Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Busreis

Discussie gestart

Ben611014

Hello,

Wij willen graag in 2010 een rondreis in west USA gaan maken.
Ik wil graag met een huurauto (vrijheid blijheid) gaan maar mijn vrouw wil graag een busreis maken.
Auto reizen staan er genoeg op dit forum en allemaal positief en voor mij erg stimulerend maar over busreizen vind ik erg weinig.
Heeft er iemand ervaringen met bus rondreizen door de states?
Zo ja, wat zijn die ervaringen, positef - negatief - reisorganisatie etc etc.
Alle reacties zijn welkom!


Grtz,
Ben
#1 - 14-10-2009, 09:09 uur

Hans B

Ik heb zelf geen ervaring met busreizen, maar wanneer ik de brochures lees, zijn de afstanden soms erg groot en het programma overladen.
#2 - 14-10-2009, 14:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Je kunt eens wat gidsen halen bij een riesbureau en het programma van een busreis bestuderen. Zoals Hans al zegt zijn die reizen vaak overladen vol; elke dag voor dag en dauw opstaan, in sneltreinvaart overal langs, en na afloop weet je niet meer waar je geweest bent.
Waarom will je vrouw graag een busreis? Lijkt het rijden haar eng, of wil ze niet van te voren tijd stoppen in het bedenken van een route?

Het rijden in Amerika is erg eenvoudig en relaxed, en het zelf uitstippelen van een reis geeft erg veel voldoending. Hulp genoeg hier als je er niet direct uitkomt!

Marianne
#3 - 14-10-2009, 15:04 uur

Larissa

Hallo Ben,

Wij (mijn vriend en ik) hebben in september 2008 een bus rondreis door West USA gemaakt. Wij zijn met FOX reizen geweest. De reis was perfect georganiseerd en we hebben veel gezien. Voor ons een goede eerste indruk van Amerika.

Echter, ik moet er wel bij zeggen dat je inderdaad overal maar heel kort bent. Je maakt (te) veel kilometers in een relatief kort tijdsbestek. Elke dag om zes uur op en weg om acht uur s'morgens. Je komt dan om half zes s'avonds in je hotel aan. Dan is het eten en naar bed. Overdag zie jeveel, maar je bent overal te kort. Wij zijn zeker positief over de organisatie dat was perfect, maar je kan het niet vergelijken met een rondreis per auto.

Dit jaar hebben wij in september er voor gekozen om zelf met de auto te rijden in Amerika. Dit is beter bevallen doordat je zelf kan bepalen wanneer je vertrekt en hoelang je ergens wilt verblijven.

Ik zou zelf niet zo snel meer een busreis door de usa maken. Onze ervaring met de reisorganisatie is positief daar ligt het niet aan maar onze persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar een rondreis per auto,  omdat Amerika een perfect land is om alles zelf met de auto te ontdekken.

Ik hoop dat ik jullie verder heb kunnen helpen met jullie keuze.

Groetjes,
Larissa


 
#4 - 14-10-2009, 15:33 uur

Ben611014

@Marianne
Ik heb idd al vele gidsen doorgelezen en kom ook tot de zelfde conclusie. Mijn vrouw wil gewoon een relaxte vakantie en is bang dat als we zelf alles organiseren en rijden dat we dan teveel "stress" aan ons hoofd hebben. We hebben een aantal jaren geleden ook een busrondreis door Noorwegen gemaakt en dat is ons beide erg goed bevallen maar ik denk dat een rondreis door de states toch wel iets anders is, groter afstanden etc.

@Larissa
Dat is wat ik van veel mensen hoor, vol programma, lange dagen en relatief korte stops en weinig vrijheid.

Bedankt voor jullie reacties. Ik hoe jullie op de hoogte van onze plannen.
 :afro:

Gr,
Ben
#5 - 14-10-2009, 16:06 uur

Loek

Stress ligt er helemaal aan hoeveel je in zo'n reis propt.  Sommige mensen zien het als een "once in a life time" trip en proberen teveel in een keer te bekijken.  Volgens mij valt zo'n busreis daar ook onder.  Als je ervan uitgaat dat het niet de laatste keer is dat je naar amerika gaat, kun je het je veroorloven om wat meer tijd te nemen om een klein stukje te bezoeken.  Dus wat langer op een plek blijven, en het gebied wat je daardoor mist gedurende een andere vakantie bezoeken.  Als ik zo lang vakantie had als de gemiddelde Nederlander, zou ik bijvoorbeeld minstens een week in Yellowstone blijven, in plaats van 2-3 dagen wat min of meer de standaard is.  Als je van steden houdt heb je helemaal geen auto nodig.  Dan vlieg je bijvoorbeeld naar een stad als New York en kunt je daar prima een week of meer vermaken.  Een auto is daar alleen een blok aan het been.  Hetzelfde geldt voor steden als Boston, Washington DC, Seattle of San Francisco.

#6 - 15-10-2009, 01:20 uur

hdeweert

Hallo Ben
Mijn ervaring met georganiseerde reizen zowel bus reizen als een fly drive is dat zij veel in je vakantie proppen.
Alles is tot in de puntjes voor je gepland, en je hebt geen ruimte om ergens langer te blijven. Sommige mensen
vinden het prettig maar als je het zelf regelt zul je merken dat je je vakantie erg ontspannen in Amerika door kan
brengen. Veel plezier kun je hebben als je de reis zelf samenstelt door eerst uit te zoeken wat je allemaal wilt gaan
zien en doen, dan bekijk je de afstanden. Daar waar je het nodig vind reserveer je al hotels. Je zet de rit hier op
het forum en je krijgt ongetwijfeld tips over je route.
Succes
Harm
#7 - 15-10-2009, 07:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15