Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

camperreis sept/okt 2011 San Francisco - Denver

Discussie gestart

Ko-mar

Dit jaar gaan we voor de derde keer een camperreis maken in zuid west Amerika (hoezo verslaafd  ;D). Dit keer van San Francisco naar Denver.
We denken zo een mooie route te hebben maar tips zijn altijd welkom!

11 sept - Amsterdam - San Francisco
12 sept- San Francisco (Baseball game, Alamo square enz)
13 sept - San Francisco richting Yosemite (camper ophalen, boodschappen en maar zien hoever we komen)
14 sept - Yosemite (Mariposa grove) campgound een van de pines
15 sept - Yosemite (Glacier point, panorama trail) Deze keer geen sneeuw aub!
16 sept - Yosemite richting Bishop (tioga pas, Mono lake)
17 sept - Bishop - Death valley (furnace creek campground)
18 sept - Death valley - Las Vegas
19 sept - Las Vegas - cedar City (kolob canyon)
20 sept - Cedar city - cedar Breaks (of door naar Kanab? Hoe lang ben je kwijt aan Cedar Breaks?)
21 sept - Kanab? - Grand Canyon north rim ( Coral pink sanddunes, Best friends)
22 sept - Grand Canyon north rim
23 sept - Grand Canyon north rim - Lees ferry (Vermillion cliffs, Marble canyon)
24 sept - Lees Ferry - Page (we hebben weer stroom enz nodig) (Horse shoe bend, wat is het beste tijdstip hiervoor)
25 sept - Page - Monument valley (paardrijden) Gouldings
26 sept - Monument Valley - Capitol reef (via de moki dugway, over de ut95), White Canyon (wie heeft dit al eens bezocht?) Natural bridges.
27 sept - Capitol reef - Moab
28 sept - Moab (arches, canyonlands hebben we in 2009 gedaan)
29 sept - Moab - Grand Junction (wellicht weer naar Colorado nm)
30 sept - Grand junction - Vernal (Flaming gorge)
1 oktober - Flaming gorge (tips gevraagd)
2 oktober - Vernal - Steamboat springs
3 oktober - Steamboat springs - Grand lake
4 oktober - Grand Lake - rocky mountain np
5 oktober - rocky mountain np
6 oktober - rocky moutain np - denver
7 oktober - Denver  - amsterdam (camper inleveren eind van de middag vlucht naar huis)

#1 - 24-01-2011, 21:15 uur

Hans B

Ik ben jaren terug (1988) 1x bij Cedar Breaks NM geweest. Het is een klein amphitheater zeker in vergelijk met Bryce. Aan de rechterzijde was een korte wandeling. Wij zijn er toen een uurtje geweest. Benen strekken, kijkje nemen en weer weg.
In 2000 wilde ik er nog een keer kijken, maar toen lag er ½mei nog zo veel sneeuw op de weg er naartoe dat we er niet konden komen.
Het ligt royaal boven de 10.000 meter dus sneeuw in september ??

Mooie route overigens.
#2 - 25-01-2011, 14:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Nou 10.000 meter is wat veel maar 10.000' is Cedar Breaks wel -lol- Sorry Hans.  We zijn diverse keren bij Cedar Breaks geweest en een kort bezoek is de moeite waard maar wij waren er ook snel uitgekeken. Kan niet tegen Bryce op.  Je kan van Cedar Breaks via ut14, een fraaie route ook nog langs lava beds maar ook via 143 via Panquitch Lake naar Panquitch, ook een mooie route. Met een overnachting in Kanab kan je gemakkelijk zowel naar Best Friends en Coral Pink Sanddunes die dag.
Kolob is een kort bezoek tenzij je wil gaan hiken. Een uurtje (zonder de hikes) is meestal wel voldoende. Die dag kan je ook nog eerst via Valley of Fire rijden tussen Las Vegas en Cedar Breaks. Als je dit al gedaan hebt is een bezoek aan Snow Canyon SP ten NW van St. George ook heel aardig. Zou allemaal in een dag kunnen ook.
Goed idee om in Lees Ferry te blijven. Heel wat te zien tussen North rim en Lees Ferry. Een wandeling langs Colorado river in Lees Ferry naar de oude aanlegplaats is ook aardig, en Lonely Dell Ranch en de rapids in de rivier. Als je meer info wil tussen Kanab en Lees Ferry laat maar horen.
Horseshoe bend kan het best bezocht worden tussen 10 en 12 am imo.
Als ik eerlijk ben zou ik Flaming Gorge deze reis overslaan maar vanaf Grand Junction naar Montrose rijden, Black Canyon of the Gunnison NP bezoeken en dan richting Gunnison en Salida. Een schitterende route. Ben je al eens in Colorado Springs geweest? Onderweg heb je ook nog Royal Gorge Bridge en je kan bij CS Pikes Peak op alhoewel ik met een RV de Cog zou prefereren.
In Colorado kunnen passen al vol sneeuw liggen begin october zoals we ondervonden maar dat hoeft niet. Dan kan/zal Trail Ridge Road ook gesloten zijn.
Tet
#3 - 25-01-2011, 22:08 uur

Ko-mar

Citaat
Ik ben jaren terug (1988) 1x bij Cedar Breaks NM geweest. Het is een klein amphitheater zeker in vergelijk met Bryce. Aan de rechterzijde was een korte wandeling. Wij zijn er toen een uurtje geweest. Benen strekken, kijkje nemen en weer weg.

Dan zoeken we een campground op in Kanab, en doen dan coral pink sanddunes op dezelfde dag. We kijken dan ter plekke wel wanneer we naar best friends gaan.
Citaat
Kolob is een kort bezoek tenzij je wil gaan hiken. Een uurtje (zonder de hikes) is meestal wel voldoende. Die dag kan je ook nog eerst via Valley of Fire rijden tussen Las Vegas en Cedar Breaks. Als je dit al gedaan hebt is een bezoek aan Snow Canyon SP ten NW van St. George ook heel aardig. Zou allemaal in een dag kunnen ook.

Omdat ik geen idee had hoeveel tijd je kwijt bent met Kolob canyon, had ik Valley of fire er even uitgelaten. We zijn daar in 2009 ook geweest, maar het is absoluut geen straf om daar nog een keer naar toe te gaan. Snow canyon lijkt me ook wel wat. Daar ga eens meer over opzoeken.

Meer tips over lees ferry zijn welkom! Eigenlijk wil ik daar 2 nachten blijven maar ik weet (nog) hoe het zit met een dumpstation in de Grand Canyon, en hoe het gaat met de spullen die opgeladen moeten worden. We zouden dan 4 nachten achtereen op een campground zonder voorzieningen staan.

Citaat
Als ik eerlijk ben zou ik Flaming Gorge deze reis overslaan maar vanaf Grand Junction naar Montrose rijden, Black Canyon of the Gunnison NP bezoeken en dan richting Gunnison en Salida. Een schitterende route. Ben je al eens in Colorado Springs geweest? Onderweg heb je ook nog Royal Gorge Bridge en je kan bij CS Pikes Peak op alhoewel ik met een RV de Cog zou prefereren.
Black Canyon hebben we vorig jaar uitgebreid bezocht. Net zoals Pikes Peak (met de cog railway) en Manitou springs en omgeving.
Ik hoorde over Flaming gorge dat het daar erg mooi is, maar ben nog op zoek naar een dag invulling. Het zou ook zo maar kunnen dat het vervalt omdat we eerder onderweg ergens langer willen blijven.
Ik hoop dat we een beetje sneeuwvrij blijven. In 2009 al begin oktober Yosemite moeten verlaten vanwege sneeuw. Vorig jaar was er op de dag dat we naar huis (9 oktober) gingen sneeuw gevallen in Colorado. Ik hoop dat het dit jaar ook zo is. Maar goed dat heb je niet in de hand en dan zullen we ons schema aan moeten passen. Vorig jaar hebben we ook een gedeelte Rocky Mountain NP gehad, en anders hebben we een goede reden voor het plannen van een 4de reis.  ;D
#4 - 26-01-2011, 17:38 uur
« Laatst bewerkt op: 26-01-2011, 17:49 uur door Ko-mar »

Hans B

Meer tips over lees ferry zijn welkom! Eigenlijk wil ik daar 2 nachten blijven maar ik weet (nog) hoe het zit met een dumpstation in de Grand Canyon, en hoe het gaat met de spullen die opgeladen moeten worden. We zouden dan 4 nachten achtereen op een campground zonder voorzieningen staan.
4 dagen met een camper zonder voorzieningen.
Het ligt voornamelijk aan het gebruik van het schone verse water wat je bij je hebt.. Douchen verbruikt verreweg het meeste water, als je daarmee weet om te gaan moet je het met z'n tweeën 4 dagen kunnen doen.  Wat je aan vers water verbruikt wordt in tanks opgevangen, zodra die beginnen vol te lopen kan het in de camper gaan ruiken.
Met ons gezin 4 pers) konden wij het 3 a 4 dagen doen, mits zoals gezegd niet te lang douchen.
#5 - 26-01-2011, 18:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ko-mar

@Hans, bedankt!
We hebben vorig jaar gemerkt, dat ons water gebruik nog al eens wisselt  ;) Maar ik heb zojuist gezien dat de Campground op de North rim een dumpstation heeft, en dan kun je volgens mij ook wel wat innemen. Dus dat scheelt in ieder geval alweer. Van te voren maar zorgen dat alle batterijen goed zijn opgeladen, dan moet het wel goed komen.
#6 - 26-01-2011, 19:01 uur

Tet14

Ok Ko daar gaan we tussen North Rim en Lees Ferry:
Ik vind het leuk dat jullie daar de tijd voor willen nemen dus wat details:
North-Rim-Jacob Lake; Prachtige rit door de bossen. Let op wildlife.
Jacob Lake: Must stop bij Jacob Lake Inn. De cookies zijn hier beyond words. Beslist proberen. Ze hebben me beloofd dat ze ook espresso zouden gaan schenken. Ben benieuwd. Hand made indian artifacts. Bizonder.
Jacob Lake en de afdaling door het bos tot House Rock Valley Overlook met uitzichten op de Vermillion Cliffs. Ook een must stop. Hier staan mensen met Native American jewelry. Wel bizonder want ze dienen een goed doel! Lees het overheidsbordje maar achter de stands.
Richting Cliffdwellers: Neem even het zijpad naar het gedenkteken voor Dominguez y Escalenta. Je zal wel zien waarover het gaat. Je zal naar ik hoop een verrekijker bij je hebben. Die heb je nodig want er zitten hier condors.
Je komt dan bij Cliffdweller Lodge. Mooie locatie. Meteen rechts van Cliffdweller zijn de Rock houses. Ik verraad verder niets.
Even verderop is Lees ferry Lodges. Adobe hotel kamers en een cafe populair bij motorrijders. Beslist even naar binnen voor een drankje. Ook een restaurant.
Daarnaast Marble Canyon met de Marble Canyon Lodges and Trading Post. Die was gesloten toen wij er waren later in het jaar.
Meteen daarnaast zijn de Navajo Bridges. Je kan over de oude brug lopen met geweldige uitzichten over Marble Canyon en de Colorado. Er is ook een visitor center en vieze toiletten.
Dan de korte weg naar Lees Ferry. Aan je linker hand eerst een trail. Daarna vind je aan je linkerhand Balanced Rock en Mushroom Rock. Spectaculair en ook een must stop.
In lees Ferry heb je Lonely Dell Ranch. Je kan hier een wandeling maken. Zelfs registreren en een booklet meenemen. Als je terug van de Ranch komt kan je de weg oversteken en de River Road rijden. Kort stukje naar de rapids in de Colorado River. Het zijn de eerste rapids waarmee de roeiers te maken krijgen op hun meerdaagse tochten over de Colorado River helemaal naar Lake Mead. Er is een parkeerterrein waar ze de auto's 14 dagen mogen neerzetten en een ranger station. Hier komen ook de rafts van Page aan. Kan niet missen.
Je kan bij de oude Lees Ferry gebouwtjes  een wandeling gaan maken. Spencer trail naar de boilers en de steamboat ferry locaties. Niet veel meer van te zien. Geen schaduw. De trailis niet lang. Ik denk zo'n 1.5 miles.
Op weg naar Page kom je nog langs een ander uitkijkpunt off us89 aan je linkerhand nadat je de berg oprijdt vanaf Bitter Springs.
Hth
Tet
#7 - 28-01-2011, 11:46 uur
« Laatst bewerkt op: 28-01-2011, 11:48 uur door Tet14 »

Ko-mar

@Tet, heel erg bedankt. Genoeg te zien en te doen dus. Ik ga het allemaal noteren.
De laatste stop bij US89 hebben we volgens mij in 2009 ook gehad. Ik heb even gekeken op streetview  ;D Toen kwamen we van Page en reden we naar de Grand Canyon.
Weet jij misschien hoelang het rijden is vanaf Grand Canyon North rim naar Lees ferry? de campground daar kunnen we niet reserveren. Ik vraag me af of het handig is om eerst naar lees ferry te rijden en een plek reserveren, en dan terug naar Cliffdwellers, en vanaf daar dan rustig aan alles te bekijken. De dag erop kunnen we dan eventueel een paar trails doen, in de buurt van lees ferry.
Citaat
Er is ook een visitor center en vieze toiletten.
Gelukkig hebben wij ons eigen toilet bij ons  ;D
#8 - 28-01-2011, 19:23 uur

Tet14

Het is een uur rijden van north rim naar Jacob Lake (max 45 mph). Met wat stops onderweg (JL Inn etc) reken dan op 2 uur naar Lees Ferry (dat kan een stuk sneller maar je wilt toch wat zien). Lijkt me een goed idee om eerst naar de camping te gaan en dan terugrijden om de andere plaatsen te bekijken. Navajo Bridge naar Lees Ferry is 10-15 minuten zonder stops. Lees Ferry naar Page naar Page is maximaal een uur zonder stops.  Dus je kan eea ook zien op weg naar Page.
#9 - 28-01-2011, 21:37 uur

Ko-mar

Bedankt!

Als we 2 nachten op lees ferry blijven staan, gaan we daarna door naar monument valley. Ik zit dan alleen met het tijdstip waarop we bij horse shoe bend aankomen. Maar misschien doen we dat anders wel op dag 2.
#10 - 28-01-2011, 21:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15