Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies route San Francisco - Las Vegas

Discussie gestart

Kiliwarrior

Marianne,

Met de kinderen ondertussen eens jullie foto's bekeken en de Narrows zien ze zeker zitten.
Om nog even terug te komen op een eerdere vraag, in dit geval schrappen we best Willis Creek uit ons programma ?

Housekeeping Camp kan ook al niet meer  >:( en de cabins in Curry Village krijg ik niet op het scherm te zien, ik veronderstel dat die dus ook al vol zitten.
Mijn vrouw is niet zo te vinden voor publieke badruimtes, dus daar zal nog wat overtuigingswerk voor nodig zijn (het is maar voor 2 nachten, ik weet het).

Voor Bodie had ik maar een halve dag voorzien, in de namiddag konden we misschien nog naar Mono Lake of nog een trail doen in Yosemite (Mount Hoffman) of is dit te zot om nogmaals naar Yosemite terug te rijden ?

De Desert Pearl Inn staat met stip op 1 op tripadvisor en de Cliffrose Lodge op 2, maar die 60$ voor 2 nachten zal op het totale budget ook het verschil niet meer maken, dus kan ik maar beter jouw advies volgen  :afro:

Een overnachting in Monument Valley moet dan wel ten koste van wat minder tijd in Page, want het aantal reisdagen uitbreiden kan helaas niet.

Mvg,

Manuel

#16 - 11-11-2010, 22:52 uur

Marianne

Voor Yosemite zou ik gewoon alvast iets boeken en dan - vooral de laatste week voor vertrek - regelmatig eens checken of er iets vrijgekomen is. Veel mensen annuleren op het laatst, wat bij Yosemite tot een week van te voren gratis kan. Je betaalt de eerste nacht aan, en je krijgt het geld meteen na annulering terug. Ik heb er dankzij het gunstige koersverloop wel eens aardig op verdiend.

Willis Creek ken ik niet, ik weet ook niet of je daar nog tijd voor hebt. en of het te doen is. Wat voor auto wilen jullie huren? Zie hier voor meer informatie.
Die nacht Page is niet zo erg want je kunt vanuit Monument Valley al vroeg in Page zijn. Zo deden wij het in 2008 ook. Er is natuurlijk genoeg te doen rondom Page, maar mijn ervaring met kinderen en de hitte van de zomer is dat het tegenvalt wat je daadwerkelijk nog doet. Je hebt ook op de dag dat je naar de GC rijdt nog tijd, bijvoorbeeld voor horseshoe bend, maar ook de Lower Antelope Canyon zou je nog die ochtend kunnen doen. Wil je gaan waren of raften, dan wordt het misschien anders, dan zou je eens moeten kijken naar de mogelijkheden en tijden.
De Cliffrose Lodge ken ik niet, maar de DPI zal zeker niet tegenvallen.

Marianne

#17 - 12-11-2010, 08:03 uur

leendert en maria

Waarom ga je op de dag dat je vanuit Monterey naar Big Sur gaat weer helemaal terug? Het zijn èrg veel bochten. Het was mooi maar na een poosje kon ik geen bocht meer zien. Onze kinderen vonden de elephant seals het leukst op de route (7,7 mile boven San Simeon). Ook kun je onderweg naar Pfeiffer beach. Een mooie plek, zeker ook met kinderen, maar het kost al gauw 2 uurtjes. Als je in San Simeon overnacht kun je daar vandaan de volgende dag naar Yosemite. Wel een lange en saaie weg (wij deden er bijna 4,5 uur over, zeker de tweede helft van de 41 is heel saai) maar je komt aan de zuidkant aan, kun je gelijk Mariposa Grove bekijken. Daarna nog ong. 35 mile naar Curry Village.

Curry Village: zoals geschreven, het is zeler geen luxe maar je zit centraal en het heeft zeker ook zijn charme. De tenten staan dicht op elkaar, dat moet je voor lief kunnen nemen. Voor ons een topper omdat we daar op de enorme P naast de tenten een beer in de boom hebben gezien :)

Vergeet op dag 10 niet naar de South Area van Monolake te gaan!

Ontbijtbudget klopt wel. Lunch, wat Marinanne schrijft, inderdaad goedkoper omdat je 's ochtends uitgebreid ontbijt. Wij deden 's middags vaak alleen fruit en een reep oid. Avondeten haal je niet met 15 dollar pp, maar af en toe een mac haalt het gemiddelde weer een stuk omlaag.

Tav de overnachtingen:
In Torrey hebben wij in Sandstone Inn overnacht. Een prima plek, zeker door het overdekte zwembad wat er bij is met een mooi bubbelbad. In Zion hebben we overnacht in Canyon Ranch Motel, niet zo lux als de DPI maar ook prima. het zijn soort 2  onder 1 kap-kamers met ook een zwembad(je) met bubbelbad.
In Page is BW Arizona Inn ook goed, zit je aan de achterkant dan heb je mooi uitzicht.
Maria
#18 - 12-11-2010, 09:11 uur

Kiliwarrior

Hallo Maria,

Mijn originele route was precies wat jij hier voorstelt, van Monterey naar San Simeon en vandaar (na bezoek Hearst Castle) naar Yosemite en meteen Mariposa Grove bezoeken.
Ik was ervan afgestapt en wou Monterey als uitvalsbasis gebruiken. We hoefden dan niet opnieuw van hotel te verhuizen en omdat ik mijn twijfels had over de route van San Simeon naar Yosemite die jij nu inderdaad als saai beschrijft.
Hans had voorgesteld om van Monterey naar Yosemite te rijden, ik weet niet of deze route mooier is dan die van San Simeon, ze is in elk geval een stuk korter.

Misschien dus toch beter om mijn originele plan aan te houden ...

Mag ik veronderstellen dat jullie voor de rest wat de route betreft dit ok vinden en dat dit geen race tegen de tijd wordt ?

Manuel
#19 - 12-11-2010, 20:31 uur

leendert en maria

Het is, voor zover ik het kan zien, de enige echte lange reisdag. Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe de weg van Monterey naar Yosemite is. Als dat ook geen spectaculaire weg is kun je er wellicht nog eens over denken. Voor de rest lijkt het mij een mooie route.
Succes! Maria
#20 - 12-11-2010, 21:00 uur

karinvddonk

Beste Andre,

Je vroeg of wij in Curry Village in de tenten overnachten. Het antwoord is ja. Wij kamperen bijna altijd en onze kinderen verheugen zich nu al op dit avontuur. Ik kijk zelf ook uit naar de momenten in de avond en de ochtend wanneer het grootste deel van de bezoekers weg is of er nog niet is.
Jaren geleden verbleven wij in El Portal. Was op zich prima, maar ik herinner me nog dat wij heel erg lang naar een parkeerplek hebben gezocht in de Valley, het was toen nog geen hoogseizoen.

Zoals ik al zei, hebben wij bij Tioga Tours de hotels geboekt die wij wilden. Dus ook bv de Desert Pearl inn in Zion en een hotel aan de strip in Las Vegas (Flamingo Go room). Ze kwamen eerst met een lijst voorstellen en die hebben wij met onze wensen aangepast.

groet,
Karin
#21 - 13-11-2010, 09:29 uur
Karin




karinvddonk

Sorry,

Ik merk dat ik dit bericht bij de verkeerde topic heb gezet,

Karin
#22 - 13-11-2010, 09:33 uur
Karin




leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15