Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camperreis West Amerika

Discussie gestart

Hans Slot

We hebben een camperreis gepland van 17 juli t/m 7 augustus langs de westkust van Amerika.
We starten en eindigen in SF. Via highway 1 gaan we naar LA en SD. Vervolgens via enkele tussenstops naar de Grand Canyon en daarna naar LV om vervolgens via Yosimeti via enkele tussenstops weer in SF terug te komen. Hier verblijven we nog 3 dagen in het centrum in een hotel en dan vliegen we helaas weer terug naar huis.
We hebben de route al uitgestippeld en op 2 na alle campings al besproken.
We hebben natuurlijk een paar hoogtepunten (SF, LA, Grand Canyon, LV) maar hier tussen zitten nog een heleboel ook leuke dingen.
We zoeken echter nog naar een paar zaken die we mee willen pikken (een echte rodeo, een Powwow, een mooie show in LV etc..)
Wie kan ons vertellen waar we terecht kunnen in deze periode ?
#1 - 03-04-2010, 23:39 uur

Marianne

Hallo Hans,

Ik moet bekennen dat ik geen idee heb of er rodeo's zijn in het deel wat jij gaat bezoeken. Ga je nog langs Bryce en Zion of ga je van de Grand Canyon naar Las Vegas? Ik ben ook wel benieuwd naar de rest van de route. Tussenstops tussen Yosemite en SF?

Marianne
#2 - 04-04-2010, 00:08 uur

Hans Slot

Hallo Marianne,

De route gaat van SF via highway 1 naar Monterey, Santa Margaritha naar LA(2 dagen). Dan naar San Diego en vervolgens via Joshua Tree NP naar Needles en Williams (Grand Canyon). Daarna naar Page, St.George en dan naar LV (2 dagen).
Vervolgens rijden we naar Visalia, Mariposa (Yosemite) en ook nog een overnachting in Yosemite (Upper Pines). Vandaar naar Tahou valley om daarna naar Petaluma te reizen (hier is onze laatste camping overnachting. De laatste 3 nachten zitten we in Holiday Inn Fishermens Wharf vlakbij Pier 39.

Onderweg proberen we diverse nationale parken mee te pikken en andere mooie dingen. En juist die mooie dingen zijn we naar op zoek.

gr.Hans
#3 - 04-04-2010, 08:20 uur

Hans B

Hallo Hans,
veel plezier tijdens jullie reis.
Een powwow bezoeken op deze reis  zal nagenoeg 100% niet worden.
Een rodeo hebben wij vorig jaar bezocht bij Bryce Canyon. Wij waren er op vrijdag en ik weet niet of het op adndere dagen ook gehouden wordt. Het was een kleine rodeo, waarin kinderen en teenagers hun kunsten vertoonden, maar wel erg leuk om te zien.
#4 - 04-04-2010, 12:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Bryce was ook het enige wat ik kon bedenken, maar zo te zien zit dat niet in de route.
Ik zie wel St George staan, i dat om Zion te bezoeken? Waarom ga je dan niet in het park of in Springdale staan? Je zou ook kunnen overwegen om wel naar Bryce te gaan en dan via Cedar City naar Zion/Springdale te rijden in verband met de wegwerkzaamheden. Zie hiervoor de NPS-site. De informatie wordt regelmatig aangepast, dus check zo nu en dan.

Travelers going through Zion from the South Entrance to the East Entrance, or vice versa, should expect delays and some temporary closures. Park management and the FHWA are working to manage the construction schedule for the least impact possible on travel through the park. Construction schedules are not yet available, but if much of the work can be accomplished at night, delays of up to an hour or more will occur throughout the day.  If most of the work must occur during the daylight hours,daytime delays or closures may be up to 3 hours. Check this website weekly for updates on the construction schedule.

Ik zou ook het stuk tussen San Diego en de GC wat sneller doen; die stop in Williams is niet nodig, in het park heb je mooie campings, zoals Mather CG.
Gaan jullie ook naar Sequoia NP? Ook daar kan ik een camping in het park of bij Three Rivers aanraden. Ga je van Yosemite via de Tioga Pass naar Lake tahoe? Dan kun je nog Mono Lake en Bodie bezoeken.

Ik zou zeggen dat je met de nationale parken al voldoende mooie dingen hebt, en dat je daar je tijd ook wel voor nodig hebt. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat jullie willen doen. Hiken is een geweldige manier om wat meer van de parken te zien.

Marianne
#5 - 04-04-2010, 13:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15