Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camperreis

Discussie gestart

daviddv

Hallo,

Wij zijn net gestart met onze voorbereidingen voor een reis naar de driehoek LA - Las Vegas - San Fransisco en alle (of toch veel) nationale parken die hier in de omgeving van liggen.

Nu vroegen we ons enkel af of deze reis perfect te doen is met een camper? Of ga je toch af en toe bekende parken niet kunnen doen omwille van slechte en/of smalle wegen? We zouden waarschijnlijk voor dit soort camper gaan: http://www.apollorv.com/rv-rentals-euro-tourer.aspx

Alvast bedankt voor een antwoord!

Groeten,

David
#1 - 03-11-2010, 15:23 uur

hdeweert

Hallo
Jaarlijks rijden er talrijke toeristen en Amerikanen rond in div. merken campers met soms enorme afmetingen.
Dat is dan ook geen probleem.
Waar in Nederland ga je deze camper reserveren?
Harm
#2 - 03-11-2010, 16:10 uur

daviddv

Hey Harm,

Bedankt voor je reactie!

Ik ben van België dus ga hem niet in Nederland boeken :-) Ook niet in België maar wel rechtstreeks bij de campermaatschappij

Grtn
#3 - 04-11-2010, 14:27 uur

hdeweert

Ik zou toch even kijken hoe je dan verzekerd bent, het verzekeringssysteem in Amerika werkt even anders dan in Europa cq Nederland of Belgie.
Vandaar dat men het vervoer bijna altijd in europa regelt. Vaak rekent men zich rijk door te denken dat vervoer huren in Amerika goedkoper is dan
dit vanuit europa te doen maar als men dan de verzekeringen daar ter plaatse er nog bij moet nemen is men een stuk duurder uit. Wat de trip betreft.
Onderschat de afstanden niet. Op papier lijken het redelijke stukjes maar een camper is geen race auto en door snelheidsbeperkingen
wegwerkzaamheden etc . ben je vaak veel tijd meer kwijt. Je kunt alle parken  met de camper doen op een paar na zoals de grand canyon  en zion  waar men bussen  heeft rijden.
succes
Harm
#4 - 04-11-2010, 15:58 uur

daviddv

En Grand Canyon en Zion kun je wel met een gewone huurwagen doen?

Ik heb al campers of wagens gehuurd in Australie, Nieuw Zeeland en Zuid-Afrika. Is dat dan zo'n groot verschil qua verzekeringen?

Waar zou ik terecht kunnen als ik bv Apollo hier wil boeken? Ben ik bij geen enkele touroperator al tegen gekomen... En het is bij Apollo dat ik al de kleinste camper gezien heb, want zo'n grote hoeven we niet.
#5 - 04-11-2010, 16:22 uur

hdeweert

Nee zowel in de GC als Zion rijden bussen dus ook een met de auto kom je er niet in. Of er verschil is tussen de landen die jij noemt weet ik niet.
Ik geef alleen maar aan dat je goed naar de verzekering moet kijken. De inwoner van Amerika sluit een verzekering af waarin ook de verzekering van
de auto is geregeld. Als hij een auto huurt is er dus geen verzekering nodig. Vandaar dat de prijzen daar een stuk goedkoper zijn. Kom je als buitenlander
dan zul je alsnog een verzekering moeten afsluiten en die is vaak niet goedkoop. de camper die jij aangeeft zul je niet via een Europese maatschappij
kunnen huren. Er zijn maar een paar bedrijven waar zaken mee gedaan worden, dus het zal moeilijk worden om een dergelijk kleine camper te huren.
succes
Harm
#6 - 04-11-2010, 17:07 uur

Mrjn

GC kun je half wel doen met auto. De andere helft is inderdaad met gratis shuttle. Behalve in de winter, dan mag je alles rijden als het tenminste niet is afgesloten wegens sneeuw.
#7 - 04-11-2010, 21:26 uur

Hans B

Overal is met een camper goed te rijden.
Heb je 'em iets kleiner dan de mijne (foto) is het wat makkelijker manoeuvreren.

In de grote parken rijdt een gratis shuttle, meestal elke 10 a 15 minuten.
In de zomer kun je alleen met de shuttle het Zion NP in, voor alle andere verkeer verboden.
Bryce Canyon NP mag je nog wel met je eigen vervoer doen, maar de shuttle is ideaal.
In Yosemite NP rijdt de shuttle in de valley, ook erg handig, maar met je eigen mag ook.
De west rim van de Grand Canyon is verboden voor eigen vervoer, daar alleen de shuttle.
De east rim is de doorgaande weg. Daar kun je wel zelf rijden.

Op de site van NPS.GOV kun je alles vinden (wandelingen, attracties, maar ook de shuttle lijnen)
 
#8 - 05-11-2010, 08:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

daviddv

Bedankt iedereen al voor de reacties!

En hoe zit het met een camper in LA, San Fransisco en Las Vegas? Kun je daar camping nemen aan de rand van de stad en dan met openbaar vervoer de stad verkennen? Of hoe doen jullie dat?
#9 - 05-11-2010, 10:14 uur

Hans B

Met een grote camper in een stad rijden is geen probleem. Het probleem komt pas als je iets wilt bekijken en een parkeerplek zoekt. Bij een grote attractie als Disney zijn er genoeg plekken, maar wil je bijvoorbeeld naar de Hollywood Blv wordt het lastig.
Kijk eens op google ofzo waar de attracties liggen die je wilt bezoeken, waarschijnlijk kun je wel een paar combineren en een centrale parkeerplek vinden. Met een camper reizen is altijd wat verder lopen voor je parkeerplek.
Openbaar vervoer in SF is goed te doen.
In Las Vegas rijden gratis shuttlebussen van bv. Sam's Town RV Park naar het centrum. Slaap je bij Circus Circus dan kun je wel te voet gaan.

#10 - 05-11-2010, 10:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jettica

Hallo,

Je kunt de Apollo huren in Nederland bij Tiogatours. Is prima bevallen.Wij hebben er één opgehaald in Las Vegas.

Groet,

jettica
#11 - 14-11-2010, 21:24 uur

Marianne

In Las Vegas heb je een camping aan de Strip, bij CircusCircus. Geen mooie camping, meer een betonplaat. Leuker schijnt Sam's Town te zijn. niet bij de strip, maar er rijden shuttlebussen dacht ik.
Voor SF heb je bijvoorbeeld Marin Park in Lakspur. Je kunt dan met de ferry naar SF. In SF kun je goed met het openbaar vervoer of lopend overal komen. In LA wordt dat echter een probleem.

Marianne
#12 - 14-11-2010, 22:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15