Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

budget

Discussie gestart

boes

Heeft iemand een budget/kostenplaatje ter beschikking voor een rondreis door het zuid-westen?
Bijvoorbeeld in excel.

Marc
#1 - 31-07-2010, 09:43 uur

Tet14

Zou het niet weten. Hangt ook helemaal van je manier van reizen af (resorts? motels? kamperen? veel uit eten? veel pretparken etc etc.)
#2 - 31-07-2010, 12:32 uur

boes

dat ligt er dus aan:
of motels/uit eten of met een camper.
Ik heb geen idee wat een middenklas hotel (met ontbijt) en avondeten kost voor 2 volwassenen en 2 kinderen (15 en 17).
#3 - 31-07-2010, 13:27 uur

allard

Het maakt al een flink verschil of je in het hoogseizoen reist of daarbuiten. Met 2 kinderen neem ik aan dat het in het hoogseizoen moet. De vliegtickets zijn dan sowieso duurder. Verder zijn alle leuke plekjes (behalve Las Vegas: snikheet op dat moment)  ook duurder. Indien je wat verder van de leuke plekjes af wilt zitten kan het wel weer goedkoper. Je zit dan doorgaans op saaie plekken langs de interstates maar indien je bereid bent je hierop aan te passen (vroeg opstaan / laat aankomen) dan zijn de parken ook voor jou op de momenten met gunstig licht (beleving / foto's) te bezoeken.

Een excel plaatje heb ik niet voor je maar in een verslag over 2007 heb ik er wel enige overwegingen aan de financiën gewijd. (Even scrollen). Voor wat betreft 2010 waren we voor een soortgelijke reis € 4300 all in kwijt. Dus inclusief zakgeld en eten en drinken. Wij zijn het type dat gaat voor een basis comfort niveau maar het hoeft voor ons echt niet allemaal super de luxe.

Ik hoop dat je er iets aan hebt maar reken er op dat het in het hoogseizoen met kinderen wat meer gaat kosten.

Allard
#4 - 31-07-2010, 13:49 uur

Marianne


Ik heb geen idee wat een middenklas hotel (met ontbijt) en avondeten kost voor 2 volwassenen en 2 kinderen (15 en 17).


Dat kun je toch opzoeken? Kijk  eens naar motels op je route, bijvoorbeeld een Motel6 of een super8 of BestWestern om en idee te rkijgen. Ontbijt zit er vaak niet bij, of heel basic (continental noemen ze dat). Kijk voor accommodatie in de parken bij www.xanterra.com of www.yosemitepark.com voor Yosemite. In de steden maken veel mensen gebruik van Priceline of Hotwire, heb ik me nog nooit in verdiept omdat ik graag bij de hotels zelf boek (ivm annuleren en aan kunnen geven hoeveel bedden je wilt).

Ik had ook al naar mijn verslag verwezen; wij reizen ook met 2 tieners en hebben in ons 2008-verslag per dag de kosten vermeld.
Net als hier kun je in de VS net zo duur uit eten gaan als je wilt, maar ik denk dat je daar ook heel goed goedkoper uit kunt zijn.

Om eens een idee te krijgen van de prijs voor het eten en de menu's, zie dit geweldige overzicht van de mogelijkheden in Moab: http://www.moabhappenings.com/MenuGuide/MenuPDFs/MoabMenuGuide.pdf

En heel belangrijk voor je kostenplaatje: wat gaat de dollar doen.

Marianne
#5 - 31-07-2010, 15:10 uur
« Laatst bewerkt op: 31-07-2010, 15:25 uur door Marianne »

Marianne

Wat fooien en tax betreft: ja, dat komt er nog bij.

Wel aardig, deze opmerkingen in de Moab Menu Guide:

A restaurant may also add a service charge to the bills of international guests. These policies are meant to aid international visitors who may be unclear about tipping customs in the United States.

Het is me inderdaad een paar keer opgevallen dat er op de rekening al 15% of 20%  bijgeteld was, dus altijd even uitkijken voor je zelf nog een fooi gaat geven.

Marianne
#6 - 31-07-2010, 15:32 uur

Bakvet

Zijn dit een beetje een redelijke bedragen om van uit te gaan?

Vliegreis 1000 euro per persoon.
Luxe auto 200 tot 300 euro per week.
Hotels 70 euro per dag per kamer.
Maaltijden: Duitse prijzen (= 50% van NL prijzen) + 20% fooi in restaurants.
Bier/wijn duur, soda/water/spirits goedkoop.
Toegangsprijzen: vergelijkbaar met NL of iets duurder, maar dan krijg je meestal wel veel meer voor je geld.
Kleding: 30% voordeliger, bij aanbiedingen nog meer.

Als je hiermee rekent zal je een redelijk hoge schatting krijgen, in de praktijk zal het dan lager uitvallen.
#7 - 31-07-2010, 19:59 uur

DB_Cowboy

1.000€ PP voor de vliegreis is een beetje veel denk ik.Ik betaalde iets van een 505€ PP voor mijn vliegtuigtickets.
Huurwagen komt bij mij op 514€ voor 14 dagen.
Benzine voor een trip van +/- 2.100 km wordt een beetje gokken,want ik heb geen enkel idee wat een dodge nitro ginder verbruikt en wat de benzine momenteel kost.
Eten reken ik iets van een 50€/dag PP.
Toegangsprijzen kan je op de site van de desbetreffende attractie op voorhand bekijken en uitrekenen.
Hotels kan je ook allemaal op voorhand bekijken en uitrekenen.Op mapquest bekijk je de route die je uitstippelt en dan kan je de hotels bekijken die langs je route liggen en kijken naar de prijzen via hun website dan.
#8 - 01-08-2010, 08:19 uur

Marianne

Ik begrijp niet hoe je voor 500 euro een ticket kunt vinden. Van waar naar waar? En in welke periode? In het hoogseizoen gaat het echt niet lukken voor 5000 euro.
Ik zou net als Bakvet uitgaan van 1000 euro, of misschien nog meer als je rechtstreeks wilt.

Even OT: Ik moet maar eens naar Duitsland geloof ik, is het echt zo goedkoop eten daar?

Marianne
#9 - 01-08-2010, 09:25 uur

boes

we vliegen naar Nieuw Zeeland met stop in Amerika, dus zal het ticket wel wat duurder zijn dan 500 en 1000euro.
Ik ga van 1600euro uit.
Vooraf een kostenvergelijk maken (auto/camper) is bijna niet te doen. Ik denk dat we maar op het gevoel moet gaan, en dan lijkt me een camper veel leuker.
In NZ huren we zeker een camper (is goedkoper omdat het daar dan winter is).
#10 - 01-08-2010, 10:32 uur

Tet14

Een RTW ticket voor € 1600,-- ? Laat me even weten waar je die kan kopen Boes. Klinkt heel aantrekkelijk.
#11 - 01-08-2010, 11:01 uur

mac

Nieuw!
Hai Boes,

Wij zijn met z'n drieen vaker naar de States geweest. Het Westen was dit jaar voor het eerst.
Voor het verblijf in hotels , de vliegtickets en de autohuur zijn we gemiddeld 1.500 pp kwijt. Wij logeren wel in de betere motels.
(Vliegtickets dit jaar in hoogzeizoen 540 euries incl. (even goed speuren))
Voor het eten en drinken over de hele dag ong. 100 euro.
Voor de rest ligt het aan jeezelf wat je uitgeeft.

Succes met het uitzoekwerk
MAC :afro:

Marianne
aanvulling; dit betreft een reis van drie weken voor 3 personen in het hoogseizoen de maand juli.De vlucht was met United Airlines naar SF en terug via Las Vegas met 1 tussenstop. De auto een fullsize klasse.
 De bedragen die ik noemde zijn euros. In Florida boekten we altijd hotel eo villa, vlucht en auto ineen en dat was dan afrekenen in euros. Dit jaar in West  Amerika ook van te voren hotels geboekt waardoor de helft al was afgerekend in euros, evenals de vlucht en de auto. Inmiddels cc afrekening gehad waardoor ik de europrijzen inmiddels wist.
#12 - 02-08-2010, 10:50 uur
« Laatst bewerkt op: 04-08-2010, 19:28 uur door mac »

Marianne

Voor het verblijf in hotels , de vliegtickets en de autohuur zijn we gemiddeld 1.500 pp kwijt.

Misschien ook handig om te vermelden voor hoeveel dagen dit was?
En euro's of dollars?
Ik vind het erg lastig om prijzen in euro's te noemen voor zaken die je daar betaalt, de koers kan immers sterk variëren.

Marianne
#13 - 02-08-2010, 18:53 uur

Frasi

Wat indicatie van kosten van mijn reis (afgelopen juni):
Vlucht geboekt bij Delta.com (heen Delta AMS-LAS met stop in DTW, retour KLM LAX-AMS): €810 pp
Autohuur 20 dagen geboekt bij eautohuur (Standaard SUV): €675
Hotels/lodges: gemiddeld US$100 (incl tax) per nacht. Dit is vaak zonder ontbijt. Ik reis alleen maar met z'n tweeën ben je dezelfde kosten kwijt (kosten zijn per kamer, niet per persoon)
Eten, tips etc kan je zo gek maken als je wilt. Ik eet redelijk low-budget maar reken toch op minimaal $25 pppd.

+ €1500 totale schade in de outlet malls  ;D ;D
#14 - 02-08-2010, 21:46 uur

DB_Cowboy

Marianne,ik reis op 11/09/2010 vanuit zaventem naar LA met tussenstop in chicago en kom terug op 24/09/2010 vanuit LA met tussenstop in newark en landen op 25/09/2010 in zaventem.Ik heb deze tickets eind februari geboekt via jetair reisagentschap en heb deze 505€/PP betaald.Maatschappij is delta airlines.
#15 - 03-08-2010, 19:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15