Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

busrondreis western highlights van holland international

Discussie gestart

suus_truus

Wie heeft deze bustour al eens gemaakt?  ???

het is de bustour western highlights van holland international.
Ik wil hier graag wat meer info over hebben. Bijvoorbeeld een preciezer reisschema, hoelang iedere dag gereden wordt, hoe laat men vertrekt uit de hotels, hoeveel tijd er in de parken besteed kan worden, hoe laat men weer aankomt in hotels, of er de mogelijkheid is om tussendoor bij een supermarkt/tankstation eten te kopen, of er vaste restaurants zijn waar gestopt wordt om te eten, enz.
Wij willen namelijk volgend jaar ook deze reis gaan maken.  :)
Ik las dat de ontbijten inclusief zijn, zijn deze ontbijten bij de restaurants ook redelijk en wat kan ik me daarbij voorstellen.

De reis gaat als volgt:
dag 1 - amsterdam/san francisco
dag 2 - san francisco
dag 3 - san francisco/ yosemite/ fresno
dag 4 - fresno/ las vegas
dag 5 - las vegas
dag 6 - las vegas/zion/ bryce canyon
dag 7 - bryce canyon/ lake powell/ grand canyon/ flagstaff
dag 8 - flagstaff/ oak creek canyon/ sedona/ laughlin
dag 9 - laughlin/ los angeles
dag 10 - los angeles
dag 11 - los angeles / malibu / Santa Barbara / Santa maria
dag 12 - santa maria / carmel/ montery/ san francisco
dag 13 - san francisco/amsterdam
dan willen we aan het einde nog 2 of 3 nachten in san francisco bijboeken.

De hotels zijn als volgt:
Hotel Ramada Plaza International, San Fransico
Hotel Sheraton Foir Points, Fresno
Hotel Circus Circus, Las Vegas
Hotel Bryce Canyon National Park Area Accommodations
Hotel Hiliday Inn, Flagstaff
Hotel Flamingo, Laughlin
Hotel Crown Plaza International Airport, Los Angeles
Hotel the Historic Santa Maria Inn, Santa Maria

Ik hoop dat iemand me verder kan en natuurlijk wil helpen,  ;) :D
alvast bedankt, groetjes suusje
#1 - 31-10-2004, 19:14 uur

Bakvet

Ik ga even niet in op de busreis, want ik kan er niet uit eigen ervaring iets over zeggen. Die hotels die je noemt behoren tot de middenklasse hotels en dan vooral tot de betere helft daarvan.
Dus geen luxe zakenhotels met chicque restaurant en uitgebreide roomservice, maar het ontbijt stelt zeker wel iets voor. Het is waarschijnlijk in de vorm van een buffet, met onbeperkte keuze uit koffie, jus, cereals en melk, wat fruit, toast, bagels, wafels, vruchtenyoghurt. Vergeet ik nog wat?

Als ik meer wil weten over een bepaald hotel zoek ik het altijd even op bij http://www.travelocity.com. Daar kan je reviews vinden van mensen die er geslapen hebben. Houd er wel rekening mee dat vooral mensen die erg tevreden of ontevreden zijn daar een review zullen plaatsen, dus neem het met een korreltje zout.
#2 - 31-10-2004, 21:33 uur

Ebelix

Beste Suus,

Welkom op dit forum.

Ik heb zelf nooit een busreis gemaakt maar uit andere forums heb ik begrepen dat het met dit soort reizen erg haasten is. Vaak begint de rit al een uur tot anderhalf uur eerder dan aangegeven in de reisbeschrijving en kom je ook later aan in je hotel waar je overnacht. Ook op de plekken waar de bus stopt moet je altijd op de tijd letten.

Heb je geen interesse om deze trip zelf met een huurauto te maken?

De hotels zijn allemaal in orde. Ik ben het met de beschrijving van Bakvet eens.

#3 - 01-11-2004, 08:52 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Norbert

Als ik de beschrijving van de reis zo lees, dan vind ik dat er soms best wel veel in een dag is gepropt. Zoals in een dag van San Franciso naar Yosemite en Fresno vind ik wel erg veel.
Ik zou ook voor een huurauto kiezen en dan zelf de route bepalen. Dan ben je in ieder geval een stuk flexibeler.

#4 - 01-11-2004, 19:43 uur

onkie

Ik ben zelf nooit met een bus-reis geweest, maar wel een fly-drive { door Cuba}. (diezelfde route werd ook met een bus gereden) Mijn ervaring is ook dat gehaaste gevoel. Soms wilde je nog ergens blijven, maar dat kon dan niet.
Ik vond het zelf wel prettig, dat we de fly-drive deden, want dan heb je toch iets meer vrijheid dan met een busreis. En je hebt de zekerheid van de hotelkamers. Dat is ook wel fijn.
Toch willen we het dit jaar helemaal zelf doen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Maar ik lees hier veel positieve reacties.
Denk er nog maar eens goed over na wat je wil.

Groetjes Onkie
#5 - 03-11-2004, 15:41 uur

Deion

Ook voor mij ziet het programma er wat vol uit, maar das meestal met een reis van 2 weken. Persoonlijk lijkt een busreis me niks omdat je altijd opgescheept zit met je medepassagiers en met een auto kan je je eigen tempo en zelfs route bepalen.
Misschien is een auto geen optie dus dan ben je wel aangewezen op een busreis. 3 weken zou idealer zijn omdat je dan meer tijd hebt om dingen te bekijken en minder hoeft te reizen.
#6 - 04-11-2004, 00:56 uur

suus_truus

Hoi allemaal,
bedankt voor alle reacties. Het is inderdaad zo dat ik het niet zie zitten om met een auto rond te rijden. Ik rijd absoluut niet graag en rijd hier in nederland maar zelden. Ook ben ik pas 22 dus dat is bij de meeste verhuurbedrijven dus ook nog eens een duurder.
Dus het wordt hoogst waarschijnlijk toch een busreis. 2 weekjes lijkt me inderdaad kort, en er wordt veel (te veel) gedaan op een dag.
ik twijfel dan ook tussen een 2- en 3 weekse reis maar ik moet zeggen dat deze reis van holland international me wel aansprak. en 3 weken is meteen toch weer een stuk duurder en dan moet ik ook alweer een weekje extra vrij hebben.
Toch bedankt, en ik laat jullie nog wel weten wat ik uiteindelijk kies....
Groetjes suus
#7 - 05-11-2004, 11:37 uur

Annemiek

Kijk ook eens bij www.trekamerica.com

Annemiek
#8 - 05-11-2004, 13:39 uur

Deion

Hoi,

Het rijden in Amerika is absoluut niet te vergelijken met Nederland. Ik persoonlijk rijd liever daar dan hier. Dat de huurprijs veel duurder is, is helaas waar. Daarom ik altijd alleen (niet dat ik dat erg vind) omdat ik voor mijn vriendin 40 dollar per dag extra moet betalen omdat ze onder de 24 is.
#9 - 05-11-2004, 14:53 uur

Bakvet

Ik sluit me 100% bij de suggestie van Annemiek aan. Kijk ook eens naar zo'n reis waar je met een klein groepje in een busje rondtrekt. Dan slaap je in de National Parks zelf in plaats van dat je er even met een bus doorheen rijdt en alleen een paar keer stopt bij de hoogtepunten. Je krijgt op zo'n busreis natuurlijk wel voortdurend uitleg van je gids, maar die krijg je bij zo'n Trek America vakantie ook.

Het verschil is dat je zelf veel actiever bent. En iedere avond zit je lekker rond het kamvuur. Er zijn wel meer organisaties die zulke reizen aanbieden, ik heb alleen geen namen paraat.
#10 - 05-11-2004, 20:16 uur

Jaimy

Ook van deze kant een grote plus voor diegene die trekamerica aangaf;-)
Echt toppie.Werk al tijdje in de reiswereld en had ervaring met Suntrek en nu hebben ze waar ik werk  Trekamerica.De presentaties die ik heb gezien waren echt gaaf .Zelf helaas ( nog ) geen ervaring maar het lijkt me zeker een goed optie.Die busreis hebben wij ook maar zou eerder dit doen als je wat avontuurlijker bent.De gids is gewoon bij de meeste reisbureau's mee te nemen en er staat echt alle info in ( trouwens over die busreis is ook meer info te verkrijgen hoor als je dat wilt uit de gids of via de touroperator/reisbureau ) .Veel plezier met de voorpret.

groetjes Jaimy
#11 - 28-12-2004, 20:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15