Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

De reis opbouwen vanaf NUL ;-)

Discussie gestart

Therock

 ;D ;D ;D welkom

zo we gaan echt een nieuwe fase in... de route bepalen, bespreken, aanpassen, etc etc.... hierbij eerste opzet...

dag 1. aankomst LAX (auto ophalen/stad verkennen/hotel LA geboekt)
dag 2. LA - Joshua tree
dag 3. Joshua tree - Grand Canyon
dag 4. Grand Canyon
dag 5. Grand Canyon - Bryce
dag 6. Bryce - Zion
dag 7. Zion - Las vegas
dag 8. Las vegas
dag 9. Las Vegas - Yosemite
dag 10. Yosemite
dag 11. Yosemite
dag 12 Yosemite - San francisco
dag 13 San francisco
dag 14 San francisco
dag 15/16 San francisco - LA (via de mooiste route natuurlijk)
dag 17 eind van de middag vertrek A,dam.

#31 - 22-06-2008, 15:06 uur

Marianne

hallo,
Voor 17 dagen heb je een prachtige route met tijd voor de belangrijkste highlights. Het enige wat ik jammer vind, is dat je in 1 dag van LV naar Yosemite gaat. Je moet hier echt een overnachting tussen plannen, en check voor de zekerheid of de Tioga Pass open is. Zie ons 2006 verslag vanaf 10 augustus voor de route.
Misschien zou je wat sneller door Joshua Tree kunnen gaan, en meer in de richting van de GC overnachten, dan daar maar 1 overnachting, en de uitgespaarde nacht in Death Valley of aan de 395 besteden.

Marianne
#32 - 22-06-2008, 20:51 uur

Freddytex

Ik heb de conversaties hier een beetje gevolgd en moet het grootste deel beamen uitgezonderd enkele punten.
1-Als je het goed aan boord legt is het nooit goedkoper georganiseerd via een agentschap dan het zelf te regelen.
2-Motels zoals Super8 zijn steeds goedkoper rechtstreeks dan via een booker(ecpedia.com en dgl) als je de prijzen ziet hou dan rekening met de fee's
3-Voor Super 8 maak ik steeds gebruik van triprewards.com nu heet dat wyndhamrewards.com en krijg jet ook de andere motels te zien die voor een groot gedeelte in dezelfde prijsklasse liggen
4-Het valt mij op dat er niets meer gezegd word over de coupons die je langs de weg kan vinden en waarin  dikwijls een groot voordeel zit behalve tijdens de weekends.
Succes verder nog -
Freddy
#33 - 22-06-2008, 21:15 uur

wim put

Ben net terug van San Francisco, als je daar alles wil zien dan moet je de 49miles scenic route volgen. Staat overal goed aangegeven (bord met een vogel erop) zie http://www.onlyinsanfrancisco.com/maps/49miledrive.asp
Wim
#34 - 22-06-2008, 21:39 uur
usa.eigenstart.nl

Therock

hallo,
Voor 17 dagen heb je een prachtige route met tijd voor de belangrijkste highlights. Het enige wat ik jammer vind, is dat je in 1 dag van LV naar Yosemite gaat. Je moet hier echt een overnachting tussen plannen, en check voor de zekerheid of de Tioga Pass open is. Zie ons 2006 verslag vanaf 10 augustus voor de route.
Misschien zou je wat sneller door Joshua Tree kunnen gaan, en meer in de richting van de GC overnachten, dan daar maar 1 overnachting, en de uitgespaarde nacht in Death Valley of aan de 395 besteden.

Marianne

Hi marianne. bedankt voor het compliment ;-), en dat voor een eerste opzet. heel toevallig sprak ik tijdens het eten met mijn vriendin erover om ipv in de buurt van joshua tree te slapen direct door te rijden. alleen is het dan te doen om nog naar de Grand C. te rijden? bedankt voor de tip voor overnachting tussen LV en Yosemite. Tioga pass is in die periode nog open normaal gesproken. Ik ga zo even je verslag lezen. Death valley wilde ik eigenlijk overslaan (waarom weet ik eigenlijk niet). Tevens (tegen beter weten in) twijfelen we echt nog om naar yellowstone te rijden maar dat is echt goed omrijden.

Citaat
geplaatst op: Vandaag om 21:15Geplaatst door: Freddytex 
Voeg citaat toe
Ik heb de conversaties hier een beetje gevolgd en moet het grootste deel beamen uitgezonderd enkele punten.
1-Als je het goed aan boord legt is het nooit goedkoper georganiseerd via een agentschap dan het zelf te regelen.
2-Motels zoals Super8 zijn steeds goedkoper rechtstreeks dan via een booker(ecpedia.com en dgl) als je de prijzen ziet hou dan rekening met de fee's
3-Voor Super 8 maak ik steeds gebruik van triprewards.com nu heet dat wyndhamrewards.com en krijg jet ook de andere motels te zien die voor een groot gedeelte in dezelfde prijsklasse liggen
4-Het valt mij op dat er niets meer gezegd word over de coupons die je langs de weg kan vinden en waarin  dikwijls een groot voordeel zit behalve tijdens de weekends.
Succes verder nog -
Freddy


bedankt voor de tips freddy.
#35 - 22-06-2008, 21:53 uur
« Laatst bewerkt op: 22-06-2008, 21:57 uur door Therock »

Marianne

Hi marianne. bedankt voor het compliment ;-), en dat voor een eerste opzet. heel toevallig sprak ik tijdens het eten met mijn vriendin erover om ipv in de buurt van joshua tree te slapen direct door te rijden. alleen is het dan te doen om nog naar de Grand C. te rijden?

Helemaal doorrijden lijkt me wat ver, maar je kunt makkelijk onderweg iets vinden om te overnachten, dus ik zou gewoon kijken hoever je komt, bv Kingman of Williams.

bedankt voor de tip voor overnachting tussen LV en Yosemite. Tioga pass is in die periode nog open normaal gesproken. Ik ga zo even je verslag lezen. Death valley wilde ik eigenlijk overslaan (waarom weet ik eigenlijk niet). Tevens (tegen beter weten in) twijfelen we echt nog om naar yellowstone te rijden maar dat is echt goed omrijden.

Ja, normaal gesproken is de Pass dan nog open, maar er kan wel eens een sneeuwbui vallen waardoor hij tijdelijk afgelosten is.
Deah Valley: bedoel je er niet overnachten of er niet doorheenrijden? Als je er niet doorheenrijdt is de route bovenlangs, via Tonopah, het snelste. De andere route is echter veel mooier.

En Yellowstone is het veel te ver! Kost je 2 dagen om erheen te rijden, 3 dagen om te bezoeken en weer 2 dagen om terug te rijden. Om een idee te krijgen zie onze planning.

Marianne
#36 - 22-06-2008, 22:50 uur
« Laatst bewerkt op: 22-06-2008, 22:52 uur door Marianne »

Therock

Hi marianne, ja het is misschien een eind rijden nog aan de andere kant betekend dat wel dat je dag 3 direct heel de dag de Grand C. kan bezoeken. we willen daar zoiezo een helikopter vlucht nemen. ik ben altijd meestal iemand van 'ik regel zoiets daar wel' maar werkt dat voor dit ook zo. ik wil me eigenlijk niet gelijk aan een dag verbinden.

death valley bedoelde ik niet doorheen rijden. maar wat ik van jouw begrijp is dat iets om niet te missen. ik heb er ook nog niet veel over gelezen moet ik eerlijk zeggen. we hebben vandaag en morgen even rust dag en dan gaan we weer verder met de reis.

bedankt weer
#37 - 23-06-2008, 22:47 uur

Therock

Zo het is alweer even geleden, maar we hebben (of moet ik zeggen.. ik heb het veranderd) het weer eens veranderd. en heb van de echte kennis nog iets wat kennis nodig.

dag 1   LA         
dag 2   LA   -   Blythe    (via joshua tree NP / hidden valley route)
dag 3   Blythe   -   Sedona   
dag 4   Sedona   -   Grand Canyon (village)   
dag 5   Grand Cany   -   Zion   
dag 6   Zion   -      
dag 7   Zion   -   Las vegas   (via Hoover dam)
dag 8   Las Vegas   -      
dag 9   Las Vegas   -   Death valley   
dag 10   Death valley   -   Yosemite   
dag 11   Yosemite   -      
dag 12   Yosemite   -   San Francisco   
dag 13   San Francisco   -      
dag 14   San Francisco   -   Overnachten A1 route   
dag 15   A1 Route   -      
dag 16   A1 route/ LA   -      
dag 17   LA    -      

Om zoveel mogelijk te zien maar toch niet alleen maar in de auto te zitten hebben we gedacht om bryce niet aan te doen. Dat scheelt echt enorm. Is dit echt wel verstandig??? doen we echt wel goed aan, moeten we bijvoorbeeld dag langer in de grand C. blijven, en monument valley laten we ook al schieten....

ik hoor graag van jullie

gr         
#38 - 05-08-2008, 20:24 uur

Hans B

Waarom niet vliegen op Phoenix.
Scheelt je 2 dagen, die je ergens anders goed gebruiken kunt.
Je mist alleen Joshua Tree NP (leuk maar niet super).
Kun je wellicht toch Bryce meepikken.

Hans
#39 - 09-08-2008, 16:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Therock

Hi hans,

vlucht is al geboekt (en auto gehuurd) dus we gaan zeker naar LA. :)

Ik ga wel door joshua tree NP heen (gaan we de hidden valley hike doen). denk toch dat ik dag 5 eerst naar Bryce ga, daar blijf slapen en volg. dag doorrij naar Zion. ik lees zoveel over bryce, ik wil gewoon het gezien hebben. Bryce en Zion zijn zo groot dat je toch nooit alles ziet. we zoeken in nederland uit wat we daar moeten zien ;-).

thanks in ieder geval.

gr
#40 - 09-08-2008, 22:19 uur

trisch39

Momenteel zijn we aan het rondreizen, en het is de derde keer.
Fly& drive prima, zo vroeg mogelijk boeken, dan ben je het voordeligste uit.Tioga Tours is prima, goed ervaring mee.
Wij hadden een fly&drive geboekt en de eerste twee nachten, alles was prima in orde.
Auto ook in Nederland vast laten leggen, dan weet je zeker dat de verzekeringen in orde zijn, en voor de prijs hoef je het niet te laten.

1300 euro is weinig, 2500 euro per persoon moet je toch uittrekken, incl alles.
Wij zijn met drie kinderen, en we zijn zeker 10.000 euro kwijt, voor 4 weken.We slapen wel in een net wat betere accomodaties, omdat we met kleintjes zijn. We zijn per nacht tussen de 65 en 120 dollar kwijt.
Eten tussen de 40 en de 80 dollar per dag. Benzine voor 4 weken ongeveer 600 euro schat ik nu in.
Toegang NP's dat valt mee, als je een abonnement koopt ben je 80 dollar kwijt, kun je in alle parken voor een heel jaar.
En andere uitgaven zijn afhankelijk van wat je doet, een pretpark zoals Disney is niet goedkoop, souveniers, en vergeet het shoppen niet, want goedkoop is het hier wel.
Kleding etc moet je echt in de states kopen, wij hebben er gewoon rekening mee gehouden, en van te voren niet te veel in Nederland gekocht.
We kopen hier bij de outlet een merkspijkerbroek voor 10 dollar, het is ook nog eens uitverkoop, das leuk!

Het is veel geld, maar de ervaring is onbetaalbaar!!!
#41 - 15-08-2008, 07:21 uur

Therock

 ;D

Ik wil iedereen nogmaals bedanken. Ontzettend veel aardige mensen die me op de juiste weg hebben geholpen. Mochten mensen geintereseerd zijn,

http://www.penpamerika2008.blogspot.com/

vanaf 1oktober zijn wij voor het eerst in de STATES...

gr
#42 - 28-09-2008, 20:37 uur

Marianne

Lijkt me leuk om te volgen! Alvast een goede reis en heel veel plezier toegewenst!

Marianne
#43 - 28-09-2008, 23:40 uur

jerbia

Ik ga jullie volgen! Veel plezier!

gr. Bianca
#44 - 29-09-2008, 00:20 uur

Therock

Hi allemaal.

Even een kort bericht vanuit Sedona (arizona)... WOW wat een fantastisch land zeg... en wat voor mooie dingen gaan we nog zien.

Groeten en mochten mensen vragen hebben ...let me know.

gr
#45 - 05-10-2008, 04:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15