Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Californie Road Trip Maart 2007

Discussie gestart

ToffeTony

Beste Mensen van het forum

ik ga komende jaar 2 reizen naar the States maken, in november naar NYC en in maart 2007 naar het zuidwesten. Ik ben nog nooit in Amerika geweest en ik kijk er ook erg naar uit, natuurlijk zal ik mijn ervaringen graag delen op deze site.
Nu ga ik in Maart 2007 met 3 vrienden naar het zuidwesten en wij wilde in 14 dagen van LA naar LA via las vegas en SF, ik heb gehoord dat dit wat krap is, maar dit is mijn routeidee, wat vinden jullie ervan??

Dag 1: Amsteram-LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA-Las Vegas
Dag 4: Las Vegas
Dag 5: Las Vegas(evt excursie naar Grand Canyon)
Dag 6: Las Vegas- Bakersfield  via Death Valley
Dag 7: Bakersfield-Sacremento via sequioa en yosimetee
Dag 8: Eventueel bnog naar Yosimetee en dan richting SF
Dag 9: SF
dag 10: SF
dag 11: SF-LA met eventuiele tussenstop
dag 12: LA
dag 13: LA-Amsterdam

Ik vind het stuk tussen Bakersfield en San Francisco moeilijk, omdat ik niet goed weet waar je goed kunt overnachten en dat soort dingen, ook het stuk tussen SF en LA zou ik graag duidelijker hebben.
Graag hoor ik jullie reactie, wij zijn niet zo van de natuurparken(4 jongens van 25)maar meer van de grote steden en interessante mensen, we willen  zeker de parken wel zien maar we hoeven er ook weer dagen te spenderen. Ook hoorde wij dat er eind maart Spring Break is en er op verschillende plekken feesten zullen zijn, mischien weet iemand daar nog iets van?

Ik hoor graag wat jullie van mijn route vinden en zie uit naar eventuele tips/meningen

Alvast bedankt,
Amerika-rookie, Ton
#1 - 11-08-2006, 15:50 uur

SpaceAce

dag 11: SF-LA met eventuiele tussenstop
Om dit te realiseren kun je eigenlijk alleen maar over de snelweg en dat is dood en dood zonde. Want tussen San Francisco en Los Angeles ligt een hele mooie kustweg waar je zeker even de tijd voor 'moet' nemen. Deze kustweg bevat namelijk een hele boel leuke tussenstops en bezienswaardigheden.

Zie hier een

Voor dit lijstje heb je dus twee (liefst drie) overnachtingen nodig. Te veel in de korte tijd dat jullie kunnen. Ik adviseer je dus om goed naar deze internetlinks te kijken en te bepalen welke van deze stops je leuk lijkt en welke niet. Waarschijnlijk kom je dan uit op één overnachting (je zult dus een behoorlijk deel van dit lijstje dan moeten laten vallen), maar het was al bekend bij je dat 14 dagen eigenlijk (te) kort is  1smile

Dag 6: Las Vegas- Bakersfield  via Death Valley
Dag 7: Bakersfield-Sacremento via sequioa en yosimetee
Dag 8: Eventueel bnog naar Yosimetee en dan richting SF

Veel te weinig tijd voor deze Nationale parken Als je ze toch wil bezoeken, doe het dan gelijk goed. Minstens twee overnachtingen bij Yosemite en misschien ook een overnachting in Death Valley. Maarja, dan kom je weer in de knoei met de rest van je schema. Mijn advies is dan ook: bewaar deze Nationale Parken voor een volgende keer. Zeker omdat je ook aangeeft dat jullie niet zo van de Nationale Parken zijn. Bewaar dat idee voor een volgend bezoek en neem veel meer de tijd voor de grote steden  1smile

(overigens een excursie naar de Grand Canyon vanaf Las Vegas kan alleen per vliegtuig of helicoptertour. Het wordt wél aangeboden met de bus, maar dan zit je bijna 11 uur in de bus. Iets wat mij persoonlijk niet zo relaxt lijkt).

Weet niet of jullie ook van pretparken houden? Maar omgeving Los Angeles staat er vol mee:
- Disneyland
- Disney California Adventure
- Knott's Berry Farm
- Six Flags Magic Mountain
- Universal Studios Hollywood

Of misschien is een Studio Tour wel iets? (Warner Bros en NBC hebben beide een leuke tour door de studios: zie hier) of een TV-opname bijwonen? (wijzelf zijn naar een opname van 'The Tonight Show with Jay Leno' geweest).

Of misschien een dagje strand? (Santa Monica Beach? Venice Beach? Alhoewel eind maart het misschien nog ietsjes te koud is voor een duik in de zee)

Zonder de Nationale Parken zou je eventueel je reis kunnen laten beginnen in San Francisco, dan via de kust afzakken naar Los Angeles en dan naar Las Vegas (en dus ook weer vanaf Las Vegas terug vliegen naar huis). Via deze route hebben wij dus vorig jaar onze vakantie gehouden (alleen hadden we er nog een bezoekje aan San Diego  tussen staan. Dit omdat wij ook niet zo van de Nationale Parken zijn. Als je er niet van houdt, vooral niet heen gaan. Waarom zou je? Gewoon lekker uitgebreid genieten van de grote steden!)

In ieder geval veel plezier met de voorpret.
#2 - 11-08-2006, 19:03 uur
« Laatst bewerkt op: 11-08-2006, 20:09 uur door SpaceAce »
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Matthijs en Rian

Dag 1: Amsteram-LA
Dag 2: LA
wat mij betreft ook voldoende hoor 1 dag gezien je toch korte verblijf in californie
Dag 3: LA-Las Vegas
dit is halve dag rijden, je hebt daarna mooi de avond om de strip te gaan ontdekken
Dag 4: Las Vegas
de rest van de strip ontdekken
Dag 5: Las Vegas(evt excursie naar Grand Canyon)
dit gaat denk ik niet of ja, ik vind het zonde van geld, je bent er dan zo kort, wat dacht je van uitstap naar hooverdam, dan lake mead richting valley of fire state park. Ook red rock canyon kun je doen
Dag 6: Las Vegas- Bakersfield  via Death Valley
Dit is lange route hoor, je kan beter interstate pakken en dan kun je in 1 dag tot aan yosemite wel halen (niet te veel stoppen onderweg en op tijd aanrijden) overnachten in oakhurst. Death valley mis je dan, je had er anders toch maar uurtje of zo, maar woestijn indrukken heb je dan in valley of fire opgedaan.
Dag 7: Bakersfield-Sacremento via sequioa en yosimetee
deze hele dag in yosemite doorbrengen, lekker tot rust komen na zon lange dag rijden, niet proberen alle 2 de parken te doen. met 1 dag in yosemite heb je hoop gezien.
Dag 8: Eventueel bnog naar Yosimetee en dan richting SF
smorgens oakhurst naar san francisco, smiddags kun je dan downtown SF ontdekken
Dag 9: SF
alcatraz bezoeken, daarna eventueel bike the bridge (met fiets over gg bridge) en omgeving van de fishermans wharff ontdekken
dag 10: SF
deze dag zou ik beetje uitslapen en einde ochtend vertrekken naar monterey (richting LA) dit is niet zon lang ritje. tweede helft van middag het aquarium bezoeken, erg mooi en interessant allemaal.
dag 11: SF-LA met eventuiele tussenstop
monterey-LA is te doen maar wel rot eind. Ik zou kiezen voor 2e tussenstop en wel in santa maria. we hebben zelf gestopt in buellton maar hier was niks aan. dus monterey - santa maria
dag 12: LA
santa maria - LA via malibu beach, is ook niet zon lange rit en ej kan smiddags lekker op strand zitten, dan vroeg in avond of eind middag naar hotel en koffers alvast inpakken/nakijken
dag 13: LA-Amsterdam
eventueel smorgens nog wat rondkijken bijvoorbeeld bij de haven (niet zo ver van vliegveld) wat eten/ koffer pakken en weer weg..
#3 - 15-08-2006, 11:59 uur

ToffeTony

Heel erg bedankt voor jullie reacties, en ik kan hier zeker wat mee, en Space Ace je fotos op jullie site zijn erg mooi! als ik ze zie kan ik zelf niet wachten!!
Ik ga nog wat dingen in mijn route veranderen en zal eens met mijn vrienden overleggen wat ze willen, ik heb in ieder geval veel meer informatie, Bedankt!!!
#4 - 17-08-2006, 10:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15