Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

camperreis Denver-SF juli/aug 2006

Discussie gestart

BESNAG1

Al overwogen met een Amerikaanse maatschappij te vliegen?
Zag dat Delta (met tussenstop in Atlanta) naar Denver vliegt vanuit A'dam ($ 2400,-) maar ook vanuit Brussel ($ 600,-). Voor dat verschil (dik $1800,-) valt te overwegen een avondje eerder op hotel te gaan op de luchthaven of een vlucht van A'dam naar Brussel op de koop toe erbij te nemen.

Over Universal Studios. Nee de kaarten die je via het internet koopt hebben geen datum en zijn te gebruiken wanneer je wilt. Je print thuis een ticket uit en dat neem je mee naar de ingang. Als je door de ingang heen bent ga je naar de guest relations en krijg je je pas. Mocht je nog twijfelen of je Universal een bezoek gaat brengen dan adviseer ik er erg vroeg bij te zijn zodat je zeker nog een van de passen kan kopen als je toch besluit te gaan.
#16 - 23-09-2005, 08:38 uur

Minoes

Hallo Besnag en Hans,

Waar ergens heb je dat over Delta gelezen Besnag?
Wij kijken zo nu en dan op vliegtarieven.nl. De KLM kwam uit op 4227 euro en BA op 3088 euro (totaal dan he, 2 volw+ 2 kids van 11 jaar).
Da's wel wat anders dan 600 pp vanuit Brussel...

Ik vind dit gezoek naar een geschikte vlucht niet leuk. Er zijn zoveel maatschappijen en mogelijkheden dat ik het soms niet meer overzie...

Hoorde vandaag dat mijn broer zijn appartement in Londen is kwijtgeraakt. De eigenaar verkocht het aan een ander. Hij is nu zijn spullen aan het verhuizen terug naar Nederland...

doeg,
Minoes
#17 - 23-09-2005, 09:07 uur

BESNAG1

Website van Delta is www.delta.com

kijk anders ook eens op www.connections.be. Dit is een Belgisch reisbureau. Ze hebben vaak in januari nog aanbiedingen op de vluchten naar de USA.

Zag daar voor 4 personen Brussel-Denver en Houston-Brussel (data van jullie reis):
United Airlines € 923,39 pp (kinderen € 742,39); totaal € 3331,56 (incl taksen)
Delta € 984,39 (kinderen € 778,39); totaal €3525,56 (incl taksen)
#18 - 23-09-2005, 13:49 uur

Minoes

thanx!

Minoes
#19 - 23-09-2005, 15:58 uur

Loek

Staar je niet blind op boekingen via internet.  Ga ook eens praten bij een reisbureau, want die hebben soms aanbiedingen die je niet op het web vindt.  Mijn schoonmoeder is via de ANWB naar Denver gevlogen afgelopen zomer voor 680 Euro retour inclusief kosten (NorthWest).

#20 - 23-09-2005, 18:55 uur
« Laatst bewerkt op: 23-09-2005, 18:55 uur door Loek »

Hans B

Hallo Minoes,
onderstaand is wat ik rechtstreeks van de DELTA site heb afgehaald. Zo heeft elke maatschappij zijn eigen site en kun je alles invullen wat je wilt. Met deze vluchtinfo ga ik dan naar een reisburo of bel met W.T.C. (worldticketcenter), Vliegtarieven o.i.d. en vraag daar de prijs om te vergelijken. Tot dusver kon ik altijd goedkoper bij een reisburo. Deze kopen in bulk in, waardoor ze korting krijgen, die je niet krijgt bij het boeken via internet.

Itinerary 1 Price per passenger: EUR 918.95  
Leg Carrier Flight # Cabin & Class Departs
Arrives Stops From Time/Date To Time/Date
1   Delta 45 Coach (U) AMS 11:35am
11 Jul 2006 CVG 3:05pm
11 Jul 2006 0
Delta 1584 Coach (U) CVG 6:15pm
11 Jul 2006 DEN 7:08pm
11 Jul 2006 0
2   Delta 3999 * Coach (U) SFO 9:35am
11 Aug 2006 SLC 12:22pm
11 Aug 2006 0
*Operated by Delta Codeshare Partner. Click flight number to view flight details.
 Delta 1455 Coach (U) SLC 1:10pm
11 Aug 2006 IAH 5:07pm
11 Aug 2006 0
3   Delta 1024 Coach (U) IAH 9:30am
15 Aug 2006 ATL 12:26pm
15 Aug 2006 0
Delta 38 Coach (U) ATL 5:40pm
15 Aug 2006 AMS 8:10am
16 Aug 2006 0
 
succes, Hans
#21 - 24-09-2005, 06:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Minoes

Hans en Loek, bedankt voor jullie goede tip om naar het reisburo te gaan. Het geeft even rust, want als je steeds op internet alle vliegmaatschappijen en mogelijkheden moet checken gaat er wel heel veel tijd inzitten...
Ik was me inderdaad een beetje blind aan het staren op het net...
Hans heel erg bedankt voor je Delta-lijst. Ik had ook al op die site gekeken maar dat toch niet voor elkaar gekregen. Ik blijf maar vastzitten in de gewone retourtjes...

Wij gaan nu dus fijn naar het reisburo, makkelijker en goedkoper, wat wil je nog meer?!
Een meisje van Doets had ons in augustus gezegd dat ze dacht dat een roadbear camper (25-27 ft) en de tickets op 2000 euro's pp zou uitkomen. Dus totaal voor ons 8000 euro.
Als ik dan al zie dat de offerte van roadbeer op 7000 dollar en de tickets toch al snel rond de 3000-4000 euro's komen, dan ben je wel gek om niet naar Doets (of een ander reisburo) te gaan...
Alleen: ik kan het bijna niet geloven!!! Het was tenslotte maar een schatting...
Afwachten dus maar tot ze met hun nieuwste reisgids komen (hopelijk in oktober) en dan: aan de slag!  ;D

Loek, kan jij mij misschien vertellen wat voor kleding we moeten meenemen voor RMNP? Dikke truien? Extra slaapzakken? Ik ga ervan uit dat de rest van de reis bloedjeheet wordt, maar van het eerste deel weet ik het gewoon niet...

groetjes,
Minoes
#22 - 25-09-2005, 16:48 uur
« Laatst bewerkt op: 25-09-2005, 16:50 uur door Minoes »

Hans B

Hallo Minoes,
kijk eens op de site
http://www.wunderground.com/US/
select a region
select a country
vul in bij FIND : Estes Park
wacht tot deze is geladen, ga naar
geschiedenis en almanak
daar kun je per dag het weer opvragen.
Wij hebben 2 x (28/08/88 en 29/07/02) prachtig weer gehad. Volop zon en een heerlijke temperatuur. Alleen op en nabij de top was het wat winderig en fris (±10-12 °C), dus korte broek, t-shirt én sweater. Je bent echt geen uren en uren boven. Zodra je weer wat bent afgedaalt, stijgt de temperatuur onmiddellijk.
groeten, Hans
#23 - 25-09-2005, 22:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Loek

Wat Hans al zegt.  Afgezien van de omgeving van het Alpine Visitors center zul je, zeker bij wat inspanning, het liefst in korte broek rondlopen.  Op de lager gelegen wandelroutes zul je je trui al snel uittrekken en om je middel binden.  Alleen als je stil zit kan het dan weer iets frisser aanvoelen.  Korte broek met voor nood een sweatshirt zou ik aanbevelen.
#24 - 25-09-2005, 23:27 uur

Minoes

Bedankt! (alweer...)

Ik hou ervan "to travel light" (hoe zeg je dat in het Nederlands?).
Dus lange broeken zijn niet echt nodig en een enkele sweater/vest moet genoeg zijn.   :)8):)

Ik heb nog geen tijd gehad om op die site te kijken, maar dat gaan we zeker doen. Meten is weten!

Ik wou dat ik jullie ook es ergens mee kon helpen, maar gezien jullie dijk aan ervaring zal dat wel niet...
#25 - 26-09-2005, 10:52 uur

jgbh

Het lijkt me een prachtige route. Las Vegas is HEET!!!. en dan bedoel ik echt heet. Camping Oase in Vegas is een echte aanrader. Een kilometer of 10 ten zuiden van de stad. 5 sterren voor weinig geld. En een heerlijk zwembad. Er is ook een gratis shuttlebus naar de stad. En volgens ons bestaat Waterworld in Las Vegas niet meer. Wij zijn afgelopen zomer met onze kinderen van 11 en 16 geweest en het is er SUPER. Wil je verder nog eventuele tips over campings? Gr
#26 - 28-09-2005, 18:59 uur

Minoes

Hee Hans, wat een goede weersite is had je genoemd. En nog in het Nederlands ook, met echte graden celcius enzo!
Jammer dat ik dat in juli/aug niet wist dan hadden we kunnen kijken hoe het weer in die tijd er is... Ik zag nu dat het in SF en San Diego rond de 25 graden is en in LA 35! Wat raar, je zou denken dat San Diego net zo warm dan wel warmer zou zijn als LA...

Hoi JGBH! Ik ben in 1992 al eens in Las Vegas geweest. Ik kan me nog herinneren dat het 's avonds om een uur of 11 nog 38 c was, en dat was in mei!!! Dus ik geloof je meteen als je zegt dat het er heet is! Ik kreeg al de tip om liters en liters water bij me te dragen.
We zijn al van plan om niet de campground van Circuscircus te nemen, alhoewel die lekker centraal ligt. Ik begreep dat het hutjemutje is en op asfalt (als dat niet gesmolten is tenminste  :o).
Fijn dat je ons zo'n goede tip kan geven!

Enne, graag meer campgrounds (met zwembad of een leuke omgeving voor kids van 11) met naam en toenaam!!!

groetjes,
Minoes
#27 - 28-09-2005, 21:46 uur

Hans B

Hallo Minoes,
ik weet niet of ik het niet goed heb uitgeled of dat jij het niet goed hebt begepen, maar bij geschiedenis en almanak krijg je een datumvenster, daarin kun je elke willikeurige datum invullen (verleden natuurlijk) en het weer van die dag zal verschijnen. Weet je dus nu al dat je op/rond 1 augustus in Las Vegas zit, dan vul je 01/08/2005 of 2004 of 2003 in en je kunt zien wat het weer toen is geweest.
groeten, Hans
#28 - 29-09-2005, 12:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Minoes

O  :-[  heb ik weer eens met mijn neus gekeken...

Minoes
#29 - 29-09-2005, 17:32 uur

jgbh

Hallo Minoes,
We hebben niet helemaal dezelfde route maar een aantal plaatsen komen wel overeen.
In San Diego hebben we op RV Park Campland on the Bay gestaan. Een slechte keus vonden wij ( uiteraard heel persoonlijk ) vies sanitair. Kleine plaatsen en giga duur. In aug met 4 pers en RV $60. Het enige voordeel was dat het dichtbij Sea World was. In San Francisco hebben we gestaan in Larkspur. Marin RV Park. De camping was op zich niet super maar er was een schoon zwembadje en het sanitair was schoon, uiterst vriendelijke mensen en ondanks dat het vlakbij de snelweg ligt was het er rustig. Binnen 10 minuten loop je naar de Ferry die je downtown SF brengt. Bij de kaartjes zitten buskaartjes in die je vanaf de ferry naar ergens in de stad brengen en van ergens in de stad naar de ferry. De Ferry deed er een half uurtje over. Wij vonden het een prima overnachting. In Zion hebben we gestaan op Zion Canyon Campground RV park in Springdale. Ook hier is een zwembad maar vraag een plaatsje aan de rivier ( de virgin River ) en de kids vinden dat vast leuker. Er zijn ook "tubes "te huur waarin ze zich heerlijk stroomafwaarts kunnen laten drijven. Valkbij Bryce ligt Ruby's Inn. een complex van hotels, winkeltjes en een RV Park. Prachtig in de natuur en met een leuk zwembad. en hel schoon sanitair. Bovendien is ook daar een shuttle die je gratis naar Bryce brengt. In Page is een prachtig resort : Wahweap RV Park. Geweldige plaatsen met uitzicht op Lake Powell. De shuttle brengt je op afroep naar een heerlijk zwembad bij het naastgelegen hotel waar de baddoeken bij aankomst voor je klaarliggen. ALs je weer terug wil naar je camper belt het hotel de shuttle voor je en wordt je keurig teruggebracht. In de grand Canyon konden we op het park terecht. Prima plaatsen. Zorg dat je er rond 10 11 uur bent er er is vast nog ruimte. Een rondvlucht daar viel ons qua prijs erg mee. 1 uurtje vligen was ongeveer $ 90 en was zeker de moeite waard. Langs de kust hebben we in Pismo Beach gestaan. Aan het strand en met zwembad. Alleen langs de kust heb je kans dat het pas rond 2 of 3 uur strandweer wordt. Verder hebben we in de buurt van Monterey nog op een camping gestaan met een prachtig uitzicht. Laguna Seca Rv park. Zo'8 km van monterey. De camping valt officieel onder Salinas. In Las Vegas zijn we nog bij Circus Circus geweest en wij waren heel blij met RV park Oasis. Nast Circus Circus zijn ze aan het bouwen en dat geeft veel herrie. En inderdaad 1 betonnen bak. Ik hoop dat je wat aan de tips hebt. In ieder geval veel plezier met de voorbereidingen. Het is zo fantastisch daar.
#30 - 29-09-2005, 17:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15