Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Death Valley

Discussie gestart

JuPieter

Lezer gegroet,

Het fascinerende Death Valley schijnt snikheet te zijn, vooral in de zomermaanden.
Nu ga ik half juli een rondreis maken met een RV, een grote 29-voeter met generator. Echter alle camper-verhuurmaatschappijen hebben Death Valley tot verboden gebied verklaart in juli en augustus.

Hoe moet ik het risico inschatten om er toch doorheen te rijden?

Raakt de motor direct oververhit of is de kans daarop het gokken waard? Misschien heeft iemand hier ervaring mee.

Heeft iemand ooit gehoord van een tracking-system dat verhuurmaatschappijen in hun vloot planten, een gps-chip zeg maar, of is dat een paranoide gedachte?

Death Valley lijkt me geweldig dus ik wil het beslist zien!

gr. pieter
#1 - 25-05-2005, 01:00 uur

Hans B

Hoi Pieter,
ik lees ook altijd in de voorwaarden dat de Death Valley, New York City en Mexico verboden gebied zijn om met een camper te rijden. De consequenties van een eventuele breakdown zou ik niet weten, maar ik kan me voorstellen dat je als huurder voor alle kosten opdraait, zoals wegslepen en reparatie en dan wordt mij de gok te groot. Wil je de Death Valley beslist zien, dan zou ik bv. in Las Vegas voor 1 dag een auto huren (kosten±$75).  Een rondje Las Vegas - Beatty - Death Valley - Las Vegas is ±300 mile en op 1 dag wel te doen.
groeten Hans.
#2 - 25-05-2005, 10:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

BbimmerR

Ik zou het ook niet gokken, als je pech komt te staan, dan zijn de gevolgen niet te overzien. Als de motor namelijk overhit raakt, dan kan ie goed in de soep lopen.

Wat Hans zegt is een optie. Je kunt in Las Vegas een auto huren en als je het goed wil doen, dan kun je langs de strip diverse droomauto's huren zoals een Dodge Viper of een Dikke mustang cabrio. Wat de prijzen daar van zijn weet ik niet...

Heel veel plezier iig!!
#3 - 25-05-2005, 11:44 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Bakvet

Ben een keer in Death Valley geweest in augustus. Er waren diverse huur campers, die scheisse hadden aan die bepaling (het waren allemaal duitsers volgens mij). Helaas waren er ook lui bij die zich niet aan de stilte-verordening hielden. Vanaf 7 (of 9?) uur 's avonds mag je geen airco en generator meer laten lopen. Die lui dachten: ik betaal niet voor niets zoveel dollar per dag voor dat ding, ik ga echt niet in een camper van 30 graden celsius slapen. De mensen die daar met een tent stonden en voor de rust kwamen, die zaten in de herrie van die paar leute.

Mijn advies zou zijn: bel even met het visitor center in Death Valley, kijk wat die er van zeggen en post het antwoord hier. Maar als je gaat, houd je dan alsjeblieft aan de "quiet hours".

Dit is het nummer van een klein rustig visitor center: 00-1-760-786-2392 of anders 2331. Bel tussen 17.30u en 02.00u NL tijd.
#4 - 25-05-2005, 20:28 uur

Hans B

Hoi Bakvet,
aan jouw opmerking over het overnachten had ik nog niet eens gedacht. Er door rijden en dan zelf de risiko's  nemen : accoord ! Maar 's nachts de airco aan omdat het toch +30° blijft, a-socialer kan het toch niet.
Hans
#5 - 26-05-2005, 16:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jippie

ja..wij zijn ongeveer eind juni met een huur auto in Death Valley..is dat een beetje te doen in die tijd vanwege de hitte .en weet iemand of de weg al weer vrij is?  Schijnt een poos gesloten geweest te zijn door overstroming vanwege het slechte weer in de herfst.
#6 - 03-06-2005, 12:03 uur

Hans B

Dit berichtje haalde ik van NPS.GOV/deva/index :

California Highway 190 between Furnace Creek and Death Valley Junction is now open to through traffic.


As necessary, pilot cars will be running around the clock to guide vehicles through the heavy construction still taking place on the highway. Traffic may be delayed up to 30 minutes.



While the reconstruction of the highway continues, Zabriskie Point, the Dante's View Road, the Twenty Mule Team Canyon Road, and the Hole-in-the-Wall Road will remain closed. Echo Canyon Road is now open. Zabriskie Point, in particular, is the staging area for the heavy equipment being used in the road construction. All access to Zabriskie Point by foot or by vehicle is restricted.

Please see the Death Valley Morning Report for any temporary road closures, and our Road Conditions page for specific road information.

Wat de temperatuur betreft het is er op dit moment overdag al boven de 100F (38C).

groeten, Hans
#7 - 04-06-2005, 04:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15