Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

de route

Discussie gestart

essie

Wij gaan eind mei dit jaar voor de tweede keer, het word dan wel wat makelijker je route te maken maar het blijft lastig zo veel mooie dingen die je wilt zien. Een goed idee om hem hier te plaatsen voor tips. We hebben een aantal lange afstanden maar mijn vriend houd van auto rijden.... Vorigge keer hebben we in drie weken een afstand van ongeveer 8000 km gereden

* 22 mei       Amsterdam- New York

* 23 mei        New York

* 24 mei        New York

* 25 mei        New York

* 26 mei       New York-Washington (met vliegtuig aankomst 12:00) dan rijden we met  de huurauto richting Niagara falls, voor zo ver we kunnen.

* 27 mei        Niagara falls en dan weer richting Washington, als het allemaal mee zit met rijden via Philadelphia.

* 28 mei        Uiterlijke aankomst in Washington

* 29 mei         Washington

* 30 mei          Washington- San Diego (vliegtuig aankomst 11:00)

* 31 mei          San Diego (seaworld)

* 1 juni        San Diego-Kingman +/- 630km

* 2 juni           Kingman-Holbrook +/- 495km (over de route 66 en als we tijd hebben naar Sedonna Slide rock state park)

* 3 juni           Holbrook-Farmington +/- 480km

* 4 juni           Farmington-Leadvillle +/- 475km (misschien iets verder zo dicht mogelijk naar rocky mountain np)

* 5 juni            Leadville-Cheyenne +/- 210 km

* 6 juni            Cheyenne-Rapid city +/- 516 km

* 7 juni             Rapid city-Yellowstone np +/-710 km

* 8 juni             Yellowstone np

* 9 juni en 10 juni      tegen de middag yellowstone verlaten en dan richting Capitolreef np +/- 965 km

* 11 juni         Capitolreef np-Zion np +/- 300km

* 12 juni         Zion np

* 13 juni         Zion np-Grand canyon northrim np +/- 195 km

* 14 juni         Grand canyon northrim np- Las Vegas +/-425km

* 15 juni         Las Vegas

* 16 juni         Las Vegas- Yosemite np +/- 665km (een klein stukje via death valley np)

* 17 juni         Yosimete np-San Francisco +/- 375km

* 18 juni          San Francisco

* 19 juni          San Francisco-Amsterdam :'(
#1 - 08-03-2005, 13:54 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

Annemiek

Ik snap een gedeelte niet; je gaat naar Washington vliegen en dan naar Niagara Falls rijden? Dan kun je beter vanuit New York naar Niagara Falls gaan rijden, of naar Washington vliegen, de Falls overslaan en wat langer in Washington verblijven.

Annemiek
#2 - 08-03-2005, 14:25 uur

essie

Dit was de goedkoopste oplossing, We hebben een vlucht geboekt van heen:  Amsterdam- New York
Terug   San Francisco- Amsterdam
Hier bij konen we voor twee stop-overs kiezen. En Dat zijn Washington en San Diego geworden..

We wilde in eerst instantie ook van uit New York naar de Niagara faals rijen en dan naar washington rijden, maar de auto huur in New York was heel duur. Dus vandaar dat we vliegen naar Washington dan gelijk door rijden naar de Niagara Falls zodat we daarna nog twee dagen in Washington kunnen rond kijken. Dit is niet de makelijkste oplossing maar zeker de goedkoopste.
#3 - 08-03-2005, 14:54 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

Bakvet

Als je mijn mening wilt weten: ik vind dat je veel te lange afstanden rijdt. Zoiets heb ik ook een keer gedaan. Elfduizend kilometer in drie weken. Het was nog heel voordelig ook. Een last minute vlucht uit de krant die omgerekend 160 euro kostte en de auto was maar 500 euro.

Ik heb het over ruim tien jaar geleden en nog altijd herinner ik me dit als de mooiste vakantie die ik ooit gehad heb. Het was vooral mooi omdat ik alle hoogtepunten die ik altijd al had willen zien in een keer allemaal zag. Maar het was een last minute en ik had eigenlijk niks voorbereid. En ik dacht ook: misschien is het wel de laatste kans van m'n leven om dit allemaal te zien. Daarom vloog ik van hot naar haar, van hoogtepunt naar hoogtepunt. Dus tijd om serieus van al dat moois te genieten was er niet. Voor veel dingen was ik precies op tijd, maar voor andere was ik te laat of had er onvoldoende tijd voor.  Want er was nog zoveel meer wat ik wilde zien.

Achteraf gezien vind ik dat ik dom bezig geweest ben want al die plekken ben heb ik nog minstens eenmaal opnieuw bezocht. Om de dingen te doen en bekijken waar de eerste keer geen tijd voor was. Alleen heb je het dan allemaal al een keertje gezien, het echt "verrassende" is er dan al vanaf.

Mag ik je een voorbeeld geven van wat je fout doet? De omgeving van Rapid City, daar is genoeg te doen om wel drie dagen te blijven hangen. Bijvoorbeeld Custer State Park met Mount Rushmore, het Crazy Horse monument, Wind Cave, Jewel Cave, Mammoth Site, Badlands National Park, eventueel de Wall Drug store, Devils Tower, het historische gokstadje Deadwood enzovoort.

Mijn advies zou zijn: probeer het zig-zaggen zoveel mogelijk uit je route te halen. Het is echt volkomen onlogisch om van San Diego naar Yellowstone te rijden en dan weer via Capitol Reef terug naar San Francisco. Probeer liever een I, U of S-vorm in je route te krijgen en bewaar een ander deel van wat je wilt zien voor de volgende keer.
#4 - 08-03-2005, 21:26 uur
« Laatst bewerkt op: 16-03-2005, 22:54 uur door Bakvet »

Barbaramama

Ik zie ook nog het stukje Las Vegas - Yosemite via Death Valley.

Ben je van plan om in Yosemite te overnachten? Want dan haal je dit denk ik niet in 1 dag. Het eerste stuk is prima te doen maar Death Valley uit, is het nog een heel stuk naar Yosemite toe, vooral omdat het toch omhoog en naar beneden gaat met haarspeldbochten etc. Ik zou je aanraden om voor Yosemite een overnachting te zoeken. De Tioga pas Yosemite in is ook een behoorlijke pas en daar verkijk je je snel op, zeker in het weekend. Het is dan file rijden geblazen en het kost je erg veel tijd om beneden te komen.

Succes,
Babette
#5 - 15-03-2005, 23:42 uur

Loek

Ik wordt hier nog weleens uitgemaakt voor een "road warrior" omdat ik graag lange afstanden rij, maar de route die hier staat jaagt zelfs mij angst aan.  Ik geloof dat het rondje van San Diego naar San Francisco die je beschrijft erg ambitieus is, vooral als je al ruiim een week daarvoor ook lang op pad bent.  Op deze manier zul je weinig tijd overhouden om dingen onderweg te bekijken.
#6 - 16-03-2005, 00:47 uur
« Laatst bewerkt op: 16-03-2005, 00:48 uur door Loek »

essie

Ik moet zeggen dat het stuk van Las vegas naar Yosemite mij ook wat zenuwachtig maakte.
We hebben daar death valley np geschrapt en rijden er omheen langs naar Yosemite np, waar we verblijven in Camp Curriy of zoiets...... ( in een tent)
Death Valley zijn we de vorigge keer ook al geweest en vind ik het voor de tweede keer niet waard, we zijn toen ook al in Yosemite geweest maar dat vind ik dan ook wel een heel mooi park.
#7 - 16-03-2005, 21:57 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

Barbaramama

Ik denk dat je daar inderdaad verstandig aan gedaan hebt. Het is een heel stuk rijden en omdat de wegen toch redelijk bochtig, berg op en af zijn is het eigenlijk te ver om in 1 dag te doen via Death Valley!

Heel veel plezier,
Groetjes Babette
#8 - 21-03-2005, 15:17 uur

kichai

Zouden ze al in het vliegtuig zitten?? :)

Wij gaan eind mei dit jaar voor de tweede keer, het word dan wel wat makelijker je route te maken maar het blijft lastig zo veel mooie dingen die je wilt zien. Een goed idee om hem hier te plaatsen voor tips. We hebben een aantal lange afstanden maar mijn vriend houd van auto rijden.... Vorigge keer hebben we in drie weken een afstand van ongeveer 8000 km gereden

* 22 mei       Amsterdam- New York

* 23 mei        New York

* 24 mei        New York

* 25 mei        New York

* 26 mei       New York-Washington (met vliegtuig aankomst 12:00) dan rijden we met  de huurauto richting Niagara falls, voor zo ver we kunnen.

* 27 mei        Niagara falls en dan weer richting Washington, als het allemaal mee zit met rijden via Philadelphia.

* 28 mei        Uiterlijke aankomst in Washington

* 29 mei         Washington

* 30 mei          Washington- San Diego (vliegtuig aankomst 11:00)

* 31 mei          San Diego (seaworld)

* 1 juni        San Diego-Kingman +/- 630km

* 2 juni           Kingman-Holbrook +/- 495km (over de route 66 en als we tijd hebben naar Sedonna Slide rock state park)

* 3 juni           Holbrook-Farmington +/- 480km

* 4 juni           Farmington-Leadvillle +/- 475km (misschien iets verder zo dicht mogelijk naar rocky mountain np)

* 5 juni            Leadville-Cheyenne +/- 210 km

* 6 juni            Cheyenne-Rapid city +/- 516 km

* 7 juni             Rapid city-Yellowstone np +/-710 km

* 8 juni             Yellowstone np

* 9 juni en 10 juni      tegen de middag yellowstone verlaten en dan richting Capitolreef np +/- 965 km

* 11 juni         Capitolreef np-Zion np +/- 300km

* 12 juni         Zion np

* 13 juni         Zion np-Grand canyon northrim np +/- 195 km

* 14 juni         Grand canyon northrim np- Las Vegas +/-425km

* 15 juni         Las Vegas

* 16 juni         Las Vegas- Yosemite np +/- 665km (een klein stukje via death valley np)

* 17 juni         Yosimete np-San Francisco +/- 375km

* 18 juni          San Francisco

* 19 juni          San Francisco-Amsterdam :'(
#9 - 22-05-2005, 22:13 uur



Hans B

Hoi Kichai,
je schrijft dat je vriend van autorijden houdt, dat is maar goed ook als ik deze verschrikkelijk grote afstanden zie. Houd je wel tijd over om van de natuur te genieten. Even in een flits de hoogtepunten bij langs is misschien wel te doen, maar hopelijk zeg je achteraf niet. Jammer dat we tijd te kort hadden. Wij leggen ook per vakantie wel enkele 1000den mijlen af, maar nemen daarvoor dan vaak ook de dubbele tijd 6/7 weken. Natuurlijk is dat ook niet voor iedereen weggelegd, maar ik zou me liever beperken tot een kortere route. Wellicht is een optie om de hoek Rocky Mountain NP / Black Hills er uit te halen en deze te bewaren voor een volgende keer. Want alleen al om Yellowstone een beetje te zien kost je min. 3 dagen. Maar goed, het is moeilijk praten voor een ander en wanneer je iets in je hoofd hebt .....
Toch veel succes. Groeten, Hans
#10 - 22-05-2005, 22:51 uur
« Laatst bewerkt op: 22-05-2005, 22:54 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

SpaceAce

Hoi Kichai,

Lees nu nog eens terug wat Kichai precies gepost heeft  ;) (en wie er dus graag van rijden houdt...)
#11 - 23-05-2005, 07:36 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15