Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Death Valley

Discussie gestart

Tokheim

Hallo allemaal, wij twijfelen welke route we moeten nemen in Death Valley. Wij gaan van  Lone Pine naar Las Vegas. In Death Valley kan je via de 178 (via Beatty) dit is iets korter, of via de 190 langs Furnace Creek. Welke route is beter te doen of mooier of is een "must done that".  ect ect...
Wie oh wie.....

Alvast bedankt.

Theo

#1 - 20-02-2005, 15:38 uur

Mississippi

Ha Theo,

Op mijn kaart is de route via de 178 juist de toeristische route die loopt van Furnice Creek naar Shoshone. Deze route kan ik aanbevelen, je rijdt dan langs het zoutmeer (Devils Golf Course, als je even uitstapt snap je dat) en komt zo langs prachtig gekleurde rotsformaties. Zorg dat je een paar gallon water meeneemt (van die jerrycans uit de supermarkt) voor jezelf en eventueel je auto. Ook aan te bevelen: koop een koeler en vul die met ijs (zakken te koop bij elke benzinepomp en veel drankjes. O ja, en natuurlijk voltanken die auto !!

#2 - 20-02-2005, 16:27 uur

Tokheim

Ja, inderdaad de 178 wordt de 190. ik bedoelde de Daylight Pass Rd die overgaat in de 374. Maar die moet ik toch niet hebben begrijp ik.

Alvast bedankt.

Theo
#3 - 20-02-2005, 16:49 uur

Mississippi

Op dit moment kijk ik in de RAND McNALLY road atlas 2005 en daar loopt de 190 van Olancha via Furnace Creek en Dead Valley Jct. naar Amargosa Valley. De 178 splitst af in Furnace Creek. Hierbij een foto van de splitsing:



Hier ga je de 178 op  :)
#4 - 20-02-2005, 19:34 uur

Jacko

Voor jullie info, de weg rechts (waar het pijltje van de 190 naar wijst) bestaat niet meer. Deze weg is in oktober tijdens verschillende floods compleet weg gespoeld.

Jammer, waar daar tegenover staat dat Devils Golf Course is voorzien van is van water, en er nu (14 april) poeltjes zijn gevormd.. Schitternd gezicht.

Er zijn zelfs foto's van mensen met een kajak op het MEER bij bad water..  (het nu weer bijna droog).

#5 - 17-04-2005, 08:22 uur

Hans B

Hallo Tokheim,
Mocht het mogelijk zijn de 178 te nemen, vergeet niet de Artist Drive te rijden. 6 mijl na de spliting 178/190. Dit is een eenrichtingsweg van ±5/6 mijl langs prachtige gekleurde rotsformaties.
groeten, Hans
#6 - 17-04-2005, 11:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15