je heen gaat/wilt. Best handig om deze op een e-reader of laptop te zetten en mee te nemen (of gewoon printen natuurlijk).

De route die Maria heeft aangegeven is inderdaad mooi voor al jullie interesses ! Wij zijn vanuit Yosemite naar SF gereden en daarna langs de kust naar LA met een overnachting in San Simeon.
#7 - 16-09-2011, 10:49 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15