Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Campertrip 07-2011, tips en tricks?

Discussie gestart

marty

Dit zijn erg bruikbare tips die we zeker meenemen in onze planning en route! Erg leuk om tips te krijgen ipv aanwijzingen wat ik beter niet kan doen :). Zeker je tips over Kingman nemen we zeker mee, ga het gelijk even opzoeken.

Mocht je nog meer advies of tips hebben, hoor ik het graag.

Martin
#16 - 03-12-2010, 11:43 uur

Marianne

Ik kan niet zeggen dat ik dat nu een aardige of terechte opmerking vind. Je hebt al veel meer tips gehad over een mogelijke route. Jij wilt daar van afwijken en Tet14 heeft daar een mooie invulling aan gegeven, maar dat betekent niet dat je nu de best mogelijke route hebt; hij is zeker niet erg kindvriendelijk naar mijn idee.
Ik zou je toch nog eens mee willen geven om bijvoorbeeld in Zion een nacht extra te nemen, goed voor de rust in de route, en voor kinderen ook leuk - ik had je al naar ons verslag verwezen voor wat mogelijkheden. Er  is ook een leuke camping waar de kinderen met een tube in de rivier kunnen drijven. Als jullie al naar Bryce zijn geweest zou je ook kunnen overwegen om dat nu over te slaan.
Bedenk ook dat je in de zomervakantie misschien niet overal een plaatsje kunt vinden als je niet gereserveerd hebt - dat geldt zeker voor Yosemite maar ook voor de Grand Canyon.

Marianne
#17 - 03-12-2010, 18:41 uur

marty

Marianne, zoals jij het leest is niet zoals ik het bedoeld heb. Het is zeker niet de bedoeling om ondankbaar over te komen! We hebben zeker al veel tips gekregen.

Aangezien we 1 dag speling hebben willen we, als er geen onoverkomelijke zaken zich voordoen, deze inzetten in Zion. Daar hebben we ook leuke dingen over gelezen.

We gaan zeker reserveren bij parken in SF, Yosemite, Barstow en Grand Canyon. Weet je zo nog de naam van de camping bij Zion die je noemt? Dan kunnen we deze ook reserveren.

Martin

#18 - 03-12-2010, 22:46 uur

Marianne

De camping was denk ik de Zion River Resort. Ligt in Virgin, en dat is weer jammer. Ik zou een camping in het park aanraden, of in Springdale (er ligt er een tegen het park aan), dan kun je de camper laten staan als je het park in wilt.

Ik weet niet hoe lang je nu overal zit, maar ik zou ook in Yosemite 2 nachten nemen. Voor de Grand Canyon is Mather een mooie camping. Geen zwembad in het park. Wil je een zwembad danis Williams ook een optie, maar dat ligt niet handig voor een bezoek aan het park. Of neem 1 nacht Grand Canyon en 1 nacht Williams, dat breekt de rit vanaf Barstow ook. Tenzij je alle tips van Tet meeneemt, dan kun je beter al eerder ergens overnachten. Als je maar 1 nacht in Barstow zit heb je die ruimte nog wel.

Ik neem aan dat je in juli of augustus gaat? Bedenk dat het dan erg heet is overal.

Marianne
#19 - 04-12-2010, 13:47 uur

Tet14

Nee, ik kan ook niet zeggen dat ik sta te juichen bij de route die je hebt uitgekozen maar dat moet iedereen voor zich zelf uitmaken.
Tet
#20 - 04-12-2010, 15:37 uur

Swissdutchie

Ik sluit me volledig bij de voorgaande posters aan. De route, die jullie op het oog hebben is met een gewone personenauto al erg gehaast, maar met een camper (sorry dat ik het zo zeg) echt gekkenwerk. Wij zijn eerder met een camper van ongeveer hetzelfde formaat op stap geweest en ons gemiddelde snelheid was meestal niet veel meer dan ongeveer 60 km/h. Op een vlak, recht stuk op een brede weg haal je misschien ook wel eens 80 km/h, maar dat is meer de uitzondering dan de regel. Meer dan 400 km moet je dan ook niet willen rijden op een dag, anders heb je niet eens tijd voor een fatsoenlijke lunchstop.
Je kunt bij je camper inderdaad meestal een early pick-up boeken, maar dat betekent niet, dat je om 8 uur al kunt vertrekken. Meestal ben ook met een early pick-up niet eerder dan 10 uur onderweg. Je moet namelijk eerst nog het contract tekenen, een video met uitleg over je camper bekijken, de camper op beschadigingen controleren en deze aan de verhuurder melden, ontbrekende inventaris opvragen.... Vervolgens zul je op de eerste dag ook nog de nodige boodschappen moeten inslaan, een onderneming die zeker een uur (zo niet meer) in beslag neemt. Als je dan 's avonds eindelijk op de camping bent, moeten de koffers uitgepakt en alles netjes in de kastjes opgeborgen worden. Je zult daarom op de eerste dag nooit heel ver komen en zeker niet van Las Vegas helemaal naar de kust.
Maar ook op alle andere dagen moet je er rekening mee houden, dat met een camper alles een beetje minder snel gaat. Over de snelheid van een camper hebben we het al gehad, maar ook koken, afwassen, de camper aan de hook-ups aan en afsluiten, tanken, opruimen etc. neemt tijd in beslag. Bovendien maak altijd meer kilometers dan de door Google Maps of een andere routeplanner berekende afstanden. De campings liggen vaak niet aan de doorgaande weg, bezienswaardigheden vaak ook niet. Je kunt dus bij de berekende route rustig nog zo een 25% bij optellen.
Jullie hebben het voortdurend over die extra dag. Maar als je deze al op het eerste traject naar de kust moet inzetten, dan zul je vervolgens geen keuze meer hebben en gewoon overal moeten doorrijden ookal is het er nog zo mooi. Ook als jullie geen wandelaars zijn, valt er in de meste parken toch veel meer te zien dan voor die halve dag die jullie er voor over hebben.
Een route plannen betekent altijd keuzes maken en dat is best moeilijk, dat geef ik direct toe. Maar met de route, die jullie nu gepland hebben, ga je van alles niets zien. En dat is echt doodzonde. Dus ik zal deze echt nog een keer goed overdenken.
Succes!
Franziska
#21 - 04-12-2010, 18:46 uur



marty

Nadat mijn vrouw twijfels begon te krijgen heeft deze eigenwijze Groninger toch eens naar een andere route gekeken. Iets minder km's per dag en meer plekken aan te doen die je anders voorbij zou rijden.

Ik ben benieuwd wat jullie mening van deze route is en of ik nog leuke plekken ben vergeten die ook leuk zijn om heen te gaan.

Dag 1: LV - Kingman (via Hoover Dam en boulder city over de 93 naar Kingman, of is het over de 95 leuker?)
Dag 2: Kingman - sedona (over de route 66 naar Flagstaff en dan omlaag naar Sedona)
Dag 3: Sedona
Dag 4: Sedona - GC (over de 180)
Dag 5: GC
Dag 6: GC - Page (met een tussenstop in Bitter Springs)
Dag 7: Page
Dag 8: Page - Monument Valley
Dag 9: Monument Valley - Moab (met een tussenstop bij Natural Bridges en wellicht tips van jullie)
Dag 10: Moab (dagtocht naar Arches)
Dag 11: Moab - BC (lange rit en wil graag na de 24 de 12 gaan nemen. Kan dit met een RV 31 ft?)
Dag 12 BC
Dag 13: BC - Zion (Deze rit door Dixie National Forest, is dit leuk?)
Dag 14 Zion - LV (via valley of fire)

Wellicht is het een idee om 1 overnachting in de GC te doen en een extra nacht in Zion.

Wat vinden jullie van deze route en hebben jullie aanvullingen of andere ideen?

Groet,

Martin en Soewana
#22 - 05-12-2010, 17:04 uur

Marianne

Die Groningse achtergrond vermoedde ik al. Hier zit nog zo'n koppige (oud)Groninger. ;)
Met een start- en eindpunt in Las Vegas is dit een veel beter rondje. Je kunt nog wat schuiven, inderdaad een nacht Zion erbij - tussen Sedona en de GC heb je voldoende tijd, dat kan wel een dagje minder. Een overnachting bij Capitol Reef (Fruita CG) is ook de moeite waard.
Tussen MV en Moab is genoeg te doen, ook zonder Natural Bridges. Ik weet niet hoe goed dat allemaal met een camper te doen is.
Een extra dag Moab is ook niet gek; behalve Arches heb je ook nog Canyonlands. Moab is ook aardig, met een camping midden in het dorp. Het zwembad is helemaal niets, maar misschien is een tocht op de Colorado wel iets. En de Fiery Furnace Walk, zie hiervoor (alweer) ons 2008-verslag.
Dixie Natl Forest ken ik niet, ik zou direct van Bryce naar Zion rijden, de parken zijn meer de moeite waard.
Wat is er in Bitter Springs?

Denk er aan dat je nu wel veel rode rotsen hebt. En hoge temperaturen. Met je vorige route had je wat dat betreft iets meer afwisseling en zonder Barstow en met meer tijd voor Yosemite zou ik dat ook niet verkeerd vinden.

Wanneer haal je eigenlijk de camper op, is dat op dag 1?

Marianne
#23 - 05-12-2010, 18:06 uur
« Laatst bewerkt op: 06-12-2010, 07:56 uur door Marianne »

Swissdutchie

Sluit me volledig aan bij de post van Marianne: Dit is een veel betere route dan alle voorafgaande. Op deze manier heb je ook echt de tijd om iets te zien. Ook met de verbetervoorstellen van Marianne ben ik het eens. Ook ik zou tussen Moab en BC nog een een keer overnachten bij Capitol Reef NP. Anders wordt dat een erg lange dag en bovendien valt er tussen Moab en BC genoeg te zien en te doen voor twee dagen. Denk bij voorbeeld aan Goblin Valley, Capitol Reef NP, Grand Staircase Escalante NM etc.
Als je niet al te veel van jullie campings vooraf vastlegt, dan hoef je met deze route niet eens vooraf te beslissen hoe lang je ergens wilt verblijven, want je hebt nu genoeg ruimte om ook een keer ergens langer of korter te verblijven.
Groetjes van een (Nieuw-)Grunneger (12 jaar geleden voor de liefde van Zwitserland naar Groningen geëmigreerd),
Franziska
#24 - 05-12-2010, 22:53 uur



Tet14

Misschien mag deze Brabander (eigenlijk Amsterdammer maar dat is heel lang geleden) de Groningers gezelschap houden?
Dag 1: Ik neem aan dat je de RV 's morgens ophaalt. Dan krijg je eerst Boulder City (houd de business loop 93 aan, links af in het stadje). Dan krijg je Hoover Dam (bochtige weg naar beneden). Dan moet je weer terug en over de nieuwe brug naar Az en naar Kingman.  95 is een omweg, je komt dan niet bij Hoover Dam, en is niet erg scenic. Wel 4 baans. Ik zou gewoon 93 nemen. (ook 4 baans).
Dag 2: Tussen Kingman en Seligman heb je oa Hackberry en Grand Canyon Caverns (en nog wel meer R66 herinneringen). 65 mph en glad asphalt. In Seligman even naar Delgadillo's Snow cap. Ik verraad niets over de show die je daar krijgt. Ook even een sanitaire stop en de tuin bekijken. En even rondwandelen in Seligman. Neem van Seligman meteen I40. Het laatste stukR66  is volstrekt oninterressant. Je moet natuurlijk ook voorraad inslaan. Dat kan prima in Kingman of Williams (Safeway na de eerste afslag, ook met een Starbucks).
Dag 6: In Bitter Springs is niets. Je rijdt er zelfs niet doorheen. In Cameron zou ik wel stoppen voor de Trading Post. Ze hebben hier lekkere taco's (1 portie is groot genoeg voor 2 volwassenen). Je kan ook broodjes ed kopen. Enorme tent met dure spullen maar ook de grootste prullaria. Mijn geliefde blijft er altijd langer dan ik zou willen ;) Bij Bitter Springs is de afslag 89A north. Minuut of 20 naar Navaj Bridges (visitor center en je kan over de oude brug lopen (een must!). Nog meer dingen in die hoek zoals Lees Ferry met wat kleine rapids in de Colorado River. Lonely Dell Ranch, wat eigenaardige rockhouses (naast Cliffdwellers) en Balanced Rocks op weg naar Lees Ferry. OP weg naar Page ga je naar 6000 ft met een mooi uitkijkpunt off us89 op Vermillion Cliffs en Echo Cliffs. Langs die Echo Cliffs rijd je een heel stuk op us89.
Dag 9: Naar Natural Bridges NM is de kortste weg via Moki Dugway. Niets ieders hobby met een 31ft RV.  Ik weet niet meer hoe vaak we Moki Dugway al gereden hebben en hij is schitterend maar niet voor de faints of heart.  Als je via Bluff gaat rijden wordt het wel een lange omweg en heen en weer rijden. Zou ik niet doen. Zo bizonder  vonden we Natural Bridges ook weer niet maar dat is persoonlijk. Ik zou wel even naar Gooseneck SP rijden vanaf Mexican Hat en ook stoppen tussen MV en Mexican Hat bij milemarker 13 voor een klassieke foto.
Dag 11: Moab-Bryce moet je echt niet in een dag doen. Zonde. Verder is het rijden van ut12 's morgens mooier dan 's middags in die richting. Ut12 is goed te rijden met een RV. Hoogste punt is 9600 ft en vooral de Hogbacks zijn spectaculair. Ik denk dat 1 nacht Bryce dan genoeg is.
Van Bryce rijd je het beste over 12 met een stop in Red Canyon. Daarna krijg je een lange afdaling naar us89. Links af langs de meanderende Sevier River naar Mount Carmel Junction en rechts af op ut9 naar Zion Na 20 minuten staat het tollhuisje voor Zion. Let wel op de restricties voor het rijden met een RV in Zion www.nps.gov/zion Eerste stop Checkerboard Mesa, als je een parkeerplaats kunt vinden. Vlak voor de tweede (lange) tunnel zijn de trappen naar Canyon Overlook Trail maar het is hoogst onwaarschijnlijk dat je een parkeerplaats kunt vinden. Geeft niets, Zion Canyon is mooi genoeg.
Tet
#25 - 06-12-2010, 12:00 uur

Old Faithful

Deze route is naar mijn bescheiden mening inderdaad een heel stuk beter.  :afro:

Op dag 9 zou ik in ieder geval even naar Goossenecks S.P. gaan, dat is een kleine omweg. De Moki Dugway vond ik goed te rijden en helemaal niet eng. Ook de afwezigheid van asfalt viel mij reuze mee. Natuurlijk reden wij de Moki Dugway wel in een gewone auto. Met een grote camper is het even iets anders. Ik kan niet beoordelen in hoeverre de haarspeldbochten met zo'n grote camper goed (in één keer) te nemen zijn. Wij vonden Natural Bridges heel aardig en  de omweg via Bluff en Hwy 95 valt ook wel mee. Wel is het zo dat je door Natural Bridges over te slaan tijd hebt om op weg naar Moab het Needles District van Canyonlands te bezoeken.
Je zou ook kunnen overwegen - maar dat is een perssonlijke keuze - Sedona weg te laten voor een extra nacht bij Moab. Op die manier krijg je tijd voor Island in the Sky District van Canyonlands en Dead Horse Point.

Ik sluit me volkomen aan bij de meningen dat je het traject Moab - Bryce Canyon niet in één dag moet doen. Fruita staat bekend als een bijzonder mooie stopplaats voor reizigers met een camper. Bovendien heb je dan ook tijd voor Capitol Reef, Goblin Valley, eventueel Little White Horse Canyon en je hebt meer tijd voor de prachtige Ut12. Je zou die dag kunnen winnen op dag 5, door bij de Grand Canyon slechts één overnachting te plannen. Op dag 4 heb je 's middags tijd voor het gedeelte bij Hermits Rest en een zonsondergang. De volgende dag dan een zonsopkomst en 's morgens de viewpoints aan de east rim op weg naar Page.

Verder zou je kunnen overwegen één overnachting in Bryce weg te laten ten gunste van Zion.

Kortom: keuzes, keuzes en nog eens keuzes.

Ik wens je succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#26 - 06-12-2010, 14:58 uur
Groet,

Old Faithful

Tet14

De switchbacks op Moki Dugway zijn wel in een keer te nemen en de bochten zijn verhard. Maar oordeel zelf. Hier is een filmpje van Moki Dugway (vanaf de andere kant)
The Moki Dugway
Als je Moki Dugway niet neemt maar via Bluff gaat is de afslag naar 95 meteen zuid van Blanding. Vanaf dat punt is het ongeveer 35 miles naar Natural Bridges en dezelfde weg weer terug. Prachtige route door Comb Ridge maar nogal bergachtig op bepaalde plaatsen. De weg is in uitstekende conditie en breed.
#27 - 06-12-2010, 15:58 uur

leendert en maria

Als je naar Natural Bridges wilt gaan, maak een stop bij één van de bruggen en maak een (flinke) wandeling naar de brug heen en weer. Het leken mij behoorlijke afdalingen. Wij waren dit ook van plan maar juist toen we er waren werd het enorm slecht weer met onweer en hagel. Uiteindelijk hebben we alleen de loop gereden van 9 mile. Alleen voor het rijden van de loop zou ik niet gaan; aardig om de bruggen te zien van af de stops maar dat was het dan ook. Een brug van dichtbij bekijken schijnt mooi te zijn.
Maria
#28 - 06-12-2010, 21:41 uur

Old Faithful

De wandeling naar Owachomo Bridge valt reuze mee (minuut of 10 enkel) en is beslist de moeite waard. De brug is veel beter te zien als je er onderdoor kunt kijken.
#29 - 07-12-2010, 11:48 uur
Groet,

Old Faithful

hdeweert

Let op bij een bezoek aan  natural bridges NP dat de weg in het park een richting verkeer is . je kunt dus niet even terug. lees
http://www.usa4every1.nl/usa1/index.php?option=com_content&view=article&id=87:natural-bridges-national-park&catid=34:utah&Itemid=53

Harm
#30 - 07-12-2010, 16:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15