Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camperrondreis Alaska Yukon

Discussie gestart

Har en Mar

 Beste Forum Leden,

Wij als gezin met 4 volwassenen willen een camperrondreis van 4 weken  gaan maken door Alaska en Yukon.
De vlucht, camperhuur en hotelovernachting (aankomst en vertrek) regelen we vooraf.
Echter de RV grounds willen we niet vastleggen, nu horen we hier verschillende berichten over, wel doen niet nodig, soms wel nodig(afhankelijk van de plaatsen waar je bent). Volop antwoorden maar niet iets waar je wat aan hebt.

De reisperiode is vanaf half juli 2012 tot half augustus 2012.

Graag krijgen we antwoord van leden die hier al eens zijn geweest en hier ervaring mee hebben.
De reisroute zal de bekende plaatsen bevatten.

Bedankt alvast namens Fam. de Jong
#1 - 08-09-2011, 13:02 uur

Old Faithful

Hallo,

Allereerst hartelijk welkom op het forum van usa4all.

Jullie gaan ongetwijfeld een fantastische reis maken. Ik ben twee keer in Alaska en Yukon geweest. Dat is echter meer dan dertig jaar geleden en ik reisde niet per camper. Ik kan jullie dus niet helpen met de vraag over de reserveringen. Waarschijnlijk komt Hans B straks wel hier. Hij heeft wel camperervaring in Alaska en Yukon.
Misschien heb je iets aan deze topics:
http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,10949.0.html
http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,6619.0.html
http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,2220.0.html

Op mijn reizen heb ik heel veel gehad aan de Milepost . Probeer hem vooraf te bestellen of anders ter plaatse aan te schaffen. Ik heb nog een exemplaar uit 1977 op zolder liggen. Daar heb je echter weinig aan, denk ik.  :)

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 08-09-2011, 14:26 uur
Groet,

Old Faithful

Jez

Op mijn reizen heb ik heel veel gehad aan de Milepost . Probeer hem vooraf te bestellen of anders ter plaatse aan te schaffen.

Die kun je bij Bol.com bestellen, de 2011-versie. Binnen een week heb je hem binnen voor ongeveer € 25,00.
#3 - 08-09-2011, 20:59 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Hallo Har en Mar,

met ons gezin zijn wij in 2007 in Alaska geweest.
Met onze (eigen) camper zijn we vanuit Amerika er naartoe gereisd en daarna ook weer terug.
Wij zijn ongeveer 2 1/2 week daadwerkelijk in Alaska geweest.
Waar vliegen jullie op, wat zijn jullie interesses.
Vier weken lijkt mij prima om een rondreis te maken.
Wat wij erg leuk vonden was een bezoek aan : http://midnightsunpowwow.com/ misschien past het in jullie schema.
Wij liepen er per toeval tegenaan.
Verder is de Dempster Highway naar het bord "Arctic Circle" een gravelweg.
Wij zijn daar dan ook niet geweest.
Volgens zeggen is dat bord + foto het enige dat de moeite waard is het is wel 600 km v.v.
In Kenai moet je de daycruise naar de Holgate Glacier nemen.
Wij hadden een superdag, zagen orka's, walvissen, zeeleeuwen en de glacier.
Verder heb je nog een paar glaciers waar je naartoe kunt wandelen.
Dawson City is een heel aardig dorpje, onze kinderen hebben daar naar gold gezocht in de rivier (helaas niets gevonden), maar wel fun.
De "Top of the World" highway van Dawson City naar Tok is geweldig.
In Delta Junction heb je het eind van de Alaska Highway (museumpje) en zie je de grote pipeline over een grote rivier hangen.

Laat maar weten wat je wilt weten en als ik het weet laat ik het je weten.


 
#4 - 16-09-2011, 00:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15