Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

De eerste maal USA

Discussie gestart

jeffoff

Hey allemaal,

ik en mijn vriendin zijn een jong koppel (24 en 23j) dat hun zinnen op de states hebben gezet.
Verleden jaar hebben we er ook al voor gekeken but it didn't happen. Dit jaar gaan wer er helemaal voor.
Nu pluis ik geregeld het forum door en krijg ik echt een overdaad aan info te verwerken, ben het dan ook niet gewoon om zo een reis te plannen.
In het verleden altijd al gewerkt met reisbureaus, tot vorig jaar.
Dan zijn we zonder planning naar italie gegaan, het enige wat zeker was. Was de bestemming.

Dit jaar, Westkust Amerika begin/midden september.
Er is hiervoor nog niet teveel gepland dus tijd om in actie te schieten.
Heb ook al eens gekeken naar een kant en klare reis van jetair http://wereldreizen.jetair.be/nl/Usa-Canada-Bahama's/USA/Rondreis-huurwagen/Individueel/zomer/ ,
daarvan viel in ons budget de trip Western values.
15dagen/14nachten in standaard accommodatie met roadbook en planning voor de trip komt op 600euro pp.
Maar hier zit wel 1 zeer lange rit in van 720km! Dat is een dag dat je kwijt bent...

Kleine/snelle kostenberekening per persoon:
-reis jetair              :600euro
-vlucht                   :650
-Pas parken            :30
-Heli vlucht G.C       :150
-Auto (SUV)           :330 (Alamo)
-Eten/drinken         :375 (per dag 25euro)

-Totaal                 :2135euro 

Als ik dat dan vergelijk met Dirc zen reis http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,12561.0.html , komt het mijne toch een pak duurder uit alhoewel dirc 20dagen weg is. Hij reist wel met 3personen ook.
Nu krijg ik zin om het ook zelf te proberen, de reis van Dirc wat aanpassen en klaar.
NU zit ik met vragen voor het boeken voor de hotels en boeken van de auto. Lukt dit allemaal goed of zijn er regelmatig problemen mee?
Overboeking, vergeten,... Anders kan je tocht een beetje terug vallen op de het reisbureau...

Stop ermee voor vanavond, kijk uit naar jullie antwoorden,

Groeten Jeffrey en Elien
#1 - 10-04-2012, 23:00 uur

Pieter79

Even een vraag tussendoor; kunnen jullie een auto huren, zonder al te veel extra kosten? Mijn ervaring is dat een vriend van mij in 2005 de auto niet mocht besturen mits we een fiks extra bedrag zouden betalen. Dat hebben we toen niet gedaan omdat een andere vriend en ik wel minstens 25 jaar oud waren.

Over het boeken van hotels; ik dacht dat dat al in de prijs van jetair zat inbegrepen, maar blijkbaar is dat niet zo. Ik denk dat jullie heel wat kosten kunnen besparen door zelf een vlucht, auto en hotels te boeken. Met een creditcard kun je zonder al te veel moeite online reserveringen maken en zelfs vaak tot 24 uur van te voren nog wijzigingen maken mocht je ergens langer willen blijven. Die 600 dollar (maal 2?) voor een routekaart kun je beter besteden!

Gr. Pieter
#2 - 10-04-2012, 23:14 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Hans B

Overboeking, vergeten,... Anders kan je tocht een beetje terug vallen op de het reisbureau...
Groeten Jeffrey en Elien
Heb je al eens steun gehad van het reisburo?
Bij vliegvertraging en reisschade moest ik er altijd zelf achteraan.

Hoewel het allemaal erg 'tricky' lijkt om het zelf te regelen, is het zéér goed te doen. Eventueel zou je het reisburo vlucht 1e + laatste overnachting en een auto kunnen laten regelen en de rest zelf, aangezien je misschien niet weet waar je de dag eindigt. Soms hebben reisburo's een wat voordeliger tarief, maar ook dat kun je heel goed zelf doen.

Wel vind ik dat je al wat laat bent als je al in de zomer 2012 vertrekt.
Een goede voorbreiding voor een rondreis vakantie is wel gewenst.

Succes.
#3 - 11-04-2012, 09:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

petravv

Hoi,
als ik van mijzelf uit ga zou ik zeggen, lekker alles zelf regelen, wat wij namelijk juist zo lekker vinden is dat je als je met eigen vervoer rijdt en zelf je rondreis planned je helemaal zo vrij als een vogel bent.
Misschien heb je iets aan mijn blog van 2009, hier had ik ook alles zelf geregeld. Ik vond het prettig om ook de hotels al te reserveren omdat midden in het hoogseizoen, zeker in en rond de nationale parken, de hotels snel vol zitten.
Je kan de meeste hotels tot op de dag van aankomst nog kosteloos annuleren dus wil je eens afwijken van je schema kan dat prima.
Tickets zijn je grootste kostenpost, dus goed rondkijken op het internet en eventueel kijken of een andere aanvlieghaven goedkoper is is zeker aan te raden.
Zet anders eerst eens een rondreis hier op het forum zoals je hem graag zou willen maken, de tips komen dan vanzelf!

Petra
#4 - 11-04-2012, 14:49 uur
« Laatst bewerkt op: 11-04-2012, 15:01 uur door petravv »
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

maxine

Hoi,

ik denk niet dat je voor € 25,-- per dag kunt eten of begrijp ik het verkeerd in je lijstje?
marjolijne
#5 - 11-04-2012, 15:10 uur

Hans B

ik denk niet dat je voor € 25,-- per dag kunt eten of begrijp ik het verkeerd in je lijstje?
marjolijne
Er staat dat het kosten per persoon zijn, dan moet dat best lukken.
Ontbijt is soms wel soms niet bij de overnachting, voor tussen de middag zou je bij de grote supermarkt een piepschuim koelbox kunnen kopen met brood, drinken, etc.. elke dag haal je ice cubes uit het h(m)otel en kun je onderweg picknicken waar je wil. Het avond eten is niet extreem duur.
#6 - 11-04-2012, 15:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leendert en maria

Het scheelt inderdaad een hoop of je de kamerprijs door 2 of 3 deelt, dus het is lastig vergelijken.

Ik vond dat er nog veel bij kosten bij kwamen voor alle extra's die je daar doet. Paar voobeelden: een fiets huren in San francisco - 27 dollar voor 3 uur, ritje met de cable car - 5 dollar (maar een ritje met de Fbus - 2 dollar), kaartje alcatraz - 27 dollar, upper antelope canyon - 36 dollar, koelbox - 19 dollar, 2 uur paardrijden in Bryce -50 dollar. De prijzen zijn van zomer 2010. Je kunt hier ook flink op bezuinigen maar wil je beknibbelen als je helemaal naar Amerika reist om dan iets niet te zien of te doen wat je wel heel graag wilt.

Als we nog eens gaan hebben we ons voorgenomen op de eerste dag een broodrooster te kopen. Het brood vonden wij er niet lekker, met een broodrooster kun je toch een lekker en goedkoop ontbijtje maken (niet uitgeprobeerd maar dat lijkt me)

Zelf boeken: kost veel tijd maar hartstikke leuk!

Maria
#7 - 11-04-2012, 21:04 uur

Marianne

De reis van Jetair is misschien wel goedkoop, maar je zit dan in de budgetvariant (ver) buiten de parken en je hebt weinig tijd voor parken als Zion en Yosemite,  terwijl je op het relatief saaie stuk van LA naar de Grand Canyon 2 overnachtingen hebt. Maar ja, daar is het goedkoper slapen dan in de andere delen. Ze nemen ook niet de mooie route langs de Tioga Pass. Dus nee, niet doen. Zelf je route en accommodatie uitzoeken en eventueel een jaartje langer sparen. Scheelt je ook in autohuur, als je 25 bent.
Als je goedkoop wilt overnachten is kamperen een leuke en zeer voordelige optie. Je zit voor 15 tot 20 dollar midden in de parken.
Trek voldoende geld uit voor alles, want zoals Maria al zegt, er komt altijd nog heel veel bij. En voor 25 euro eten per dag lukt mij niet.
De vergelijking met de reis van Dirc is moeilijk te maken want zij kunnen de kosten van de  accommodatie, autohuur en benzine met 4 personen delen. En het is een begroting dus staar je er niet blind op.

Kijk eens in mijn 2011-verslag, ik heb daarin per dag de kosten bijgehouden (ik moet het nog bijwerken zie ik, het is niet compleet). Wij reisden toen ook in september.

Marianne
#8 - 11-04-2012, 23:09 uur

jeffoff

Sorry  voor het late antwoord maar zat met een "deadline" op het werk, dus wederom geen tijd gehad om iets te doen.
Maar vanavond kan ik eindelijk eens beginnen.
Heb bovenstaande reacties gelezen en de uitgestippelde reis van jetair is dan ook afgeschreven. Ik ga jullie tips volgen en zelf een route plannen.
Qua budget reken ik 2500euro pp voor de reis, meer kan maar probeer ik te vermijden.
Duur van de reis mag max 21dagen zijn, langer ziet men vriendin niet zitten.
Voor de autoverhuur, scheelt dat zoveel als je nog geen 25 bent? Ik word 25 in november, maar dat zal weinig uitmaken wss...
Kamperen doe ik graag, men vriendin minder. Dus kamperen in pakweg Yosemite np zie ik wel zitten.

De bezienswaardigheden die we al zeker willen aandoen zijn;
-San Francisco
-Los Angles
-Las Vegas
-Yosemite np
-Zion np
-Arches np
-Bryce Canyon np
-Death Valley

Grt
#9 - 16-04-2012, 19:25 uur

jeffoff

Tot nu toe ;
 -Dag 1 : San Francisco
-Dag 2 : South Lake Tahoe
-Dag 3 : Yosemite np
-Dag 4 : Yosemite np
-Dag 5 : Mammoth lakes (Tioga pass)
-Dag 6 : Death Valley (onderweg langs Kings Canyon np)
-Dag 7 : Las Vegas
-Dag 8 : Zion np
-Dag 9 : Bryce canyon (onderweg langs Capitol reef np)
-Dag 10 : Moab (Arches np)
-Dag 11 :Page (onderweg langs Canyonlands np en Monument Valley)
-Dag 12 : Grand Canyon

De rest moet ik nu nog uitzoeken, achter de Grand Canyon weet ik het niet goed maar het is al laat en morgen vroeg dag.
Morgen eens verder kijken.
In deze planning zitten er al een paar stevige ritten in van +-5u, dat is lang. Maar men vriendin wil max 18 dagen dus moeten we er zoveel mogelijk uithalen.
#10 - 16-04-2012, 23:47 uur

Marianne

Je zult er een routeplanner bij moeten pakken, want hier zitten wat onmogelijke (Kings Canyon op weg naar DV) en rare (Capitol Reef op weg van Zion naar Bryce) dingen in.
Plan ook eens 2 nachten ergens, je wilt toch ook wel iets zien in de parken?

Ik denk dat je of langer moet gaan, of dingen moet laten vallen. Begin met het laten valllen van Lake Tahoe. En ook de omweg via Arches en Canyonlands wordt te veel van het goede.

Marianne
#11 - 16-04-2012, 23:55 uur

TondeG

De rest moet ik nu nog uitzoeken, achter de Grand Canyon weet ik het niet goed maar het is al laat en morgen vroeg dag.

Kijk ook eens bij de topics "Dirk's tweede reis naar het westen: De afronding"  en "ervaring gevraagd". Hier staan ook twee verschillende routes op.

Succes met de keuze

Ton
#12 - 17-04-2012, 07:44 uur

Hans B

Voor 21 dagen moet je de route zeker korter houden, anders wordt het alleen maar autorijden en verder te weinig zien.
Denk ook eens aan een route van A naar B en niet terug naar A.
Voorbeeld dat ik wel vaker heb gegeven.

San Fransisco - stukje Hwy 101 - Monterey - Yosemite - Tioga Pass - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Monument Valley - Grand Canyon - Phoenix.
De route kan ook andersom.

Een goede vakantie vergt een goede voorbereiding. 
Succes.
#13 - 17-04-2012, 08:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jhbechthum

Voor de autoverhuur, scheelt dat zoveel als je nog geen 25 bent? Ik word 25 in november, maar dat zal weinig uitmaken wss...

De kosten verschillen per verhuurder en per land (soms zelfs per staat).
Ik heb even bij Alamo gekeken, en daar is het $ 25 per dag. Volgens mij wijkt dat niet echt af van andere verhuurders.

Wat betreft het moment van 25 jaar worden:
In 2004 werd mijn zoon ongeveer 1 week na het ophalen van de auto, dus nog tijdens de vakantie, 25 jaar. Omdat hij op het monent van ophalen nog te jong was zou er extra betaald moeten worden.
Ik heb geprobeerd om een aantekening te laten maken dat hij pas vanaf zijn verjaardag als extra bestuurder zou gelden, maar ook dat ging niet door.
De enige optie was om op of na zijn verjaardag naar een willekeurig Hertz-kantoor langs te gaan en hem op dat moment bij te laten schrijven als extra bestuurder.

Dus: Ja; het scheelt veel in kosten, en nee; het maakt niet uit of je binnenkort 25 wordt.

Johan.
#14 - 17-04-2012, 20:46 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Dirc

Vragen staat vrij  ;D

Wij delen de kosten wel door 4, wat natuurlijk nog steeds betekent dat iedereen een ticket nodig heeft enzo.
Daarnaast hebben we vrijwel nooit een 4 persoons kamer maar gewoon 2 maal een 2 persoons.

Wij hebben niet gekozen voor het goedkoopste maar ook niet voor zwembaden, 4 sterren etc. omdat we er voornamelijk slapen.
Als je zelf boekt (vind ik veel leuker want je kunt uitzoeken wat je leuk vind en je eigen tempo nemen) heb je de jetair kosten niet.

Mijn bedragen zijn wel ex. eten en drinken.
#15 - 17-04-2012, 21:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15