Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

campings reserveren??

Discussie gestart

Carla

Hallo allemaal,

Nog steeds aan het puzzelen...... ;)
Wij reizen in juli/aug.
Is het nodig om campings bij Bryce en Zion ( Springdale) al vroeg te reserveren ? En hoe is dat in Las Vegas?(Sam's Town)?
Of is een paar dagen voor aankomst ook vroeg genoeg?
Wij willen in ieder geval wel de camping bij de Grand Canyon van te voren proberen te boeken .

Ik hoor graag jullie ervaringen,

groetjes,Carla
#1 - 17-12-2009, 14:57 uur

Hans B

Wij hebben afgelopen zomer in Sam's Town gestaan.
Keurig RV-park, heeft een shuttle naar en van The Strip (ik dacht tussen 1730 en 2300), maar het was wel loei heet.
Onze airco's konden te hitte maar nauwelijks de baas.
Probeer een stukje schaduw mee te pikken, er zijn enkele plekjes waar een boom staat, denk aan hoe de zon draait.

Ook afgelopen zomer
ZION Springdale hebben wij op de dag zelf nog kunnen reserveren.
Was niet goedkoop, maar wel prachtig gelegen ± 1 mile van de ingang van het park.
Er rijdt een shuttle af en aan naar ZION entrance.

Bryce zijn we ook geweest, maar hebben daar niet op de camping gestaan.
Als het niet zo heet is (Bryce ligt op 8000ft, 's nachts een deken over) en we de airco's niet nodig zijn 'boondocken' wij altijd.
#2 - 17-12-2009, 18:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Wat je zeker moet reserveren is Yosemite, maar dat had ik misschien al gezegd??? Kijk hiervoor op de NPS site en zorg ervoor dat je op tijd klaar zit!! (denk aan het tijdverschil, zomertijd/wintertijd, meerdere bladen openen, etc).

Als je in het weekend bij Zion of Bryce zit zou ik die ook reserveren, maar eigenlijk zou ik het sowieso doen, dat geeft toch wat rust, en mocht het anders lopen, dan kun je toch altijd annuleren?
Bij Bryce is de camping bij Ruby's prima, dicht bij het park, en je kunt gebruik maken van de shuttlebus.

Marianne

#3 - 17-12-2009, 23:16 uur

Porphyria

Hoi!

Wij stonden deze zomer in juli telkens 2 nachten op een camping in Zion en in Bryce en hadden niets gereserveerd. Dat lijkt mij dus zeker niet nodig en zo heb je wat meer vrijheid. Ik heb het even terug opgezocht in mijn notities. In Bryce kwamen we pas tegen 17u aan en we hadden er dus niet op gerekend nog in het park te kunnen logeren. Maar dat was geen probleem, we hadden zelfs nog een ruime keuze uit campsites. Ook in Zion kwamen we pas tegen 16u aan en was er nog plaats op de campgrounds. Geen probleem dus!

Aan de Grand Canyon en in Yosemite hadden we wel gereserveerd en dat was ook zeker nodig. Doen dus! Ik weet niet of je ook naar Moab trekt, maar als je op de campground van Arches NP wilt staan, moet je ook zeker reserveren.
#4 - 18-12-2009, 14:48 uur

symons

ik ga eind augustus tot eind september naar die regio's..
Is het dan nog altijd zo druk of zou ik toch ook op voorhand moeten reserveren?
We willen niet echt een strak tijdschema aanhouden dus is het niet echt eenvoudig om op voorhand te reserveren...
#5 - 19-12-2009, 23:47 uur

Hans B

Over het algemeen beginnen de scholen eerste week september, dus zal het dan ook rustiger worden.
#6 - 20-12-2009, 09:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

ik ga eind augustus tot eind september naar die regio's..
Is het dan nog altijd zo druk of zou ik toch ook op voorhand moeten reserveren?
We willen niet echt een strak tijdschema aanhouden dus is het niet echt eenvoudig om op voorhand te reserveren...

Nee, dan is het niet echt nodig, hoewel het bij de Grand Canyon in het weekend altijd druk is. Yosemite is waarschijnlijk ook vol, ook nog in september, en zeker in het weekend, dus daar zou ik wel reserveren (desnoods met een marge van wat extra dagen). Ik weet niet precies hoe het met de annuleringsvoorwaarden zit, maar het lijkt me nog altijd prettiger om te moeten annuleren, dan om een uur verder te moeten rijden omdat er niets meer vrij is in het park. Eventueel bel je een paar dagen van te voren, als je je schema ongeveer weet, zo hebben wij het de eerste keer in september ook gedaan (en we hadden toen geen tentplek meer in Yosemite Valley).

Marianne
#7 - 20-12-2009, 19:17 uur

JoeSee

Tussen Panquitch en Bryce ligt ook een camping. Als je tegen de avond vanuit Zion komt en je bent toch niet van plan om gelijk Bryce in te trekken, zou ik daar gaan staan. Is op 20 minuten vanaf Bryce. Particuliere camping, betere prijzen dan in Bryce en prima voorzieningen.

Op de camping bij Bryce worden toeristische rodeo's gehouden. Wil je dit meemaken, dan zou ik bij Rubins Inn gaan staan.
Hou in beide gevallen rekening met een koude nacht. Ook in de zomer.

Overigens is in Panquitch een rodeo school en er worden ook echte rodeo's gehouden voor de locale bevolking.
Wij zijn daar ooit bij geweest. Dit was een echt volksfeest: alle mannen met cowboy hoed op en laarzen aan, met echte stieren, echte helden en helaas ook echte hoorns en echte ongelukken. (wel weer mooie foto's van kunnen maken voor in het plakboek)  ;D
#8 - 21-12-2009, 09:36 uur
« Laatst bewerkt op: 21-12-2009, 10:23 uur door ~Martin~ »

JoeSee

Tussen Panquitch en Bryce ligt ook een camping. Als je tegen de avond vanuit Zion komt en je bent toch niet van plan om gelijk Bryce in te trekken, zou ik daar gaan staan. Is op 20 minuten vanaf Bryce. Particuliere camping, betere prijzen dan in Bryce en prima voorzieningen.

Op de camping bij Bryce worden toeristische rodeo's gehouden. Wil je dit meemaken, dan zou ik bij Rubins Inn gaan staan.
Hou in beide gevallen rekening met een koude nacht. Ook in de zomer.

Overigens is in Panquitch een rodeo school en er worden ook echte rodeo's gehouden voor de locale bevolking.
Wij zijn daar ooit bij geweest. Dit was een echt volksfeest: alle mannen met cowboy hoed op en laarzen aan, met echte stieren, echte helden en helaas ook echte hoorns en echte ongelukken. (wel weer mooie foto's van kunnen maken voor in het plakboek)  ;D

Die particuliere camping heet Red Canyon R.V., maar is ook zeer geschikt voor een tent.
#9 - 21-12-2009, 10:25 uur

JoeSee

Iets buiten Grand Canyon is ook nog TenX Campground, Mocht onverhoopt alles vol zitten, dan is daar altijd plek genoeg (tegen een zeer voordelig tarief, dacht nog minder dan de helft t.o.v. campgrounds in de Grand).
#10 - 21-12-2009, 14:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15