Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

camperreis Denver-SF juli/aug 2006

Discussie gestart

Minoes

Hoi Jgbh!

Hartelijk dank voor je lijst met campgrounds!

We hadden al het een en ander aan voorbereidend zoekwerk op internet gedaan en hadden al een lijstje met voorkeursadressen klaar.
Laten dat nou zo'n beetje al jouw adresjes zijn!!! :D
Alleen voor San Fransisco hadden we een andere naam bovenaan staan.

In 1993 zijn we (zonder kids) al eens in Page op het Wahweap RV Park geweest.  Toen was het nog een betrekkelijk kleine camping. Nu zie ik op internet dat ze een upper en lower park hebben. Waar zaten jullie?

Fijn te weten dat de camgrounds die we al zo'n beetje op het oog hadden jullie goed bevallen zijn. Behalve die in San Diego dan. Maar goed, wel dichtbij Seaworld en dat is het enige wat we in San Diego komen doen. Hooguit gaan we op de dag van aankomst daar nog even naar zee.

Maak je nog een reisverhaal van jullie reis op verenigdestatenvanamerica.com? Ben benieuwd naar een uitgebreid verslag van jullie belevenissen!

groetjes,
Minoes
#31 - 02-10-2005, 22:28 uur

jgbh

Hallo Minoes,

Leuk om te horen dat je zo'n beetje dezelfde campings hebt uitgezocht. Houden we kennelijk van hetzelfde " soort " vakantie.  In San Diego ligt die camping aan het water dus dat is wel fijn en het is echt dicht bij Sea World. We zijn daarna doorgereden naar Lakeside ( noord oost van San Diego ) camping Rancho los Coches www.rancholoscochesrv.com  SUPER schoon sanitair en zwembad. Aardige mensen en een stuk op weg naar het noorden. Ik weet niet of het upper of lower was maar we stonden bij het rv park van deze website. http://www.lakepowell.com/campgroundsphp#rvparks  
Ik ben benieuwd welke camping jullie in san francisco uitgezocht hebben.

Een reisverslag..........ik weet niet, ik ben nog bezig een selectie van de 1500 ( ja, ik weet belachlijk veel maar alles is zo mooi ) foto's te maken. Mischien. Als je nog wat wilt weten dan hoor ik het graag van je. Ik vind het eigenlijk wel leuk. Beleef ik de reis nog es opnieuw.
#32 - 03-10-2005, 19:11 uur

Minoes

Hoi JGBH,

Dat zijn wel heeeel veel foto's! Dat heb je met een digitale camera he?!  ;) Hoop dat je toch de bomen door het bos gaat zien en misschien deze winter toch een reisverslag gedaan krijgt. Dan beleef je je reis natuurlijk helemaal overnieuw!!

Welke route hebben jullie eigenlijk gereden?
En welke camper gehuurd?
Hadden jullie kids bij je, van hoe oud?
Wat vonden die nou echt leuk en wat echt niet ?
Wat een vragen he?

Ik kan nu even niet de website van die camping in SF vinden. Het gaat in ieder geval om een RV park in Pleasenton (alleen die naam al!). Zal je binnenkort de website toesturen.

doei,
Minioes
#33 - 07-10-2005, 10:57 uur

Minoes

Hallo allemaal!

Na een tijdje van alleen maar lezen op het forum, nu toch weer een vraag van mijn kant.

We zullen onze reis gaan boeken bij Tioga. Toen we daar waren en ons reisschema (zie eerste bericht van dit topic) aan hem (Paul) lieten zien vroeg hij gelijk: waaarom gaan jullie vanuit Las Vegas niet over de Tiogapas naar Yosemite, daar de sequoia's bekijken ipv in Seguoia zelf. Dan naar SF en dan over de mooie kustweg naar LA. Vanuit LA kun je makkelijk een dagtochtje naar San Diego maken.

Mijn vraag nu is: als jullie de nieuwe en oude route vanaf Las Vegas vergelijken, welke zou je kiezen?

oude route: zie bovenaan dit topic.
nieuwe route vanaf Las Vegas:

29 juli: rijden naar Mono Lake (reisdag)
30 juli: Tiogapas rijden, sequoia's bekijken, camping aan de zuidkant
31 juli: Yosemite Valley, camping aan de westkant
1 aug: nog een dag in Yosemite
2 aug: rijden naar San Fransisco+ besoek SF
3 aug: bezoek SF
4 aug: Monterey (aquarium of boottocht)
5 aug: kustweg rijden tot halverwege (Hearst)
6 aug: kustweg naar Malibu bij LA
7 aug: naar San Diego voor Seaworld
8 aug: stranddagje of bezoek LA
9 aug: Universal Studio's
10 aug: camper inleveren
11 aug: vliegen naar Houston

Ben benieuwd naar jullie reacties!

groetjes,
Minoes
#34 - 08-11-2005, 10:14 uur

Hans B

Hallo Minoes,
betreft de omzetting van het laatste deel van jullie reis.
Gezien het schema dat je aan het begin hebt geplaatst, is iedereen (ik in iedergeval wel) er vanuit gegaan dat dat het was. Nu begint de reisagent over een ander schema. Ja, ik denk dat het geen probleem is deze omzetting te doen. Qua mijlen zal het niet zoveel uitmaken en je pikt alles mooi mee.
Enkele opmerkingen :
Dag 30 juli : Mono Lake - Yosemite.
De entrance van het Y.N.P. ligt op bijna 10.000 ft, dat wordt eerst wel even trekken met de camper. Daarna een schitterende route over een hoogvlakte, langs meertjes en bergen. Vervolgens afdalen naar Y.Village. Ik zou de rest van de dag gebruiken om daar te blijven. Er is een shuttlebus. Er zijn 13 campings in het Y.N.P. Zeker in Y.Village zitten ze allemaal snel vol. Vooraf reserveren is een must en met een trektocht is dat wellicht lastig. Wij hebben 's nacht geslapen op een parkeerplaats aan de 140 net buiten het Y.park naast een hotel in El Portal.
Dag 31 juli : Yosemite Village - Yosemite zuid - Yosemite Village
Deze dag sequoia's kijken.
Op de heen of terugweg Glacier Point (8000ft) aandoen, schitterend uitzicht over Y.Village (4000ft).
Dag 1 augustus : Yosemite Village - San Francisco
Indien je nog iets wilt zien, nogmaals Y.Village bezoeken en aan het eind van de middag kun je alvast een eind richting S.F. (200 mijl -- 4 uur).
Hierdoor zit je op 2 augustus al vlakbij S.F., zodat je er iets meer tijd kunt besteden.
Voor info over Yosemite N.P. en alle andere N.P.'s kun je terecht op de site NPS.GOV.
7 Augustus : San Diego, zorg dat je al vlak bij SeaWorld bent en niet nog vanaf Los Angeles moet rijden. Je hebt echt de hele dag nodig om alle shows te bekijken. Ik ben niet zo'n pretpark/8 baan fan, maar met kids van 16 en 13 moet ik ook wel eens. Echter SeaWorld is hét mooiste en meest spektakulaire park dat ik ooit heb gezien. De orkashow is fenomenaal indrukwekkend.
succes, Hans

#35 - 10-11-2005, 12:47 uur
« Laatst bewerkt op: 10-11-2005, 13:07 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jgbh

In Lee Vining heb je een prima camping heel vlakbij het begin van de Tiogapas. Een geweldige route waar de camper met gemak het hoogteverschil overbrugt maar het is zo mooi onderweg dat het zeker de moeite waard is om daar alle tijd voor te nemen. In Yosemite village is een camping. Het loont zeker om te vragen of er nog plaats is want er zijn veelal annuleringen. Wij zijn afgelopen zomer ( aug ) geweest en konden nog op de camping terecht.  In het noord westen van Yosemite staan ook een paar sequoias. ( tuolomegrove ) Is ook weer vlakbij Yosemite village en dan is het inderdaad handig om daarna alvast naar het noorden te gaan ipv weer terug naar Village. Een leuke camping is er in Jamestown. San Francisco is ook heel leuk en dan heb je daar wat meer tijd.
Dus Tiogatours is goed bevallen??? ;) Wij vonden de snelweg van LA naar San Diego en ramp om te rijden. NIet zozeer de drukte maar weer de conditie van de Highway. Je rammelt zowat uit je camper.Als je toch weer terug wilt naar LA is mischien de trein een goed optie om heen en weer te gaan. Langs de kust...In Pismo beach is een leuke camping voor de kids. met zwembad en een speelhal met apparaten waar ik niet mee overweg kan maar de kids vinden het geweldig.
Ik ben benieuwd.
Groetjes
Janny
#36 - 10-11-2005, 15:48 uur

Minoes

Hoi Hans en Janny,

Fijn dat jullie met me mee willen denken!
Onze reis lag al min of meer vast, in die zin dat dit ons plan was maar we nog geen enkele boeking hadden gedaan. Nu komt dus Tioga met een alternatief plan wat ook wel aanlokkelijk klinkt en ontstaat er aan mijn kant verwarring: welke route is het aanlokkelijkst?

De man van Tioga zei dat het bijna onmogelijk parkeren is in Yosemite Valley in het hoogseizoen. Vandaar dat zijn idee was om de Tiogapas lekker rustig te doen (vaak uitstappen) en dan door te rijden naar de zuidingang. Daar zou een bos met sequoia's zijn waardoor Sequoia zelf bezoeken niet zoveel meer toevoegt. De volgende dag zouden we dan al vroeg de valley inrijden en er parkeren om de rest van de dag te wandelen en ons te verplaatsen met de shuttlebus.
Helaas kunnen we niet in Yosemite overnachten (10 jaar geleden wel gedaan in mei, geweldig!) omdat we om medische redenen aan een hoop-up vast zitten. :(

10 Jaar geleden zijn we zonder kids al eens in Seaworld geweest en ik vond dat 1 van de hoogtepunten van de reis! Ik was geweldig onder de indruk van alle shows. De orcashow hebben we zelfs 2x gezien. Het is voor ons dan ook een absolute must om naar Seaworld te gaan. We hebben verder alleen nog Universal Studio's erbij en dan vind ik het wel weer mooi. Ik houd helemaal niet van pretparken en vind de uilenachtbaan van Drievliet al eng... :-[

Goed idee trouwens om op de derde Yosemitedag aan het einde alvast een stuk richting San Fransisco te rijden want al zijn we niet van die stadsmensen San Fransisco schijn je niet te willen missen!

Tja, die weg van LA naar San Diego... Hebben we dus ooit ook al eens gedaan, was niet veel bijzonders als je alleen maar op de weg zit. We vinden het niet optimaal om in LA te slapen en op en neer te rijden naar Seaworld. We willen er inderdaad al voor de deur liggen voor openingstijd  ;D! Maar goed, we gaan dus niet al te ver vooruit campings boeken (hooguit een paar dagen van tevoren) en we kunnen gewoon dan en daar beslissen wat we doen. Misschien is het wel rotweer net als we een stranddagje Malibu hebben gepland...kunnen we net zo goed die dag besteden in San Diego.

Ja, Tioga beviel wel. Grappig was dat we het halve land hebben doorgereisd om er te komen en daar blijkt dat Paul vlakbij mijn ouderlijk huis heeft gewoond. Soms is Nederland maar klein...
Hij komt op mij zeer betrouwbaar over en met kennis van zaken. Hij heeft de golden circle al zo'n 25 x gemaakt als begeleider van groepsreizen...

De keus was uiteindelijk Doets of Tioga. Doets belde al enkele dagen na hun offerte op of we al wisten wat we wilden, vind ik niet prettig. Onze offerte was in handen van een meisje met een lekker plat accent. Dat geeft op zich niet, maar ze heeft toch wat foutjes gemaakt in de offerte. De one-way van de camper was niet goed en de persoonlijke uitrustingen ook niet. Daar had ze voor het gemak 100 euro kwijtgemaakt... Ook met het vliegplan had ze een denkfout gemaakt door ons ik geloof in Chicago ofzo (weet niet meer precies om welke stad het ging) in 2 uur tijd te laten overstappen terwijl we vervoer moesten hebben van het ene vliegveld naar het andere (60 mijl). Gelukkig keek mijn man zelf even op de site en kwamen we erachter dat dit niet zou lukken!

Heel hartelijk dank voor jullie tips!
Als jullie eens diep in je eigen hart zouden kijken: welke van de 2 routes zou je het liefste doen???

groetjes,
Minoes
#37 - 10-11-2005, 22:04 uur

Hans B

Hallo Minoes,
Ik zou gaan voor de 2e optie en dan van Las Vegas, via Beatty, Scotty's Junction en Tonopah naar Mono Lake. Daarna naar S.F., de kustweg, L.A. en San Diego. Is het ook mogelijk de camper in te leveren in San Diego, scheelt je terugrijden naar L.A.
Heb je al geinformeerd welke campings er in de omgeving van Yosemite liggen? Ik neem aan dat wanneer Y. vol is de omgeving ook snel vol raakt. Wellicht is het handig om van de 'hot spots' adressen mee te nemen en deze 1 of 2 dagen te voren te bellen. Misschien heb je zelfs in Y. geluk als anderen cancelen.
Wat betreft het idee om aan het eind van de dag nog een stukje te rijden : Vaak zijn wij tussen 18-19u klaar met eten en gaan dan nog een uurtje rijden. Het is toch lang licht.
Kijk een op de site trailerlife.com, daar kun je een campingboek bestellen (5 cm. dik) of inmiddels wellicht ook verkrijgbaar op cd met 10.000 campings.
groeten, Hans  
#38 - 11-11-2005, 08:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Flying Dutchman

 ;D

Ook voor jullie! Ik haal jullie graag op van Denver int, en breng jullie voor nop naar je hotel als je (zoute) drop voor me wilt importeren!!!

FD
#39 - 13-12-2005, 09:45 uur

Minoes

Jij bedoelt van die dubbelzoute drop waar je tong van gaat krullen?  ;D
Ik deins nergens voor terug hoor! Heb al met rookworsten en boerenbontservies in mijn handbagage vrienden in Houston blij gemaakt... En van die kleine gouda kaasjes vonden ze ook erg lekker  8)!
Alleen die Brinta...  :-\ :P, persoonlijk zou ik dat spul niet missen als ik zou emigreren...

Ik weet niet meer zeker of vervoer al bij onze reis was inbegrepen, zal eens bij Tioga gaan informeren.

We hebben uiteindelijk ons reisplan met als eindbestemming Los Angeles niet doorgezet, we blijven bij het oorspronkelijke plan. Debet hieraan was o.a. dat de verbinding Los Angeles-Houston echt heel slecht was.

Is er nog een hotel in Denver dat je ons kunt aanbevelen? Graag of bij de luchthaven of bij Roadbear in de buurt. Zwembad zou leuk zijn.

groetjes,
Minoes

#40 - 13-12-2005, 14:48 uur

Flying Dutchman

Vlak bij het vliegveld?

Kijk even of je op tower road een hotel kunt vinden... 5 minuten rijden van het vliegveld, 25 van downtown.

FD
#41 - 13-12-2005, 17:03 uur

nieuwenoord

Hoi Minoes,

Ik heb net het hele topic zitten doorlezen en kom veel zaken tegen waar wij ook mee te maken hebben of hebben gehad. Wij gaan ook in het hoogseizoen van 2006 met kinderen (16 en 14 dan) met een camper trekken. We starten in LA en maken een hele grote omtrekkende beweging om daar in 6,5 week weer uit te komen. In de link in mijn handtekening zie je het hele plan. Wij hebben overigens wel geboekt bij Jan Doets. We hebben een 29/31 ft camper van Road Bear, voornamelijk om het hele grote bed achterin!

In 2002 hebben wij o.a. San Diego en Pismo Beach gedaan (verslag op deze weblog). De camping in Pismo Beach, Pismo Coast Village, is geweldig! Campland on the Bay in San Diego is stukken minder, staat tegenwoordig zelfs bekend om drugshandel heb ik me laten vertellen .... Maar het is inderdaad wél dicht bij Seaworld. Ik kijk voor campgroundreviews vaak op RV Park Reviews. Dan heb je toch al een beetje een idee van wat je kan verwachten.

Het lijkt er op dat wij dus in dezelfde periode in de States zitten! Wellicht komen we elkaar nog eens ergens tegen.

Groetjes,
Monique


#42 - 01-01-2006, 12:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15