Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

de 167 tussen Valley of Fire en Hoover Dam

Discussie gestart

Dirc

Is de us route 167 van de valley of fire naar de hoover dam eigenlijk de moeite?
Ik heb hier nog niet echt vaak iemand over gehoord. Wij zouden dan namelijk een keer Vegas - Valley of Fire - Hoover Damn - Kingman ofzo kunnen doen op weg naar de GC. Die 2 punten willen we namelijk nog een keer zien.

#1 - 26-03-2016, 19:51 uur

Cees A

Als je Valley of Fire en Hoover Dam wil bezoeken is de 167 de verbindingsroute tussen die 2.  Niet meer, niet minder.
Als je net uit VoF komt zul je de 167 niet heel erg bijzonder vinden.
De 167 loopt door rotsachtige woestijn en ligt helaas te ver van Lake Mead om iets van het meer te zien.
#2 - 26-03-2016, 21:19 uur

Dirc

Goed om te weten.
Ik zag namelijk dat je er over de 15 en 515 net zo lang over doet (10 minuten verschil) om van de Valley of Fire bij de Hoover Dam te komen alleen is de afstand iets groter.

Voor een eerste dag zou dus Vegas - Valley of Fire - Hoover Dam - Kingman / Oatman prima zijn.
In een keer door naar Williams is mij te ver, zeker met een baby.

De dag erna kan dan mooi Kingman / Oatman via route 66 naar de Grand Canyon zijn.
#3 - 27-03-2016, 10:47 uur

Cees A

Ik zag namelijk dat je er over de 15 en 515 net zo lang over doet (10 minuten verschil) om van de Valley of Fire bij de Hoover Dam te komen alleen is de afstand iets groter.
Ik weet niet hoe je e.e.a. hebt berekend, maar mijn berekening en redenering is als volgt
Je rijdt naar VoF via de snelweg en komt het park binnen via de westelijke ingang.
Na het hele park te hebben gezien eindig je je bezoek aan VoF bij Elephant Rock, bij de oostelijke ingang.
DAT punt moet je m.i. nemen als beginpunt voor de rit naar Hooverdam en vanaf DAT punt moet je gaan rekenen.
Rij je vanaf Elephant Rock terug, opnieuw het park door en via (dezelfde) snelweg terug naar las Vegas dan is dat 90 mijl, 1.45 uur naar de Hooverdam
Of rij je via een route die nieuw is voor jou, de 167 waar je vlakbij bent. Het is dan 63 mijl, 1.20 uur naar de Hooverdam.
Ik zou het wel weten ..............

De dag erna kan dan mooi Kingman / Oatman via route 66 naar de Grand Canyon zijn. 
Nog een kleine opmerking over Oatman:  Gerekend vanaf Kingman ligt Oatman NIET bepaald in de richting van Williams en Grand Canyon.
Je maakt die dag een flinke omweg langs Oatman en Topock van ongeveer 100 mijl en ongeveer 3-4 uur (incl.stoptijd in Oatman)
Zelfs als je van Kingman alleen maar op en neer naar Oatman zou rijden is dat ruim 30 mijl en incl stop in Oatman nog ongeveer 2-3 uur
Als je Oatman wil zien kun je beter van Las Vegas naar Laughlin of Bullhead City rijden, daar overnachten en dan de volgende dag via Oatman en Kingman naar GC
#4 - 27-03-2016, 11:54 uur

Dirc

Ha Cees,

Ik heb het eens nader bekeken en ik had inderdaad niet gezien dat je de VoF eindigt bij de oost ingang. Om een of andere reden dacht ik dat de park road een round trip was.

Oatman was gewoon een gedachtegang maar dat is inderdaad niet echt handig om op een dergelijke dag in te passen. Dan liever VoF en de Hoover Dam dan Oatman.
Via Kingman kunnen we dan prima een stukje route 66 volgen natuurlijk.
#5 - 27-03-2016, 22:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15