Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

DAGPLANNING CAMPERTRIP APRIL 2011

Discussie gestart

arjandekrey

Hoi,

Ik heb een dag planning gemaakt van onze route,


woe 30mrt        amsterdam-los angeles: venice beach                             
 don 31mrt            los angeles-carlsbad: camper ophalen, boodschappen doen     south carlsbad state park               140km  1h20min
  vrij 01apr                               carlsbad: coaster naar san diego,uss midway         south carlsbad state park
  zat 02apr                    carlsbad-blythe: seaworld                                                   colorado river koa                             55km  0h32min    350km  3h15min
 zon 03apr                       blythe-sedona: sedona                                                    Dead Horse Ranch State Park         350km  3h40min
 maa 04apr          sedona-canyon chelly: petrified forest,canyon chelly                 cottonwood campgroud                   230km  2h50min    180km  2h00min
 din 05apr              canyon chelly-cortez: four corners,mesa verde                                                                                 270km  2h05min
 woe 06apr                         cortez-moab: arches                                                                                                              240km  3h00min 
 don 07apr                                     moab: canyonland                                                                                                      140km  2h40min                       
  vrij 08apr              moab-grand canyon: monument valley                                    mathers campgrounds                      630km  8h15min
  zat 09apr                        grand canyon: grand canyon                                         mathers campgrounds
 zon 10apr               grand canyon-page: antelope canyon,glenn canyon dam      wahwear rv park lower                    225km  2h30min
 maa 11apr                          page-bryce: bryce canyon                                          Bryce Canyon Sunset Campground 250km  2h40min
 din 12apr                              bryce-zion: bryce canyon,zion                                                                                           200km  2h35min
 woe 13apr                                      zion: zion 
 don 14apr                      zion-las vegas: valley of fire                                            circus circus koa                                250km  2h55min     90km  2h30min
vrij 15apr                                las vegas: shooting range,hooverdam                    circus circus koa                                 50km  1h00min
 zat 16apr                               las vegas: outlet shop                                              circus circus koa                                                 
 zon 17apr             las vegas- lone pine: death valley                                                                                                        101km  1h15min    260km  3h05min
 maa 18apr                lone pine-sequoia: reisdag                                                                                                               400km  7h30min
 din 19apr                                  sequoia: general sherman
 woe 20apr                sequoia-yosemite: reisdag                                                                                                                 345km  7h20min
 don 21apr                              yosemite: yosemite                                   
vrij 22apr          yosemite-san francisco: san francisco                                                                                                       315km  3h40min
 zat 23apr                         san francisco: alcatraz,pier39,fishermanswharf
 zon 24apr           san francisco- big sur: monterey,17mile drive                                                                                        225km  3h00min
 maa 25apr                                  big sur: relax,whalewatching
 din 26apr                                   big sur: relax
 woe 27apr                     big sur- malibu: hearst castle                                       malibu rv resort                                                     443km  4h30min
 don 28apr                                   malibu: universal studios,hollywood                malibu rv resort                                            80km  1h30min 
vrij 29apr             los angeles-amsterdam: camper inleveren,vliegen
 zat 30apr              amsterdam: home
                                                                                                                                                                                        ---------------------------------
                                                                                                                                                                                          4893km 61h27min    880km 10h50min

                                                                                                                                                                                           ---------------------------------
                                                                                                                                                                                             5873km = 3659miles   72h17min

Groeten Arjan.

#1 - 31-10-2010, 20:15 uur



Marianne

Hallo Arjen,
staat alles al vast? Of wil je nog tips over de route en de campings? Ik zou in april niets gaan reserveren. Als het weer ergens tegenzit zul je misschien je planning om willen gooien.
Zou het niet handiger zijn om eerst naar de Grand Canyon te gaan en dan Sedona, etc? Dan kun je na Moab via Monument Valley naar Page gaan. Ga bijvoorkeur in MV overnachten; tegen de avond heb je veel mooiere kleuren.
Je hebt weinig tijd voor Seaworld, je zult niet meer naar Blythe rijden daarna lijkt me.
In Las Vegas heb j ook Sam's town, die is populair bij camperreizigers. De KOA bij CC is een betonplaat aan het einde van de strip - niet erg aantrekkelijk.
Ik denk net dat je bij Big sur kunt whalewatchen, dat zou je in Monterey of in Santa Barbara kunnen proberen.

Marianne
#2 - 31-10-2010, 22:28 uur

arjandekrey

Hoi Marianne,

We hebben alleen 2 nachten bij Malibu rv resort gereseveerd. Tips voor de route kunnen we altijd gebruiken.
Om dat stuk naar Blythe te rijden hebben een nachtbraaker bij ons ;D. Wij dachten bij cc dat het makkelijk is zo dicht op
de Strip. Ik denk dat we alleen er zijn om te slapen. Big sur is als uitvalsbasis. We willen in Monterey gaan whalewatchen.
Het stuk Sedona-Grand canyon-MV-Page wordt nog wel ff puzzelen.

Arjan
#3 - 02-11-2010, 22:07 uur



Hans B

Arjan,
zoals je nu de route hebt staan, ga je het volgens mij bij lange na niet redden.
02 april wil je Seaworld zien en 250 mile rijden.
Seaworld kost minimaal één hele dag van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
Met een camper rij ik± 55 mile p/u. Bedenk dat je wel 4 tot 5 1000 kilo onder je hebt.
Het rijden is soepel, maar je moet o zo veel meer voorzichtig zijn.

04 april sedona - petr.forest - canyon de chelly   230 km en 125 km
Eerst 3 uur rijden dan Petrified Forest zien = wandelen dat kost tijd (diverse wandelingen enkele uren)
Verder rijden en dan CdC zien = weer wandelen dat kost tijd (alleen al de wandeling naar White House = 3 a 4 uur)

Moab Arches is goed voor meerdere dagen.

etc.. etc..

Denk er nog eens goed over na.
#4 - 03-11-2010, 12:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

arjandekrey

Hoi,

Het is zeker te veel van het goede. Ik heb in deze route alle wensen van iedereen verwerkt.
Het word gewoon dingen weg strepen. En gewoon de route inkorten.

Arjan
#5 - 03-11-2010, 18:02 uur



arjandekrey

Hoi,

Ik heb een nieuwe planning gemaakt. Ik denk dat het zo wat minder racen wordt.
En meer tijd hebben om dingen te bekijken.

woe 30mrt      amsterdam-los angeles: venice beach                   
 don 31mrt         los angeles-sandiego: camper ophalen, boodschappen doen,uss midway   
vrij 01apr                              sandiego: seaworld
 zat 02apr               san diego-sedona:                           
 zon 03apr                               sedona: sedona                               
 maa 04apr       sedona-grand canyon: grand canyon   
 din 05apr                     grand canyon: grand canyon                                         
 woe 06apr grand canyon-monument valley: monument valley                                                           
 don 07apr    monument valley-cortez: mesa verde                                                                       
vrij 08apr                        cortez-moab: arches                     
 zat 09apr                                  moab: canyonlands                   
 zon 10apr                                 moab: uitloopdag
 maa 11apr            moab-capitol reef: capitol reef
 din 12apr  capitol reef-bryce canyon: byway 12                                                 
 woe 13apr                   bryce canyon: bryce canyon       
 don 14apr                        bryce-zion: zion
vrij 15apr                                     zion: zion
 zat 16apr                   zion-las vegas: valley of fire                                                     
 zon 17apr                          las vegas: shooting range,hooverdam
 maa 18apr         las vegas- lone pine: death valley   
 din 19apr             lone pine-sequoia: reisdag             
 woe 20apr                           sequoia: sequoia                                                 
 don 21apr             sequoia-yosemite: reisdag                                           
vrij 22apr                             yosemite: yosemite                                       
 zat 23apr       yosemite-san francisco: san francisco         
 zon 24apr                    san francisco: alcatraz,pier39,fishermanswharf                                     
 maa 25apr       san francisco- big sur: monterey,17mile drive                 
 din 26apr                           big sur: relax,whalewatching monterey
 woe 27apr              big sur- malibu: hearst castle                       
 don 28apr                       malibu: universal studios,hollywood           
vrij 29apr        los angeles-amsterdam: camper inleveren,vliegen
 zat 30apr                    amsterdam: home

Groeten Arjan
#6 - 09-11-2010, 17:07 uur



Marianne

Het is een prachtige route zo. Ter plekke kun je altijd kijken of je ergens langer blijft of niet. Misschien eens kijken waar je in het weekend zit en voor Yosemite en Moab wel reserveren. Voor Yosemite moet dat al 5 maanden van te voren (op 15 december), kijk daarvoor eens op de NPS-site.

Hoe laat vlieg je terug? Heb je die dag nog tijd om de camper in te leveren?

Marianne
#7 - 10-11-2010, 08:07 uur

arjandekrey

Ik heb in de tussen tijd weer aan het strepen geweest. Nog meer tijd ingepland om dingen te bekijken.
Ik ga zeker ff kijken om yosemite te reseveren. We vliegen om 15:30 terug van LAX. Apollo zit 8 miles van het vliegveld af.
In de nieuwe route hebben we meer tijd voor lange hikes.

 woe 30mrt        amsterdam-los angeles: venice beach                   
 don 31mrt         los angeles-carlsbad: camper ophalen, boodschappen doen   
vrij 01apr                     carlsbad: coaster san diego, uss diego
 zat 02apr           carlsbad-san diego: seaworld                           
 zon 03apr             san diego-sedona: sedona                               
 maa 04apr                       sedona: sedona 
 din 05apr          sedona-grand canyon: grand canyon                                               
 woe 06apr                 grand canyon: south kalib trail                                                           
 don 07apr                 grand canyon: bright angel tail                                                                     
vrij 08apr grand canyon-monument valley: monument valley                           
 zat 09apr       monument valley-cortez: four corners,mesa verde             
 zon 10apr          cortez-capitol reef: capitol reef
 maa 11apr   capitol reef- bryce canyon: byway 12
 din 12apr                 bryce canyon: bryce canyon                                                 
 woe 13apr                   bryce-zion: zion
 don 14apr                         zion: angels landing trail
vrij 15apr               zion-las vegas: valley of fire,lake mead               
 zat 16apr                    las vegas: shooting range,hooverdam                                               
 zon 17apr         las vegas- lone pine: death valley     
 maa 18apr            lone pine-sequoia: reisdag
 din 19apr                      sequoia: sequoia
 woe 20apr             sequoia-yosemite: reisdag                                                       
 don 21apr                     Yosemite: yosemite                                   
vrij 22apr                     yosemite: yosemite                                       
 zat 23apr       yosemite-san francisco: san francisco         
 zon 24apr                san francisco: alcatraz,pier39,fishermanswharf                                     
 maa 25apr       san francisco- big sur: monterey,17mile drive                 
 din 26apr                      big sur: relax,whalewatching monterey
 woe 27apr              big sur- malibu: hearst castle                       
 don 28apr                       malibu: universal studios,hollywood           
vrij 29apr        los angeles-amsterdam: camper inleveren,vliegen
 zat 30apr                    amsterdam: home

Arjan
#8 - 14-11-2010, 11:50 uur



Marianne

Dit is ook mooi, hoewel je vorige route ook mooi was. Ik zou zelf graag eens in die periode naar de parken bij Moab gaan, wel jammer als je dat mist, maar het is ook wel heel lekker om overal voldoende tijd te hebben.  Denk er aan dat je bij de GC nog sneeuw/ijs op de paden kunt hebben, maar ik denk dat april een prima tijd is om een trail naar beneden te doen. Wil je beide trails deels doen, of wil je helemaal naar beneden? Ik weet niet hoe druk het is in april, maar je zou kunnen kijken of je beneden kunt overnachten. Meestal moet je dat echter jaren van te voren reserveren.  Er is altijd de mogelijkheid om ter plekke te informeren naar een vrijgevallen reservering.
Vergeet bij Zion de Canyon Overlook Trail niet, te vinden vlak voor de tunnel als je vanuit het oosten aan komt rijden (dus het handigste om te doen op weg van Bryce naar Zion).
Als je bij Monterey gaat whalewathcen dan lijkt het me handiger om daar te overnachten; het is toch wel een uur rijden vanuit Big Sur.
Ik zou proberen iets meer tijd te nemen voor Death Valleuy, misschien overnachten in het park?

Marianne
#9 - 14-11-2010, 12:27 uur

arjandekrey

Ik zelf vindt het ook jammer :-\. Om Moab en omgeving te missen. Mijn beide vrienden willen de trail naar beneden doen.
We gaan nu kijken hoe of wat. Kijken of er plek is in phantom ranch of kamperen. De canyon overlook trail zal ik ook bij de route zetten.
De overnachting voor Big Sur/Monterey bekijken we ter plekke wel. Ik vindt het nooit zo'n probleem om een stuk te rijden.
Misschien overnachten we wel in Death Valley. Lone pine is meer een richting waar we heen willen.We willen nog niet alles vast leggen in de route.

Arjan

#10 - 15-11-2010, 16:07 uur



Nici

Hoi Arjan,

Mooie route!
Uitgaande van jouw laatste planning, heb ik nog 2 andere voorstellen.
Je zou er nog voor kunnen kiezen om een dag korter Byce te doen en deze toe te voegen aan Las Vegas. Ik zie niet precies terug hoe oud jullie zijn, maar ik ben ervanuit gegaan dat jullie tussen de 20 en 30 zijn, dan is Las Vegas wel erg leuk om iets langer te blijven misschien. Ook omdat je de dag dat je in Las Vegas bent naar de Hooverdam wil (dat is toch wel bijna een dagtrip) en dat je die dag ook naar de schietbaan wil. Shoppen in een outlet kun je ook doen in Las Vegas en dat is ook voor mannen leuk hoor! Voor de schietbaan kun je in ons verslag kijken bij dag 11: http://juliannicoline.blogspot.com/2010/06/dag-11-las-vegas-springdale.html.

Wijzelf hebben Mesa Verde overgeslagen, maar misschien dat jullie daar veel interesse voor hebben. Ik zou deze dag toevoegen aan San Francisco. Of een extra dag bij Capitol Reef en dan een uitstapje maken naar Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon (weet niet of dit laatste kan in april hoor), dat vonden wij ook erg leuk om te doen.

Nici

#11 - 20-11-2010, 10:56 uur

arjandekrey

Hoi,

Nici bedankt voor het advies. Wij zijn allemaal 30 jaar oud. We willen zeker langer blijven in Las Vegas en San Francisco.
Maar we willen natuurlijk niet te veel natuurparken en oudheden er voor opgeven.Ik weet niet of we meer outletshops tegen
komen op de route. Het schieten willen we in Henderson gaan doen. Dit is de route naar de Hooverdam.

Arjan
#12 - 21-11-2010, 18:38 uur



arjandekrey

Hoi,

Het is altijd geleden dat ik wat gepost heb.Maar nu het dichter bijkomt nog wat laatste tips opvangen.
De route wordt nu we dichter bij vetrek steeds defintiever.
Er zijn al meerdere campings geboekt. En het begint steeds meer te kriebelen om te vertrekken.
We zijn nog vooral nog op zoek naar camping in Sedona, Monument Valley en de Big sur.
We houden van vooral natuurcampings. Tips voor hikes en bezienswaardigheden zijn altijd welkom.


woe  30mrt                        amsterdam-los angeles: venice beach                                                      hacienda hotel          x
 don 31mrt                             los angeles-carlsbad: camper ophalen, boodschappen doen           carlsbad state beach    x
 vrij  01mrt                                                carlsbad: seaworld                                                        campland on the bay     x
 zat  02apr                               carlsbad-san diego: uss midway,balboa park                           
 zon 03apr                                 san diego-sedona: sedona                               
maa 04apr                                                 sedona: sedona 
 din  05apr                          sedona-grand canyon: grand canyon                                                mather campground       x                 
woe 06apr                                       grand canyon: grand canyon                                                mather campground       x                         
 don 07apr                             grand canyon-page: page                                                                               
  vrij 08apr                        page-monument valley: monument valley           
  zat 09apr              monument valley-capitol reef: capitol reef                 
 zon 10apr                                capitol reef-bryce: bryce canyon                                                          ruby's inn rv           x
 maa 11apr                                           bryce-zion: zion, canyon overlook trail                          watchman campground     x
  din 12apr                                                       zion: angels landing trail                                      watchman campground     x                   
 woe 13apr                                                     zion: river walk
 don 14apr                                      zion-las vegas: valley of fire,lake mead                                           circus circus           x
vrij 15apr                                                las vegas: shooting range,hooverdam                                     circus circus           x
 zat 16apr                               las vegas- lone pine: death valley                                                         furnace creek           first come,first serve                           
 zon 17apr                                  lone pine-sequoia: reisdag
 maa 18apr                                                 sequoia: sequoia
 din 19apr                                    sequoia-yosemite: reisdag                                                                 upper pines             x   
 woe 20apr                                            Yosemite: yosemite                                                                  wawona                  x 
 don 21apr                                             Yosemite: yosemite                                                                   wawona                  x
vrij 22apr                         yosemite-san francisco: pier39, fishersmanwharf                                       san francisco rv        x       
 zat 23apr                                         san francisco: alcatraz pier33,golden gate                                 san francisco rv        x
 zon 24apr                                         san francisco: academy of science,chinatown,coit tower                                     
 maa 25apr                             san francisco- big sur: monterey,17mile drive                 
 din 26apr                                                   big sur: relax,whalewatching monterey
 woe 27apr                                      big sur- malibu: hearst castle                       
 don 28apr                                                   malibu: universal studios,hollywood                                        malibu rv               x
vrij 29apr                            los angeles-amsterdam: camper inleveren,vliegen
 zat 30apr                                             amsterdam: home

Groeten Arjan
                                                                                                   
#13 - 30-01-2011, 11:32 uur



Nici

Ik heb geen ervaring met de camping, maar je zou bij MV eens kunnen kijken naar de camping bij Gouldings Lodge: http://www.gouldings.com/campground/, dan zit je er lekker dichtbij en kun je genieten van de zonsondergang/opkomst.

Verder hebben wij in Yosemite de Panorama trail gelopen, prachtig, maar ik weet niet of dat een optie is in april (wij zaten er begin juni). In Zion hebben we Angels Landing gedaan, ook heel mooi (zie dat deze op de planning staat, Emerald Pools schijnt ook een mooie wandeling te zijn). In Bryce hebben we de combinatie Navajo Loop en Queens Garden trail gelopen. Net voor Bryce (vanuit CR) heb je ook nog de Mossy Cave trail (net buiten het park). Voor meer info zie ons reisverslag:
http://juliannicoline.blogspot.com/2010/06/dag-5-yosemite.html
http://juliannicoline.blogspot.com/2010/06/dag-11-zion.html
http://juliannicoline.blogspot.com/2010/06/dag-13-bryce-torrey.html en http://juliannicoline.blogspot.com/2010/06/dag-12-zion-bryce.html

Succes met plannen , je reis ziet er mooi uit!
#14 - 31-01-2011, 14:49 uur
« Laatst bewerkt op: 31-01-2011, 14:52 uur door Nici »

ruud

Hoi Arjan
Je vroeg naar campgrounds.
In Monument Valley heb ik al meerdere malen gestaan op Goulding's campground. Je overnacht dan midden tussen de rotsen in Monument Valley.
In Big Sur heb ik midden in de bossen gestaan op Big Sur RV park met een Nederlandse eigenaresse.
In Sedona kun je goed terecht op Rancho Sedona RV park. Je staat dan op loopafstand van de gezellige winkeltjes.
Ruud.
#15 - 03-02-2011, 15:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15