Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camperreis Las Vegas - San Francisco - Los Angeles

Discussie gestart

rina03

Hoi allemaal,

Ik ben al weken alle berichten aan het lezen op het internet over Amerika en ben eindelijk zover dat ik een totale route klaar heb.
We gaan met de camper 18 dagen rondreizen in het westen.
Nu wilde ik graag van jullie weten of dit een leuke reis is, of er nog dingen zijn die ik beter anders kan doen, bijv. de overnachtingen
en of er nog dingen zijn die echt een must zijn om te doen of te zien.

dag 1 - Las Vegas camper halen overnachten bij de Hoover Dam
dag 2 - las vegas via Calico Ghost town (Barstow) naar overnachting Bishop (we mogen niet door DV)
dag 3 - Bishop via Tioga Pass naar overnachting Midpines
dag 4 - Midpines hele dag Yosemite (fiets huren) overnachting Midpines
dag 5 - Midpines naar San Francisco overnachting Petaluma KOA
dag 6 - San Francisco
dag 7 - San Francisco
dag 8 - San Francisco naar overnachting Carmel
dag 9 - Carmel via Hearst Castle naar overnachting Ventura Beach
dag 10 - Ventura Beach (bezoeken Hollywood Universal Studio's)
dag 11 - Venture Beach via Palm Springs en Joshua Tree naar overnachting Blythe
dag 12 - Blythe via Lake Havensu en Oatman naar overnachting Kingman
dag 13 - Kingman via Prescott naar overnachting Sedona
dag 14 - Sedona
dag 15 - Sedona (auto huren naar de Grand Canyon, evt. Helicoptervlucht)
dag 16 - Sednoa naar overnachting Lake Powell
dag 17 - Lake Powell (bootje huren, Antelope Canyon, Horsshoe Bend)
dag 18 - Lake Powell via Bryce Canyon (heen en terug zelfde weg) naar overnachting Springdale Zion)
dag 19 - Springdale naar Las Vegas camper inleveren

Graag heb ik van jullie alle op en aanmerkingen aan onze reis.

Bedankt
groeten rina
#1 - 05-06-2008, 18:12 uur

Roosje26

Hoi Rina,

Leuke route! Ik begrijp alleen niet waarom jullie niet in Grand Canyon NP zelf overnachten. Je hebt daar schitterende campgrounds en het is heel leuk om 's avonds naar een rangerpraatje te gaan en om 's ochtends met zonsopkomst naar beneden te wandelen. Een auto heb je niet echt nodig, aangezien er shuttlebussen rijden. Wij hebben gestaan om de mathers campground, maar daar kan je niet met een hele grote camper staan. Kijk eens op deze website http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/campgrounds.htm
Veel plezier alvast!
#2 - 05-06-2008, 20:18 uur

dirkv46

komen die shuttle busjes je aan de campground halen ?
#3 - 12-06-2008, 21:39 uur

Hans B

Ze komen je niet bij de tent halen, maar rijden wel langs de ingang van de campings.
Onderstaand de stuttle map.

http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/upload/2008sum-bus-map.pdf

Hans
#4 - 13-06-2008, 20:00 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Hallo Rina,

Mooie route!
Van Las Vegas naar Bishop via Galico is een behoorlijk eind rijden - eigenlijk maak je alleen voor Galico een omweg, sneller is  het om via Beatty te rijden en dan zou je Rhyolite kunnen bezoeken (gratis).  Mooier is om een bezoek te brengen aan Bodie, maar dat kost je meer tijd en betekent minder tijd voor Yosemite.
Als je de snelste route neemt vanuit ALs vegas zou je in Lee Vining kunenn overnachten zodat je de volgende dag meer tijd hebt voor Yosemite.

Ik neem aan dat je Yosemite al gereserveerd hebt?

Ik zou wat meer tijd voor Zion nemen, misschien in plaats van Sedona? En ik ben ook voor een overnachting bij de GC zelf, het is een behoorlijk eind rijden vanuit Sedona en je moet wel de camper ergens kunnen parkeren.
Wanneer gaan jullie?

Marianne
#5 - 13-06-2008, 20:42 uur

rina03

Hoi Marianne,

We gaan in de maand juli naar amerika.
En nee, we hebben nog niet 1 campground geboekt, we zien daar wel.
Bij Yosemite dachten we aan de campground in Midpines een KOA.

Ik ga je opties voor de route nog even doornemen.

Hartelijk dank voor je tips

Groeten
Rina
#6 - 16-06-2008, 17:25 uur

bartennienke

Hoi Rina,

Er staat je een mooie reis te wachten! Wij hebben bijna dezelfde route gedaan in 16 dagen met een camper en dat was prachtig. Je ziet erg veel in een relatief korte tijd.
Als je het mij vraagt ben ik het wel met de commentaren eens: In Sedona zijn wij een paar uurtjes geweest en toen hadden we het daar ook wel gezien. Het is mooi en aardig om te zien, maar niet heel bijzonder. Dan zou ik toch echt proberen om bij The Grand Canyon te overnachten (min. 2 nachten).

Zion vind ik persoonlijk het geweldigste park (terwijl ik vantevoren dacht dat ik dat van Yosemite zou vinden). In Zion zijn de kleuren van alles wat je ziet supermooi en je hebt veel keus uit leuke hikes. Ik Yosemite heb je vrijwel alleen maar heel korte (max. 30 min.), of heel lange (tot wel 20 uur!) hikes....
De KOA ligt daar overigens wel een eind van de valley vandaan. Wij hebben in El Portal overnacht, en dat vonden we al ver van het park (40 minuten). De KOA ligt nog een heel eind verder. Plus dat er wel bussen naar de valley reden, maar niet de hele dag en ook niet volgens een logisch schema. Maar desondanks is ook Yosemite een prachtig park (daar hebben we een beer gezien!).

Wij hebben, nadat we een dagje door Los Angeles hebben getourd, overnacht aan het begin van Yoshua Tree N.P.. Heel erg gaaf, want van het hectische L.A., zit je ineens in the middle of nowhere onder ontelbaar veel sterren. Prachtig was dat. En het kostte nog bijna niets ook!

Succes!

Nienke
#7 - 18-06-2008, 15:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15