Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Death Valley bezoeken zonder auto?

Discussie gestart

Aukje

Ik kom er net achter dat Death Valley door het camperverhuurbedrijf in de zomermaanden tot 'restricted area' is benoemd...kortom: ik heb geen vervoer in Death Valley. Heb geprobeerd informatie te vinden over een alternatieve manier om Death Valley te bezoeken, maar kan daar niets over vinden.

Weet iemand of het mogelijk is om Death Valley te bezoeken zonder auto?
#1 - 07-02-2016, 21:43 uur

Cees A

Ik kom er net achter dat Death Valley door het camperverhuurbedrijf in de zomermaanden tot 'restricted area' is benoemd.

Ehhh, sorry hoor, maar lees je de antwoorden die wij geven eigenlijk wel ?
Op 03-02 om 08.25 uur schreef ik in je vorige topic namelijk:
>>>> Let op: Van de meeste camperverhuurders mag je met hun campers in de zomermaanden niet door Death Valley rijden. <<<<
Het volgende zul je ook wel niet lezen, maar je zou bijvoorbeeld voor 1 dag een auto kunnen huren in Las Vegas om een dagtrip naar DV te maken  ^-^
#2 - 07-02-2016, 22:03 uur
« Laatst bewerkt op: 07-02-2016, 22:31 uur door Cees A »

Aukje

Ik kom er net achter dat Death Valley door het camperverhuurbedrijf in de zomermaanden tot 'restricted area' is benoemd.

Ehhh, sorry hoor, maar lees je de antwoorden die wij geven eigenlijk wel ?
Op 03-02 om 08.25 uur schreef ik in je vorige topic namelijk:
>>>> Let op: Van de meeste camperverhuurders mag je met hun campers in de zomermaanden niet door Death Valley rijden. <<<<
Het volgende zul je ook wel niet lezen, maar je zou bijvoorbeeld voor 1 dag een auto kunnen huren in Las Vegas om een dagtrip naar DV te maken  ^-^

Hoi Cees,

jazeker, ik lees jullie reacties! Die opmerking is juist de reden dat ik ben gaan kijken of dat voor mijn verhuurbedrijf ook geldt...ik had de hoop dat het wel mocht, aangezien ik geen grote camper huur, maar een campervan.
Het is niet duidelijk waarom dat verbod er is, vandaar dat ik dacht dat het met kleinere voertuigen wel zou mogen...
Helaas dus niet!
#3 - 07-02-2016, 23:15 uur

Hans B

Op plaatsen waar wij niet mogen of willen komen met onze camper huur ik altijd een auto.
2015 Fresno airport voor een rondje Sequoia NP
2014 Las Vegas airport voor een rondje Death Valley
#4 - 08-02-2016, 09:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Ah, misverstandje dus. Sorry.
De reden dat je met een camper in de zomermaanden niet door Death Valley mag heeft te maken met de motorkoeling.
In DV kan de temperatuur in de zomer oplopen tot tegen de 50 graden.
Camperverhuurders zijn bij deze temperatuur bang voor oververhitting van de motor en de hoge reparatiekosten die hier het gevolg van zijn.

Er zijn deskundigen die stellen dat dergelijke koelingsproblemen vooral uit het verleden stammen toen de techniek minder vergevorderd was.
De verwachting is dan ook dat dergelijke verboden in de toekomst versoepeld zullen gaan worden.
Maar daar heb jij op dit moment natuurlijk niks aan..........

Om even terug te komen op die dagtocht met een gewone auto vanuit Las Vegas.
Ik heb dat zelf een paar keer gedaan en dit is goed te doen.
Ik weet dat Hans B het ook heeft gedaan. (Edit, ik zie nu dat hans zich al heeft gemeld)
Het is 2 uur rijden van Las Vegas naar Death Valley.
Als je een beetje vroeg wegrijdt heb je bijna een hele dag voor DV.
Huurkosten voor een mid-size auto voor 1 dag zijn ongeveer 40 € excl. brandstof.
Let op: een huurdag is 24 uur. De klok begint te lopen bij ophalen.
Je kunt de auto dus gerust de avond van tevoren om 22.00 uur ophalen als je dan maar zorgt dat ie de volgende dag voor 22.00 uur terug is
#5 - 08-02-2016, 09:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15