Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

check-in: hoeveel uur voor vertrek?

Discussie gestart

Tanja

Een vraagje over check-in voor LA met KLM.
Ik hoor verschillende berichten over tijdstip van check-in. De een zegt 2,5 uur vantevoren, de ander zegt 3,5 uur. Heeft iemand een idee hoeveel uur je vantevoren aanwezig moet zijn?
De KLM-site heb ik ook al gecheckt, maar kom er desondanks niet uit.... ???

alvast bedankt!
#1 - 23-08-2005, 15:48 uur

Chiefram

Tegenwoordig moet je 3 uur van te voren inchecken. Vroeger (nou ja... een tijdje terug bedoel ik dan) was het 2 uur.

Maar ach, zorg gewoon dat je op tijd op Schiphol bent, ingeckecked, van je koffers af bent en ga lekker ergens wat eten en drinken, dan vliegt de tijd voorbij en het is nog gezellig ook, met een heerlijke vakantie voor de boeg! LOL!

 ;)
#2 - 23-08-2005, 15:50 uur

Rina

Wij zijn net terug uit Amerika. Met KLM gevlogen naar Los Angeles en terug. Zowel op heen reis en terug reis 2 1/2 bezig geweest met incheken. Het zien kwijt raken van je koffers was in Amerika het meeste werk!
#3 - 23-08-2005, 17:07 uur
reisverslag west USA 2009 start Denver http://rinaweblog2.blogspot.com/
reisverslag west USA 2005 start Los Angeles
http://rinaweblog.blogspot.com/

Chiefram

Jee....

Dan zou ik 3 uur als MINIMAAL aanhouden, als ik dit zo lees!  :-\
#4 - 23-08-2005, 17:27 uur

Kinneret

nou 3 uur? IS wel erg veel, ik zou gewoon aanhouden aan 2 uur, ga uit van 2,5 uur en je bent altijd wel een kwartiertje te laat dus heb je alsnog alle tijd, hebben wij ook gedaan met 9 man. Overigens vind ik 2 uur nog veel, als je kijkt naar de tijd die je loopt te sloeberen op de terminal, maar ja dat hoort nou eenmaal. ::)
#5 - 23-08-2005, 19:50 uur

DennisH

nou 3 uur? IS wel erg veel, ik zou gewoon aanhouden aan 2 uur, ga uit van 2,5 uur en je bent altijd wel een kwartiertje te laat dus heb je alsnog alle tijd, hebben wij ook gedaan met 9 man. Overigens vind ik 2 uur nog veel, als je kijkt naar de tijd die je loopt te sloeberen op de terminal, maar ja dat hoort nou eenmaal. ::)

Je wordt toch uitvoerig geinterviewed als je naar de US of A gaat ?? Of is dat daar pas ??
#6 - 23-08-2005, 20:31 uur

Chiefram

nou 3 uur? IS wel erg veel, ik zou gewoon aanhouden aan 2 uur, ga uit van 2,5 uur en je bent altijd wel een kwartiertje te laat dus heb je alsnog alle tijd, hebben wij ook gedaan met 9 man. Overigens vind ik 2 uur nog veel, als je kijkt naar de tijd die je loopt te sloeberen op de terminal, maar ja dat hoort nou eenmaal. ::)

In de meeste gevallen is twee uur (ik ga ervan uit dat ze het hier over Internationale vluchten hebben) aan de krappe kant, zeker als je ziet dat het Rina 2 1/2 uur heeft gekost om geheel ingecked te zijn. Dan zou je met 2 uur niet meer met de vlucht mee kunnen.

heb je de rijen op Schiphol bij de douane wel eens gezien in een ongunstig geval? Ik denk dat je wel even aan het slikken bent...

Twee of drie weken geleden nam ik een binnenlandse vlucht (O'Hare in Chicago naar Las Vegas, Nevada). Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik een koffer moest inchecken, anders was er geen probleem. Ik was er twee uur van te voren, terwijl ik normaal net een uurtje of 3 kwartier van te voren kom aanzetten, zonder bagage.

Ik heb ruim een uur in de rij gestaan om in te chekcen op O'Hare... toen ik eindelijk aan de beurt was, zei het systeem dat er voor mij geen plaats meer was in het gesereveerde toestel en of ik met de volgende vlucht mee wilde gaan: 12 uur later (!!!)

Ik heb toch even geklaagd dat ik wel degelijk op tijd was, maar door de extreem lange rijden dus mijn vlucht zou gaan missen. Gelukkig werd het probleem handmatig opgelost, maar ik moest ook nog eens door de security op O'Hare heen, nou, daar stond ook een rij van bijna een uur... Ik zag de bui al hangen: mijn vlucht haalde ik niet meer...

Maar ineens werd er een andere rij vlak voor mijn neus geopend en wonder boven wonder was ik ineens als eerste aan de beurt, zodat ik toch nog op de valreep mijn vlucht kon halen.

Dus hier was 2 uur heeeeeel erg krap en had er bijna mijn vlucht door gemist. Een gewone doordeweekse binnenlandse vlucht. Ik zou het risiko op een Internationale vlucht echt niet nemen en er toch echt wel 3 uur van te voren zijn. Wordt ook door de meeste, zo niet alle) maatschappijen aangeraden.
#7 - 23-08-2005, 21:13 uur

droopy

hoe zit het dan met overstappen?

wij vliegen van Brussel naar O'hare en moeten daar overstappen voor las Vegas...dit zou op net geen twee uren moeten gebeuren.

En zeggen dat dit de eerste keer is dat we vliegen...oh Boy :-\ :(
#8 - 23-08-2005, 22:51 uur

Bakvet

Meestal boekt het vliegtuig een aanmerkelijke tijdwinst onderweg naar de VS. Zelfs als je met flinke vetraging vertrekt komt het toestel meestal nog te vroeg of op tijd aan. Daarnaast heb je kans dat je aansluitende vlucht met vertraging vertrekt. Al met al: meestal komt het wel goed.
#9 - 23-08-2005, 23:37 uur

Jez

Met overstappen hoef je niet opnieuw in te checken; je plaatsje op de volgende vlucht is al gereserveerd. Je moet wèl door de douane (uitstappen, koffers van de band halen, door de douane met je bagage, koffers weer inleveren, rondlummelen tot het tijd is naar je gate te gaan)

Op de terugweg hoef je overigens niet meer met je bagage te zeulen tijdens het overstappen.
#10 - 23-08-2005, 23:37 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

anja-ke

Hoop ook dat alles bij ons Ok zal gaan.. we hebben soms wel echt nipte overstaptijden.. als het maar niet in het honderd gaat lopen met de lange wachttijden aan de douane..
Ik weet toch dat ik ruim 3 uur van tevoren op Zaventem ga zitten voor mijn heenvlucht via Chicago naar LAX
#11 - 23-08-2005, 23:58 uur

Jez

Komt allemaal goed, maak je maar niet druk! Als de tijd die je krijgt niet voldoende zou zijn, dan zouden ze niet zo weinig tijd ertussen plannen!

Wij hebben op de terugweg 54 minuten om in Chicago over te stappen. Ik ga er vanuit dat dit makkelijk lukt en dat we zelfs nog even tijd hebben om Cheif te ontmoeten, zijn drop te overhandigen en een sigaret te roken! Maar ja, mijn glas is ook meestal halfvol  ;)
#12 - 24-08-2005, 00:04 uur
« Laatst bewerkt op: 24-08-2005, 00:10 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

hoe zit het dan met overstappen?

wij vliegen van Brussel naar O'hare en moeten daar overstappen voor las Vegas...dit zou op net geen twee uren moeten gebeuren.

En zeggen dat dit de eerste keer is dat we vliegen...oh Boy :-\ :(

Op zich is twee uur gemakkelijk te doen voor een overstap. Het gaat om een binnenlandse vlucht, maar zoals ik al zei... het kan ook een keer druk zijn zoals ik mijn geval laatst.
#13 - 24-08-2005, 02:24 uur

Chiefram

Komt allemaal goed, maak je maar niet druk! Als de tijd die je krijgt niet voldoende zou zijn, dan zouden ze niet zo weinig tijd ertussen plannen!

Wij hebben op de terugweg 54 minuten om in Chicago over te stappen. Ik ga er vanuit dat dit makkelijk lukt en dat we zelfs nog even tijd hebben om Cheif te ontmoeten, zijn drop te overhandigen en een sigaret te roken! Maar ja, mijn glas is ook meestal halfvol  ;)

Als je echt drop bij je hebt, dansta ik dus ECHT op de luchthaven van O'Hare hoor Jez!!!

Welke dag/tijd ben je daar ook alweer precies en welke maatschappij? Als ik niet weg moet voor de zaak, sta ik daar echt buiten te wachten op je (en mijn drop), hihi...

 ;D ;D ;D
#14 - 24-08-2005, 02:27 uur

thedra

Hallo allemaal,

Wij vliegen ook met KLM hebben op het reisburo gevraagd of dat het echt nodig is dat je 3 uur voor vertrek aanwezig bent.
En daar zeiden ze dat het nodig was i.v.m. de controles.

Inchecken kan ik thuis al doen want wij hebben een E-ticket dus kan ik lekker 30 van te voren al inchecken en dan nog zijn wij 3 voor vertrek aanwezig.

Groetjes
#15 - 24-08-2005, 10:02 uur
6 september voor 4 weken naar Amerika

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15