Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camper trip in Californie in 2012

Discussie gestart

meewisse

Hallo Allemaal,

ff voorstellen: Ik ben Bram, 20 jaar en ik ga in 2012 vanaf januari 4 maanden stage lopen in Californie ^-^. In Fallbrook om precies te zijn, dit ligt tussen LA en San Diego. Ik ben momenteel nog met het visum bezig maar dat moet allemaal wel gaan lukken.

Waarom ik me hier aangemeld heb is het volgende: In de zomer van 2012 gaan we weer terug met het gezin (Dit wil zeggen 2 volwassenen en 4 "kinderen" van rond de 20) en we twijfelen nog over de invulling. De volgende dingen zijn al zeker:

Op 6 Juli vertrekken we en landen we op LAX
De nacht van 6 op 7 Juli slapen we in een hotel dichtbij LAX
7 Juli kunnen we de camper ophalen welke we tot en met 21 juli. 
We willen sowieso het bedrijf bezoek waar ik stage heb gelopen (in Fallbrook dus)

Over de rest van de invulling kunnen we dus nog discussiėren maar we moeten binnen een aantal weken wel al een aantal kampeerplekken vastleggen voor de camper. Het schijnt dat je vooral de natuurparken al vast moet leggen omdat deze plekken snel volgeboekt zijn.

Wij zouden vooral de reis wat meer op de natuurparken willen richten en wat minder op de grote steden. Zelf hebben we al zitten denken om vanuit LAX direct naar SF te rijden en LA dus nog niet te bezoeken. Op de weg daar naar toe willen we wel een overnachting doen. Daar verblijven we dus 2 dagen en dan naar Yosemite park o.i.d. Daarna   denken we aan de volgende locaties: Grand Canyon, Hooverdam, Las Vegas, Palm Sprinks?, daarna stagebedrijf en afsluiten met LA.

Hierin laten we San Diego dus achterwege. Is dit een goede keuze? Waarschijnlijk is 14 dagen te kort om LA, SF en San Diego te bezoeken, of denken jullie daar anders over?

Graag zouden we ook jullie mening horen, zoals het misschien al duidelijk is weten wij nog niet zoveel van California, maar dit zal zeker wel komen.

Alvast bedankt voor de reacties. Bram
#1 - 23-09-2011, 22:40 uur

Marianne

Hallo Bart,
14 dagen is kortl, dus probeer biet te veel in de route te stoppen. Palm Springs zou ik dan als eerste laten vallen.
SF is niet echt handig als je met een camper bent, je zult buiten de stad staan en veel tijd kwijt zijn met het reizen naar de stad. Met een camper vind ik het handiger om in SF te beginnen, dan kun je nog een paar nachten in een hotel gaan zitten.
Schrijf eens per dag uit wat je nu voor ogen hebt. Hoeveel tijd wil je in SF en LA doorbrengen? Wil je niet naar Las vegas? En hoeveel tijd wil je uittrekkn voor dat bezoek aan je stagebedrijf?
Het vastleggen van kampeerplekken kan nog wel. Voor Yosemite zul je de meeste problemen hebben, maar je kunt daar pas 5 maanden van te voren reserveren. Kijk hiervoor op www.nps.gov/yose en oefen een maand van te voren, want het is erg stressvol.

Marianne
#2 - 26-09-2011, 23:24 uur

Hans B

Hallo Bram,

vertrek je ook weer van LAX?
#3 - 04-10-2011, 21:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

meewisse

Hallo,

We vertrekken idd ook weer van LAX. We Hebben nog wat na zitten denken en een kleine reisplanning gemaakt:



Misschien willen we Bakersfield ook overslaan en deze afstand dus in een dag te rijden. We maken ons wel een beetje zorgen over de afstanden, zijn deze niet te groot, met name dag 14 van Grand Canyon naar Bonsall waar mijn stagebedrijf is (ja het plaatje is iets verkeerd  :P).

We zitten er ook een beetje aan te denken om SF er helemaal uit te halen zodat de reis wat minder gehaast wordt. LA Lijkt ons het minst mooist en daarom staat daar ook maar 1 dag voor ingepland.


Is dit te doen, of zijn er dingen welke we missen? Of zijn we ergens te kort laat het dan graag weten.

Groeten Bram

#4 - 09-10-2011, 11:18 uur

Marianne

Waarom wil je naar Bakersfield? Ik zou naar Lee Vining rijden, via de Tioga Pass, en dan de dag erna boven Death valley langs naar Las vegas.

De rit naar San Diego is inderdaad wel erg lang. Je zou ook kunnen overwegen om iets eerder te vertrekken vanuit de GC en bijvoorbeeld tot aan Williams of nog iets verder te rijden. Of hou die 2 nachten GC er in, is ook wel lekker relaxed, en overnacht ergens voor Bonsall.
LA is natuurlijk zeer de moeite, maar niet als je zo weinig tijd hebt. Ik zie die ene dag LA trouwens niet staan in je overzicht.
Wanneer halen jullie de camper op? hou er rekening mee dat het tijd kost om de camper op te halen en boodschappen in te slaan. Plan niet te veel die eerste dag, SLO is misschien al te ver. Ik heb geen verstand van campers, maar er schijnt zoiets te bestaan als een early pick up, dat is misschien wel verstandig in jullie geval. Als je SF overslaat zou je van SLO naar Yosemite kunnen rijden, geeft wat meer rust. En twee volle dagen Yosemite is ook niet verkeerd.

En o ja, vergeet die Hooverdam, het ligt niet op de route naar Zion. Wil je graag een dam bezoeken, dan zou je in Page de Glen Canyon Dam kunnen bezoeken. Heb je ook een mooie stop op dat stuk. Antelope Canyon is ook een bezoek waard, net als Horseshoe Bend. Zie mijn 2011 verslag voor dat stuk.

Marianne
#5 - 09-10-2011, 12:36 uur

Hans B

Je route is niet onmogelijk, maar het is allemaal wel erg veel, dus weinig tijd om even rustig rond te kijken.
Volgens mij moet je toch wat keuzes gaan maken.
Als je in mijn ogen deze route op normaal tempo wilt doen, ben je zeker 4 dagen extra nodig.
#6 - 10-10-2011, 09:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15