Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Creditcard fraude Tusayan nabij Grand Canyon

Discussie gestart

usafreek

OPGELET! Op 9 juli 2012 zijn we een pizza gaan eten bij de pizzeria van Sophie's kitchen in Tusayan (bij de Grand Canyon) en hebben deze betaald met mijn Visa kaart. In de nacht van 10 op 11 juli kreeg ik, ondertussen in Las Vegas, van de fraudedienst van Visa een telefoon dat mijn kaart op 10 juli in Miami gebruikt werd voor de aankoop van schoenen ed voor meer dan 2000$ !!! Mijn kaart was namelijk gekopieeerd ( geskimd).Gelukkig werd onze kaart onmiddellijk geblokkeerd en draaien we niet op voor de kosten.
Er is maar 1 plaats waarvan ik zeker ben dat dit gebeurd kan zijn en dat is in bovenstaande pizzeria. Ik heb het kopieren dan nog voor m'n ogen zien gebeuren: de Mexicaan die m'n kaart in handen had, had voor hij de kaart teruggaf, de kaart samen met een "blokje" in z'n handen, wat dus later het copydevice zou blijken zijn. (Ik zou dit niet posten moest ik niet zeker zijn!)
Gelukkig heeft m'n vriendin ook nog een Visa kaart bij, zodat we onze reis toch nog zonder problemen kunnen verder zetten (zitten nu in san francisco).
Maar door het hele gedoe, heb ik niet echt kunnen genieten van Las Vegas...jammer ( ik zal nog eens terug moeten denk ik  ;D. ).
Let dus extra op als je met je kredietkaart betaalt!
Het hele reisverslag en de eventuele afloop van deze visa historie volgt nog wel bij onze thuiskomst. Nu eerst nog 2 weken verder genieten van dit wondermooie land!
#1 - 17-07-2012, 06:29 uur

koosv

Spijtig, usafreek.
Als crimineel moet je uiteraard snel kunnen lopen, dus is het slim om goede schoenen te kopen...

Jammer dat nog steeds de EMV chip niet in de VS wordt gebruikt, dan is fraude een stuk moeilijker.

Pas in maart van dit jaar zijn er plannen opgesteld in de usa, om van magneetstrip naar EMV chip te migreren!
Het viel me wel al meer dan een jaar geleden op dat Walmart, als een van de weinigen,  in een technische organisatie zit voor de praktische implementatie (EMVco).
#2 - 17-07-2012, 10:36 uur

Tet14

Hetzelfde is bij iemand anders gebeurd bij het tanken in Tusayan.
#3 - 20-07-2012, 12:08 uur

usafreek

Ja, dat had ik ook gelezen. Daarom dat ik daar met cash betaalde. :-)
Maar het leek ons handiger de veel te dure pizza met Visa te betalen...in de pizzazaak naast de Texaco.
;-)
#4 - 23-07-2012, 02:47 uur

eric440551

Wij hebben dit jaar voor het eerst ook meegemaakt dat ze onze kaart hebben geskimmed.
Dit is gebeurd bij een Mexicaans restaurant in Morton.In de buurt van Ashford Washington.
Gelukkig hebben ze de kaart proberen te gebruiken in Mexico en heeft visa alles afgewezen.
Omdat ze wisten dat we niet in Mexico waren.
We zijn visa erg dankbaar omdat we een aanzienelijk bedrag op de kaart hadden gestort.
Onze kaart bleef wel actief tot we drie dagen later terug naar huis vlogen maar alleen in Washington.
#5 - 26-07-2012, 01:16 uur

Anjer

Wat vervelend.
Tip: voordat je vertrekt creditcard maatschappij bellen en je route vertellen zodat ze idd evt fraude in de gaten kunnen houden
#6 - 30-07-2012, 20:27 uur

Mississippi

Let dus extra op als je met je kredietkaart betaalt!

Ik zou niet weten hoe dat is te voorkomen. In ieder restaurant geef je je kaart af en ik loop dan niet mee naar de kassa waar ze hem door de cardreader moeten halen. Iedere ober kan een skimmer in zijn binnenzak dragen .....

Best moeilijk dat 'opletten'




#7 - 06-08-2012, 23:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15