Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dalton Highway / Dempster Highway

Discussie gestart

MarcoCobi

Hi All,
Ik ben bezig mijn planning te maken voor June/Juli 2018. Zit te denken aan vertrek vanuit Whitehorse met een truck-camper. In grote lijnen zal dit de route zijn:
Whitehorse (Yukon Canada)   - Beaver Creek (Yukon Canada)   - Valdez (Alaska VS) - Homer (Alaska VS) - Fairbanks  (Alaska VS)  - Tok  (Alaska VS) , Chichen  (Alaska VS) , Dawson City  (Yukon Canada) en weer terug naar Whitehorse. Dit is een +/- 4000 km rondje dat vaak in dit deel van de VS/Canada wordt gereden.
Maar ik zit er aan te denken om  (als extraatje) of:
Optie 1 - de Dalton Highway (1350 kms heen-en-weer) extra,
of:
Optie 2 (voorkeur) bij Dawson City de Dempster Highway te nemen naar Inuvik / Tuktoyaktuk . Dit is heen-en-terug een extra 1700 km boven op de ruim 4000 kms.
Mijn vraag is of jullie hierover een mening/ideeën hebben  en welk "extraatje" het interessante zal zijn:   Dalton Highway of de Dempster Highway.
Hoor heel graag van jullie.
Gr.
MarcoP

PS: Op 24-8-2017 heb ik een post gedaan  met vragen over een andere trip zie: http://forum.verenigdestaten.info/canada/advies-gevraagd-welke-route-door-brits-colombia-(skagway-naar-calgary)/
Deze trip - Whitehorse - Calgary  hebben mijn zoon ondertussen gereden: GEWELDIG. Hieronder 3 foto's.





#1 - 19-11-2017, 15:19 uur
« Laatst bewerkt op: 19-11-2017, 20:46 uur door MarcoCobi »

Old Faithful

Mooi dat jullie zo'n geweldige trip hebben gehad.  :afro:

Ik ben benieuwd hoe de Alaska Highway was. Nog veel last gehad van lekke banden, modder of stof, muggen, grote vrachtwagens beladen met boomstammen die je met grote snelheid inhalen?
Helaas kan ik je niet helpen met een mening over de extra lus. Wel herinner ik me nog The Frantic Follies en een ritje met de  White Pass & Yukon Railroad in Whitehorse en Diamond Tooth Gertie's in Dawson City. Ik neem aan dat je inmiddels bekend bent met The Milepost , de onmisbare bijbel van het Noorden? Ik heb op zolder nog een exemplaar uit 1977 liggen, maar daar zul je weinig mee kunnen, vrees ik.  ;)

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 20-11-2017, 13:57 uur
Groet,

Old Faithful

MarcoCobi

Hi Old Faithful,

Je schreef: "Ik ben benieuwd hoe de Alaska Highway was."
Nou ik kan je vertellen dat het een geweldige weg is. Niets van gravel, lekke banden, stof of gaten in de weg. Sterker en je zal het niet geloven, maar het is een perfect geasfalteerde weg waar ik met onze truck-camper gewoon 140km/per uur heb gereden. De Alaska Highway is echt een perfecte weg.


#3 - 29-11-2017, 20:21 uur

Old Faithful

Dan is er veel veranderd in de ruim 35 jaar dat ik er niet geweest ben en kan ik de bumpersticker die ik nog ergens op zolder heb liggen wel wegdoen.
Overigens staat er bij mij "and lived" i.p.v. "DAMMITT !!"


#4 - 30-11-2017, 15:39 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15