Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

De zoveelste......rondreis augustus 2010

Discussie gestart

almere

Beste Forumleden,

Na al een paar maanden met veel plezier alle verhalen op dit forum te hebben gelezen, plaats ik hierbij onze eerste reisplanning!
Wij (man en vrouw van 25 en 30 jaar) gaan in de zomer van 2010 onze eerste grote reis maken naar Amerika. Vanwege werk zijn wij gebonden aan de zomerperiode en is dit de maximale reisduur. Om in deze periode zo veel mogelijke hoogtepunten te bezoeken hebben wij voor de volgende reis gekozen. Omdat dit onze eerste reis is willen wij graag een combinatie maken van steden en natuur. Soms een wandeling en/of fietstocht ergens maar niet iedere dag. Vliegtickets + auto is al geboekt via Exit-reizen (i.v.m. ruime vroegboekkorting!!).


Dag 1      Za 31-7      Aankomst LA 18.00 uur LAX
Dag 2      Zo 1-8      LA
Dag 3      Ma 2-8      LA – Grand Canyon (erg lang stuk, daar zijn we ons van bewust, wisten niet wat anders te doen in dit stuk)
Dag 4      Di 3-8      Grand Canyon
Dag 5      Woe 4-8                        Grand Canyon - Page (of direct naar Bryce?)
Dag 6      Don 5-8      Page - Bryce NP- overnachting ri. Zion NP
Dag 7      Vrij 6-8      Zion – Las Vegas
Dag 8      Za 7-8      Las Vegas
Dag 9      Zo 8-8      Las Vegas – Death Valley
Dag 10      Ma 9-8      Death Valley – Mammoth Lakes/ Lee Vinning (volgende dag direct naar Yosemite)
Dag 11      Di 10-8      Mammoth Lakes – Yosemite NP (+overnachting Curry Village in tent)
Dag 12      Woe 11-8                        Yosemite NP - Fresno
Dag 13      Do 12-8      Fresno - Carmel (of Fresno en Seqoia NP overslaan en dag langer in Yosemite)
Dag 14      Vrij 13-8                        Carmel - Monterey (17 mile drive)
Dag 15      Za 14-8      Monterey – San Francisco
Dag 16      Zo 15-8      San Francisco
Dag 17      Ma 16-8                        San Francisco
Dag 18      Di 17-8      Vertrek SF   11.00 uur
Dag 19      Woe 18-8                        Aankomst Schiphol

Zelf hebben we nog wel wat vraagtekens of dit wel optimaal is. Graag reactie en op of aanmerkingen op ons plan.

Alvast bedankt!!
#1 - 29-11-2009, 13:46 uur

Hans B

Hallo Almere,

Om een eerste indruk te krijgen is dit een hele mooie route.
Helaas is de tijd erg kort, maar het is allemaal wel te doen.
Het ticket zal niet meer veranderd kunnen worden, want dan had ik je geadviseerd van Phoenix te vertrekken.
Probeer lange dagen te maken, wat reizen betreft is La - GR.C wel ver, maar dan ben je er ook in een dag.
In Page zijn wel enkele leuke dingen te zien, dus zou ik niet in één keer doorrijden naar Bryce.

Je krijgt overal een snufje van mee en dat zal je vast besmetten met de Amerika virus om het een volgende keer wat rustiger aan te doen.
#2 - 29-11-2009, 17:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik zou ook LA- GC in een dag doen, of misschien tot Williams rijden. In elk geval zo ver mogelijk zien te komen zodat je lekker op je gemak van de GC kunt genieten. Een stop in Page breekt de rit naar Bryce mooi op en onderweg zijn Horseshoe Bend, en Antelope Canyon geweldige stops. Ik zou wel in/bij Bryce overnachten zodat je daar een zonsopgang/ondergang mee kunt maken. Je hebt dan ook tijd voor een wandeling naar beneden, dat is wel een must vind ik.
Je hebt het over Sequoia overslaan, maar ik zie helemaal gen ruimte voor Sequoia in jouw schema. Vergeet het dus, en neem wat meer tijd bij Bryce en Zion, en nog een dag Yosemite zodat je daar de Sequoia's kunt bekijken. Volgens mij heb je dan een prachtig reis! Eventueel via Monterey naar San Francisco, maar je hebt daar niet het mooiste stuk van de kust, dus overslaan is ook een optie.

Marianne
#3 - 29-11-2009, 17:33 uur

JoeSee

 welkom op dit forum !
#4 - 29-11-2009, 20:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15