Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Canada en Amerika, grens overgang?

Discussie gestart

Dennis

Hoi allemaal,

Ik dacht laat ik mijn nieuwe reis hier eens plaatsen, jullie hebben mij met de afgelopen twee reizen die ik heb gemaakt ook super geholpen en ik hoop wederom een hoo ptips van jullie te krijgen.

Volgend jaar juni gaan mijn vrouw, ik en onze dochter (dan 1 jaar) op vakantie naar Canada. Nu hebben wij volgens ons al een mooie route samen gesteld. Wat vinden jullie hiervan? Tips zijn altijd welkom!

Route woensdag 9 juni tot vrijdag 25 juni:
woensdag 9 juni Amsterdam – Calgary
donderdag 10 juni Calgary – Watertonpark
vrijdag 11 juni Watertonpark
Zaterdag 12 juni Watertonpark – Many Glacier
Zondag 13 juni Many Glacier
Maandag 14 juni Many Glacier – West Glacier
Dinsdag 15 juni West Glacier - Kootenay
Woensdag 16 juni Kootenay
Donderdag 17 juni Kootenay - Banff
Vrijdag 18 juni Banff
Zaterdag 19 juni Banff – Yoho NP
Zondag 20 juni Yoho NP
Maandag 21 juni Yoho NP - Jasper
Dinsdag 22 juni Jasper
Woensdag 23 juni Jasper - Calgary
Donderdag 24 juni ??
Vrijdag 25 juni Calgary – Amsterdam
Zaterdag 26 juni Amsterdam

Zoals jullie kunnen zien gaan we vanuit Canada naar Amerika. Nu vroeg ik mij af, moet ik me nu ook via internet aanmelden, jullie weten dat aanmelden via internet voor je reisvisum.

Groetjes, Dennis
#1 - 06-08-2009, 08:24 uur

Vegas

Dag Dennis,
Misschien ligt het aan mij, maar ik zie niet waar je de grend over gaat, volgens mij blijf je in Canada...

Maar als je toch oversteekt, het gaat zonder problemen, je hoeft niets van tevoren te melden.
Je bent binnen 10 minuten de grens over.
FF stempeltje halen ter plaatse bij de grensovergang en rijden maar.
#2 - 06-08-2009, 20:39 uur

Jez

Ze gaan van Waterton naar Glacier NP in Amerika.

Je moet voor Amerika wel de visa waiver hebben (groene kaart). Heb je die niet, dan kun je die aan de grens kopen, ik dacht voor $6,- pp. Overgang stelt niks voor, hoewel het wel iets meer is dan "ff stempeltje halen". Je moet je paspoort + visum laten zien, aantal vragen beantwoorden, (heb je iets aan te geven, wat kom je doen, hoe lang, waaorom zo kort, etc.) en dan krijg je een stempel in je paspoort. Terug hetzelfde ritueel.
#3 - 06-08-2009, 21:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15