Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

cabin yosemite

Discussie gestart

melvin

hallo allemaal,

heeft iemand hier misschien ervaring met het huren van een cabin in yosemite via www.flipkey.com (tripadvisor)?


gr. melvin
#1 - 28-09-2009, 20:08 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Marianne

Hallo Melvin,

Ik ken het niet, maar ik zie dat het allemaal cabins buiten Yosemite zijn. Als je iets in de vallei wilt zul je via www.yosemitepark.com moeten boeken.

Marianne

#2 - 28-09-2009, 22:49 uur
« Laatst bewerkt op: 30-09-2009, 10:42 uur door Marianne »

melvin

Hoi Marianne,

Bedankt voor de site, hier staan ook mooie hotels in, gaan we zeker naar kijken!
Maar wij hebben naar de manager van flipkey een mailtje gestuurd en gevraagd of hij ook huisjes in yosemite park had. Hij stuurde hierop een mail terug waarbij hij een link gaf met een aantal huisjes in yosemite vallei! Ze zijn wel vrij prijzig, dus we denken toch dat we een van die hotels in jou link zullen kiezen.

Melvin
#3 - 30-09-2009, 07:47 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Marianne

Melvin,

Er zijn privé cabins in het park zoals bij Wanona en in Foresta, maar niet in de vallei. Wawona ligt niet echt centraal. Foresta ligt niet slecht en is rustiger dan de vallei. Qua afstand naar de vallei is het vergelijkbaar met El Portal.
Het grote voordeel van overnachten in Yosemite Village/Curry Village is dat je voor alle activiteiten in de vallei de auto kunt laten staan. Zeker in het hoogseizoen is dat wel heel prettig.

Marianne
#4 - 30-09-2009, 10:51 uur

melvin

hoi marianne,

weer bedankt voor je reactie.
en je had gelijk ik heb het even nagekeken en het is inderdaad niet in de vallei, maar er staat: redwoods in yosemite.
weet jij of iemand anders waar dit precies ligt in yosemite? want er staat dat het niet ver van yosemite village ligt.
we denken toch wel zo'n huisje te pakken. het is wel iets duurder, maar we zijn met 7 personen dus we kunnen de kosten delen.

gr. melvin
#5 - 01-10-2009, 21:33 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Marianne

De Redwoods cabins in Yosemite liggen bij Wawona. Op deze kaart zie je Wawona liggen (in het zuiden van het park).
Kijk ook eens op deze site voor een beschrijving van alle mogelijke accommodatie in het park.

Als je een beetje van kamperen houdt is Housekeeping Camp ook erg leuk - je zit dan aan de Merced River en je hebt een eigen picknicktafel en fire ring. Leuk om 's avonds bij het vuur te zitten. Is wel snel volgeboekt.

Marianne
#6 - 01-10-2009, 22:41 uur

Eriq

Hoi Melvin,

in 2008 zijn we o.a. in Yosemite geweest. We hadden een kamer in "Yosemite Lodge at the Falls" (zie: http://www.yosemitepark.com/Accommodations.aspx ) en dat is wel een aanrader. Je zit in de vallei op loop afstand van de waterval (als die er is) en in de buurt van restaurantjes. Dat is wel erg handig voor je ontbijt en avondeten.

Plus wat echt een aanrader is, is om de Grand tour te boeken door het park (vooraf reserveren en helaas alleen telefonisch te reserveren). Je ziet de highlights van het park plus we hadden een gids die je de hele dag allerlei verhalen over het park en de natuur vertelt. Je komt bij Glacier Point, Giant Redwoods etc. Die vertrekt vanaf de Lodge at the falls. Aangezien die om 8.45 vertrekt moet het haalbaar zijn om ook klaar te staan. Dat wordt al een stuk moeilijker als je in Wawona zit. (daar kom je met die tour wel langs). Als je buiten Yosemite zelf zit is deze trip bijna niet te doen.
Als je een paar dagen in Yosemite bent is het wel de moeite waard om in de Lodge te verblijven. Ik was blij dat we het gedaan hebben. Je kunt vanaf daar ook makkelijk met de shuttlebus op verschillende plekken in het park komen.

De locatie is ontiegelijk mooi. De kamers waren netjes op orde, het past helemaal in de sfeer. Ik heb foto's, maar niet bij de hand.
Plus op tijd boeken! wij hebben de kamer in januari geboekt voor een vakantie in september.

Hoe dan ook is het advies om in het park zelf te overnachten. Het is een hele rit het park uit en naar een dichtsbijzijnd hotel. Na een hele dag lopen door het park wil je niet nog eens een uur in de auto zitten voordat je op je bed kunt ploffen.

Neem de tijd voor het park, wij waren er 3 dagen en we hadden nog wel langer kunnen blijven.

Fijne vakantie!
Erik
#7 - 18-11-2009, 11:48 uur
Have a nice day

Eriq

Hier thuis heb ik natuurlijk wel een paar foto's



de kamer;




Wakker worden met dit uitzicht;


#8 - 18-11-2009, 19:16 uur
Have a nice day

Sandra1985

Wij willen van 10 sept tot 13 sept 2010 overnachten in het yosemite park.
heb nu zitten kijken op de site en de goedkoopst prijs voor 3 nachten is $336.00
het is in een Curry Village B&B.
heeft iemand hier ervaring mee? het is toch aardig wat geld.

groetjes Sandra
#9 - 19-11-2009, 13:27 uur

Marianne

Je betaalt altijd veel als je in het park gaat zitten, maar het heeft wel veel voordelen, dus ik zou het zeker doen. Met de huidige dollarkoers vind ik de prijs best te doen, buiten het park is het ook niet goedkoop. Je kunt ook dezelfde tentcabin boeken zonder ontbijt, dan betaal je 94 dollar per nacht (je kunt precies zien wat er allemaal vrij is als je onder "hotel" de verschillende mogelijkheden aanklikt, en dan bij Select room type kijkt. Je ziet dan de prijzen zonder ontbijt. Voor 10 dollar met z'n tweeën ontbijten is trouwens niet slecht, maar je bent dan wel gebonden aan het ontbijtbuffet bij Curry village.

Op www.yosemitepark.com onder accommodations (bij de links linksboven) kun je een beschrijving vinden van de verschillende lodges en cabins. Ik heb zelf geen ervaring met de tenten in CV, wel met de cabins. Daar zou je ook eens aar kunnen kijken. In ons reisverslag 2008 kun je foto's van de cabin zien. In 2006 hebben we in Housekeeping Camp gezeten (erg leuk) en in 2004 in de Lodge. De lodge ligt inderdaad erg mooi (voor de yosemite falls hoef je het in september niet te doen), maar in Curry Village heb je ook voldoende eetgelegenheden en winkels. Bovendien ben je met de shuttlebus ook snel bij Yosemite Village, het ligt allemaal in de vallei.
Ik weet niet hoe jullie route er uit ziet, maar als je zou kunnen vermijden dat je in het weekend in Yosemite zit, zal het minder druk zijn.

Marianne
#10 - 19-11-2009, 13:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15