Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camperreis LA->SF

Discussie gestart

Super Mario-la

Hallo!

Ik heb met plezier een aantal topics doorgelezen en zou ook graag jullie (ervaren) mening horen.

Samen met mijn partner heb ik een camperreis geboekt van LA naar SF.  In totaal 22 dagen, waarvan 19 met de camper.
Er zijn al veel routes voorbij gekomen, maar zouden jullie ook even willen kijken naar degene die wij in gedachten hebben?

Vr  9/5   Amsterdam - LA
Za 10/5 LA (camper ophalen)

Zo 11/5 LA - Joshua Tree
Ma 12/5 Joshua Tree - Grand Canyon
Di  13/5 Grand Canyon
Wo 14/5 Grand Canyon - Monument Valley
Do 15/5 Monument Valley - Page
Vr  16/5 Page - Bryce Canyon
Za 17/5 Bryce Canyon - Zion
Zo 18/5 Zion
Ma 19/5 Zion - Las Vegas
Di   20/5 Las Vegas
Wo 21/5 Las Vegas - Death valley
Do 22/5 Death Valley - Sequoia
Vr  23/5 Sequoia - Yosemite
Za 24/5 Yosemite
Zo 25/5 Yosemite - Monterey
Ma 26/5 Monterey - SF
Di  27/5 SF
Wo 28/5 SF (camper inleveren)
Do 29/5 SF - Washington
Vr  30/5 Amsterdam


De dik gedrukte dagen staan vast, de rest is zelf in te delen.

Alle tips zijn welkom!

Slaan we bijvoorbeeld dingen over? Is de route logisch qua afstanden? Zijn we ergens te kort of te lang?

Alvast bedankt voor het meedenken!
#1 - 04-02-2014, 20:04 uur

Marianne

Mooie route! Het enige wat ik anders zou doen is die ene nacht Sequoia. Het is een lange rit vanuit DV en je hebt te weinig tijd voor het park. Als de Tioga Pass open is zou ik die route nemen, en zo niet, dan onderlangs de snelste route naar Yosemite. Of sla Yosemite over en trek meer tijd uit voor Sequoia en Kings Canyon. zie voor deze parken in mei/juni ons 2013-verlsag om een idee te krijgen van mogelijke activiteiten.
Hen je al iets gereserveerd in Yosemite? zo nee, dan zal het lastig zo niet onmogelijk worden om nog iets in het park te vinden.
Je zit ook met het Memorial day weekend.

Marianne
#2 - 04-02-2014, 20:43 uur

Super Mario-la

Bedankt voor de tip!

Yosemite overslaan willen we eigenlijk niet, maar heb nooit stil gestaan bij memorial day.
Misschien het toch iets naar voren halen op de route, we gaan nog even puzzelen......
#3 - 04-02-2014, 21:04 uur

Margie

Hoi,

Je zou ook nog kunnen kijken naar die volle dag bij de Grand Canyon. Tenzij je daar bijvoorbeeld echt een eind zou willen gaan wandelen, heb je eigenlijk aan een middag en ochtend genoeg. Als je vanuit Joshua Tree niet al te laat bij GC aankomt en de volgende ochtend ook nog wat tijd neemt voordat je naar MV rijdt heb je in principe tijd genoeg om de Canyon te bekijken. Sowieso zijn de namiddag en de ochtend de beste tijdstippen om daar te zijn vanwege de lichtval. Midden op de dag staat de zon er pal op en vervagen de kleuren. De gewonnen dag kun je willekeurig waar inzetten.

Groetjes, Margie
#4 - 04-02-2014, 23:10 uur

Marianne

Yosemite overslaan willen we eigenlijk niet, maar heb nooit stil gestaan bij memorial day.
Misschien het toch iets naar voren halen op de route, we gaan nog even puzzelen......
Ik weet niet hoe je het naar voren zou kunnen halen, dan heb je voor de rest minder tijd. Kijk eens of er iets vrij is op een van de campgrounds in het park of vlak er buiten. Is dat niet het geval dan zou ik toch eens kijken of Sequoia/Kings Canyon een goed alternatief is. Vooral het oostelijke deel van Kings Canyon (bij Cedar Grove) doet veel aan Yosemite denken. Om in dat weekend met ene camper buiten Yosemite te staan en een parkeerplaats te moeten zoeken lijkt me niet geweldig.
Zie voor informatie over de campings www.nps.gov/yose onder fees and reservations.
Voor campings buiten het park zie http://jrabold.net/yosemite/

Marianne
#5 - 05-02-2014, 16:21 uur

Cees A

welkom op dit forum.
Ik heb net in een ander topic uitgebreide informatie, kaarten en tips gegeven over steden en nationale parken.
Omdat jouw route deels overeenkomt met de route uit dat andere topic kun jij daar misschien ook nog e.e.a. uithalen.
Dit is de link naar mijn bericht in dat topic:  http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=13381.msg130784#msg130784
#6 - 05-02-2014, 16:33 uur
« Laatst bewerkt op: 05-02-2014, 16:35 uur door Cees A »

Tet14

Je route is prima maar met een RV zou ik die dag Gc er toch inlaten. Je bent al een hele dag aan het rijden vanaf Joshua Tree en dan meteen de volgende dag naar Monument Valley geeft wel erg weinig tijd voor GC. Je verliest ook nog een uur tussen GC en MV door tijdsverschil (je wint dat uur op weg naar Page)
Van Yosemite naar Monterey is al een dikke 4 uur rijden. Dan heb je geen tijd om de prachtige hw1 ten zuiden van Monterey nog te gaan rijden. Wat wil je in Monterey gaan doen? Op weg van DV naar Seki (als Tioga pass nog dicht zou zijn) heb je een heel lastig traject van Exeter over 198 , een erg bochtige en steile weg en afgeraden voor RV langer dan 22'
#7 - 05-02-2014, 17:25 uur

Super Mario-la

Bedankt voor alle tips! Ben nu aan het kijken wat ik nog kan boeken in Yosemite. Anders zal ik proberen om (wel/langer) naar sequoia te gaan.

Monterey staat er alleen tussen omdat we nog iets van de kust willen zien. Tips of suggestie voor een betere indeling?

Wel handig dat jullie weten welke wegen te rijden zijn of juist niet..... Dat lees je nergens anders!
#8 - 12-02-2014, 21:36 uur

Wop

In Montery zou je bij de 17 mile drive kunnen doen, een mooie (alternatieve) kustroute
#9 - 12-02-2014, 22:00 uur

Super Mario-la

Toch nog een vraag.....

Als tioga pass niet open is, wat is de meest logische route om te rijden?

Las vegas - Death valley - en dan??????
#10 - 12-02-2014, 22:38 uur

Marianne

De Sonora Pass. Als die dan ook nog niet open is dan zul je onderlangs moeten rijden. Je kunt de route via googlemaps bekijken

Marianne
#11 - 12-02-2014, 23:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15