Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camperreis West Amerika

Discussie gestart

Koos

Hallo, wij zijn een gezin met 2 oudere kinderen (18 en 15) en wij zijn van plan een camperreis te maken door west amerika. Vlucht en camper reeds geboekt. Na vele reisverhalen te hebben gelezen en info op diverse forums te hebben verzameld heb ik een route samengesteld. (veel gelezen route). Kunnen ervaringsdeskundigen aangeven of onderstaande route haalbaar is, ook gezien de afstanden, of dat er andere (betere) suggesties zijn. Alvast bedankt. Koos

Brussel / Londen - Los Angeles
Los Angeles - Santa Barbara (LA camper ophalen na 13:00) > 102km
Santa Barbara - San Simeon > 224km
San Simeon - Monterey > 158km
Monterey - San Francisco > 176km
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Yosemite > 327km
Yosemite
Yosemite
Yosemite - Seqouia NP > 280km
Seqouia NP - Las Vegas > 670km
Las Vegas
Las Vegas - Zion NP > 298km
Zion NP
Zion NP - Bryce NP > 136km
Bryce NP - Capitol Reef NP > 234km
Capitol Reef NP - Moab > 234km
Moab
Moab - Page > 478km
Page - Grand Canyon NP > 223km
Grand Canyon NP
Grand Canyon NP - Needles > 400km
Needles - Los Angeles > 478km
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles (camper inleveren voor 11:00u)
Los Angeles - Washington vlucht 04:00u
Washington - Brussel
#1 - 09-06-2009, 20:02 uur

Hans B

Hallo Koos,
route ziet er zeer goed uit.
Wellicht dat je de eerste dat een stukje verder kunt rijden dan Santa Barbera, bv. San Luis Obispo.
De dag erop naar Monterey.
De dag daarna naar San Francisco.
Je doet de Hwy-1 dan in 3 rustige delen en je wint een dag in je schema die je elders vast goed kunt gebruiken.
Verder ben ik met San Simeon niet zo bekend, maar het lijkt mij dat het in het dorp ook wat moeilijker is om campingplekje te vinden.
#2 - 09-06-2009, 22:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Hallo Koos,

Prachtige route. Hebben jullie al ergens gereserveerd? In Yosemite zul je geen plaats in het park meer kunnen krijgen als je niet gereserveerd hebt, kijk alvast eens wat er voor mogelijkheden zijn buiten de vallei of buiten het park.
Het stuk van Sequoia naar Las Vegas is behoorlijk lang, zeker als je in het park overnacht. Ik weet niet wat jullie plannen in Sequoia zijn, om het park echt goed te kunnen zien heb je niet volodende aan de halve dag die jullie nu hebben. Denk er aan dat je zeker met een camper niet echt vlot kunt doorrijden in het park, en dat de bezienswaardigheden allemaal buiten de doorgaande route liggen.
Overweeg eens om via de Tioga Pass Yosemite te verlaten. Je mag niet door Death valley maar je zou wel bovenlangs kunnen rijden.
Als je ergens nog een dag kunt vrijmaken (de kust zoals Hans al zei kan wat sneller) zou ik die in Moab gebruiken. Leuke, centraal gelegen camping is Canyonlands RV Park.

Ik denk dat het aan de kust ook wel verstandig is om een camping te reserveren, ik neem aan dat jullie in het hoogseizoen reizen?

Marianne

#3 - 09-06-2009, 22:23 uur

Koos

Bedankt voor jullie reactie.

Hans, reden om San Simeon in de route te zetten is een bezoek aan Hearst Castle en ik weet niet of er dan voldoende tijd is om de route sneller af te leggen.

Marianne, wij reizen van 01 t/m 28 augustus en hebben nog niets gereserveerd omdat de route nog niet definitief is. Inderdaad kan Sequoia overgeslagen worden, deze staan ook heb ik begrepen in zuid Yosemite. Is via de Tioga pas naar LV te doen in een dag? Zo ja win ik hier een dag.
#4 - 09-06-2009, 22:51 uur

Hans B

Als je voor het eerst Hearst Castle bezoekt, zal je aangeraden worden TOUR 1 te doen, die duurt ±1¾ uur.
Wel moet je tegenwoordig te voren reserveren, volgens mij krijg je dan een starttijd, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Vanuit San Luis Obispo is het 45 minuten rijden en ik denk dat je in San Luis Obispo meer kans hebt op een plekje op een camping.
Ik zou zo niet weten of er bij Hearst Castle campings zijn. Als dat wel zo is, vast geen grote.

succes.
#5 - 10-06-2009, 19:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15