Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Combinatie rondreis

Discussie gestart

theetje

Hallo allemaal,

We zijn met een reis [in augustus; we hebben 4 weken] aan het plannen.
Uitgangspunt is dat we het autorijden proberen wat te beperken. Verder willen we de trip graag relaxed
houden, dus liever wat minder zien en dan goed in plaats van een ralley om alles te willen zien.
Afsluiting met korte strand vakantie heeft voorkeur.


Dag   Datum   Van   Naar   Vervoer   Overnachting   Highlights
1   31-jul   Schiphol   New York   Vliegtuig   New York   
2               New York   Central park wildlife en Garden
3               New York   Broadway / Empire State Building
4               New York   Seaport / Times Square
5               New York   Wall Street en Trinity Church
6      New York   Las Vegas   Vliegtuig   Las Vegas   
7               Las Vegas   Strip div hotels met bezienswaardigheden
8               Las Vegas   Lake Mead / Hooverdam
9               Las Vegas   Valley of Fire
10               Las Vegas   shoppen
11               Las Vegas   
12      Las Vegas   Flagstaff   Auto   Flagstaff   
13            Auto   Flagstaff   Rustdag
14            Auto   Flagstaff   Grand Canyon
15      Flagstaff   Sedona   Auto   Sedona   
16               Sedona   Ghost Town
17               Sedona   Galeries
18               Sedona   
19      Sedona   San Diego   Auto   San Diego   Joshua Tree Park
20               San Diego   San Diego Zoo
21               San Diego   La Jolla [winkelen]/ Old Town
22               San Diego   Safari park
23               San Diego   Strand
24      San Diego   Los Angeles      LA    Universal Studios
25               LA    Beverly Hills / Hollywood/santa barbara
26               LA    old Town Orange/ Mission San juan
27               LA    Venice Beach / Rodeo Drive
28      Los Angeles   Huis   Vliegtuig      

#1 - 16-02-2010, 14:22 uur

theetje

Hallo allemaal,

We zijn met een reis [in augustus; we hebben 4 weken] aan het plannen.
Uitgangspunt is dat we het autorijden proberen wat te beperken. Verder willen we de trip graag relaxed
houden, dus liever wat minder zien en dan goed in plaats van een ralley om alles te willen zien.
Afsluiting met korte strand vakantie heeft voorkeur.


Dag   Datum   Van   Naar   Vervoer   Overnachting   Highlights
1   31-jul   Schiphol   New York   Vliegtuig   New York   
2               New York   Central park wildlife en Garden
3               New York   Broadway / Empire State Building
4               New York   Seaport / Times Square
5               New York   Wall Street en Trinity Church
6      New York   Las Vegas   Vliegtuig   Las Vegas   
7               Las Vegas   Strip div hotels met bezienswaardigheden
8               Las Vegas   Lake Mead / Hooverdam
9               Las Vegas   Valley of Fire
10               Las Vegas   shoppen
11               Las Vegas   
12      Las Vegas   Flagstaff   Auto   Flagstaff   
13            Auto   Flagstaff   Rustdag
14            Auto   Flagstaff   Grand Canyon
15      Flagstaff   Sedona   Auto   Sedona   
16               Sedona   Ghost Town
17               Sedona   Galeries
18               Sedona   
19      Sedona   San Diego   Auto   San Diego   Joshua Tree Park
20               San Diego   San Diego Zoo
21               San Diego   La Jolla [winkelen]/ Old Town
22               San Diego   Safari park
23               San Diego   Strand
24      San Diego   Los Angeles      LA    Universal Studios
25               LA    Beverly Hills / Hollywood/santa barbara
26               LA    old Town Orange/ Mission San juan
27               LA    Venice Beach / Rodeo Drive
28      Los Angeles   Huis   Vliegtuig      

We willen vanaf Las Vegas met de auto verder.

Hoor graag jullie advies over deze opzet.

Groetjes




#2 - 16-02-2010, 14:25 uur

Ine

Inderdaad een prima rustige route. Maar verkijk je niet op de afstand Flagstaff-Gr. Canyon - heen en weer op 1 dag. Je hebt erg weingi tijd voor de canyon zelf.
Ga liever 1 nacht rond de Gr. Canyon slapen (www.xanterra.com) of bijv. in Tusayan en hierdoor genoeg tijd te hebben voor zowel de oost- als de wetskant. Een zonsonder-en opgang is uniek en dat kan je niet doen als je helemaal in Flagstaff zit.
In Sedona voor mooie uitzichten op het stadje rijden naar de Airport en ook het kerkje in de bergen.
Sedona-San Diego is een enorme afstand en je hebt weinig tot geen tijd voor Joshua Tree NP. maak eventueel onderweg een overnachting in Palm Springs.
#3 - 16-02-2010, 14:52 uur

Hans B

Hallo theetje,
mooi uitgangspunt heb je neergezet, maar ik zou er iets meer uithalen als ik jou was.
Velen vinden Las vegas niet, ik vind het prachtig, maar misschien is 5 dagen Las Vegas wat veel.
Overdag kun je makkelijk naar de Hooverdam heen en weer of naar het strand van Lake Mead of Valley of Fire.
Las Vegas wordt pas echt leuk als het donker wordt.
Probeer een hotel in het midden te vinden.
Een avond wandelen naar zuid, een avond wandelen naar noord en dan nog een extra avond voor de Fremont Street.

Ik zou dan verder gaan naar Zion NP en daar twee dagen verblijven.
Vervolgens 1 dag naar Bryce en 1 dag naar Page, daarna naar de Grand Canyon, hier is 2 dagen wel voldoende.
Vervolgens via Sedona (1 hele dag), omdat je al erg veel rode rotsen hebt gezien, door richting San Diego.
Persoonlijk ben ik geen shopper en geen pretparkbezoeker, maar SeaWorld mag je niet missen.
Veel 'strandvakantie' zou je ook in Scheveningen kunnen doen, want wanneer kom je nog eens in de VS.
 
Dus wat mij betreft op het laatst enkele stranddagen inleveren en na Las Vegas wat meer natuur zien.

succes.
#4 - 16-02-2010, 17:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Zoals Hans al zegt zit je erg lang in Las Vegas en je mist veel van de prachtige natuur. Je kunt veel meer uit je reis halen zonder je echt te moeten haasten.
Ik raad ook aan om Zion en Bryce in je route op te nemen. Valley of Fire kun je dan onderweg naar Zion bekijken.
Flagstaff zou ik helemaal overslaan, en zeker geen rustdag plannen daar. Als je naar de Grand Canyon wilt, overnacht dan in het park of er vlakbij (Tusayan). Dat geeft je de gelegenheid om er een zonsondergang mee te maken.

Marianne
#5 - 16-02-2010, 17:30 uur

leendert en maria

Hoi, mag ik hier tussendoor op in haken? Wij gaan halverwege onze reis na 2 dagen Zion naar Las Vegas. Is het dan ver omrijden om een duik te nemen in Lake Mead? Ik heb op de kaart gekeken van Lake Mead NP maar kom er niet zo goed uit, kan ook niet ontdekken waar je nu wel/niet kunt zwemmen.
Weet één van jullie of het te doen is als zwem-stop tussen Zion en Las vegas in?
Maria
#6 - 16-02-2010, 20:07 uur

Hans B

Van Las Vegas naar Zion zou je de 167 kunnen nemen i.p.v. de I-15.
Eerst naar Henderson rijden en dan de 167 richting het noorden.
Deze weg ligt veel dichter langs Lake Mead, maar het meer zul je niet zien. Het water ligt nog wel enkele mijlen verder naar het oosten.
Nabij Henderson zijn enkele dirt roads naar het meer.
Verder zijn er enkele dirt roads in het noorden bij Overton (is vlakbij Valley of Fire).
Het kost je wel wat meer tijd en of je het zóveel meerwaarde heeft.

Nabij Boulder heb je een toegangsweg naar het Lake Mead NRA, daar weet ik zeker dat er een strand is en je kunt zwemmen, maaar dat is een heel eind uit de route.
Als je van of naar de Hooverdam kom je er vlak langs.

Bij Zion heb je een rivier achter de camping langs stromen (Virgin River) hier 'tuben' ze.
Op die autobanden de rivier afdrijven.
#7 - 16-02-2010, 20:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leendert en maria

Bedankt Hans voor je reactie, lekker concreet.  :) Nu weet ik in ieder geval dat we er niet voor gaan omrijden... Dan nemen we in Zion eerst nog wel een plons.
Maria
#8 - 16-02-2010, 21:06 uur

Tet14

Zwemmen in Lake Mead?
Dat zou ik alleen bij Boulder Beach doen zoals Hans als zegt. Maar lees dit ook:
Swimmers at Boulder Beach
Please be aware that there are no life guards or designated swim beaches at Lakes Mead or Mohave. Always wear a life jacket. Most fatalities at Lake Mead National Recreation Area could have been avoided if the person in the water was wearing a life jacket. Keep a very close eye on children and choose areas to wade where there isn’t any boat traffic. Distances are deceiving at Lake Mead National Recreation Area, and most coves are too big to swim across. Know your limits. Swimming is prohibited at all marinas and launch areas.
Swim at your own risk.
Als je van Zion naar Valley of Fire SP gaat kan je daarna langs Northshore rijden. Dan rijd je langs Lake Mead maar de weg gaat later landinwaards. Wel het mooiste stuk trouwens.  We hebben bijna alle al dan niet verharde wegen naar de oever gereden maar geen van allen nodigden uit om te gaan zwemmen. Het water in Lake Mead staat erg laag en de oevers zijn modderig. Bij Overton Beach was het prut. Het wegnummer is idd 167 maar we hebben geen bordje gezien. Volg Northshore Drive. Mooie rit dus maar niet om te gaan zwemmen.
Tet
#9 - 17-02-2010, 14:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15