Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camper rondreis Augustus 2011 - Zuid-West

Discussie gestart

tijseneve

Beste mensen,

Het volgende is allemaal geregeld voor onze 1e camperreis:
- Vlucht
- Camper
- 1e verplichte hotelovernachting

De camper hebben we te huur van 02 t/m 26 augustus 2011

Ons reisschema is hier te downloaden http://www.dadreamer.com/on_tour/Reisoverzicht.xls Hier staan ook onze accomodaties en things to do in.

Algemene op- of aanmerkingen op ons reisschema, denk aan accomodaties/things to do/route wijzingen/etc --> ALLES IS WELKOM !!!

Concrete vragen waar we nog mee zitten zijn:
1. Is het niet een te gehaast schema? Maw hebben we overal tijd genoeg en wordt het geen race tegen de klok vakantie. We hebben nog wat ruimte met LA op het laatste van onze reis.
2. Hoelang kun je met een camper zonder hook-up. Is 3 nachten bv te doen?
3. Grand Canyon helicopter vlucht. We horen verschillende verhalen over Pappilion en Maverick. Wie heeft ervarinen met welke maatschappij en is dit goed bevallen. We lezen ook om de eerste vlucht te pakken ivm zonsopkomst. Op tijd reserveren lijkt me is een must?
#1 - 08-01-2011, 18:18 uur

Marianne

Hallo tijseneve,
Misschien kun je de route van dag tot dag hier neer zetten? Dat leest wel zo gemakkelijk.

Als ik het goed zie neem je 2 volle dagen voor Zion (heel mooi) maar slechts 1 dag voor Yosemite. Bedenk wel dat Yosemite veel en veel groter is, en zeker als je naar de Mariposa Grove wilt heb je daar meerdere dagen nodig. Lees je ook tijdig in over het reserveren van een camping in het park.
Je zou tijd kunnen winnen op het stuk LA-GC; hier is 1 overnachting wel voldoende.

Ik heb geen recente ervaring met helikoptervluchten. De zonsopgang is ook vanaf de rim schitterend, daar hoef je met de vlucht geen rekening te houden lijkt me (gaan die al zo vroeg?). 

Marianne
#2 - 08-01-2011, 18:34 uur

tijseneve

Hoi Marianne,

Wat een snelle reactie! Thanks! Ik zal de oorspronkelijke post aanpassen inderdaad.

Zion: 2 volle dagen inderdaad (is dit genoeg/te weinig) en Yosemite maar 1 dag inderdaad. Wellicht is dit aan de korte kant en moeten we hier nog 1 volle dag erachteraan plakken.
Van LA - GC werd gezegd dat het een lang stuk is vandaar de overnachting in Kingman. Maar volgens jou is het goed te doen van Joshua NP in 1x door te rijden naar de GC?
#3 - 08-01-2011, 18:59 uur

tijseneve

Ik vind niet 1,2,3 hoe ik mijn originele post kan aanpassen dus hier komt ie:

(in onze online Excel overzicht staan ook nog meer in zoals onze overnachtingen en things to do)

maandag 1 augustus 2011   DUS - LAX

dinsdag 2 augustus 2011   Transfer LAX - Moturis tbv camper ophalen
   07.00 klaarstaan tbv shuttle

   Moturis – Joshua NP via Palm Springs (32 + 33)
   Highway 60 - bij Beaumont de Highway 10 op
   de 111 af voor naar Palm Springs te gaan
   Hierna de 62 naar Joshua NP volgen
   
woensdag 3 augustus 2011   Joshua Tree NP - Kingman
   (62 - 95 - Highway 40)

donderdag 4 augustus 2011   Kingman - Grand Canyon South Rim
   
vrijdag 5 augustus 2011   Grand Canyon
   
zaterdag 6 augustus 2011   Grand Canyon South Rim - Page
   (Lake Powell / Antilope Canyon)
   (64 - 89 - Bitter Springs rechts aanhouden - 98)
   
zondag 7 augustus 2011   Page (Lake Powell / Antilope Canyon) - Bryce NP
   (89 - 12 - 63)
   
maandag 8 augustus 2011   Bryce NP - Zion NP
   (89 - 9)

dinsdag 9 augustus 2011   Zion NP
   
woensdag 10 augustus 2011   Zion NP
   
donderdag 11 augustus 2011   Zion NP - Las Vegas
   (9 langs Hurricane - 15 op richting LV door St. George - 93)

vrijdag 12 augustus 2011   Las Vegas
   
zaterdag 13 augustus 2011   Las Vegas - Mammoth Lakes
   (95 naar het noorden - bij Lida Junction Airstrip naar de 266
   168 - bij Big Pine naar de 395 - door Bishop 395 aanhouden
   203)

zondag 14 augustus 2011   Mammoth Lakes - Yosemite NP via Tioga Pass
   (395 richting Mono Lake - 120 - 140)

maandag 15 augustus 2011   Yosemite NP – Mariposa Grove
   (140 naar t Zuiden)
   
dinsdag 16 augustus 2011   Mariposa Grove – San Francisco
   
woensdag 17 augustus 2011   San Francisco – Alcatraz/algemene bezichtiging
donderdag 18 augustus 2011   San Francisco – Alcatraz/algemene bezichtiging
vrijdag 19 augustus 2011   San Francisco – Monterey / Carmel
   
zaterdag 20 augustus 2011   Monterey / Carmel – Pismo Beach
   
zondag 21 augustus 2011   Pismo Beach – Santa Monica / Maria del Rey.
    Dit is aan de rand van Los Angeles
   
maandag 22 augustus 2011   LA
   
dinsdag 23 augustus 2011   LA
   
woensdag 24 augustus 2011   LA
donderdag 25 augustus 2011   LAX - DUS
   
vrijdag 26 augustus 2011   DUS - huis
#4 - 08-01-2011, 19:03 uur

Swissdutchie

Hier even een antwoord op je tweede vraag betreffend hook-ups: Het antwoord is afhankelijk van welke faciliteiten in de camper je wilt gebruiken. Op zich is drie dagen zonder hook-up geen enkel probleem. Je zou zelfs de hele vakantie zonder kunnen, alleen kun je dan geen of maar beperkt gebruik maken van bepaalde faciliteiten.
Dingen die het niet of maar beperkt doen zonder stroom:
magnetron, airco, verwarming
De koelkast werkt op gas, als je geen elektriciteit hebt. De binnenverlichting kan makkelijk een paar dagen op de accu draaien. Bovendien wordt de accu elke keer dat je gaat rijden weer opgeladen. Je hoeft ook niet bang te zijn, dat je met een lege accu de camper niet meer kunt starten, want de faciliteiten in de camper hebben een aparte huishoud-accu.
Vies water lossen en vers water tanken kun je ook bij een dumping station. Veel campings (ook zulke zonder hook-ups), tankstations, marina's etc. hebben zo een dumping station, waar je gratis of tegen een kleine vergoeding je tanks kunt legen / opvullen. De tank met vers water is natuurlijk niet al te groot, dus urenlang douchen gaat niet lukken. Maar als je op de campings zoveel mogelijk gebruik maakt van de douches en wc's aldaar, dan is dat geen probleem. Zijn er geen douches op de camping, kun je altijd nog een hele korte douche in de camper nemen. Of je laat het gewoon bij wassen voor een dag. Ook afwassen in de camper kan best veel water verbruiken. Probeer dus ook dat naar mogelijkheid met water van de camping te doen, als je geen hook-up hebt.
Succes en alvast heel veel plezier!
Franziska
#5 - 08-01-2011, 19:30 uur



leendert en maria

vraag 3:
Wij hebben alleen ervaring met Papillon, dit is goed bevallen. Wij hebben 1 dag van te voren gereserveerd. Je kunt ook langer van te voren reserveren maar dat risico durfden wij niet te nemen: het kan ook bewolkt/regenachtig zijn en dan zit je wel met je boeking, je krijgt dan geen geld terug. Nadeel van kort van te voren reserveren is dat je misschien niet die tijd kunt gaan die jij wilt.
Bij ons was de boeking fout gegaaan: we hadden de vlucht van 11.25 besproken, toen we aankwamen was deze al bezet. Papillon had ons staan op 13.00... Dat was jammer. Omdat het hun misser was kregen we 10% discount.
Je kunt kiezen uit een kleine (heen en weer naar de overkant) of een grote ronde. Bij de grote vlieg je ruim 3/4 uur.

Je kunt dag 15 ook de hele dag in Yosemite blijven. Dag 16 vroeg op en naar Mariposa rijden. Daar duurt een wandeling ongeveer 1,5 uur en kun je daarna doorrijden naar SF.

Maria
#6 - 09-01-2011, 11:23 uur

tijseneve

Hallo, thanks iedereen voor de reacties! We zijn eea aan het verwerken.

Bij het boeken van een KOA CG kwamen we iets tegen waar we niet goed weten wat te doen. We hebben de Moturis E-23 als camper.
Moeten we 30 of 50 amp boeken? Ook weten we niet wat we dienen in te vullen als Equipment type. Er staat moterhome, tent trailer, pickup camper, etc

Mss een stomme vraag maar we lopen er wel tegenop.
#7 - 30-01-2011, 16:19 uur

Hans B

Een 23ft camper heeft 99% een 30 amp aansluiting.
De 50 amp aansluiting is voor de hele grote 40 tot 45 ft met veelal 3 airco's.
<-- Zie foto (onze eigen camper) heeft twee (dak)airco's en wij hebben 30 amp.
#8 - 30-01-2011, 16:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

tijseneve

Hans, bedankt voor je uitleg...kun je ook onze andere vraag beantwoorden mbt de Equipment type?  8)
#9 - 30-01-2011, 17:18 uur

Marianne

Ik weet niet hoeveel al vastligt, maar ik zou toch nog eens willen pleiten voor meer tijd voor yosemite.
Je hebt er nu maar 1 nacht in de vallei ik neem aan dat je daar een camping gaat nemen, kijk goed hoe de reservering werkt, een keer oefenen een maand van te voren is niet zo gek).
Volgens mij zijn er niet zo veel KOA's op jullie route, ik zou zeker kijken naar de campgrounds in de parken. Veel goedkoper, en minder heen en weer rijden.

Ik denk dat jullie motorhome moeten invullen als equipment.

Marianne
#10 - 30-01-2011, 19:03 uur

tijseneve

Hey Marianne,

We hebben eea al aangepast zodat we meer tijd hebben in Yosemite. We kunnen nog altijd Mariposa Grove de volgende ochtend doen en erna richting SF vertrekken.
Campings in de parken kun je pas vanaf morgen of 1 feb reserveren dus dat gaan we zeker doen  :afro:

Verder is het erg leuk allemaal die voorbereidingen...

groetjesss
#11 - 30-01-2011, 19:29 uur

Marianne

Voor Yosemite geldt een ander schema, zie hiervoor www.nps.gov/yose en dan via fees & reservations naar campground reservations.
Reserveren kan op de 15e van de maand, en denk er aan dat 7.00 plaatselijke tijd bijna altijd 16.00 Ned tijd is, BEHALVE op 15 maart: dan is het hier 15.00 uur.

Marianne
#12 - 30-01-2011, 19:46 uur

Truus

Hoi,

wij gaan in mei voor 3 weken en hebben voor Yosemite 2 nachten geboekt. Goed in de gaten houden en er boven op zitten met boeken want binnen 10 minuten was de camping vol.....wij hebben geboekt op de North Rim. Zeker in de periode dt jullie gaan, aug., is het erg druk. Het is voor ons de eerte keer en Amerika en vinden het best spannend. Willen niet te veel campings vast leggen en zien wel hoe het loopt. Wat ik wel zou willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met Antilope Canyon want die wellen we erg graag doen maar nog niet van te voren boeken. Tips.. we horen het graag.

Truus :)
#13 - 30-01-2011, 20:09 uur

Marianne

Wij hebben in 2008 de Lower Antelope Canyon gedaan (zie ons reisverslag). Hadden we niet geboekt, en we konden bijna direct mee. Voor de Upper moet je wel van te oren boeken.

Truus, bedoel je niet North Pines? Of bedoelde je niet een camping in Yosemite? Alle 3 campings in de vallei zijn prima, North Pines is de rustigste denk ik.
In mei zul je niet alles hoeven vastleggen, maar met Memorial Day zou ik wel iets vastleggen.

Marianne
#14 - 30-01-2011, 20:46 uur

Truus

Hoi Marianne,

Ik zat er echt helemaal naast, misschier er teveel mee bezig :D. We hebben in Yosemite de Upper Falls geboekt... denk wel erg druk en het is weekend.
Route is zo goed als rond waar we nog wel mee zitten is of we van Death Valley via de 395, Bishop, of via Visalia moeten gaan. Het kan zijn dat de Tioga Pass nog niet open is en dan is het wel een eind omrijden.
Wat ik ook lees is dat sommige Joshua Tree wat minder vinden. Is het dan handig om via Needles naar de GC te rijden??

wie heeft advies.

Truus
#15 - 30-01-2011, 20:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15