Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Death Valley naar Yosemite, tussenstop gevraagd!!!!

Discussie gestart

mariannehoogendam

Misschien kunnen jullie ons helpen. Wij wilden van DV naar Yosemite park rijden in een dag, nu begrijp ik dat dit wel een heel lange dagtocht wordt ca 800 km. Waar kunnen wij het beste een mooie tussenstop maken.sla-pen
Alvast bedankt,
Marianne
#1 - 11-03-2010, 19:51 uur

Ine

Hetzij in Bishop of Lee Vining, daar staan diverse hotels en ben je niet al te ver van Yosemite verwijderd.
Mammoth lakes wordt ook vaak gebruikt, maar dan rij je een stukje om.
#2 - 11-03-2010, 21:07 uur

Martin Obbe

Mammoth Lakes is een goede tussenstop. Mooie omgeving, goede accomodaties en (als je wat tijd over hebt) genoeg te doen: wandelen, mountainbiken, kanoen op een van de Lakes, etc. Niks mis mee.
groet, Martin
#3 - 11-03-2010, 21:37 uur

Tet14

Het is een flinke rit van DV (Death Valley) naar Yosemite maar geen 800 km  hoor. Ongeveer 300 miles dus minder dan 500 kms. Dat wordt regelmatig in een dag gereden maar een overnachting is beter. Dan rijd je Tioga Pass de volgende morgen met de zon in de rug. Of bedoel LV (Las Vegas)
#4 - 11-03-2010, 22:06 uur

mariannehoogendam

Allemaal heel hartelijk bedankt.
Het is inderdaad een goed idee om de volgende dag de Tioga Pas op je gemak te kunnen rijden, zodat je ook daar regelmatig kan stoppen en alle moois kan bekijken.
Dan hebben wij met 2 overnachtingen in het Yosemite Park nog tijd genoeg om daar op ons gemak rond te kijken.
Marianne :afro:
#5 - 13-03-2010, 17:00 uur

Marianne

Wij hebben zowel in 2004 als in 2006 overnacht in Mammoth Lakes.
Als je nog naar Mono Lake bij zonsondergang wilt, of naar Bodie, dan is Lee Vining iets beter gelegen.
Voor de route en het stuk langs de Tioga Pass zie onze verslagen bij 29 juli (2004) en 11 augustus (2006).

Marianne
#6 - 13-03-2010, 17:36 uur

Bas_en_Es

wij hebben geslapen bij Murpheys in Lee vining. Helemaal super, leuke kamer. niet vantevoren geboekt. Waren er begin van de middag, de eersten. s avonds zat het vol. 's middags nog de tijd om Mono Lake te bezoeken, stuk van de tioga pass te bewonderen en btje te chillen  ;D
suc6!
Gr,
es.
#7 - 14-03-2010, 13:53 uur

petravv

Wij hebben ook bij Murphy's overnacht, gelukkig hadden we wel gereserveerd want toen wij er waren (hoogseizoen zomer) was het helemaal volgeboekt.
Op het rijtje van Murphys zit restaurant Nicely's, voor weinig geld erg lekker gegeten daar en hele vriendelijke bediening (maar das eigenlijk overal :-) )
Ook een paar leuke winkeltjes op hetzelfde rijtje.

groetjes
petra
#8 - 15-03-2010, 16:21 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Tet14

In Lee Vining zou je dit ook kunnen proberen: http://www.whoanelliedeli.com/
#9 - 15-03-2010, 20:58 uur

mariannehoogendam

Allemaal heel hartelijk bedankt voor de vele reacties, ga direct alle reisverslagen en sites bezoeken.
Marianne ^-^
#10 - 15-03-2010, 22:17 uur

Mieps

Via de tom tom hebben we een schatting kunnen maken van de afstand tussen Yosemite en Death Valley. De tom tom gaaf aan dat je ongeveer 8,5 uur onderweg bent kan dat kloppen??? Ik neem aan dat je dan over de Tioga Road wordt geleid want die willen we wel erg graag zien. We slapen bij Yosemite in El Portal in een lodge.
Hebben jullie misschien nog tips hoe we dat het beste kunnen aanpakken wij hebben nl geen tussenstop gepland in ons schema.
Oja ik kan op internet niet echt vinden hoeveel miles de tioga road langs is  iemand enig idee?

Groeten Mirjam   
#11 - 25-05-2010, 16:35 uur

Tet14

In theorie kan Las Vegas naar El Portal via Tioga Pass in 8.5  uur zonder te stoppen etc. Dat zal niet de praktijk zijn. Zonde dat je dit in een ruk wil doen. Reken van Lee Vining naar El Portal op ongeveer 3 uur rijden. Tevens rijd je Tioga Pass aan het eind van de dag tegen de zon in, ook niet aanbevelenswaardig. Tevens zijn er in juli en augustus wegwerkzaamheden op Tioga Rd. Van afstanden heb ik geen verstand, alleen reistijden.
#12 - 25-05-2010, 17:03 uur

Marianne

Via de tom tom hebben we een schatting kunnen maken van de afstand tussen Yosemite en Death Valley. De tom tom gaaf aan dat je ongeveer 8,5 uur onderweg bent kan dat kloppen???
Dat lijkt me veel, maar het hangt er natuurlijk ook van af waar je in DV naar toe gaat. Stovepipe Wells is ongeveer 3 kwartier korter dan Furnace Creek. Vanaf El Portal ongeveer 6 uur rijden. Maar met alle bezienswaardigheden onderweg kost het je veel meer tijd natuurlijk. Ik had hierboven al naar onze reisverslagen verwezen, daar kun je eens naar kijken om een idee te krijgen. Er staan ook routekaartjes en afstanden per dag bij.

Ik neem aan dat je dan over de Tioga Road wordt geleid want die willen we wel erg graag zien. We slapen bij Yosemite in El Portal in een lodge.
Hebben jullie misschien nog tips hoe we dat het beste kunnen aanpakken wij hebben nl geen tussenstop gepland in ons schema.
Oja ik kan op internet niet echt vinden hoeveel miles de tioga road langs is  iemand enig idee?
De Tioga Road is ongeveer 50 mijl lang denk ik. Maar ik weet niet waarom dat interessant is om te weten?

Ik weet niet wanneer je gaat; op dit moment is de Tioga Road nog gesloten. Zie voor meer informatie hier.

Marianne
#13 - 25-05-2010, 18:01 uur

Mieps

We zitten in Death Valley in Furnace Creek. We willen in ieder geval 's morgens vroeg vanuit Yosemite vertrekken. Dat zal rond 20 juni zijn dat we in Yosemite zijn. Dus hopelijk is tegen die tijd de tioga road wel open. We willen in ieder geval wel een paar stops maken om van het uitzicht te genieten en voor de rest is het doorrijden. Gelukkig hebben we wel veel nationale parken op ons lijstje staan  ;)
#14 - 25-05-2010, 18:23 uur

Tet14

Mijn fout. Niet vanaf Las Vegas maar vanaf Death Valley. Dat scheelt een hele jas en zonder te stoppen is DV naar El Portal geen 8.5 uur rijden. Als je vroeg start is het zeer wel mogelijk om van DV naar El Portasl te rijden diezelfde dag. Je zal niet de eerste zijn.
#15 - 25-05-2010, 21:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15