Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Californie zomervakantie 2016 met 2 kinderen (9 en 7), hitte?

Discussie gestart

Anna1

Hallo allemaal,

Wij denken erover om volgend jaar in de zomervakantie een rondreis door Californie/West USA te maken. We hebben met onze twee kids van 9 en 7 eerder reizen gemaakt door Florida (2x) en Texas. Zij en wij hebben het USA virus te pakken  ;).
We zijn ons nu aan het inlezen in de Lonely Planet en natuurlijk op dit forum.
De invulling van de reis is nu nog niet concreet. We houden van een mix van steden, strand en natuur. We zullen zo'n 25 dagen weg kunnen en willen graag met een auto reizen. Er zijn nog geen tickets geboekt, verschillende start en vertrekplaats is geen probleem. Ik ben van plan zelf een concrete planning te gaan maken met dagen, bestemmingen en stops, reistijd etc. Tegen die tijd leg ik deze planning graag aan jullie voor  :afro:

Maar tijdens het inlezen loop ik nu al steeds tegen de vraag aan in hoeverre we rekening moeten houden met de hitte in Californie/Nevada etc. in de zomer. Ik zag deze vraag hier nog niet in het forum staan, vandaar dat ik hem graag aan jullie stel. Is rijden door Death Valley, verblijven in Las Vegas, bezoeken Grand Canyon enz allemaal te doen in juli/aug?
Natuurlijk is het verdragen van de hitte voor iedereen anders, maar ik zie er vooral tegenop om met de kinderen heel actief in de hitte te zijn. "Voelt" het ook echt heet of valt het mee qua luchtvochtigheid en kun je goed wandelen enzo?
Ik twijfel of we de hoek ten westen van Sequoia NP, Las Vegas en Arizona moeten laten schieten. Ik denk dat je ook 3,5 week een geweldige tijd kunt hebben langs de kustroute SF-SD en Sequoia, Kings Canyon en Yosemite eo kunt ervaren. Toch wil ik de andere must sees/do's eigenlijk ook niet missen. Wel moet ik zeggen dat ik het me kan voorstellen dat we ook ooit in de meivakantie nog eens 2 weken terug kunnen gaan en dan is het "hete" gedeelte natuurlijk veel beter te doen.

Graag hoor ik jullie ervaringen/ideeen. Hopelijk kunnen jullie me wat advies geven. Alvast bedankt!
#1 - 22-08-2015, 21:03 uur

Marianne

Hallo, welkom op het forum!

Tja, juli/augustus zijn niet de ideale maanden voor het zuidwesten, maar er zijn erg veel mensen die gebonden zijn aan die periode en die een geweldige en actieve vakantie hebben. Dus het kan zeker wel. Maar je moet je wel realiseren dat het op heel veel plaatsen erg heet kan zijn.
De hitte in het zuidwesten is wel een droge hitte, en als je niet al te veel lichamelijke inspanning verricht goed te doen.;
Ik zou een mooie route uitstippelen en dan eventueel in de hete gebieden wat minder tijd nemen, of een hotel met een zwembad.  :)

Citaat
Ik twijfel of we de hoek ten westen van Sequoia NP, Las Vegas en Arizona moeten laten schieten. Ik denk dat je ook 3,5 week een geweldige tijd kunt hebben langs de kustroute SF-SD en Sequoia, Kings Canyon en Yosemite eo kunt ervaren.

Ik denk dat je iets anders bedoelt dan Sequoia NP in de eerste zin? En dat je niet ten westen bedoelt?
Je kunt je inderdaad beperken tot een rondje CAlifonië. Je zou hier nog Lassen Volcanic aan toe kunnen voegen, en misschien de Redwoods in het noorden van Californië. Of Lake Tahoe.
Kijk eens in ons 2002-verslag om te zien hoe onze eerste reis met de kinderen (toen ook 7 en 9) is verlopen. Zie ons 2006-verslag voor een route met veel Yosemite en Sequoia.

Marianne
#2 - 23-08-2015, 00:31 uur

Anna1

Hoi Marianne,
Dank je voor je reactie.
Ik bedoelde inderdaad ten Oosten van Sequoia  >:D
Ik ga bij je reisverslagen kijken, ben erg benieuwd.
We zaten ook wat te puzzelen om verder naar het Noorden te gaan.

De afwisseling van activiteiten in de hitte en afkoelen in een zwembad lijkt me een goed idee.
Zo doen we het sowieso meestal om de kinderen tevreden te houden haha.
Het lijkt me lastig om maar een klein gedeelte van het "hete gebied" te doen, ivm de reisafstanden.
Of is er een hoek/uitstap die je vrij logisch kunt meepakken vanuit het Californische rondje?

Ik heb ook gekeken om te beginnen in Phoenix en dan de drop off in San Francisco of LA te doen. Dan kun je in elk geval de Grand Canyon meepakken. Met de vluchten is dit helaas lastig omdat we afhankelijk zijn van de afstanden die United aanbiedt voor award tickets (veel punten gespaard ivm zakelijke reizen...). Die optie is er dus helaas niet.

Verder advies hoor ik graag :), bedankt!
#3 - 23-08-2015, 09:02 uur

Hans B

Altijd lastig om het voor iemand anders in te vullen.
Wat zijn de echte musts sees.
Wat is het probleem met een ticket.
#4 - 23-08-2015, 09:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Anna1

Hoi Hans,

Ik begrijp dat het lastig is om zoiets in te vullen voor iemand anders. Uiteindelijk moeten we het natuurlijk zelf kiezen en doen. Vooral de hitte is een vraagpunt, maar de opmerking van Marianne dat het droge hitte is daar kan ik al zeker wat mee.

Qua ticket is het probleem dat we deze willen boeken met de miles die we gespaard hebben bij United. Die kun je inwisselen en dan (met een kleine eigen bijdrage) "op je punten" naar de USA vliegen. Vanuit Europa (Amsterdam, Brussel) worden bijna alleen maar tickets aangeboden naar San Francisco en LA, bijv. San Diego en Phoenix zijn er nauwelijks.
De aanvlieg en vertrek luchthaven komt daarbij dus zo goed als zeker op SF of LA uit. Maar ja, voor praktisch gratis vliegen is dit natuurlijk iets waar we graag rekening mee houden  ;) Het sluit alleen bepaalde opties (zoals starten in Phoenix) uit.

Is er een logische plek /detour naar de "hete gebieden" die je makkelijk kunt inbouwen in de kustroute + NP (zoals in eerste post beschreven)? Als dit te lastig is om aan te geven zonder een concrete route, dan ga ik hier eerst een opzet voor maken. Verder blijft de vraag over ervaringen met de hitte. Bedankt!
#5 - 23-08-2015, 09:30 uur

Anna1

Marianne,
Nog een vraag: hoe kom ik bij je reisverhalen? Als ik klik op je naam dan krijg ik de melding dat dit gedeelte van het forum niet toegankelijk is voor mij. Kan ik op een andere manier er terecht komen?
dank je!
#6 - 23-08-2015, 09:33 uur

Marianne

Het lijkt me lastig om maar een klein gedeelte van het "hete gebied" te doen, ivm de reisafstanden.
Ik bedoel ook niet een klein deel te doen, maar de tijd daar wat te beperken. Je zou je bijvoorbeeld wel 2 of 3 dagen bij Page kunnen vermaken, maar met 1 overnachting kan het ook. Wij hadden dat bijvoorbeeld in 2008; toen hebben we Horseshoe Bend bijvoorbeeld overgeslagen.
Je kunt prima het standaardrondje maken, met daarbij een eigen invulling van de tijd die je overal wilt besteden.
Zion kan heet zijn maar als je daar de Narrows loopt heb je een leuke wandeling voor de kinderen en je koelt lekker af.

Qua vluchten kan een rondje LA of SF, of wellicht is Las Vegas - LA of andersom  ook mogelijk? Ik denk dat de kustweg wel een must is, anders zou je ook SF-LA kunnen doen. Als je naar Moab wilt is een one way Denver - LA of Denver - SF ook een mogelijkheid. Maar vanuit SF of LA zou je ook nog wel Moab mee kunnen nemen, een beetje afhankelijk van hoeveel tijd je voor de steden uit wilt trekken. Wij hebben in 2008 Arches en Canyonlands bezocht. Niet heel veel gewandeld, maar ook zonder veel en lange wandelingen kun je daar veel zien. De Fiery Furnace walk is met kinderen erg leuk (veel klauteren). Hij loopt tussen de rotsen, dus grotendeel in de schaduw.

Als je op de link "al onze reisverslagen" in mijn onderschrift klikt zou je bij mijn verslagen moeten komen. 

Marianne
#7 - 23-08-2015, 10:03 uur

Dirc

United vliegt toch ook Amsterdam - Las Vegas. Dit jaar nog gedaan.
Dan kun je een rondje Vegas - Vegas doen. Of Vegas alleen als start en eindpunt.

Wij hebben Vegas i.c.m. LA en San Diego gedaan, maar zijn ook nog in de richting van Page gereden.
Je kan natuurlijk Prima Vegas - Death Valley - Yosemite - San Franciso - LA - San Diego - Joshua Tree - Sedona - Grand Canyon - Las vegas doen.

Kom je ongeveer op ons rondje, alleen hadden wij 21 dagen. Jullie hebben een halve week meer wat dan 2 dagen Yosemite en 1-2 dagen San Francisco zou kunnen zijn.
#8 - 23-08-2015, 12:22 uur

Anna1

Bedankt voor jullie reacties!
Vliegen op Las Vegas zou inderdaad ook een optie kunnen zijn. Eens kijken of de award tickets op die route ook beschikbaar zijn. Misschien ook wel handig om in de hitte te beginnen en daarna wat af te koelen.
Ik ga me er in verdiepen, thanks!
#9 - 23-08-2015, 15:18 uur

Ruud2004

Het is al gezegd, het kan er erg warm zijn maar anders dan in Florida. Maak de rijafstanden niet te lang en selecteer je hotels op aanwezigheid van een lekker zwembad, dat doen wij nu nog steeds. Wellicht heb je wat aan ons reisverslag naar het zuidwesten van dit jaar.

https://ruud2004.wordpress.com/zuidwesten-2015/
#10 - 23-08-2015, 16:44 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Terpies

Wij hebben in 2012 een dubbele lus vanuit Las Vegas gedaan.

De eerste lus voerde ons vanaf Las Vegas via de volgende route:

Valley of Fire, St George, Zion, Bryce, Kanab, Page, Kayenta, monument valley, Tuba City, Grand Canyon, Williams ->route 66, Ash Fork, Seligman, Kingman, Oatman, Bullhead City, Las Vegas.

De tweede loop was toen:

Las Vegas, Death Valley, Bakersfield, Three Rivers, Sequoia NP, Kings Canyon NP, Fresno, Oakhurst, Yosemite NP, Modesto, San Francisco, via highway one langs de kust naar Los Angeles, Palm springs,  Joshua Tree NP, via Mojave desert terg naar Las Vegas.

Voor 4 weken is deze route goed te doen.

Eventueel zou je in de eerste loop via Death Valley naar mono Lake kunnen rijden en dan de tioga pass nemen naar yosemite. Dan sla je Sequoia en Kings Canyon over.

Een en ander is afhankelijk van hoeveel tijd je wilt doorbrengen in SF en LA. Persoonlijk hadden wij Las Vegas in een dag en nacht gezien, en waren blij dat we de steden weer uit waren.

Wij bleven in genoemd schema een avond (aankomst), een volle dag (tussendoor) en een ochtend (voor vertrek) in LV, een volle dag in LA en twee in SF.

Mocht je meer details willen van het exacte schema incl overnachtingsplaatsen tijdens deze rit, dan hoor ik het graag.
#11 - 24-08-2015, 20:17 uur

Marianne

Eventueel zou je in de eerste loop via Death Valley naar mono Lake kunnen rijden en dan de tioga pass nemen naar Yosemite. Dan sla je Sequoia en Kings Canyon over.
Ik zou zeker de Tioga Pass nemen. Sequoia/Kings Canyon kun je dan na Yosemite doen. Is een veel mooiere route en vrijwel even lang.

Marianne
#12 - 24-08-2015, 20:45 uur

Terpies

Eventueel zou je in de eerste loop via Death Valley naar mono Lake kunnen rijden en dan de tioga pass nemen naar Yosemite. Dan sla je Sequoia en Kings Canyon over.
Ik zou zeker de Tioga Pass nemen. Sequoia/Kings Canyon kun je dan na Yosemite doen. Is een veel mooiere route en vrijwel even lang.

Marianne

Toen wij er waren was de tioga pass helaas gesloten, vandaar dat we moesten omrijden...

Sterker nog, we kwamen alleen sequoia in met sneeuwkettingen in de auto, de doorgaande weg naar Kings Canyon was toen ook nog gesloten.

In yosemite lag toen ook nog behoorlijk wat sneeuw.
#13 - 24-08-2015, 21:23 uur

Marianne

Ja, als de pas dicht is houdt het op. Maar omdat je aangaf dat je met de route via de Tioga Pass Sequoia over zou moeten slaan leek het mij wel goed even aan te geven dat dat niet per definitie hoeft.  :)
Ik wil het nog wel eens meemaken in de sneeuw!

Marianne
#14 - 24-08-2015, 21:27 uur

Robert

Hoi Anne,

Mijn ervaringen van het weer in het Zuidwesten is dat het idd zoals ik het noem "Spaanse" warmte is, dus droog en goed te doen (ook al is dat een persoonlijke invulling). Dit jaar was mijn 10de keer in het zuidwesten van de USA dus heb diverse weertypes meegemaakt. De droge warmte is voor mij het ideale vakantie type.

Los angeles en de kust steden kunnen vooral in (begin) juli nog last van de "June Gloom" hebben, zoals ze dat noemen. Dat houdt in dat het sochtends nog grijs is en dan gedurende de ochtend/middag opentrekt en warm wordt (in LA gemiddeld 30 graden afhankelijk waar je bent. Aan de kust kan het 25 graden blijven en rij je een half uur naar het binnenland is het 33 graden). Ik heb ook in juli nog alleen maar grijze dagen meegemaakt maar ook alleen maar stralende dagen. Altijd wel boven de 20 graden.
 
Tav death valley en Vegas kan ik zeggen dat dit jaar heel uitzonderlijk was, want in 2013 reed ik door DV naar LV en toen was het daar 54 graden en in Vegas 48. Dit jaar wilde ik mijn vrouw en een vriend meenemen op dezelfde route om ze dat ook eens te laten ervaren en toen regende het in DV (nog nooit meegemaakt daar) en was het maar 34 graden in stovepipe wells. In Vegas was het "maar" 38 graden. Dus zo zie je maar je kunt er geen peil op trekken. Maar over het algemeen is het altijd lekker daar en zat te doen dus je vermaakt je wel.
Mijn vrouw had altijd een vest en een paar schoenen in de wagen liggen voor het geval dat. Maar voor de rest korte broek tshirt/hempje en slippers en genieten.........
#15 - 01-09-2015, 16:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15