Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Bryce / Zion vraagje

Discussie gestart

Nismo

Wij vertrekken begin september naar Zuid-West USA, ik zit met een probleem'je.
Op 10/09 vertrek ik vanuit Page naar Bryce (Tropic) en op 11/09 van uit Bryce (Tropic) naar Las Vegas.
Wat is mijn best route voor die twee dagen.
10/09 Vanuit Page rechtstreeks naar Bryce Canyon of omweg via Zion N.P.
of op 11/09 vanuit Bryce Canyon naar Las Vegas via Zion N.P.
Indien ik keuze 1 neem kan ik de volgende dag van Bryve via Cedar City naar Las Vegas. Indien keuze 2 dan doe ik voor een stuk dezelfde weg, namelijk State Route 89 tot Mt. Carmel Junction.

En heeft er iemand reeds Coral Pink Sand Dunes S.P. bezocht, is dit en kleine omweg waard.
#1 - 03-07-2005, 11:30 uur
« Laatst bewerkt op: 03-07-2005, 11:34 uur door Nismo »

Jez

Je wilt na Bryce naar Las Vegas? Dan zou ik van Page naar Bryce gaan, via Cottonwood Canyon. Volgens mijn kaart (uit 2000...) is dit echter een "unpaved road", maar wel een mooie! Anders is over de 89 ook een goede optie. Daarna zou ik over de 89 en de 9 naar Zion gaan (dan kom je automatisch door het NP, of je wilt of niet). Om uiteindelijk op de I-15 uit te komen, net boven Washington. Dan zit je zo in Las Vegas.

Coral Pink ken ik niet.
#2 - 03-07-2005, 11:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Hallo Nismo,
de Cottonwood Road die Jez genoemd heeft lijkt mij een hele mooie optie en een in mijlen veel kortere route, echter wat al vaker genoemd is, hoe zit het met de verzekering als je over gravel wegen en dirt roads rijdt. Mocht je besluiten dit te doen wens ik je veel succes.
Anders zal er niets anders op zitten dan de 89 2x te nemen om toch Zion mee te pikken. Ik heb zelf gemerkt, dat wanneer je 1x in noord.richt. rijdt en enkele dagen later in zuid.richt. je niet eens in de gaten hebt dat het dezelfde weg is, want je kijkt van een heel andere kant tegen de weg / bergen / natuur aan.
succes, Hans
#3 - 03-07-2005, 12:23 uur
« Laatst bewerkt op: 03-07-2005, 12:25 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

Hallo Nismo
Het rijden van de Cottonwood Canyon route is met een gewone auto af te raden. Wij hebben hem niet gereden omdat hij ons sterk werd afgeraden door de parkwachters. Dit vanwege het te verwachten slechte weer en omdat we geen 4 weel drive hadden. Ook ben je niet verzekerd met een huur auto. Het is dus een risico.  Tropic is m.i. dan geen beste optie  om te verblijven. Als je na  Brice  naar Las Vegas wilt is om het even of je via Zion rijd. Ik sluit me dan ook aan bij het advies van Hans. Wel kost dat je meer tijd en of je dat hebt betwijfel ik. De afstand is n.l. groter dan 400 km. Als je dan nog wat wilt ien in Zion moet je flink door rijden. Als je kiest om via Cedar City te rijden heb je nog de mogelijkhei om de Valley of fire te bezoeken. Het omrijden voor de Coral Pink Sand Dunes S.P. Is zonde van je tijd, of je moet interesse hebben in een paar bergen zand. Dit terrein wordt gebruikt om met squads  rond te crossen. Zonde van je geld en de tijd dus.
#4 - 03-07-2005, 14:33 uur
« Laatst bewerkt op: 03-07-2005, 14:35 uur door hdeweert »

logman2002

Wij hebben deze weg gereden in juni. Zie http://huwelijksreis.web-log.nl/ We hebben het gered met een 2-wiel aangedreven auto. Maar ik kan het niemand aanraden, tenzij je een 4-wielaangedreven auto hebt. Stukken van deze weg zijn gewoon heel erg slecht. Niet doen dus. Als je pech krijgt met de auto, dan heb je dus ook echt pech. Geen auto's geen huizen, en geen mensen.
#5 - 06-07-2005, 12:32 uur

Nismo

Hallo,

Ik ben er nu zo een klein beetje uit:
Mijn eerste optie is via de 89 naar Bryce nadat ik eerst een stuk de 9 opgegaan ben om Zion door te gaan en in Springdale terug te keren.
De volgende dag een stukje 89 dan de 14 op en dan Hgw 15 op om te stoppen in Kolob Canyon, (wat naar het schijnt een veel mooier en minder toeristisch stuk van Zion is).

Tweede optie is om gewoon de 89 naar Bryce en de volgende da g terug de 89 en de 9 op door Zion om zo  iets boven Washington Hgw 15 op te gaan.

Ik ga het de moment zelf bekijken nadat ik mijn timing ter plaatse bezie.

Het probleem is dat je Zion naar het schijnt nietmeer in komt met de wagen.
#6 - 07-07-2005, 20:53 uur

Inge

Je kan in Zion tot het Visitors Center met je eigen auto rijden (nabij Springdale). Vanaf daar rijden de shuttle heel regelmatig over de Scenic weg door Zion. Helemaal geen probleem! Ik vond dit een erg goed systeem. De bussen reden om de 7 minuten of zoiets... je hoeft dus nooit echt lang te wachten.

Tip: Aan het eind van de dag zat de bus wel aardig vol. Wij zaten er al vanaf het eindpunt (bij de Narrows) in, dus geen probleem, maar onderweg kon hij geen mensen meer de bus inlaten... te vol!
#7 - 07-07-2005, 23:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15