Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

De reis opbouwen vanaf NUL ;-)

Discussie gestart

Therock

Goedendag All,

Leuk om hier de verhalen te lezen, ideeen, ervaringen, tips, etc etc.

Eindelijk hebben mijn vriendin en ik besloten in september naar america te gaan. en wat kan de tijd dan lang duren... We zijn ons goed aan orienteren. De keuze naar het westen was snel gemaakt, en dat we een fly & drive wilden ook. Aankomen, auto huren en 2 a 3 weken veel zien, kopen, eten, (wat je doet in een vakantietijd, genieten).

Ik heb hier al aantal verhalen gezien van mensen die zelf hotels boeken wat ik zie dat erg prettig is. je bepaald zelf namelijk waar je iets langer wilt verblijven (en dat is voor iedereen anders natuurlijk).

Maar wat is (blijven nederlanders) goedkoper. Is dat een georganiseerde fly & drive, waar je voor 1300euro (incl.vlucht, overnachtingen+logies en auto) redelijk klaar bent. Natuurlijk geef je datzelfde bedrag nog uit in zo,n vakantie, maar ok. Ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn of er bepaalde organisaties zijn die echt aan te raden zijn?

alvast bedankt..
gr
#1 - 11-05-2008, 11:54 uur
« Laatst bewerkt op: 23-06-2008, 22:49 uur door Therock »

Jez

 welkom op dit forum!

Hotels bij een (Nederlandse) reisorganisatie geboekt zijn over het algemeen duurder dan wanneer je rechtstreeks bij de bewuste hotels boekt of op de bonnefooi gaat. Ik ben van de bonnefooi, omdat je dan zelf kunt bepalen waar je wilt blijven en hoe lang. Hoogstens reserveren we de 1e nacht bij een late aankomst of op een speciale plek (dit jaar in Yellowstone NP). Het is ons nog nooit gebeurd dat we geen overnachting konden vinden. Wij slapen veel in Super 8 motels en zijn gemiddeld $65,- per nacht (2 personen) kwijt. Ook maken we gebruik van discount guides, waarbij je dus korting krijgt in hotels. Deze gidsen kun je op veel plekken gratis meenemen (vliegveld, benzinepomp, restaurants als Denny's en de Mac). Vorig jaar had ik 2 nachten vlakbij New York thuis geboekt. We kwamen er een dag eerder aan en de 3e nacht was - met gebruik van de discount guide - goedkoper dan wat ik thuis had geboekt, rechtstreeks bij het hotel.

Ook leert de ervaring dat de georganiseerde reizen meestal een onhandige planning kennen: dagen met veel te veel kilometers, onlogische overnachtingsplaatsen, veel gesjees en weinig tijd om iets te zien.

Ik zeg dus: zelf regelen!
#2 - 11-05-2008, 12:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Baia

Hmm 1300 Euro is wel erg weinig. Hoeveel weken is dat dan?
Ik trek er 4 weken op uit en ben dan net 2500 Euro kwijt. Hierbij is alles ingerekend wat ook in julie 1300 Euro zit (Vlucht, Huur auto en alle hotels)
De reis zal alles samen wel ongeveer 4000 Euro kosten, want er komt natuurlijk ook nog brandstog bij (ongeveer 500 Euro), eten en toegangstickets tot pretparken, etc...
Dus als het 1300 Euro is voor 4 weken is dat erg weinig. Je moet het eens bekijken.
#3 - 11-05-2008, 12:38 uur

Marianne

Hallo,
Welkom op het forum!

Het is niet zo gemakkelijk om een vergelijking te maken want het hangt erg samen met de route en de soort accommodatie die je wilt.
Bij georganiseede reizen zie je dat de overnachtingsplaatsen vaak (ver) buiten de nationale parken liggen en daardoor goedkoper zijn. Als je voldoende tijd hebt en je vindt het niet erg om heen en weer te rijden, dan is dat prima, maar meestal heb je die tijd niet bij een georganiseerde reis.
Voordeel van zelf je accommodatie boeken is dat je ook ter plekke nog kunt cancellen mocht dat zo uitkomen. Meestal kan dat gratis tot 24 uur van te voren.

Die 1300 euro lijkt me erg goedkoop. Maar je hebt het over 2 of 3 weken, voor hoeveel dagen is die 1300 euro? Welke route volg je dan en waar overnacht je? En klopt dat bedrag nog steeds? Je hebt kans dat alle goedkope vluchten al vol zijn en dat er dus nog iets bovenop die 1300 komt.
Stel dat de 1300 voor 2 weken is en dat een vlucht 750 euro pp kost. Dan hou je met z'n tweeën 1100 euro over voor autohuur en accommodatie. Afhankelijk van de soort auto die je huurt hou je dan ca 80 dollar (bij een koers van 1,54) per dag over voor de overnachting. Dat moet kunnen, hoeveel je in steden en in de parken wel meer kwijt zult zijn.
Als die 1300 voor 3 weken is, lijkt het me moeilijk om het zelf goedkoper te doen.

Prima organisatie is bv Tioga Tours, daar kun je online een offerte aanvragen. Maar je kunt bij elk reisbureau terecht voor een reis van een reisorganisatie. Dat zal allemaal wel goed zijn, het belangrijkste is dat je een route hebt die je aanspreekt en die niet te gehaast is.

Wij hebben tot nu toe altijd vlucht en autohuur via een reisbureau geboekt, en dit jaar hebben we voor het eerst de vlucht zelf geboekt (rechtstreeksbij de maatschappij).

Wat je ook doet: leg zo snel mogelijk de vlucht vast, want je bent al redelijk laat daarvoor.
Kijk zelf eens op sites als kayak of rechtstreeks bij een luchtvaartmaatschappij wat een vlucht kost en dan kun je zelf berekenen hoeveel je over houdt voor autohuur en overnachtingen. Voor autohuur kun je bij een reisorganisatie kijken of bij een site als www.usareisen.de .

Marianne
#4 - 11-05-2008, 12:53 uur
« Laatst bewerkt op: 11-05-2008, 12:55 uur door Marianne »

Therock

Jemig, wat een leuke reacties al. echt ontzettend bedankt voor de reacties. 1295euro voor 2 weken. zal het programma vanavond hier even opzetten. vrouw wil nu weg ;-), van het mooie weer genieten.

gr :afro:
#5 - 11-05-2008, 13:57 uur

hdeweert

Hallo Therock
Een fly drive voor € 1300  naar Florida is wel mogelijk, meestal op basis van 2 personen en buiten het hoog seizoen. Je moet dan dus €2600 investeren.
Vaak zijn deze aanbiedingen van af en heb je een minimum pakket d.w.z. de kleinste auto en de verzekering is minimaal en ben je niet echt goed verzekerd.
Verder sluit ik mij aan bij het commentaar van mijn voorgangers.
Harm
#6 - 11-05-2008, 14:09 uur

Jolanda2

Hallo,  :)

Wij hebben vorig jaar ook al deze vragen gehad, en heel veel op deze en andere sites gelezen. Daar haale je veel informatie uit. Wij hebben verschillende offertes aangevraagd bij reisbureau"s, o.a. Tioga Tours en het bleek dat zij het voordeligst waren. Je kunt hen mailen en je hebt binnen 24 uur (meestal sneller) antwoord terug op al je vragen. Wij hebben er de vlucht geboekt voor september 31 augustus t/m 26 september), deze kost in totaal p.p. € 805,50, de auto kost € 723,00 (van 22 september t/m 22 september), dan heb je een full-size auto met alle verzekeringen, mijlen en meerdere bestuurders, belastingen en gratis tank benzine erbij. Voor de vlucht hebben we gekozen voor een rechtstreekse, dat is wel iets duurder (€ 75,00 p.p.), maar o zo gemakkelijker verwacht ik. Wij hebben sommige overnachtingen al geboekt via internet omdat het plaatsen is waar ik zeker wil zijn van een overnachting, dat zijn San Francisco en bij Yosemite NP. De rest willen we zelf uitkiezen ter plekke. Voor de route hebben we eerst allerlei reisboekjes doorgebladerd en ook op deze site gekeken en hier vragen gesteld, zo zijn we aan onze (ongeveer) route gekomen. We zijn er bijna 4 weken, en ik verwacht toch wel € 4000,00 p.p. nodig te hebben, je moet denken aan alle overnachtingen,eten en entrees en misschien zie je ook nog leuke dingen die je wilt aanschaffen omdat ze daar een stuk voordeliger zijn.... Ik ben onze voorbereidingen vast aan het leggen op een reislog zodat ik precies weet wat we al gedaan hebben, dit kun je lezen als je wilt op http://frans-en-jolanda.reismee.nl/reisverhaal/1976/voobereidingen/. Heel veel plezier met het uitstippelen, het is trouwens ook heel erg leuk om het zelf te doen heb ik gemerkt, je leest zoveel en hebt zoveel meer informatie door je zo goed voor te bereiden. Succes ermee!  :afro:

Groetjes Jolanda.
#7 - 12-05-2008, 08:11 uur

Therock

Hi,

Jolanda, alvast bedankt voor de informatie. ik heb je site bekeken, en kan ik goede tips uithalen, alvast bedankt. Ik denk steeds meer dat ik de reis zelf ga indelen, ipv georganiseerde reis. Het is wel stuk makkelijker, want alles is al geboekt natuurlijk en de prijs is echt aantrekkelijk. Maar de voordelen om alles zelf te regelen wegen denk ik toch zwaarder. Ik heb wel al een heel goed advies gekregen, dat je het liefs via londen moet vliegen. Het geval in amerika schijnt te zijn, dat als je daar een tussenstop maakt dat je uit moet checken (met koffer en al) en dan weer in moet checken. In amerika duurt dit echt een eeuwigheid sinds 9-11.

Je kan tegenwoordig echt goed zelf vluchten boeken (via vliegticketshop.nl), daar heb ik retourticket voor 650,- pp naar LA, dat is mooie prijs lijkt me. Het mooie ook is dat ik zelf de datums kan bepalen (georganiseerd niet) waardoor ik het weekend mooi in me voordeel kan laten werken ivm vrije dagen.

ik vandaag lekker in de tuin zitten. Roseetje erbij, laptoppie en alles is goed bekijken...

laat jullie weten vandaag hoe het gaat

gr
peter

p.s mocht ik het oktober toch doen , hoe zit het dan met het weer???
#8 - 12-05-2008, 11:45 uur
« Laatst bewerkt op: 12-05-2008, 11:49 uur door Therock »

Jez

Ik heb wel al een heel goed advies gekregen, dat je het liefs via londen moet vliegen. Het geval in amerika schijnt te zijn, dat als je daar een tussenstop maakt dat je uit moet checken (met koffer en al) en dan weer in moet checken. In amerika duurt dit echt een eeuwigheid sinds 9-11.
Welnee, dat stelt echt helemaal niks voor! Je komt uit het vliegveld, pikt je koffer op bij de bagageband, loopt ermee door customs en geeft hem meteen weer af. Dit hoeft helemaal geen eeuwigheid te duren - gemiddeld een half uurtje max.

Citaat
Je kan tegenwoordig echt goed zelf vluchten boeken (via vliegticketshop.nl), daar heb ik retourticket voor 650,- pp naar LA, dat is mooie prijs lijkt me. Het mooie ook is dat ik zelf de datums kan bepalen (georganiseerd niet) waardoor ik het weekend mooi in me voordeel kan laten werken ivm vrije dagen.
Ik weet niet waar je woont, maar als vertrek vanaf Brussel ook een optie is, vergelijk die prijzen dan eens. Wij zijn dit jaar het voordeligst uit vanaf Brussel. www.vliegtarieven.be geeft vaak ook scherpe prijzen.

Citaat
p.s mocht ik het oktober toch doen , hoe zit het dan met het weer???
Oktober is over het algemeen een prima maand. Niet meer zo heet. Kijk eens op www.wunderground.com; hier kun je ook de historie van het weer bekijken.
#9 - 12-05-2008, 11:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Therock

Jez,

weer ontzettend bedankt... Brussel zou een optie kunnen zijn ja.... als dat veel scheelt helemaal...

greetz
#10 - 12-05-2008, 15:31 uur

Therock

Zullen we naar amerika gaan??? leuk, iets van fly & drive, heb je tegenwoordig al voor 1200euro... en dan rij je naar alle leuke dingen...

Het leek allemaal zo makkelijk... maar hoe meer ik hier lees, reisverslagen lees (de een nog mooier dan de ander...) wordt het eigenlijk alleen maar moeilijker.... ;-)
Maar allemaal leuke uitdagingen, en luxe problemen. En dit forum biedt dan een goede manier om je vragen te stellen ...

Sommige doen reis en auto via tioga tours boeken, maar waarom dan niet alles zelf boeken... waarom toch nog gebruik maken van touroperator, wat is daar het voordeel van??

gr
#11 - 12-05-2008, 22:52 uur

M&M+D

Voor mij echt een eigen route.
Je bepaalt zelf waar je heen wilt.
Ik had voor de zekerheid mijn vlucht bij het reisburo geboekt, maar de volgende keer gaan we dat toch online doen, heb je tenminste alles zelf in de hand.
de rest hebben we zelf rechtstreeks online geboekt.
Omdat we zo'n strak schema hebben , hebben we deze keer ook alle hotels vooraf gereserveerd, zo hoeven we bij late aankomst  geen hotels meer te zoeken.
Route laat ik maar weg , anders verklaren jullie ons voor gek  ;D

Groetjes Marian
#12 - 12-05-2008, 23:15 uur

Harry

Zullen we naar amerika gaan??? leuk, iets van fly & drive, heb je tegenwoordig al voor 1200euro... en dan rij je naar alle leuke dingen...

Het leek allemaal zo makkelijk... maar hoe meer ik hier lees, reisverslagen lees (de een nog mooier dan de ander...) wordt het eigenlijk alleen maar moeilijker.... ;-)
Maar allemaal leuke uitdagingen, en luxe problemen. En dit forum biedt dan een goede manier om je vragen te stellen ...

Sommige doen reis en auto via tioga tours boeken, maar waarom dan niet alles zelf boeken... waarom toch nog gebruik maken van touroperator, wat is daar het voordeel van??

gr

Denk er wel aan dat je bij het boeken van de huurauto dat via een Europese organisatie doet en niet rechtstreeks bij een Amerikaanse aanbieder, de voor ons noodzakelijke verzekeringen zitten er dan meestal bij, als je dat in de VS apart moet regelen, is dat veel duurder, en de auto moet echt goed verzekerd zijn, je wilt niet weten wat voor een schadeclaims je kunt krijgen als je door jouw schuld een ongeval met letsel veroorzaakt.
Veel mensen op dit en andere fora's boeken de huurauto via usareisen.de

Harry
#13 - 13-05-2008, 16:37 uur

Therock



Denk er wel aan dat je bij het boeken van de huurauto dat via een Europese organisatie doet en niet rechtstreeks bij een Amerikaanse aanbieder, de voor ons noodzakelijke verzekeringen zitten er dan meestal bij, als je dat in de VS apart moet regelen, is dat veel duurder, en de auto moet echt goed verzekerd zijn, je wilt niet weten wat voor een schadeclaims je kunt krijgen als je door jouw schuld een ongeval met letsel veroorzaakt.
Veel mensen op dit en andere fora's boeken de huurauto via usareisen.de

Harry
[/quote]

??? maar dat betekend ook niet bij hertz , holiday auto's, etc?
#14 - 13-05-2008, 20:19 uur

Harry

Zolang je maar bv. bij Hertz.nl boekt, en dus niet bij Hertz.com, en wel bij Avis.nl en niet bij Avis.com, meestal moet je bij deze speciaal op de business markt gerichte aanbieders kiezen in welk land je woonachtig bent, en krijg je vanzelf het tarief voor Europeanen, dus incl. alle noodzakelijke verzekeringen.
Holiday cars is geen verhuurmaatschappij, maar slechts een tussenpersoon die de autohuur weer onderbrengen bij een verhuurder.
Maar let bv. op dat je niet boekt bij Alamo.com, dan krijg je dus een tarief zonder verzekeringen, Amerikanen zijn meestal via hun eigen autoverzekering verzekerd bij het huren van een auto, onze autoverzekeringen sluiten dat nadrukkelijk uit.
Let erop dat je altijd een LDW verzekering hebt, soms ook wel anders genoemd, maar deze zorgt voor de schade die toegebracht wordt aan de huurauto en de gevolgschade daarvan, de verhuurder kan de auto een bepaalde tijd niet verhuren, zonder deze verzekering worden ook deze gederfde inkomsten op de huurder verhaald.
En de meest belangrijke is wel de SLI verzekering, deze wordt ook wel eens anders genoemd, dit is een aansprakelijkheidsvezekering die schade en vervolgschade dekt die door toedoen van de huurder veroorzaakt wordt.
Om een lang verhaal dan toch kort te maken, meestal is het zo dat als je een prijs krijgt in Dollars, dan zitten de verzekeringen er niet bij, en bij een prijs in Euro's wel.

Harry
#15 - 13-05-2008, 21:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15