Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Campertrip 07-2011, tips en tricks?

Discussie gestart

marty

Allereerst wil ik aangeven dat het erg fijn is om te zien hoeveel mensen reageren op alle berichten en ze helpen met goede informatie. Erg nuttig om te lezen!

Nu gaan wij, 3 volw. en 3 kids, voor bijna 3 weken naar west USA. We komen aan in Las Vegas en na 2 nachten halen we onze camper op en gaan 14 dagen toeren. Bij terugkomst hebben we nog eens 3 dagen Las Vegas. Mijn vrouw en ik zijn reeds in Las Vegas geweest en tevens een trip gemaakt, per vliegtuig, naar de Bryce en Grand Canyon. We willen graag een paar dagen in Vegas doorbrengen omdat we lang niet alles hebben gezien. Ook willen we nu graag met een camper op pad om ook andere plekken te zien.

Als camper hebben we de Apollo US Wanderer 31ft geboekt. Deze halen we dus op in Vegas. Nu las ik hier dat we een early pick up kunnen boeken ?! Dit is dus een goede tip om eens uit te zoeken aangezien we met ons krappe schema dag 1 gelijk willen gebruiken om wat km te maken.

We weten dat het eingelijk veel te kort is maar we hebben niet langer..dus zijn we hier op uitgekomen:

Dag 1:   Vegas                  -   Bakersfield     (of omgeving, waar het in de middag leuk vertoeven is, tips?)
Dag 2:   Bakersfield          -   Big Sur            (hebben we leuke dingen overgehoord, delen jullie die mening?)
Dag 3:   Big Sur                -   San Francisco
Dag 4:   San Fracisco                                  (alcatraz early bird tickets gaan we binnekort al  boeken, daarna chinatown, pier 39 enz bezoeken)
Dag 5:  San Francisco      -   Yosemite        (kunnen we overal komen met onze 31ft camper, wat is een goede camping en welke plek is een "must see")
Dag 6:  Yosmite               -   Kings Canyon (kunnen we hier overal komen met onze camper, en wat is een must see? wellicht dat we hier overnachten of al een stukje richting de volgende locatie gaan rijden)
Dag 7:  Kings Canyon     -   Joshua Tree    ( we twijfelen over Mojave of Joshua Tree, wat zijn jullie ervaringen?)
Dag 8:  Joshua Tree       -   Grand Canyon (tips over welke plek het allermooist is en camping?)
Dag 9:  Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon  -   Page                 (willen horseshoe bend zien, verder nog tips?)
Dag 11: Page                 -   Bryce Canyon   (tips over locatie en camping?)
Dag 12: Bryce Canyon  -   Zion                   (tips over must see en camping?)
Dag 13: Zion                  -   Las Vegas         (lang Hoover Dam)

Dan houden we dus nog 1 dag over als "speling". En we weten dat het allemaal erg krap en en we niet de tijd voor sommige plekken kunnen gebruiken als we zouden willen. We doen eigenlijk aan Cherry Picking :)

Vandaar dat alle tip en tricks van harte welkom zijn!! Ook als jullie op onze route nog tips hebben over een bepaalde locatie, zoals een ghosttown, horen wij het graag. En als we terug zijn hopen wij anderen net zo te kunnen helpen als jullie allemaal nu met ons doen.

Martin en Soewana


#1 - 25-11-2010, 16:09 uur

marty

En als er mensen zijn die ervaring hebben met het type camper waarmee we reizen lees ik het graag :)
Aangezien het onze eerste keer is met een camper, waarmee moeten we rekening houden?

Groetjes,

Martin en Soewana
#2 - 25-11-2010, 16:56 uur

Marianne

Hallo Martin en Soewana,
welkom op het forum!

Twee weken is inderdaad kort zoals jullie ook al gemerkt hebben. eerlijk gezegd vind ik de route zoals je die nu hebt uitgestippeld veel te druk en te snel, met relatief veel oninteressante wegen omdat je 2 keer onder de Sierra langs rijdt. Jammer!
Ik zou zeggen: schrap iets. Als je SF wilt zien, waarom dan niet naar SF vliegen en vanaf Las Vegas weer terug? Nu heb je 2 onnodige en saaie rijdagen.
Als je toch SF en Yosemite wilt bezoeken dan zou ik toch in elk geval de Tioga Pass nemen.
In zo'n volle route is 2 nachten Grand Canyon relatief veel; je kunt ook in een middag of middag en ochtend en goed beeld krijgen. Meer tijd is natuurlijk mooi, maar dat geldt ook voor de andere parken.
Big Sur is mooi, en je hebt ene prachtig stuk van de kust als je daar naar het noorden rijdt, maar het kost je wel erg veel tijd. Vergeet Bakersfield en maak er een lange rijdag van, je wilt niet halverwege de middag in Bakersfield zitten. Ik zou echter willen aanraden om Big sur en de kust te vergeten en van Las Vegas naar Yosemite te rijden. Dan SF, Sequoia, GC, Bryce en Zion.

Tip voor Page: Antelope Canyon. Kn je ook doen op dooreis naar Bryce; scheelt weer een dag.
Voor campings kun je eens op het forum kijken, er zijn al regelmatig tips gegeven. In Yosemite zijn de 3 campings in de vallei aanraders; boek tijdig (5 maanden van te voren). Kijk hiervoor op www.nps.gov/yose .

Marianne
#3 - 25-11-2010, 19:52 uur
« Laatst bewerkt op: 26-11-2010, 19:09 uur door Marianne »

Hans B

Als je veilig wilt rijden is zo'n grote camper, rij je niet de max 70 die op de snelwegen staat aangegeven.
Ga uit van 55mph en tel daarbij op de rustpauze's, tankstops, boodschappen doen (2u in de Walmart is niks).
Ga naar Google Maps en vul je ritten in, als je onderweg ook nog iets van de leuke mooie dingen wilt zien, ga je aan deze route niet beginnen.
#4 - 26-11-2010, 16:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

marty

Hoi Marianne en Hans,

Dank voor jullie reactie op onze vragen!
We hebben de route nog eens bekeken en gaan het toch wat anders doen. Wel blijven we de Big Sur doen, mede omdat we altijd al over de 1 naar SF wilden gaan. Van de 14 dagen hebben we de reis nu zo dat we 3 lange reisdagen hebben en de rest zo rond de 3-4 uur is. En dan blijven we op 3 locaties meerdere dagen.

Kunnen jullie mij iets meer vertellen over het verbruik (ik lees 1 op 4 km) en de kosten, hebben jullie daar ervaring mee?
We zullen de nieuwe route maandag posten omdat we 2 dagen weggaan. En fijn dat jullie ons willen voorzien van goede info!

Groet,

Martin en Soewana
#5 - 27-11-2010, 08:46 uur

Hans B

Zijn de vluchten en camper al vastegelegd?
Zo niet overweeg dan om in SF te vertrekken en LV te eindigen (of andersom), scheelt je een boel mijlen en dagen.
#6 - 27-11-2010, 09:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Dat was ook mijn idee Hans, maar zo te zien is alles al vastgelegd.

Met een startpunt in LAs Vegas ontkom je er bijna niet aan om een 8 te maken, of je moet van de Grand Canyon in een lange rit naar de kust rijden. En dan toch een stop in Bakersfield, of misschien via Joshua Tree, maar dan worden het lange dagen. Je zou dan zoiets kunnen doen, met eventueel wat schuiven in de plaatsen waar je wel of niet langer wilt blijven:

1   Las Vegas   - Zion
2   Zion   
3   Zion -   Bryce
4   Bryce   Grand Canyon/Page
5   Grand Canyon/PAge   
6   Grand Canyon -   Joshua Tree
7   Joshua Tree -   Big Sur
8   Big Sur   - San Francisco
9   San Francisco   
10   San Francisco -   Yosemite
11   Yosemite   
12   Yosemite   - Lee Vining
13   Lee Vining   - Las Vegas

Hoe oud zijn de kids, wat vinden die leuk? En wanneer gaan jullie precies? Dst maakt ook uit voor de verdere invulling.

Marianne

#7 - 27-11-2010, 12:09 uur

Hans B

Ik zou het jammer vinden om zóvéél te rijden en weinig tijd te hebben om echt van de mooie dingen te genieten.
Voor 13 dagen zou ik het houden bij een rondje
LV-Zion_Bryce-Page-Grand Canyon-LV
of  LV-DV-Yo-SF-kustweg-LA
Dan kun je overal ruim de tijd nemen, veel wandelen, want vanuit de camper/auto rij je overal voorbij.
#8 - 27-11-2010, 13:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

marty

Hans en Marianne, dank voor antwoorden en tips!

We hebben de tickets vastliggen dus Las Vegas is ons vertrekpunt. De kinderen zijn 12,9 en 2 jaar als we gaan. Mijn moeder is 63 en niet al te best ter been.
Zoals ik reeds eerder aangaf hebben we een aantal punten op ons lijstje staan en 2 daarvan zijn Big Sur en San Francisco. Hierdoor zullen we een paar lange reisdagen hebben en dit is niet ideaal, maar aan de andere kant zijn we nou ook niet van die verschrikkelijke onderzoekers die dagen ergens willen blijven. Om een voorbeeld te geven, we zijn 5 jaar geleden vanuit Las Vegas naar de Bryce and Grand Canyon gevlogen en hebben hier 1.5 dag geweest. De indruk was echt waanzinnig maar 1.5 dag was ook genoeg voor ons. Sommigen willen gaan wandelen oid en dat doen wij nu eenmaal minder. De belevenis om 3 weken naar Amerika te gaan en 14 dagen met een grote camper te gaan toeren vinden we allemaal al geweldig. En we hebben een camper om in te rijden :)

Ons schema hebben we na het lezen van jullie tip wat aangepast:

Dag 1: Las Vegas - Big Sur (lange reisdag maar Bakersfield zou zonde zijn hebben we begrepen. en we hopen dat een ieder zo into de grote camper is dat ze het (nog) leuk vinden :))
Dag 2: Big Sur - SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF
Dag 5: SF - Yosemite
Dag 6: Yosemite - Barstow (hier een KOA camping met zwembad voor de kids, 2e lange rit)
Dag 7: Barstow (gaan we naar mojave en gohsttown en daarna weer terug naar de camping om te zwemmen)
Dag 8: Barstow - Grand Canyon (3e en laatste lange reisdag)
Dag 9: Grand Canyon
Dag 10: Grand Canton - Page
Dag 11: Page - Bryce
Dag 12: Bryce - Zion
Dag 13: zion - Las Vegas

In dit schema hebben we de mogelijkheid om dus nog ergens 1 nacht langer te blijven (page, bryce of zion). En we ontkomen er niet aan om 3 lange reisdagen te hebben aangezien we dus een acht gaan rijden. En we hopen dat de kids dit trekken en zullen moeten zorgen voor afleiding :).

We zullen zoveel morgelijk proberen een KOA camping te pakken met zwembad (of als jullie andere tips hebben) om de kids wat vertier te geven na een rit. Ook zag ik dat je een ritje op paarden kan maken, dit is helemaal in het straatje van onze dochters natuurlijk.

Groet,

Martin en Soewana
#9 - 29-11-2010, 10:47 uur

Marianne

Tja, smaken verschillen en als dit jullie manier van vakantie vieren is moet je het zo doen, maar je zit echt heel veel in de camper en je hebt veel oninteressante ritten. En de tijdbesteding in de parken begrijp ik ook niet zo goed. Waarom wel een volle dag in de grand Canyon en niet bij Yosemite of Zion? Je hebt niet eens een middag de tijd voor yosemite in jouw schema. Zelfs als je niet de camper uit wilt kan je in Yosemite heel veel zien (sequoia's, Glacer Point, Tioga Pass). En Zion is geweldig voor de 2 oudsten, kijk bijvoorbeeld eens naar de wandeling in de Narrows (zie ons 2008-verslag - ook voor de andere parken, onze dochters waren 13 en 15 toen). Waarom Barstow? Er zijn wel meer campings met zwembaden. In Yosemite heb je 2 grote zwembaden en je kunt in de Merced River pootjebaden of zwemmen. Veel aangenamer qua temperatuur dan Barstow, goedkoper dan de KOA, en als je via deTioga Pass naar Las Vegas rijdt heb je een veel mooiere route.


Marianne
#10 - 29-11-2010, 20:14 uur

Ko-mar

Wij hebben nu twee camperreizen in Amerika achter de rug. Een rit van 4 uur is voor ons een lange rit. Dit jaar hebben we een paar keer een rit van 2,5 uur gehad waar we zo maar 8 uur over deden. Dit natuurlijk wel met de nodige stops en bezienswaardigheden links en rechts van de weg.
Met een camper ben je zowiezo al trager als met een gewone auto.
#11 - 29-11-2010, 22:09 uur

marty

Ik begrijp wat je bedoeld Marianne, maar we ontkomen er helaas niet aan gezien onze wensen. Wat je aangeeft mbt tot Zion en/of Yosemite heb je wel gelijk. We hebben in ons reisschema 1 dag speling en die wilden we al gaan inzetten voor Zion aangezien we daar van veel mensen erg goede verhalen horen/lezen. Een volle dag Grand Canyon is wellicht wat veel en dat we toch nog besluiten om in Yosemite een extra nacht te pakken zoals je aangeeft.

Omdat we van Yosemite naar de Mojave willen gaan hebben we voor Barstow gekozen aangezien dat op de route ligt en een mooi KOA zit. Dan kunnen we vandaar uit van noord naar zuid door Mojave rijden en terug naar Barstow. De volgende dag dus naar GC.

@ Ko: in tegenstelling tot mijn vrouw ben ik minder van het plannen en vastleggen :). Dus mocht het zo zijn dat we om welke reden ook vast komen te staan of achter gaan lopen op het schema, dan is dat maar zo en passen we ons er op aan. We willen veel zien en relatief korte tijd en hebben volgens Marianne ook niet de meest ideale route, wij hebben er een goed gevoel bij. En maar goed ook dat we allemaal andere dingen leuk vinden, anders zou er maar 1 vaste route zijn om alles te bekijken  ;). En als we iets moeten schrappen vanwege oponthoud of omdat een plek veel mooier is dan verwacht en we langer willen blijven, dan doen we dat.
#12 - 30-11-2010, 09:40 uur

Tet14

Las Vegas naar Big Sur neemt tenminste 11 uur met een RV en dat is zonder stoppen. Ik zou dat maar snel vergeten. Als je al een lange rit wil doen rijd dan naar Cambria en de volgende dag van Cambria naar San Francisco.  Yosemite naar Barstow is een oninteressante rit en neemt ook het meest van de dag en ik sluit me aan bij Marianne vwb de korte tijd die je in Yose denkt te gaan besteden.
Met Mojave bedoel je wellicht Mojave National Preserve. Misschien vinden de kinderen Calico wel aardig maar vergeet dan maar om even heen en weer naar de preserve te rijden diezelfde dag. Dat is een 200 miles roundtrip en wat denk je er eigenlijk te gaan doen?
Tet
#13 - 30-11-2010, 14:25 uur

marty

Bedankt voor je reactie Tet. Aangezien we een dag speling hebben in onze trip, kunnen we die inzetten als blijkt dat we dag 1 Big Sur niet halen. Of overnachten in Cambria en dag 2 langs Big Sur rijden en diezelfde dag naar SF. Dan blijven we op schema en houden weer 1 dag als speling om ergens anders te blijven.
De rit naar Barstow zal zeker niet de mooiste zijn maar dat is een keuze die we gemaakt hebben. Maar ik begrijp ook wel dat je mij daar op wilt wijzen, thx.

Een 200 miles roundtrip zal toch wel gaan als we tegen 8.00 uur vertrekken. En zo niet dan kunnen we alsnog beslissen om onze dag speling in te zetten of om die dag na Mojave door te rijden. We zijn wat dat betreft wel flexibel.

Martin
#14 - 03-12-2010, 10:53 uur

Tet14

Mojave ligt op de route van Barstow naar GCNP. Om iets van Mojave Nat preserve te zien kan je het best van Barstow naar Baker rijden (even stoppen for de Big Thermometer) en let op het zzyzx sign.  Je slaat dan rechts af op Kelbaker Road. Dit is een tamelijk oninteressante weg langs de niet zo spectaculaire Cinder Cone Lava Beds naar Kelso langs de tracks van Union Pacific.Deze weg kent een aantal washes die ook als het droog is (en dat is het bijna altijd) een beetje tricky kunnen zijn omdat ze vol zand kunnen liggen. Gewoon iets langzamer rijden.  Kelso depot and Visitor center is een must stop.  Het klassieke restaurant De Beanery is net weer geopend (gesloten wo en do) en ze hebben hier lekkere snacks. Dan vervolg je je weg langs de "roaring" Keslo Dunes en de mooie route over Kelbaker Rd naar I40. Je kan ook nog even verder rijden naar National Tails Hw (oude R66) en Roy's Cafe in Amboy bezoeken en de crater zien.
Dit neemt allemaal heel wat tijd en op deze manier is Barstow naar GC geen dagrit meer maar je zou onderweg nog kunnen overnachten in bv Needles (daar is een Koa camping) of leuker nog in Kingman. Tussen Topock en Kingman is een van de beste stukken R66 via Oatman en Sitgreaves pass en de kinderen zullen zeker Oatman en zijn "wild" burros kunnen waarderen en natuurlijk de shoot out, maar het neemt allemaal veel tijd.
Ik ben donateur van Mojave National Preserve dus wil altijd wel een bezoek aanbevelen maar probeer ook onbevoordeeld te blijven en te wijzen op de lange ritten die er mee gemoeid zijn.
Tet
#15 - 03-12-2010, 11:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15