Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

definitieve route????

Discussie gestart

erna

Hoi,


Ik hoop nog wat meedenkers te vinden voor mijn definitieve route door het westen. We reizen met een camper met een gezin met een zoon van 15 en een dochter van 12. Ik kom uit op:

1 Amsterdam- New York
2 New York
3 New York
4 naar Las Vegas
5 camper ophalen en naar Grand Canyon, gereserveerd op Mather Campground
6 Grand Canyon
7 naar Page, Glenn Canyon dam en Lake Powell, overnachten op Wahweap RV Park
8 naar Monument Valley, eerst Antilope Canyon bezichtigen, overnachten op Gouldings
9 naar Capitol Reef, overnachten op Fruita als we op tijd zijn.
10 naar Bryce, Ruby's inn
11 naar Zion, na eerst in Bryce gewandeld te hebben, overnachten op Zion Canyon Campground
12 Zion
13 naar Panaca (Cathedral Gorge state park), vast een stukje op weg naar Yosemite.
14 naar Mono Lake, overnachten op Mono Vista
15 naar Tuolomne Meadows, overnachten op de campground daar.
16 door Yosemite naar KOA Mariposa, onderweg de sequoias Tuolomne Grove bezoeken.
17 naar San Simeon
18 naar Pfeiffer Big Sur
19 Pfeiffer Big Sur
19 naar Monterey
20 Monterey, whale watching
21 naar San Francisco, camper inleveren
22 SF
23 SF
24 naar huis

Ik besef dat we weinig dagen hebben waarop we helemaal niet reizen, maar wel veel dagen waarop we maar een klein stukje reizen.

Is Panaca-Mono Lake te doen op 1 dag met de camper?
Kun je wel met een camper oversteken van Monument Valley naar Capitol Reef? De meesten komen via Moab.
Zitten er nog rare kronkels in deze planning?
Wie heeft er nog tips?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Erna

#1 - 30-03-2007, 18:34 uur

Marianne

hallo Erna,

Van campers heb ik geen verstand, dus ik kan niet aangeven hoe het met die afstanden zit. Maar Panaca - Mono Lake is natuurlijk wel een aardig eind, reken op 8 uur rijden, zonder stops. En dat is met een auto. Misschien kun je nog wat verder doorijden of is Panaca de enige overnachtingsmogelijkheid in de buurt?

Van Mono Lake naar Tuolumne Meadows is maar een klein stukje rijden (reken op ruim een uur). Dan heb je de hele dag om daar de omgeving te verkennen. Je zou ook nog naar de vallei op en neer kunnen rijden maar dan rijd je dat stuk wel erg vaak (en het kost je 1,5 uur heen en 1,5 uur terug). De volgende dag heb je tijd voor de vallei, maar houd er rekening mee dat je al 3 uur aan het rijden bent naar Mariposa via de vallei en de Mariposa Grove, dus echt veel tijd om iets te bekijken heb je niet.
Een overnachting in de vallei zal niet lukken? Misschien kunnen jullie voor 1 nacht iets anders in de vallei vinden, bv een tent in Camp Curry? Of overweeg een extra dag in Yosemite, bv in plaats van Big Sur.

Marianne
#2 - 30-03-2007, 21:22 uur

erna

Hoi Marianne,

Dank je voor je reactie.

We willen de tweede dag in Yosemite genieten van Olmstedt Point, Tenaya Lake en Tuolomne Sequoias. We zijn wat bang voor de drukte in Yosemite, dus willen de vallei overslaan en via El Portal naar Mariposa. De KOA Mariposa ligt volgens mij dichter bij die uitgang.
Ik zal nog eens zoeken naar een overnachtingsplaats voorbij Panaca. Dan hebben we vast weer een stukje route erop zitten.

Erna
#3 - 30-03-2007, 21:43 uur

Marianne

Die Tuolumne Grove had ik even overheen gelezen! De meeste mensen gana naar de Mariposa Grove. Het zal niet echt veel uitmaken, maar naar Mariposa is via El Portal wel iets sneller.
Buiten de vallei om is er ook genoeg te zien, ik vind Tuolumne Meadows prachtig. Wij hebben vorig jaar de wandeling naar Soda Springs gedaan, en naar Dog Lake, en ik heb nog Gaylor Lakes op mijn verlanglijstje staan. Jullie zitten daar in de buurt, maar ik weet niet of je met een camper makkelijk bij de trialheads kunt parkeren. Kijk anders eens hoe het met de shuttlebus zit, ik weet dat er daar ook een bus rijdt, maar ik heb er zelf geen ervairng mee.
Als ik jullie was zou ik toch door de vallei rijden, alleen al de weg erheen en weer terug is de moeite waard!

Marianne
#4 - 30-03-2007, 22:04 uur

JDJ

natuurlijk een prachtige route, maar ik mis een aantal dingen. zo ben je maar 1 dagje in Las Vegas. dit kan natuurlijk een bewuste keuze zijn, zo niet dan zou ik er meer tijd voor nemen. je zou bijv vanuit zion via Las Vegas naar yosemite kunnen gaan. op die manier kun je ook Death valley meenemen in de route. dit is zo'n bijzondere omgeving, die zou ik niet willen missen. vervolgens ga je vanuit death valley via de 395 omhoog en via de tioga pass yosemite in. dan heb je een prachtige route. de extra tijd die je nodig hebt zou je kunnen halen uit de rit van yosemite naar SF. natuurlijk heeft een ieder zijn voorkeuren, maar death valley was voor ons echt een verassend mooi onderdeel van de reis. vergeet ook niet om tussen grand canyon en page een bezoek te brengen aan horseshoes bend. dit punt, waar de colorado als een hoefijzervorm om een rots stroomt, ligt vlak voor page en is een kwartiertje lopen vanaf de weg.
#5 - 01-04-2007, 18:06 uur

Marianne

natuurlijk een prachtige route, maar ik mis een aantal dingen. zo ben je maar 1 dagje in Las Vegas.

Zelf vind ik 1 dag Las Vegas altijd meer dan genoeg, maar onze kinderen willen wel langer blijven, dus het wordt altijd 2 nachten. Langer wil ik echt niet!

op die manier kun je ook Death valley meenemen in de route. dit is zo'n bijzondere omgeving, die zou ik niet willen missen. vervolgens ga je vanuit death valley via de 395 omhoog en via de tioga pass yosemite in.

Is inderdaad een prachtige route, maar met een camper mag je niet door Death Valley in de zomer. Ik ben heel benieuwd hoe deze route is Erna, je ziet dit niet vaak. Ik had nog nooit van het Cathedral Gorge State Park gehoord.

Marianne
#6 - 01-04-2007, 20:52 uur

erna

Dank jullie voor de reacties!

Ik vind het een goed idee om via Las Vegas weer terug te gaan vanuit Zion. Qua afstand maakt dat niet uit. De tieners houden ook van winkelen, dus nu is er een betere balans natuur-entertainment/shoppen.
Ik heb camping Oasis gevonden tegenover het outletcentre.Dan kunnen we vanuit daar naar Big Pine en dan naar Yosemite. Death valley gaat inderdaad niet met de camper.
Kennen jullie Big Pine? Wat is daar te doen? Mooie campings?

Erna
#7 - 02-04-2007, 20:25 uur

jerbia

Kennen jullie Big Pine? Wat is daar te doen?


Toevallig hebben we het gisteren op een ander forum gehad over het Ancient Bristlecone Pine Park, wat dichtbij Big Pine ligt. Op deze site kun je er alles over lezen. Misschien is dat wat voor jullie?

Hier is ook nog een site over Big Pine:
http://www.bigpine.com/
#8 - 02-04-2007, 20:33 uur

Marianne

Hallo Erna,
Heel toevallig kom ik net ergens onderstaand stukje tegen over het stuk in Nevada waar jullie ook langs rijden, misschien leuk voor jullie om te lezen:

Wij hebben in Rachel ontbeten, bij de Ale Inn, waar jij wilt gaan overnachten. Dat is volgens mij ook de enige mogelijkheid daar. Rachel bestaat namelijk uit alleen maar trailers en de inwoners waren voor mij ook het schoolvoorbeeld van trailer trash! De Ale Inn is best een grappig tentje met een klein winkeltje met allemaal spulletjes met Aliens erop. Leuk voor rare souvenirs. Wij waren die dag de eerste gasten en werden getracteerd op het ochtendhumeur van de eigenaresse. Het bord van de Ale Inn dat aan de weg stond was 's nachts omver gereden door een vrachtwagen en aan ons ging ze uitgebreid vertellen wat ze die chauffeur aan zou doen als ze hem in haar klauwen kreeg. Stel je dan daarbij voor dat achter haar de hele wand volgeplakt zit met propoganda voor wapenbezit, bush en de KKK en je kunt je voorstellen hoe gezellig wij het vonden  ! Als je puf hebt om door te rijden naar bijvoorbeeld Pioche, Panaca of een van die andere plaatsjes in Lincoln County Nevada, raad ik je dat echt aan! Wij hebben gecampeerd bij de Cathedral Gorge op een prachtige camping, zie http://parks.nv.gov/cg.htm Er zitten daar ook wel motelletjes in de buurt en restaurantjes. Op zondag is er wel een hoop dicht, maar het is een mooie omgeving.


Marianne
#9 - 02-04-2007, 23:03 uur

Loek

Goh, ik heb anders leuk ontbeten in de LIttle Ale'Inn in Rachel.  De dames waren heel aardig en het ontbijt was best te pruimen.  Het overige bezoek was ook vriendelijk, zie maar op deze foto:

#10 - 04-04-2007, 00:36 uur

Jornic

Hoi,

Betreffende Mono Lake.
In 2000 verbbleven wij 2 nachten in Oakhurts.
De volledige dag in Oakhurst hebben wij Yosemite doorgereden vervolgens naar Body (oudste Spookstadje) en naar Mono lake en terug. Toen een lange dag omdat we in Yosemite de trein hebben gedaan - duurt lang en jammer van de tijd -  en het park is mooier. En omdat 's avonds sommige wegen afgesloten waren moesten rond Yosemite terug naar Oakshurst. Wat geen snelweg was dus laat in het Hotel. Het was wel de moeite waard.

Body doet echt spookachtig aan en was de moeite waard.

Mono Lake : Tja, ...... Groot Lake. Veel vliegen die ehter niet op mensen gaan zitten. Was best apart en het stonk naar Rotte eieren en zout.
Dus als je voor Mono Lake moet om rijden .... dan zou ik die dag doorbrengen in Yosemite.

Maar dat is mijn ervaring. Wij kwamen toen op Mono lake en Body door de Capitool Reisgids California.

Succes,
groetjes,
Nicole
#11 - 24-04-2007, 22:59 uur

Marianne

Hoi,

Betreffende Mono Lake.
In 2000 verbbleven wij 2 nachten in Oakhurts.
De volledige dag in Oakhurst hebben wij Yosemite doorgereden vervolgens naar Body (oudste Spookstadje) en naar Mono lake en terug. Toen een lange dag omdat we in Yosemite de trein hebben gedaan - duurt lang en jammer van de tijd -  en het park is mooier. En omdat 's avonds sommige wegen afgesloten waren moesten rond Yosemite terug naar Oakshurst. Wat geen snelweg was dus laat in het Hotel. Het was wel de moeite waard.

Mono Lake : Tja, ...... Groot Lake. Veel vliegen die ehter niet op mensen gaan zitten. Was best apart en het stonk naar Rotte eieren en zout.
Dus als je voor Mono Lake moet om rijden .... dan zou ik die dag doorbrengen in Yosemite.

Als je maar 1 dag Yosemite hebt en je overnacht aan de westkant van het park is het wel jammer om dan helemaal naar Bodie en Mono Lake te gaan. Maar Erna komt uit het oosten, dus ze rijden toch al langs Mono Lake.

Erna, je zou ook Bodie kunnen bezoeken, maar reken dan wel op bijna een uur rijden vanaf Lee Vining en weer terug. Voor het bezoek moet je ook minstens een uur uittrekken.
Ik zou heerlijk naar Tuolumne Meadows gaan, en daar in de buurt wat hikes gaan doen. Als jullie de volgende dag naar Mariposa rijden zou je ook nog een bezoek aan Hetch Hetchy kunnen overwegen. hier is het altijd veel rustiger dan in Yosemite valley, maar het is er wel heel mooi.
En voordat je het park uitrijdt; maak er een lange dag van en rijdt tegen het eind van de dag de vallei in. Misschien ergens een hapje eten (picknick langs de Meced?) en nog een korte wandeling en dan pas de camping opzoeken. De drukte is dan grotendeels voorbij en je hebt dan toch de vallei gezien.

Marianne
#12 - 25-04-2007, 08:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15