Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

camper reis Denver

Discussie gestart

Catta

In september gaan we wederom een rondreis maken van 6 weken door de USA. We hebben al 2 maal een grote rondreis gemaakt met een huurauto langs hotels, in 2009 door het Zuidwesten en in 2011 door het Zuidoosten. Dit keer gaan we met een (huur)camper. Op de vakantiebeurs in januari kregen we ideeën aangereikt over een rondreis door midden-west USA voor 4 weken van Denver naar Denver, deze rondreis hebben we mede dankzij dit forum aangepast en vanaf Salt Lake City nog eens met  2 weken uitgebreid richting Bryce Canyon, Las Vegas, Grand Canyon, Page, Moab en daar vandaan weer terug naar Denver. Een gedeelte van deze laatste uitbreiding hebben we in 2009 ook al gereden maar we willen nog wat andere hoogtepunten gaan bezoeken, waar we de eerste keer niet of nauwelijks aan toe gekomen zijn.

Het "camperen" is nieuw voor ons, wel hebben we in het verleden tijdens onze vakanties met de kinderen in zuidelijk Europa veel op campings in huurtenten en (sta)caravans gebivakkeerd. We reizen dit keer met z'n tweeën in een Moturis E 23 camper waarover wij van 7 september tot 20 oktober kunnen beschikken.

De planning ziet er als volgt uit:
               
1.....do....Denver   ------------------------------Hotel Sleep Inn Denver Int'l Airport
2.....vr....Estes Park    (90km - 1:30)---------Camper halen, boodschappen, inrichten               
3.....za....Estes Park   ------------------------wandelen Rocky Mountains NP               
4.....zo....Estes Park    ------------------------wandelen Rocky Mountains NP                      
5.....ma....Hot Springs   (511km - 5:30)--------via Fort Collins               
6.....di.....Rapid City   (121km - 1:40)----------Crazy Horse memorial, Mount Rushmore Nat. Memorial               
7.....wo....Rapid City-------------------------------Black Hills of Badlands NP               
8.....do....Buffalo   (341km - 3:18)------------via Devils Tower Nat. Monument               
9.....vr....Cody   (295km - 3:11)--------------Buffalo Bill Historic Center               
10....za....Yellowstone NP  (164km - 1:56)-------Grant Village Campground                
11....zo....Yellowstone NP  -------------------------evt. West Yellowstone               
12....ma....Bozeman   (224km - 2:48)------------   Noordelijk deel van Yellowstone NP               
13....di.....Bozeman      ----------------------Museum of the Rockies, tour door Yellowstone               
14....wo....Kalispell   (468km - 5:10)   
15....do....Kalispell      ------------------------Glazier NP (Going-To-The-Sun-Road)               
16....vr....Kalispell      -------------------------Glazier NP               
17....za....Salmon   (418km - 4:37)
18....zo....Arco      (223km - 2:18)------------   Craters of the Moon               
19....ma....Twin Falls   (175km - 1:59)-----------Twin Falls watervallen               
20....di.....Idaho Falls   (264km - 2:36)   -----------watervallen               
21....wo....Jackson   (209km - 2:48)----------Jackson Hole               
22....do....Jackson     -----------------------------Grand Teton NP               
23....vr....Salt Lake City  (505km - 5:48)                   
24....za....Salt Lake City               
25....zo....Bryce Canyon NP  (436km - 4:34)               
26....ma....Bryce Canyon NP   ------------------Navajo Trail                
27....di.....Las Vegas   (429km - 4:26)               
28....wo....Las Vegas   ------------------------ wandelen op de Strip   (de zuidelijke helft hebben we in 2009 al gezien)            
29....do....Las Vegas   ------------------------winkelen               
30....vr....Tusayan   (442km - 4:44)----------Grand Canyon               
31....za....Page   (228km - 2:53)----------langs Grand Canyon               
32....zo....Page   ----------------------------Lower Antelope Canyon               
33....ma....Moab   (439km - 4:54)               
34....di.....Moab      ---------------------------Arches NP               
35....wo....Moab      ---------------------------Canyonlands NP               
36....do....                        
37....vr....                                                
38....za....                           
39....zo....                     
40....ma....                        
41....di.....Denver      (556km - 5:47)               
42....wo....Denver     ---------------------winkelen                  
43....do....Denver     ---------------------camper schoonmaken en koffers pakken               
44....vr....Denver     ---------------------camper terugbrengen, vlucht naar huis om 17:15

Er zitten een paar lange stukken in om te rijden maar we hebben ook nog 5 dagen over om te verdelen. We beseffen ons dat de genoemde reistijden (Google-maps) in ons overzicht  wat optimistisch zijn voor een camper maar we kunnen niet goed inschatten hoeveel langzamer een camper is op langere afstanden ?  Alleen de vliegtickets, de camper en het hotel in Denver zijn geboekt, verder is alles facultatief. Wat vinden jullie van onze eerste opzet?  Is deze route haalbaar met een camper? Hebben jullie nog tips over wat we beslist niet mogen missen onderweg? We houden van natuur, cultuur en historie en willen dat in ons programma graag afwisselen.

 
#1 - 31-03-2012, 14:27 uur
« Laatst bewerkt op: 31-03-2012, 22:55 uur door Catta »
USA Zuid-West 2009:        http://petercathy2009.reislogger.nl/archief/
Oost Europa 2010:            http://peterencathy.reismee.nl/
USA Zuid-Oost 2011:        http://petercathy.blogspot.com/
USA West 2012:               http://petercathy2012.blogspot.nl/

Old Faithful

Een reis om jaloers op te worden.

Ik mis een aantal dingen in jullie route, bijvoorbeeld Capitol Reef, Zion en Monument Valley. Hebben jullie die bewust weggelaten, omdat je daar al geweest bent?
Anders zou je nog kunnen denken aan zuidwest Colorado, bijvoorbeeld  Mesa Verde, Million Dollar Highway, Black Canyon Of The Gunnison en Colorado National Monument.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 01-04-2012, 01:41 uur
Groet,

Old Faithful

Tet14

Jullie beginnen in september maar wanneer in september? In Glacier moet je rekening houden met wegafsluitingen voor road works en beperkingen voor RV's.
In het midden westen kom je trouwens niet....
#3 - 01-04-2012, 11:52 uur

Marianne

Wat een prachtige reis!
Als jullie die 5 dagen nog overal in kunnen zetten zou ik wat meer tijd voor Yellowstone uittrekken, ik vind dat nu wel wat weinig. Ik weet niet welke campings alemaal open zijn in september, maar ik denk dat je wel meer in het park moet kunnen vinden, dat scheelt veel heen en weer rijden. Wat de route betreft: misschien is het een idee om vanuit Cody eerst via Yellowstone naar Grand Teton te rijden. Je hebt daar 2 wegen die parallel lopen. Je zou dan via de ene weg richting Jackson kunnen rijden, en dan via de andere weer terug naar Yellowstone.
Geen idee of het veel uitmaakt qua kilometers.
Voor Glacier eigenlijk dezelfde opmerking als bij Yellowstone, waarom niet in het park kamperen? Of eerst aan de oostkant en dan aan de westkant? Hoe rij je van Bozeman naar kalispell?
Tenzij je er al geweest bent, zou ik zeker Zion toevoegen.
En tussen Page en Moab  zou een overnachting bij Monument Valley ook mooi zijn.
Neem je de Ut12 mee op weg naar Bryce?

Delen van deze route hebben wij in 2004 en in 2008 gedaan. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

Marianne
#4 - 01-04-2012, 13:57 uur

Catta

Bedankt voor jullie reacties.

@Old Faithful: we zullen je suggesties in zuidwest Colorado verder gaan onderzoeken. Capitol Reef, Zion en Monument Valley zijn we al geweest, daarom slaan we deze nu over.

@Tet14: we hebben de camper gehuurd van 7 september tot 19 oktober. Dat we niet in het midden westen komen wist ik wel, in mijn oorspronkelijk tekst stond zuid- en noordwest, maar omdat ik naar mijn werk moest heeft mijn man het stukje verder afgemaakt en mijn tekst aangepast. Het  embarressed staat hem nu op de kaken. We weten dat de wegen afgesloten kunnen zijn in Glazier NP door sneeuw, het zal dus afwachten zijn hoe we precies gaan rijden. We leggen vooraf niets vast. We zijn rond 20 september in Glazier NP, denk je dat we daar dan nog behoorlijk kunnen rondrijden?

@Marianne: Je suggestie om vanuit Cody naar Grand Teton te rijden en daarna naar het noorden gaan we ook onderzoeken, ik zal verschillende routes uitproberen. We zijn eigenlijk ook wel van plan om in het park in Glazier NP te gaan kamperen, Kalispell was gewoon een speldje op de kaart omdat dat zo was aangegeven door het riesburo. Dit zijn details die nog uitgewerkt moeten worden. Je suggestie om van oost naar west door Glazier NP te rijden vind ik een hele goede, die ga ik zeker bekijken, het hangt denk ik wel van het weer af en of de Going-to-the-sun-road nog open is als wij er zijn. Wat betreft Zion, daar zijn we al geweest en wij vonden het nogal tegenvallen zodat het nu niet meer in onze route wordt opgenomen. Wij vonden Bryce Canyon de vorige keer zeer indrukwekkend maar hadden toen te weinig tijd om naar beneden te wandelen, dat willen we nu gaan goed maken.  De UT12 komt wel in onze route voor, wat is daar zo bijzonder aan dat je dat vraagt? Ook in Monument Valley zijn we al eerder geweest dus die wordt nu ook overgeslagen, ook wij moeten keuzes maken. We hebben je reisverslagen al ontdekt en ik heb er al grote delen van gelezen, ze hebben ons al eerder geholpen bij de planning van onze vorige vakanties.

Wij hebben bij de planning van onze vorige reizen ook heel veel gehad aan de suggesties op dit forum dus blijf alsjeblieft met tips en commentaar komen.

Catta
#5 - 01-04-2012, 15:28 uur
USA Zuid-West 2009:        http://petercathy2009.reislogger.nl/archief/
Oost Europa 2010:            http://peterencathy.reismee.nl/
USA Zuid-Oost 2011:        http://petercathy.blogspot.com/
USA West 2012:               http://petercathy2012.blogspot.nl/

Jez

We weten dat de wegen afgesloten kunnen zijn in Glazier NP door sneeuw, het zal dus afwachten zijn hoe we precies gaan rijden. We leggen vooraf niets vast. We zijn rond 20 september in Glazier NP, denk je dat we daar dan nog behoorlijk kunnen rondrijden?

Je kunt het weer natuurlijk nooit voorspellen. Wij waren er eens rond 14 september en hadden toen 's middags nog lekker 20 graden (en dus geen sneeuw). Wel hadden we een alternatieve route klaar, voor het geval de GttS (deels) afgesloten zou zijn. Die was toen niet nodig.

Om een beetje een beeld te krijgen van weersomstandigheden, kijk ik altijd even op wunderground.com. Daar kun je namelijk ook historisch weer zien; ik kijk dus even naar dezelfde periode vorig jaar.
#6 - 01-04-2012, 16:10 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marianne

Zie hier voor bezienswaardigheden langs de Ut12: http://www.scenicbyway12.com/
Op www.ontdek-amerika.nl is ook erg veel te vinden.

Misschien toch een stukje Zion op weg naar Las Vegas? Hebben jullie de vorige keer ook gewandeld in het park? De Canyon Overlook Trail is leuk om te doen, daar rij je langs als je tussen Bryce en Las Vegas via Zion rijdt. Zie ook mijn wandelsite.

Marianne
#7 - 01-04-2012, 16:52 uur

Old Faithful

We zijn rond 20 september in Glazier NP, denk je dat we daar dan nog behoorlijk kunnen rondrijden?
Van de site van de National Park Service

Citaat
Are there vehicle size restrictions on the Going-to-the-Sun Road?
Yes. To help reduce congestion, vehicle size restrictions are in effect. Vehicles, and vehicle combinations, longer than 21 feet(including bumpers) or wider than 8 feet (including mirrors), are prohibited between Avalanche Campground and the Rising Sun picnic area parking. Vehicle and vehicle combinations over 10 feet in height may have difficulty driving west from Logan Pass to the Loop, due to rock overhangs. Stock trucks and trailers are able to access Packers Roost on the west, and Siyeh Bend on the east.[/unquote]

Citaat
When is the last time I can drive the entire length of the Going-to-the-Sun Road in 2012?
While portions of the Going-to-the-Sun Road remain open all year, weather and ongoing road rehabilitation may make parts of the Going-to-the-Sun Road inaccessible. This year road construction in September 2012 will make a portion of the Going-to-the-Sun Road inaccessible. The last day to drive to Logan Pass from the west side from West Glacier is September 16. Beginning on September 17th, the section of the Going-to-the-Sun Road between Avalanche and Logan Pass will be inaccessible to vehicles to accommodate accelerated road rehabilitation. There will be vehicle access to Logan Pass from the east side of the park in St. Mary until October 14, weather permitting.[/url].
#8 - 01-04-2012, 20:04 uur
Groet,

Old Faithful

Tet14

Idd, dat bedoelde ik in mijn eerdere post. Je kan dus niet door Glacier rijden.   Ik heb in Glacier de bekende Red busses gezien die tours maken.  Dus dan kan wellicht nog een optie zijn.  Wij hadden trouwens al sneeuw op Logan pass in september een aantal jaren geleden.
Voor Twin Falls. De falls zijn die tijd van het jaar niet indrukwekkend en eigenlijk is er weinig in TF om een hele dag door te brengen.  Perrine Bridge over Snake River met Charlie Chaplin op de parkeerplaats en het jump off point van Evil Knievel (private land) en dan heb je het zo wel gehad.  Van Salmon kan je een mooie loop maken via Stanley, Ketchum en Sun Valley naar Craters of the Moon. Stanley staat bekend als een van de koudste plaatsen in de USA. Om je een idee te geven, verleden jaar was het er 's nachts 22F. in september.
#9 - 02-04-2012, 10:39 uur

Catta

Glacier NP zullen we dus vanaf de oostkant moeten benaderen. Going-to-the-sun-road zal dus niet gaan, aan de westkant gesloten door werkzaamheden en aan de oostkant mogen we er niet in omdat de camper te hoog en te lang is. Dan maar over de US2 gaan rijden, zal toch ook wel mooi zijn? En misschien inderdaad een tour met een red bus.

Op wunderground.com lijkt het met het historisch weer nog mee te vallen, de laatste 3 jaar in ieder geval geen sneeuw in september.

Citaat
Misschien toch een stukje Zion op weg naar Las Vegas? Hebben jullie de vorige keer ook gewandeld in het park? De Canyon Overlook Trail is leuk om te doen, daar rij je langs als je tussen Bryce en Las Vegas via Zion rijdt. Zie ook mijn wandelsite.
Ha,ha Marianne, je bent kennelijk nogal gek op Zion. Wij hebben de riverwalk gedaan en de lower emarald. Misschien moeten we toch maar overwegen om de Canyon overlook trail te doen, maar ik weet niet of ik dat durf als je zegt dat we af en toe een stukje moeten klauteren en soms langs een afgrond moeten lopen.

Citaat
Voor Twin Falls. De falls zijn die tijd van het jaar niet indrukwekkend en eigenlijk is er weinig in TF om een hele dag door te brengen.  Perrine Bridge over Snake River met Charlie Chaplin op de parkeerplaats en het jump off point van Evil Knievel (private land) en dan heb je het zo wel gehad.  Van Salmon kan je een mooie loop maken via Stanley, Ketchum en Sun Valley naar Craters of the Moon. Stanley staat bekend als een van de koudste plaatsen in de USA. Om je een idee te geven, verleden jaar was het er 's nachts 22F. in september.
Ted14, dit zal ik morgen verder bekijken, ik ga nu eerst even slapen.
#10 - 02-04-2012, 23:18 uur
USA Zuid-West 2009:        http://petercathy2009.reislogger.nl/archief/
Oost Europa 2010:            http://peterencathy.reismee.nl/
USA Zuid-Oost 2011:        http://petercathy.blogspot.com/
USA West 2012:               http://petercathy2012.blogspot.nl/

Catta

Ted14, ik heb eens naar die loop van Salmon naar Craters of the Moon gekeken en dat vind ik een goede suggestie. Craters of the Moon zit al in de planning en een scenic route is leuker dan een snelweg.

Marianne, je suggestie om van Cody door Yellowstone eerst naar Jackson te rijden en dan weer via een andere weg door Yellowstone omhoog is een hele goede. Op de totale route maakt het aantal kilometers niet zoveel uit, het lijkt zelfs wat minder. Het enige nadeel is dat we nog wat later in Glacier NP komen en dus het risico op koud weer en afgesloten wegen wat groter. Wel denk ik dat we beter eerst naar de oost kant van Glacier kunnen rijden en dan naar de westkant, helaas niet over de going-to-the-sun road want die is dan al afgesloten.

Wordt vervolgt... ;D
#11 - 03-04-2012, 22:41 uur
USA Zuid-West 2009:        http://petercathy2009.reislogger.nl/archief/
Oost Europa 2010:            http://peterencathy.reismee.nl/
USA Zuid-Oost 2011:        http://petercathy.blogspot.com/
USA West 2012:               http://petercathy2012.blogspot.nl/

Catta

We hebben de tips van jullie bekeken en de meeste in de route opgenomen.

Marianne, complimenten voor je wandelingen site, je hebt ons overgehaald de Zion overlook trail toch op te nemen. De Ut12 rijden we nu bijna helemaal. We hebben de route aangepast in Yellowstone NP en rijden van Cody door Yellowstone nu eerst naar Jackson en dan via een andere weg weer terug naar het noorden naar Bozeman. Ook gaan we van oost naar west door het Glazier NP al wordt het niet de going-to-the-sun-road want die is afgesloten maar er zijn meerdere wegen die naar het westen leiden.

Tet14 , we hebben de route omgelegd van Salmon naar Craters of the Moon via Stanley, Ketchum en Sun Valley. Idaho Falls slaan we over, maar we willen wel even langs de Twin Falls rijden, gewoon om even te kijken.

Old Faithful, het laatste stuk van Page naar Denver gaat nu via zuidwest Colorado: Mesa Verde, Million Dollar Highway, Black Canyon Of The Gunnison.

We hebben nu nog 3 dagen over in de planning, de vraag is nu moeten we deze gebruiken om lange rijdagen in te korten of als reserve houden voor eventuele veranderingen of problemen onderweg? Of moeten we deze dagen gebruiken om langer in een aantal parken te verblijven? Zijn de afstanden en reistijden zo goed ingeschat of is dit te optimistisch met een camper?
Is het nodig om campgrounds in de parken nu al te reserveren voor september en oktober of kunnen we er gewoon naar toe rijden? Dat laatste heeft de voorkeur zodat we niet vast zitten aan een tijdschema maar kunnen stoppen met de camper wanneer we willen.

De aangepaste route ziet er als volgt uit:

1   do   Denver      (aankomst 6 september)
            
2   vr   Estes Park       90 km   1:30      (camper halen, boodschappen, inrichten)
            
3   za   Estes Park      (wandelen Rocky Mountains)
            
4   zo   Estes Park       
            
5   ma    Hot Springs   511 km   5:30
            
6   di   Hot Springs / Custer State NP / Rapid City   121 km   1:40   (Crazy Horse Memorial, Mount Rushmore)
            
7   wo   Rapid City      (Black Hills of Badlands NP)
            
8   do   Buffalo   341 km   3:18     (via Devils Tower)
            
9   vr   Cody   295 km   3:11      (Buffalo Bill Historic Center
            
10   za   Yellowstone NP   164 km   1:56    (Yellowstone NP)
            
11   zo   Jackson   125 km   1:42       (door Yellowstone NP)
            
12   ma   Jackson      (Jackson Hole en Grand Teton NP)
            
13   di   Bozeman   347 km   4:24   (door Yellowstone NP)
            
14   wo   Bozeman      (Museum of the Rockies, tour door Yellowstone NP)
            
15   do   Browning / oost Glazier NP   433 km   4:39   
            
16   vr   West Glazier   111 km   1:15    (door Glazier NP)
            
17   za   Columbia Falls   58,5 km   1:09   (door Glazier NP)
            
18   zo   Salmon    423 km   4:58       
            
19   ma   Carey   348 km   4:28         ( via Stanley, Ketchum, Sun Valley)(Craters of the Moon)
            
20   di   Twin Falls       104 km       1:14
            
21   wo   Salt Lake City   359 km   3:32
            
22   do   Salt Lake City      
            
23   vr   Moab   377 km   4:12
            
24   za   Moab               (Arches NP)
            
25   zo   Moab               (Canyonlands)
            
26   ma   Capital Reef NP   256 km   3:17
            
27   di   Bryce Canyon NP   178 km   2:51
            
28   wo   Bryce Canyon NP      (Navajo Trail)
            
29   do   Las Vegas   429 km   4:26
            
30   vr   Las Vegas       (wandelen op de Strip, de noordelijke helft die we nog niet hebben gezien)
            
31   za   Las Vegas      (winkelen, Columbus day sale)
            
32   zo   Zion NP   266 km   2:52      (Zion overlook trail
            
33   ma   Page   183 km   2:16
            
34   di   Page       (lower Antelope Canyon)
            
35   wo   Mexican Hat   229 km   2:36
            
36   do   Mesa Verde NP   198 km   2:51
            
37   vr   Black Canyon of the Gunnison NP   270 km   3:43       (over de Million Dollar Highway)
            
38   za         
            
39   zo         
            
40   ma         
            
41   di   Denver   422 km   5:23
            
42   wo   Denver      
            
43   do   Denver      (camper schoonmaken en koffers inpakken)
            
44   vr   Denver      (19 oktober, camper inleveren, terug vlucht om 17:15)

Verdere tips blijven welkom
#12 - 15-04-2012, 20:33 uur
USA Zuid-West 2009:        http://petercathy2009.reislogger.nl/archief/
Oost Europa 2010:            http://peterencathy.reismee.nl/
USA Zuid-Oost 2011:        http://petercathy.blogspot.com/
USA West 2012:               http://petercathy2012.blogspot.nl/

Henkvdz

Complimenten over je manier van voorbereiden, echter heb ik één opmerking; wanneer je van Bryce richting LV rijdt kom je langs Zion en waarom zou je dan eerst LV doen en daarna terug richting Zion.
Groet Henk
P.S. Ik wilde dat ik mee kon. :'(
#13 - 16-04-2012, 10:05 uur

Tet14

Van die reistijden klop niet veel Catta. Een gemiddelde van 100 km/u met een RV is uitgesloten. Dat haal je zelfs met een auto niet en nogal wat van jullie routes gaan over byways.
Zion bezoeken voor Las Vegas ligt idd veel meer voor de hand.  Van Las Vegas naar Page kan je dan een andere route nemen via Hurricane en Kanab (ca 6 uur met een RV).
Wat wil je in Mesa Verde gaan doen?  De weg naar Wetherill Mesa zal gesloten zijn maar er blijf nog genoeg over. Boek een tour voor Cliff Palace en/of Balcony house.
De rit over de million dollar hw is schitterend. Die tijd van het jaar zal je fantastische fall colors zien. Durango is ook leuk. Je kan nog een dag toevoegen voor de Durango-Silverton rr.
Over de weg kom je ook bij Silverton en Ouray. Probeer zo veel mogelijk tijd te besteden langs deze route. In Ouray is een cafe met goede koffie and fantastische Belgische chocolade. Ook zijn er hotsprings in Ouray. Ouray is op een fantastische lokatie.Wij hebben wel eens een volle dag genomen voor Mesa Verde-Montrose.    In de omgeving van Ridgway is de film True Grit opgenomen. Het True Grit cafe heeft herinneringen verzameld.
Black Canyon of the Gunnison. De weg er naar toe ligt net ten oosten van Montrose. Die is naar de south rim waar de wegen verhard zijn. Dat is niet het geval aan de north rim.
Van Montrose via Gunnison naar Salida is nog een schitterende route (us50).  Vroege sneeuw kan Monarch pass echter sluiten (11.000'). Colorado Springs heeft vele attracties waaronder Pike Peak en Garden of the Gods.  Tussen Salida en CS is ook nog Royal Gorge als je daar belangstelling voor hebt.
Tet
#14 - 16-04-2012, 10:47 uur

Hans B

Catta,
ik begrijp dat je zoveel mogelijk steden en parken wilt bezoeken, maar ik denk dat de route die je hebt samengesteld toch wel erg groot is. Rijden in een camper verhoogt de snelheid niet, in tegendeel. Ook 'even' boodschappen doen kost minimaal 2 uurtjes.

Neem de rit van Estes Park naar Hot Springs.
Zo maar even een paar dingetjes die je onderweg zou kunnen doen: Fort Laramie, Scottsbluff NM, Agate Fossil Beds NM.
Dit kostte ons al één dag meer.

Ook wat Tet14 heeft aangegeven, met dat stuk ben je wel wat meer tijd kwijt.

Zelf rij ik al 10 jaar in een camper en snelheden van 100 kilometer per uur haal ik maar zelden.
Op de grote Interstates kan het wel, maar dat zijn niet de meest mooie routes. Echter ook dan zit ik meestal op 90 / 95.
Op andere wegen ligt de snelheid gauw veel lager.
#15 - 16-04-2012, 11:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15